וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביחי ידין בראיון: "לא הרגשנו שהונו אותנו בתקופת כבירי"

"הכול התחיל טוב, לא הרגשנו שמשהו לא בסדר. קיבלנו בומבה. ירדנו בכבוד ונעלה בכבוד". אביחי ידין מדבר על שנת הבלהות של הפועל תל אביב וסוגר חשבון עם מכבי חיפה ("עברתי התעללות") ורוני לוי ("ניסה לרסק לי את הקריירה"). ראיון מקיף. מכבי חיפה: "הוא קיבל יחס הוגן"

יוסי ציפקיס

בינואר אשתקד, אחרי לא מעט שבועות שהמועדון היה בהליך הקפאה, זה קרה. הפועל תל אביב פורקה על ידי בית המשפט וממאזנה הופחתו תשע נקודות. את הקבוצה לקחו בעלים חדשים והדרך ללאומית הייתה בטוחה מאי פעם. אין כמעט שחקן במועדון באותה תקופה שלא שאל את עצמו מה יהיה, והאם הוא מעוניין להישאר, חוץ מהקפטן אביחי ידין. הגיל שלו (30) אז לא עניין אותו, אלא מה שעמד לנגד עיניו: המועדון שהוא כל כך אוהב. "לא עברה בי לרגע המחשבה לעזוב", הוא אומר בראיון. "אני עושה את מה שאני אוהב, במקום שאני אוהב. לא הייתה לי לרגע דילמה. אמרתי לבעלים החדשים כמה חודשים לפני כן: 'לא משנה מה קורה, אני נשאר פה'".

ובכל זאת, גם בגיל 31 מוצא עצמו הקפטן האדום בסיטואציות אליהן לא חשב שיגיע גם בחלומות הכי גרועים שלו. "תראה", הוא אומר. "זה נכון שבאתי מהמקומות האלה ושיחקתי במגרשים האלה בתור ילד. יש כאלה שהם ילדים ולא חוו את האצטדיונים האלה בכלל. אבל יש לך מגרשים, כמו אצל אחי נצרת, שאתה עובר בין צינורות ודודי שמש ואתה מתחיל לצחוק ולחשוב על הדברים. אבל אני באמת מסתכל על זה כעל עוד חוויה ובצורה אחרת וטובה".

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אמרתי לבעלים: 'לא משנה מה קורה, אני נשאר פה'". אביחי ידין/ברני ארדוב
"עברתי הרבה בכדורגל ולקחתי את זה קשה, אבל לא נתתי לזה לשבור אותי. ידעתי מהרגע הראשון שאני אשאר בקבוצה ואעזור לה לעלות ליגה, וזה הדבר הכי חשוב מבחינתי כרגע. אני גאה בזה שנשארתי ולא עזבתי"

כשירדתם ליגה, נזכרת בתקופות היפות שלך במועדון - בדאבל בליגת האלופות?

"ברור שחשבתי על זה. הייתי בתקפות הכי יפות ועכשיו אני בתקופה הכי קשה. אבל לא ירדנו ליגה רק בגלל הכדורגל. המועדון התפרק והכול היה בבלגן אחד גדול. עכשיו זה הזמן להרים את המועדון בחזרה. אנחנו עושים את הכול כדי שנעלה בוודאות. עברתי הרבה בכדורגל ולקחתי את זה קשה, אבל לא נתתי לזה לשבור אותי. ידעתי מהרגע הראשון שאני אשאר בקבוצה ואעזור לה לעלות ליגה, וזה הדבר הכי חשוב מבחינתי כרגע. אני גאה בזה שנשארתי ולא עזבתי, וזו גם היסטוריה לרדת ליגה ולעלות את הקבוצה ליגה בחזרה".

בעונת הדאבל היו איתך ערן זהבי, וינסנט אניימה, דוגלאס דה סילבה, איתי שכטר, ביברס נאתכו, גילי ורמוט, דני בונדר וכולם מצאו קבוצות בחו"ל, לא הרגשת איזשהו פספוס במהלך השנים?

"אני מודה כל יום על מה שיש לי ואם זה היה צריך לקרות אז זה היה קורה. יכולתי להגיע למקומות האלה וברור שהיו לי שאיפות להגיע לשם, אבל זה נפל בגלל דברים קטנים כאלה ואחרים. זה לא צובץ לי".

ובכל זאת, הקריירה שלך יכלה להיות הרבה יותר גדולה.

"רציתי אז להישאר בהפועל תל אביב, לפני המעבר שלי למכבי חיפה, וזה לא הסתדר בגלל דברים שקרו במועדון. המעבר שלי לחיפה והפציעות קטעו לי את ההתקדמות בקריירה. זה נכון שהפועל אז הוציאה עליי ציטוטים ("אני אהיה כמו נאצי, אהרוס את המועדון" - ע.ג.), אבל אלו שטויות, מלחמות שהיו להם איתי. אני יכול להגיד שאני רק רציתי להישאר בהפועל והם לא רצו. הציעו לי אז חוזה, רק שאלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שובל גוזלן, אביחי ידין, שמעון אבוחצירא שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"עברתי שם התעללות גדולה מאוד". אביחי ידין בימיו כמנודה במכבי חיפה/יוסי ציפקיס
"אם אתה קורא לעצמך מאמן וקורא לעצמך גבר, תבוא ותגיד את הדברים בפנים ואל תשלח את העוזר שלך לעשות את העבודה השחורה בשבילך. רוני לוי הוא פחדן ולא רק לי הוא עשה את זה. גם ניסה לרסק לי את הקריירה ופגע בי ובמשפחה שלי"

איך הרגשת באותה תקופה?

"זו הרגשה לא טובה, כי נתת ותרמת, אבל זה הכדורגל. אני לא מצפה ליותר מדי. הייתה תקופה שהעריכו אותי מאוד, אבל התקופה לפני שעזבתי למכבי חיפה, זה היה משהו אחר. אין לי מושג למה זה הגיע למצב כזה. בדיעבד, ברור שהמעבר שלי למכבי חיפה לא היה טוב לקריירה וגם לא היה לי מזל עם פציעות ודברים כאלה, אבל אין מה לעשות".

עד היום יש לך בטן מלאה על מכבי חיפה?

"זו הייתה תקופה ממש לא טובה, עברתי שם התעללות גדולה מאוד. אני ממש לא שחקן בעייתי, אבל הפציעות השפיעו. לא רציתי להיות בבית חולים, אשפוזים ודברים כאלה שעברתי. רציתי לתרום למועדון, אבל זה הגיע משם למצב שנידו אותי. חצי שנה שלא שילמו לי משכורת".

קמת בוקר אחד ומצאת את עצמך בקבוצת המנודים?

"באו ואמרו לי: 'אתה לא בתכניות', ואני אמרתי להם: 'אין בעיה, אני מכבד את זה'. הבאתי להם הצעות שישלימו את השכר והם לא רצו. משם התחילו כל הבעיות. אני בדרך כלל לא נשאר במקום שלא רוצים אותי, אבל אף אחד לא הצמיד להם אקדח לרקה ואמר לחתום על החוזה שלי, והם היו צריכים לעמוד בהסכם. במקום זה ניסו להתיש אותי ולרסק לי את הקריירה".

בגלל הדברים האלה, כלומר היחס לשחקנים, מכבי חיפה נמצאת היום במקום שהיא נמצאת?

"לא יודע אם זה בגלל היחס לשחקנים, גם לי קשה להסביר מה לא עובד שם, אבל קשה ככה לפגוע בכל כך הרבה אנשים. זה מתנקם בך. הייתה תקופה של הרבה שחקנים מנודים, בשכר, וכשאתה פוגע באנשים אתה פוגע במשפחה שלהם ובילדים שלהם. אי אפשר לפגוע ככה באנשים. לשמחתי, אותי קשה לשבור".

ומה החלק של רוני לוי בזה?

"הוא אחד האחראים למה שקרה לי במכבי חיפה. יכולים להגיד כמה שהם רוצים שזו הייתה החלטה של בעלים, אבל זה רק רוני לוי. אם אתה קורא לעצמך מאמן וקורא לעצמך גבר, תבוא ותגיד את הדברים בפנים ואל תשלח את העוזר שלך לעשות את העבודה השחורה בשבילך. הוא פחדן ולא רק לי הוא עשה את זה. לפני שמלמדים מאמנים דברים על המגרש, צריך ללמד אותם איך מתייחסים לשחקנים. בני אדם צריך לכבד, הוא גם ניסה לרסק לי את הקריירה ופגע בי ובמשפחה שלי".

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אביחי ידין/ברני ארדוב
"זה התחיל טוב. הגיעו שחקנים טובים וזרים טובים, והכול היה נראה טוב. לא חשבנו שמשהו לא בסדר. קודם כל, זו הפועל תל אביב ודבר שני ,האמנו לאנשים שהיו שם. לפעמים במועדונים יש עיכובים בשכר ודברים כאלה, ולא חשבנו שכזה דבר יכול לקרות"

גם היום, למרות העונות האחרונות והמטורפות בהפועל, ידין לא שכח את מה שעבר עליו במכבי חיפה. אבל אחרי שהוריד את זה מלבו, הוא התפנה לדבר על הפועל תל אביב ועל העונה המסויטת שהוא והמועדון עברו.

יש איזו נקודה בעונה שעברה שאתה זוכר שאתה אומר לעצמך: זה הולך למקום רע?

"זה התחיל טוב. הגיעו שחקנים טובים וזרים טובים, והכול היה נראה טוב. לא חשבנו שמשהו לא בסדר. קודם כל, זו הפועל תל אביב ודבר שני ,האמנו לאנשים שהיו שם. לפעמים במועדונים יש עיכובים בשכר ודברים כאלה, ולא חשבנו שכזה דבר יכול לקרות. אבל מחודש לחודש הבנו שזה לא הולך למקום טוב. עברתי הרבה בכדורגל, וזה היה ממש לא פשוט גם בשבילי, אבל ידעתי לשים את הדברים בצד ולא נתתי לזה להשפיע עליי. הבעיה שאיתי היו הרבה שחקנים צעירים שלא ידעו מה לעשות ופחדו על הקריירות שלהם. אצלם זה באמת היה בעייתי. לי הייתה תקופה של חצי שנה שלא קיבלתי משכורת, אז לא הלחיץ אותי. אותם הבנתי ולכן ניסיתי להרגיע. הייתי הכול בשביל השחקנים אז. קשה לשחקנים להתעסק גם בזה וגם לשחק. לשמחתי, היו בהפועל חבר'ה חזקים".

מה עבר עליכם ברגע שהבנתם שאתם עומדים לרדת ליגה?

"נתנו הכול, זה אפילו הגיע למשחק שהכול היה תלוי בנו ולא הצלחנו לצערי. אחרי המינוס 9 והפירוק, קיבלנו בומבה לא פשוטה, אבל לא עצרנו. מרוב מה שקרה בעונה הזאת, שכחתי מה היה (צוחק). אני לוקח גם את הדברים הרעים למקום טוב, אני בנאדם חזק, קשה מאוד לשבור אותי. הייתי יכול לקחת את זה גם אחרת מבחינה אישית, כי עברנו פירוק, אבל היו הרבה מאוד שחקנים שפחדו על הקריירה שלהם כי היו בהתחלה שלה וצריך להבין את זה. בתקופות האלה מנסים לחזק אותם בסך הכול. הייתי כמו חצי אבא. ככה אני, אני אוהב לעזור".

הרגשת יותר אחריות מבחינה אישית על הקבוצה?

"לקחתי המון על עצמי וניסיתי הכול, אבל בסופו של דבר ירדנו ליגה. ירדנו בכבוד ונעלה בכבוד. בתור קפטן אסור לך להראות חולשה וגם אם יש משהו קטן או גדול, אתה לא מראה אותו".

היו לך רגעים שהרשית לעצמך גם להישבר קצת, אפילו לבד עם עצמך?

"לא היו לי רגעים כאלה. אני לא אחד שנשבר. מה הדבר הכי קשה שעברתי בעונה שעברה? וואלה, לא יודע, לא היה לי כזה. כל הדברים שהיו, והיו המון, מעבירים. זה האופי שלי. אני לא מתרגש יותר משטויות. אני לא יודע אם לקרוא לזה שטויות או לא, אבל מבחינתי זה לפעמים נטו עבודה. זה נכון שבשבילי הפועל תל אביב זה הרבה מעבר ואני לא אוהב להגיד שחזרתי להיות המנהיג של הקבוצה, כי אני לא אוהב לדבר בתקשורת. אני מנסה לעשות הכול כדי שהמועדון יחזור למקום בו היה".

זה נראה שהאמנתם מאוד לכבירי בזמנו.

"זה נכון, הוא באמת בא עם כוונות טובות. לא הרגשנו שהונו אותנו. באמת הרגשנו שהוא מנסה לעזור למועדון שהוא אוהב".

אמיר כבירי, אביחי ידין, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"הוא באמת בא עם כוונות טובות". אביחי ידין עם אמיר כבירי/ברני ארדוב
"אסור להחליף 20 שחקנים כמו שעשו בשנים האחרונות, זה לא נותן כלום. יש כמה שחקנים עם ניסיון ויש כמה ילדים מוכשרים מאוד. יש בסיס טוב ונצטרך לעשות שדרוג קטן"

איך הרגשת לפני העונה הנוכחית?

"לא היו יותר מדי מחשבות. אני בא לשחק כדורגל, פשוט במגרשים ואצטדיונים קצת פחות טובים ממה שאני רגיל, ומול כמות אוהדים קטנה יותר. יש דברים מצחיקים, למשל יש משחק ביום שישי, ואנחנו אוכלים ארוחת צהריים ב-10:30 בבוקר. אני מנסה להסתכל גם על זה בתור חוויה".

בפיטורים של מוטי איוניר, המועדון לא נכנס מהר מדי ללחץ?

"לא יודע להגיד. זו החלטה של ההנהלה. אני יכול להגיד שהשחקנים היו מאוד מחוברים אליו, אהבנו אותו ואני מאחל לו החלמה מהירה".

אם נוציא את המשחקים האחרונים, זה ממש לא היה קל כמו שזה נראה כרגע, כאילו אתם עולים בהליכה.

"לא יודע מי אמר שזה יהיה קל. זה גם לא נראה קל, זה ממש לא קל. הקבוצות מקבלות כוחות מיוחדים כשהן פוגשות אותנו. אלה משחקים לא פשוטים, ידענו שזה יהיה קשה. אנחנו מנסים לעשות את זה כמה שיותר מהר ולעלות ליגה. אנחנו מסתכלים על הסוף".

הייתה עוד מטרה והיא להחזיר את השמחה למועדון אחרי העונות הקשות.

"כשנעלה בוודאות, ואנחנו בדרך הנכונה לשם, אני מאמין שהשמחה תחזור בגדול. גם עכשיו אני כבר מרגיש שהשמחה חזרה, אני רואה שאוהדים מגיעים איתנו לכל מקום. ברור שזה מזכיר לי רגעים הרבה יותר טובים בהפועל. באופן כללי, אני חושב שהמועדון מתנהל בצורה נהדרת. הצוות נותן לנו את התנאים הטובים ביותר להצלחה. הבעלים מאפשרים לנו את השקט שצריך בשביל שנוכל לעמוד במטרה. לפעמים שוכחים שאלה האנשים שהצילו את הפועל רגע לפני קריסה, מגיע להם קרדיט על כך. אנחנו ביחסים מצוינים ואני יודע שהם רוצים את הטוב ביותר עבור הפועל".

אתה חושב שהסגל הזה מתאים לליגת העל?

"אסור להחליף 20 שחקנים כמו שעשו בשנים האחרונות, זה לא נותן כלום. יש כמה שחקנים עם ניסיון ויש כמה ילדים מוכשרים מאוד. יש בסיס טוב ונצטרך לעשות שדרוג קטן".

מבחינה אישית, אתה מרגיש שיש לך עוד הרבה שנים לתת למועדון?

"פציעות הן חלק מהכדורגל, אבל זה כבר מאחוריי. אני עובד קשה מאוד ומרגיש חזק, ורק שאהיה בריא ושאמשיך ככה. מבחינתי אני רואה את עצמי עד סוף הקריירה בהפועל, גם אם כרגע אין לי חוזה לעונה הבאה".

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"רואה את עצמי עד סוף הקריירה בהפועל". אביחי ידין/ברני ארדוב

תגובות

תגובת מכבי חיפה: "אביחי ידין קיבל יחס, מסגרת ושכר מהגבוהים וההוגנים ביותר בכדורגל הישראלי. ידין קיבל את כל המגיע לו. הועמדו לרשותו כל התנאים בכדי להצליח! מפאת העיקרון הבסיסי של המועדון, על שמירה וכבוד לשחקנים ששיחקו במדיו, לא נדון או נפרט על התנהלותו של ידין כשחקן מכבי חיפה. ידין מייצג עבורנו את ההפך הגמור ממה שאנו מצפים משחקן כדורגל במכבי חיפה".

רוני לוי לא רצה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully