וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשול הגדול הוסר: מדוע עלה שמו של רוטן כמועמד מוביל לטוונטה

במכבי חיפה טוענים שהמאמן ימשיך, אולם בהולנד מסבירים: היחסים עם יאן ואן האלסט מנעו בעבר את חזרת רוטן למועדון בו הפך לאגדה, אך זה נזרק מתפקידו ב"צעד שמפנה למאמן את הדרך"

צילום וידאו: לילך וייס, עריכת וידאו: מתן חדד

במכבי חיפה ממשיכים לטעון שפרד רוטן ימשיך בעונה הבאה, אולם בהולנד אף אחד לא הופתע כשביום שלישי בבוקר צצו דיווחים על מועמדות של מאמן הירוקים להצטרף לטוונטה אנסחדה החל מהקיץ הקרוב. אם בישראל זו הייתה חדשה מרעישה, הרי שבהולנד החיבור בין שמו של מאמן מכבי חיפה לאקסית שלו הוא עניין שבשגרה.

רוטן לבש את מדי הקבוצה לכל אורך קריירת המשחק שלו (1979-1992), אימן אותה בשתי קדנציות שונות והצעיד אותה לזכייה בגביע ב-2001. הוא נחשב לאחד מהסמלים הגדולים של המועדון ובשנתיים האחרונות הוזכר כמועמד בכל פעם שהכיסא של המאמן התנדנד.

אז למה הפעם הדיווח מקבל משמעות שונה? קודם כל בגלל שרוטן נמצא תחת חוזה במכבי חיפה (שהבהירה השבוע: "מאמנים בסדר גודל הזה יזכו מן הסתם להתעניינות ממועדונים אחרים, אך הנושא כלל לא נמצא על הפרק"), אבל גם בגלל האיש שכבר לא נמצא שם. וקוראים לו יאן ואן האלסט.

פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
החיבור לטוונטה טבעי. רוטן/קובי אליהו

"אני לא מסתדר עם פרד רוטן? אלו שטויות", אמר לאחרונה יאן ואן האלסט. למה בכלל ביקש להצהיר על כך? מפני שבהולנד משוכנעים שבין השניים שוררת מתיחות בת למעלה מ-25 שנה וזה די מטריד אותו.

ואן האלסט שצעיר מפרד רוטן בשבע שנים, שיחק איתו שנתיים בטוונטה בתחילת שנות ה-90. מאמן מכבי חיפה פרש ב-1992 וחברו לקבוצה המשיך במדיה עד 1999 וביסס את עצמו כסמל בעצמו.

רוטן בילה שנים ארוכות בטוונטה גם אחרי הפרישה ועבד עם ואן האלסט (אז עוד כשחקן) כששימש כחבר בצוות האימון. אבל בקיץ 1999, כשהוא מונה למאמן ראשי, ואן האלסט עזב וחתם באייאקס. רוטן הצעיד את טוונטה לזכייה בגביע ב-2001 והפך לאגדה.

ב-2006 דרכיהם שוב הצטלבו. רוטן חזר לטוונטה כמאמן ו-ואן האלסט הפך לחבר הנהלה בכיר. הם עבדו ביחד במשך שנתיים לפני שרוטן המשיך הלאה. ואן האלסט נשאר ומילא שלל תפקידים מנהלתיים, אבל כשהוא קיבל את המפתחות המקצועיים ב-2016 ומונה למנהל ספורטיבי - הדלת נסגרה בפני רוטן.

עוד באותו נושא

בהולנד טוענים שרוטן מועמד לטוונטה, מחיפה נמסר: "זה לא על הפרק"

לכתבה המלאה
יאן ואן האלסט במדי אייאקס ב-1999. GettyImages
עזב את טוונטה אחרי 9 שנים כשרוטן מונה למאמן ראשי. ואן האלסט/GettyImages

על איזה רקע שוררת המתיחות? בהולנד לא ממש יודעים לשים אצבע על אירוע ספציפי. אבל על דבר אחד ישנה תמימות דעים: רוטן וואן האלסט פשוט לא משדרים על אותו גל. ובכדורגל ההולנדי לא חסרים סכסוכי עבר שמקורם בפילוסופיות שונות.

באוקטובר כולם היו בטוחים שהנה, רוטן חוזר למועדון שכל כך קרוב לליבו. הוא הצהיר בכמה רעיונות ש"אשמח לעזור לטוונטה" וזו בדיוק פיטרה את המאמן רנה האק. החיבור היה טבעי, אבל הפור נפל במהרה על המאמן חרטיאן ורבק.

העיתונאי ברט ואן לוסר דיווח: "בניגוד לעקרונות שלו, רוטן הציע את עצמו. אולי הוא פשוט רצה לעזור לטוונטה. אבל הדברים ברורים: יאן ואן האלסט לא רצה אותו". כדורגלן העבר יוהאן דרקסן, שמשמש כפרשן, הוסיף: "בעיני רוטן, ואן האלסט הוא קשקשן גדול. הם ממש לא מסתדרים ויש ביניהם דם רע. הוא לא יאמן את טוונטה כל עוד ואן האלסט שם".

ואן האלסט כנראה חשש מהנוכחות האפשרית של רוטן במועדון. הוא הרגיש כל כך מאוים עד שאפילו התקשר למאמן וניסה לברר מה התכניות שלו לעתיד. "אין טעם לעסוק בשאלה האם ואן האלסט ואני יכולים לעבוד יחד כי זה כלל לא עומד על הפרק", אמר רוטן באוקטובר.

פרד רוטן בימיו כמאמן טוונטה בשנת 2008. GettyImages
באוקטובר כולם כבר היו בטוחים שהנה, האיחוד בדרך. רוטן בימיו כמאמן טוונטה/GettyImages

ביום שני האחרון המאמן חרטיאן ורבק ואחד מהעוזרים שלו פוטרו, אבל חדשה לא פחות מעניינת הייתה סילוקו של ואן האלסט מתפקיד המנהל הטכני לעמדה משרדית שמוגדרת כ"מנהל עסקי" או "מנהל תקשורת".

בהולנד יש מי שמשוכנע שהצעד הזה נועד לפתות את רוטן לחזור הביתה. או כפי שנכתב השבוע באחד מכלי התקשורת המקומיים: "ואן האלסט ורוטן לא יכולים 'לעבור באותה דלת'. אבל עכשיו ואן האלסט נבעט מהמשרד שלו והדרך פנויה בשביל רוטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully