וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבחינתי, זה הישג שיא בקריירה": ביברס נאתכו, קפטן נבחרת ישראל, על הסרט ועל עשור ללא אבא

עשור עבר מהיום בו אכרם נאתכו יצא לריצה ממנה לא שב. מאז לכתו הפך ביברס לכוכב ושיחק בצ'מפיונס ליג, אבל שום דבר לא היה מסב לאבא יותר נחת מאשר לראות את אותו בנתניה, בן מיעוטים, לובש כחול-לבן וסרט על הזרוע. אורן יוסיפוביץ על הערב המרגש של קפטן נבחרת ישראל

אלון חזן המאמן הזמני של נבחרת ישראל/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

"אני יוצא לרוץ", הודיע אכרם נאתכו לבנו ביברס, "תדליק לי דוד".

הוא היה על ענן - הבן, קשר מבטיח בן 20 בהפועל תל אביב, סידר לו שישה שבועות מהסרטים. הם תמיד היו ביחד, אכרם וביברס. מכפר כמא למודיעין להפועל תל אביב, נאתכו סיניור היה המדריך הכי טוב לכדורגלן והסיבה העיקרית שביברס הפך כזה, עם שילוב של אהבה והשקעה אינסופיות, ואגרסיביות שלא לכל אבא יש דם להראות. פעם, מזמן מזמן, ביברס כבש שישייה במשחק אחד וכשנכנס לאוטו הוא היה בטוח שהמשאית עם המדליות בדרך. אבל אכרם סינן "לא היית טוב".

והנה אנחנו ב-2008, וביברס טוב. שער בכורה מול מכבי פתח תקוה, עוד אחד מול מכבי חיפה, ועוד שניים בסוף מרץ - ארבעה שערים סידר לאביו הגאה. הוא היה על גג העולם, אכרם, ואפילו קנה מצלמת וידאו כדי לתעד את האושר. אחרי האימון - הוא היה נוכח בכל אימון - הם בדקו אותה ביחד, ראו שהכל פועל כמו שצריך, ואביו יצא לריצה הקבועה, בערך שמונה קילומטר. קריירה ארוכה וקרבית במג"ב מחנכת אותך לכושר.

פתאום הטלפון מצלצל ועל הקו בירם כיאל. תתקשר לטלפון של אבא שלך, הורה בלחץ. ביברס חייג. "בוא מהר! אבא שלך התעלף", אמר האדם שבקו השני. הוא מצא את אכרם על הארץ, שלף את הנייד שלו מכיסו והמספר הראשון היה שמור תחת "אבא בירם". נאתכו הזעיק את השותף לדירה דני בונדר, שהחלים מניתוח לשחזור הרצועה הצולבת ובקושי היה יכול ללכת - אבל הפעם הוא רץ לאוטו.

ביברס זוכר איך קפץ מהאוטו עוד לפני עצירה מוחלטת, ואיך מהר מאוד הבין שזהו, נגמר הסיפור.

בשבוע הבא תציין משפחת נאתכו עשור ללכתו של אבא אכרם. בהיעדרו הפך ביברס לכוכב, עבר לרוסיה, הצטיין וזכה באליפות, שיחק בצ'מפיונס ליג. שום הישג מאלה לא היו מסבים לאכרם יותר נחת, מאשר לראות את בנו אתמול באיצטדיון בנתניה, יוצא מהמנהרה כשלזרועו סרט.

הבן שלי - קפטן נבחרת ישראל.

עוד בנושא

נבחרת ישראל הפסידה 2:1 לרומניה במשחק ידידות
המאמן הבא של הנבחרת ישוחח עם ערן לוי לפני המחנה
רונאלדו הישראלי? ברשת התלהבו מהבכורה של ערן לוי

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ביברס נאתכו קפטן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"אבא תמיד חינך אותי להוביל, להנהיג, להיות בראש". ביברס נאתכו וסרט הקפטן/ברני ארדוב

"אם הוא היה כאן הערב, אני בטוח שהוא היה יושב כמו טווס ביציע", אומר ביברס לוואלה! ספורט מחוץ לאיצטדיון, דקות לאחר ה-2:1 הידידותי והלא משמעותי מול רומניה, משחק ממנו אפשר לשאוב רק מסקנה מקצועית אחת (ערן לוי). אבל בגזרה הלא מקצועית נרשם הסעיף היפה ביותר: נאתכו, בן מיעוטים שפותח משחק נבחרת עם הסרט. "עבורו, זה היה דבר חשוב מאוד", ממשיך הקפטן, "הוא תמיד חינך אותי להוביל, להנהיג, להיות בראש - זה היה חלק ממנו".

אכרם שירת במג"ב כשלושים שנה, פיקד על כוחות ביו"ש, בחטיבה ברמאללה, וגם הוא - לפי בנו - היה מהמובילים. "תמיד היו מספרים לי שכשהיה צריך להיכנס לאנשהו, הוא היה הראשון שנכנס", מספר ביברס, "אז כנראה שירשתי קצת מזה. זה חלק ממני, בכל מקום שאני נמצא אני רוצה להיות בפרונט, לקחת אחריות".

ואכן, כך חינך אכרם את בנו. שום דבר לא היה מספיק, תמיד אפשר היה לתת עוד. הוא דרש ממנו המון - כשביברס היה ילד, אביו היה מגיע לאימונים כדי לוודא שהוא לא מחפף. וכשביברס היה מקיף את המגרש ובזווית העין מזהה את אכרם, גם כשכל השחקנים האחרים היו מעגלים את הפינות הוא היה רץ על הקו, על הסנטימטר. הוא הכריח את בנו ללמוד באותה רצינות בה שיחק כדורגל. מספרים שאייאקס התלהבה מהג'וניור אבל אבא לא הסכים: על שירות בצה"ל לא מוותרים.

וכאחד ששירת את המדינה זמן רב כל כך, הסרט הזה היה משמעותי מאוד. ביברס היה קפטן במחלקות הצעירות של הפועל תל אביב, בכמה משחקים בקאזאן ובמשחק גביע בצסק"א, וכן, גם בנבחרות ישראל - לפני עשור זאב זלצר הפך אותו לבן המיעוטים הראשון שמשרת כקפטן של נבחרת הנוער. השבוע המאמן הזמני אלון חזן קרא לו לחדר. "לפני שאני מודיע לכולם, חשוב לי להודיע לך באופן אישי". והוא הודיע: "מבחינתי אין ראוי ממך - אתה הקפטן שלנו". והעור של ביברס הפך ברווז. "זה העביר בי צמרמורת", הוא משחזר בערב בו גם רשם הופעה מספר 50 במדים הלאומיים. "הודיתי לאלון, התרגשתי מאוד".

ביברס נאתכו קפטן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"בשביל להיות קפטן לא באמת צריך את הסרט". ביברס נאתכו/ברני ארדוב

האם המחווה זמנית כמו חזן? יכול להיות. את ביברס, כאמור, זה לא באמת מעניין. הוא לא יבקש דבר. "זה בונוס", הוא אומר. "הרי בשביל להיות קפטן לא באמת צריך את הסרט, אני חונכתי להוביל וחונכתי לעזור, אבל זו איזשהי נקודת ציון מרגשת עבורי - זה מראה שמעריכים אותך".

הוא כבר היה עם הסרט סביב הזרוע במחצית השנייה במשחק מול אנדורה בקמפיין המוקדמות של יורו 2016, אבל זה היה מאולתר ורגעי ועבר מתחת לרדאר. הוא מאמין שאבא אכרם רואה הכול, אז בטח שאת זה. "הוא שירת את המדינה עשרות שנים, אז כמובן שאני רציתי גם, במסגרת שלי. לשחק עם הסרט הזה במדי הנבחרת הבוגרת - הפסגה של הפסגה - ועוד כבן מיעוטים, והצ'רקסי הראשון שעושה את זה. מבחינתי זה הישג שיא בקריירה".

מהמשחק עצמו כאמור אין הרבה מה לקחת, וביברס סיפר שהיתרון היחיד שהסרט מעניק לו הוא ש"מותר לי לדבר עם השופט". הוא צוחק: "אני ממילא רב איתם כל משחק, אז לפחות היום קיבלתי הנחה".

לביברס יש כבר שלושה ילדים - 5, 3, ואוטוטו שנה. "הזמנים השתנו, וצריך להתאים, אבל אני מנסה להשריש לילדים שלי את החינוך שאני קיבלתי ממנו". תצליח להיות תובעני כמוהו? שאלתי, והזכרתי לו את סיפור השישייה. הוא מחייך. "לפעמים הלב שלי… אני לא מספיק קשוח כמו אבא שלי, אבל כן, אנסה…".

למה אתה הכי מתגעגע?

"פשוט לדבר איתו".

אם תוכל להגיד לו דבר אחד אחרי עשור בלעדיו, מה זה יהיה?

"הייתי אומר לו 'תודה על הכול'", הוא מדבר והעיניים מתחילות להבריק. "הוא עשה אותי הבן אדם שאני היום, ואני כל כך גאה להיות הילד שלו".

לפני עשור אבא אכרם יצא לריצה ממנה לא חזר. מאז, בישראל וברוסיה, בכפר כמא ובנתניה, בכחול-לבן ועם סרט הקפטן, ביברס נאתכו ממשיך לרוץ בשביל שניים. בקמפיין הקרוב, אין ראוי ממנו לרוץ בשביל מדינה שלמה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully