וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: חילוקי דעות בנוגע לוועדה שתמנה את המאמן הבא

25.3.2018 / 7:25

חברי הנהלה חוששים: מינוי רביבו, שהביע תמיכה ביוסי אבוקסיס, יכריע עוד לפני התכנסותה. המאמן הבא ישוחח עם ערן זהבי לפני המחנה, במטרה להחזירו לסגל. תומר חמד: "רוצה להנהיג בקמפיין הבא"

אלון חזן המאמן הזמני של נבחרת ישראל/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

בשורה התחתונה, קשה לקחת משהו מהמשחק אתמול נגד רומניה ונבחרת ישראל הציגה את אותן בעיות מהקמפיינים האחרונים: שוב טעויות מביכות של משחק ההגנה וניצול מצבים נמוך בחלק הקדמי שלה. ההתאחדות השקיעה לא מעט בניסיון לקדם את המשחק ואפילו הביאה כמעט 8,000 אוהדים לנתניה, כמות לא רעה ביחס לאחוזי ההצלחה של הנבחרת. כעת, מדברים בהתאחדות רק על דבר אחד: קביעת המאמן הבא של הנבחרת, ורצוי כמה שיותר מוקדם.

ביום רביעי השבוע אמורה להתכנס הנהלת ההתאחדות לכדורגל לישיבה שבה תוכרז הוועדה שאמורה לבחור את המאמן הבא של הנבחרת. אלא שמתחת לפני השטח, מתברר, המאבק על בחירת הוועדה מתוח עוד יותר מבחירת המאמן עצמו. גורמים בהתאחדות טוענים כי בחירת הוועדה היא זו שתקבע את בחירת המאמן הבא. כך למשל, לפני מספר שבועות פרסמנו כי ייתכן שחלק מאנשי הוועדה לקידום פני הכדורגל עשויים לשבת בתוך הוועדה שתמליץ על המאמן הבא, כשאחד מהם הוא חיים רביבו שתומך ביוסי אבוקסיס. מספר חברי הנהלה מתנגדים לרעיון וטוענים כי במקרה שבו שלושה מארבעת מחברי הוועדה (מלבד איציק בן מלך) ימונו לתפקיד, חלק מהמועמדים לא יהיו רלוונטים. "יהיה קשה מאוד למצוא אנשי כדורגל שאין להם מאמן מועדף או מקורב שהם מעריכים וינסו למנותו לתפקיד", אמר גורם בהנהלת ההתאחדות. "אני מכיר כמה חברי הנהלה שלא יסכימו לכל הרכב של וועדה". כזכור, רוני לוי ויוסי אבוקסיס כבר קיבלו מסר שיוזמנו לוועדה, כשגם ניר קלינגר שרושם העונה הצלחה גדולה עם הפועל חיפה צפוי להגיע. כעת יאבקו חברי ההנהלה עם בחירת חברי הוועדה, בתקווה שלפחות שלושה מהם לא יהיו מקורבים למאמן כזה או אחר.

כך או כך, המאמן הבא של הנבחרת יצטרך להיות כפוף לשני גורמים בכירים אחרים: הראשון הוא המנהל הטכני, שיהיה שותף לקביעת הסגל, והשני הוא הוועדה שתבקר את המנהל הטכני. סמכויותיו, כך נראה, יצטמצמו באופן ניכר. ועדיין, רשימת המאמנים שרוצים את הג'וב ארוכה מאוד.

עוד בנושא

נבחרת ישראל הפסידה לנבחרת רומניה 2:1 במשחק ידידות
אלון חזן: "מקווה שהשחקנים יבינו שאי אפשר להצליח מתהילה"
"רונאלדו הישראלי": ברשת מתלהבים ומסתלבטים על ערן לוי

אלון חזן, מאמן זמני נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מי יהיה המאמן הקבוע? המאמן הזמני אלון חזן/ברני ארדוב

2. הנבחרת קרובה לסיכום על מחנה האימון

נבחרת ישראל קרובה לסיכום על מחנה האימונים אליו תצא בסוף מאי. "כל הפרטים כמעט סגורים, עכשיו נותר לקבוע רק את התאריך הסופי", אמרו בנבחרת, שם מכוונים להמראה באזור ה-27 או ה-28 במאי, כשבוע לאחר סיום הליגה הסדירה בפלייאוף העליון. בנבחרת מנסים לארגן משחק ידידות מול נבחרת שתערוך מחנה באזור. אחת האפשרויות שעלתה היא קיום משחק אימון מול נבחרת אוסטריה, אם הדבר יתאפשר כמובן, אך נבדקות אופציות נוספות. בנבחרת החליטו כי היא לא תשחק מול קבוצה, אלא מול נבחרת אחרת בלבד. "זה יהיה המשחק האחרון לפני ארגנטינה ב-9 ביוני", אישרו.

חלק משחקני הנבחרת, חלקם משחקים בקבוצות הצמרת וחלקם לגיונרים, לא ממש אהבו את העיתוי. בנבחרת חוששים מפציעות והבהירו מראש: מי שיתחמק מהנסיעה לאוסטריה, שאמורה להיסגר בימים הקרובים, לא ישחק מול ארגנטינה. עד הנסיעה, על פי הוראות ההתאחדות, ימונה מאמן באופן רשמי לנבחרת. לוועדה שאמורה להתכנס בפעם הראשונה מספר ימים לאחר מינויה השבוע, יינתן זמן קצר, חודש בלבד, לקבוע מי יהיה המאמן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. יוסי ציפקיס
"ברגע שהמאמן הבא יקרא לו, הוא יגיע". ערן זהבי/יוסי ציפקיס

3. מהי הנוסחה שתחזיר את ערן זהבי?

הסטטיסטיקה של ערן זהבי בנבחרת ישראל (ששה שערים, 39 משחקים) אינה מוכיחה שמדובר בשחקן שחייבים להילחם עליו. ובכל זאת, מאז הצהרת הפרישה גורמים בהתאחדות מנסים למצוא את הנוסחה שתחזיר אותו למדים הלאומיים. הנוסחה טרם נמצאה, בעיקר בגלל קרבות אגו. אותם גורמים רוצים שזהבי יתנצל, זהבי כבר עשה זאת, ולכן הפתרון היחיד שנראה כרגע הוא שיחה בין המאמן הבא של הנבחרת לשחקן מיד לאחר מינויו הצפוי, כנראה בתחילת מאי.

"ברגע שהמאמן הבא יבקש מערן לחזור, הוא יחזור", מעריכים בהתאחדות. גם שחקנים בנבחרת הצטרפו לקריאה הזאת. בסוף השבוע החליטו השחקנים לתמוך בזהבי וכל מי שהתראיין, כולל נאתכו וחמד, הביע תמיכה בחזרת החלוץ. זהבי, ששהה בחופשה בתאילנד בימים האחרונים, לא פוסל חזרה לנבחרת אבל ההערכה היא שהוא מעדיף שהפניה תיעשה על ידי הצד השני. יש לציין כי לאף אחד מהמאמנים שמועמדים לתפקיד אין התנגדות לחזרה של הכוכב למדים הלאומיים.

"עם איך שהנבחרת נראתה אתמול, אל לנו להלין על הרזומה של ערן. אין הרבה שחקנים במעמד כזה בכדורגל הישראלי", אמרו בנבחרת.

שחקן נבחרת ישראל ערן לוי. ברני ארדוב
עורר את הקהל. ערן לוי/ברני ארדוב

4. ההמולה סביב ערן לוי

מבחינת רוב האוהדים שנכחו באיצטדיון, המשחק בין ישראל לרומניה החל אתמול במחצית. ערן לוי ודיא סבע זכו לכבוד של מלכים ברגע שפשטו את האימונית. פתאום, הקהל התעורר. "בחמש דקות, ערן גרם למשחק להיראות שונה לגמרי", אמרו. "במחצית השניה נהניתי. ערן לוי ושאר השחקנים שנכנסו הוכיחו שהם זומנו רק לאור היכולת הטובה שלהם", אמר אתמול המאמן הזמני אלון חזן (בהתאחדות טוענים כי בניגוד לשמועות הוא אינו מועמד לתפקיד המאמן הקבוע).

"אני בן 32, לגמרי מבין מה קורה סביבי", אמר אתמול לוי. "אני מאוד נרגש, אבל לא יכול לפרגן לעצמי. אם נתתי תשובה לאלי גוטמן ואלישע לוי? יכול להיות". עוד הוא הוסיף: "לא הופתעתי כי ידעתי בדיוק מה יקרה עם הקהל. כיף לראות את זה. גם בגילי רציתי לתרום את חלקי. אני, דיא סבע, ואלמוג כהם נכנסנו במחצית כדי לשנות. מצד שני, זה אפילו יהיה קצת הזוי ולא מקצועי לומר אם מגיע לי מקום קבוע בסגל. באתי למשחק ראשון, נתתי הכל, הבנו מאלון שבקרוב יהיה מאמן והוא יחליט אם אני ראוי או לא. אני מעדיף להתייחס פחות לגוטמן ולוי, המאמנים הקודמים של הנבחרת, כי אני מכבד אותם. אם יהיה עוד זימון, אעשה את אותו דבר".

על היכולת של הנבחרת אמר: "זאת לא בעיה של הגנה. זאת קבוצה, ספגנו שערים יחד. צריך להיות מציאותיים. היינו צריכים להבקיע שלושה עם המצבים של סבע ואלמוג".

בנבחרת שאבו עידוד מהיכולת שגילה בירם כיאל במחצית הראשונה, אחריה הוחלף בגלל החלטה שקיבל חזן עוד לפני המשחק לפיה אלמוג כהן ישחק במחצית השניה. גם טאלב טואטחה זכה למחמאות על היכולת ההגנתית שלו, בעיקר במחצית הראשונה.

בסיום המשחק אתמול, הקהל חיכה ללוי בחוץ והריע לו. כמה עיתונאים רומנים, שעמדו בעמדת הראיונות, נראו מופתעים נוכח ההתלהבות סביבו. מבחינתם, הפצצה האמיתית יצאה מהרגל של סטנצ'ו לחיבורים של אריאל הרוש.

שחקן נבחרת ישראל תומר חמד. ברני ארדוב
"רוצה להאמין שאוביל את הנבחרת". תומר חמד/ברני ארדוב

5. חמד רוצה להיות מנהיג הנבחרת

ועכשיו, לתירוצים. "רומניה נבחרת עדיפה הם שיחקו ביורו, אנחנו נוטים לזלזל", אמר אתמול אריאל הרוש, שניסה להסביר את ההפסד. "הבעיטה של סטנצ'ו הייתה באמת גדולה. אם טעיתי בגול השני? השחקן שלהם בא לאחד על אחד, חיכיתי שייתן 'פור' עם הכדור כדי לצאת ולסגור את הזווית. זה תפקידו של שוער, פעם הוא יוצא גדול ופעם לא. אבל זה לא גול שאפשר להאשים בו את שוער. כרגע אני רואה את עצמי כשוער הראשון בקמפיין הבא, אבל כל פעם אצטרך להוכיח את עצמי מחדש". על חזרה אפשרית לישראל אמר: "יש לי עוד הצעות מאירופה, לשם אני שואף. אם זה לא יקרה, אבחן את ההצעות מישראל".

הרוש נשאל על זהות המאמן הבא של הנבחרת ואמר: "רוני לוי יותר מראוי לאמן את הנבחרת. גם שאר המועמדים ראויים. אני מאוד אוהב את רוני. הוא מאוד מקצוען".

תומר חמד סיכם: "גם אם אני משחק פחות, אני תמיד משחק רוצה להבקיע ולעזור. שמח שהבקעתי, אם זה ישפיע גם בברייטון אשמח מאוד. אני צריך לומר תודה לחזן שהשאיר אותי במגרש, כי הוא רצה להחליף אותי שתי דקות לפני הגול". לקראת המשחק מול ארגנטינה אמר: "זה יהיה משחק קשה, הבנתי שיהיה לנו משחק ידידות נוסף עוד קודם. מבחינתי בקמפיין הבא סימנתי לעצמי כמטרה להיות דומיננטי. כשחקן ותיק, אני רוצה מאמין שבקמפיין הקרוב אהיה שחקן שיוביל את הנבחרת. הלוואי ונעשה משהו מיוחד סופסוף. הקהל אהב את הכניסה של ערן ודיא למשחק היום. הם בכושר מצוין. הם הוכיחו שלא זומנו כדי לעשות כותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully