וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר בנאום זן אופטימי אחרי ההפסד: "אני נהנה מהמסע, הפרישה יכולה לחכות"

למרות שאיבד שלוש נקודות משחק והפסיד לדל פוטרו בגמר אינדיאן וולס, רוג'ר פדרר מסתכל על הצד החיובי: "אני עושה חיים בסבב. צריך להישאר חיובי גם ברגעים הקשים. היה משחק כיפי, נהנינו". דל פוטרו: "זה היה פשוט גדול"

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
שומר על פרופורציות. פדרר/AP

רוג'ר פדרר כבר הרגיש איך הוא שוב עושה את זה ונחלץ מבור בדרך לתואר, אבל הפעם הוא היה זה שלא עמד בלחץ, ונכנע. פדרר איבד אתמול (ראשון) שלוש נקודות משחק בטרם הפסיד 6:4, 6:7 (8), 7:6 (2) לחואן מרטין דל פוטרו בגמר אינדיאן וולס, ופספס הזדמנות לזכות בפעם ה-28 בטורניר מאסטרס 1000 וזכייה בטורניר 98 בקריירה.

עם זאת, פדרר לא נשמע שבור בסיום, ולקח את ההפסד בפרופורציה הנכונה, כשגם הוא זוכר שבגיל 36 הוא עדיין מקום ראשון בעולם, ושבשורה התחתונה זה לא כל כך נורא לרשום הפסד ראשון ב-2018 אחרי 17 ניצחונות רצופים. "אני די מרוצה בסבב כבר תקופה ארוכה, ארוכה מאוד", אמר פדרר, "אני חושב שמאז שעליתי למקום הראשון בעולם אי שם ב-2004 וזכיתי בטורניר ווימבלדון ב-2003, החיים שלי היו שלמים כשחקן טניס, כי אלו היו החלומות שלי כשהייתי ילד. בגלל זה הפרישה יכולה לחכות, אני פשוט נהנה מהמסע, אני באמת עושה חיים פה בסבב".

עוד בנושא
חואן מרטין דל פוטרו ניצח את רוג'ר פדרר בגמר אינדיאן וולס
ישי עוליאל הפסיד בגמר הפיוצ'ר ברמת השרון
נשים: חגיגה היסטורית לנאומי אוסקה באינדיאן וולס

הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו אחרי הזכייה בטורניר אינדיאן וולס. רויטרס
נהנו על המגרש. דל פוטרו ופדרר/רויטרס
הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו זוכה אינדיאן וולס. AP
עם הפנים קדימה. דל פוטרו/AP

אין פלא שפדרר נשמע מסופק: לא רק שהוא נהנה מקאמבק מרשים אחרי שרבים קברו אותו, השנה הוא גם זכה באליפות אוסטרליה ובגרנד סלאם ה-20 בקריירה, וללא ספק נראה הטניסאי הטוב בעולם. "אני חושב שהמפתח הוא להישאר חיובי גם ברגעים הקשים", אמר פדרר אחרי ההפסד, "אין ספק שתעבור לאורך הקריירה שלך עליות וירידות, או כאדם. לא בכל יום השמש זורחת. לפעמים אתה מתקשה וחשוב שעדיין תקבל החלטות נכונות, שתקיף את עצמך באנשים הנכונים, ותישאר שמח במה שיש לך. כמובן שתמיד אתה יכול לשאוף לזכות בעוד ועוד דברים, אבל לעולם לא תהיה מאושר אם זה מה שאתה מחפש".

פדרר הוליך במערכה השלישית 4:5 ו-15:40 עם ההגשה שלו, אבל איבד את זה. "אני מרגיש מתוסכל", הודה פדרר, שמתכונן לטורניר מיאמי, שבו הוא יגן על תוארו מהשנה שעברה, "אני לא יודע מה הסטטיסטיקה, אבל במקרים כאלה אני מניח שב-90 אחוז אני זוכה במשחקון. האם זה כואב? כן, אבל השאלה היא לכמה זמן. אין הרבה זמן להתאבל, אני שמח בשביל חואן מרטין. זה הפסד קשה, אבל עדיין היה לי שבוע יפה. בסופו של דבר, אני רואה את הצד החיובי. היה משחק גדול, כיף גדול, הרבה לחץ, נהנינו. היה גם קשה, וגם הגון על המגרש. היינו שם חואן מרטין ואני, ובסוף ידענו להעריך עוד משחק גמר שבו אנחנו משחקים אחד מול השני".

הארגנטינאי עצמו אמר על הניצחון שלו בסיום: "זה פשוט ענק, אני לא מאמין שזכיתי בטורניר הזה, ועוד אחרי שניצחתי את רוג'ר בגמר, ועם כזאת רמה של טניס. שיחקנו יופי של טניס. עכשיו אני מקום שישי בעולם, לא? זה אדיר עבורי, אני נרגש, וכבר רוצה להמשיך לעבוד כדי לזכות בעוד תארים כאלה".

רוג'ר פדרר. GettyImages
רוג'ר פדרר/GettyImages
רוג'ר פדרר עם חואן מרטין דל פוטרו. GettyImages
רוג'ר פדרר עם חואן מרטין דל פוטרו/GettyImages

דירוג

רוג'ר פדרר ממשיך להוליך את הדירוג העולמי ומקדים את רפאל נדאל שבמקום השני. אחריהם בדירוג מארין צ'יליץ', גריגור דמיטרוב, אלכסנדר זברב, ובמקום השישי נמצא דל פוטרו שעלה שני שלבים. משלימים את העשירייה הראשונה דומיניק תים, קווין אנדרסון, דויד גופן ולוקאס פוי. נובאק דג'וקוביץ' במקום ה-12, סטן ואוורינקה צנח עוד עשרה שלבים למקום ה-21 בעולם.

אצל הישראלים דודי סלע עלה חמישה שלבים למקום ה-92 בעולם. עידן לשם במקום ה-250 בעולם, איגור סמילנסקי 453 בעולם, ואחריהם מור בוליס (526), בן פתאל (606) וישי עוליאל (618, שצפוי לעלות למקום ה-570 בשבוע הבא).

אצל הנשים אין שינויים דרמטיים, והעשירייה הראשונה מורכת בסדר הבא: סימונה האלפ, קרוליין ווזניאקי, גארביניה מוגורוסה, אלינה סביטולינה, ילנה אוסטפנקו, קרולינה פלישקובה, קרוליין גרסיה, ונוס וויליאמס, פטרה קביטובה, אנג'ליק קרבר. דריה קסטאקינה, שהפסידה אתמול בגמר אינדיאן וולס, עלתה שמונה שלבים למקום ה-11 בעולם. נאומי אוסקה, הזוכה היפנית, זינקה 22 שלבים למקום ה-22 בעולם, כמובן שיא קריירה. אצל הישראליות: דניז חזניוק עלתה שלב למקום ה-256 בעולם, ואחריה יוליה גולשקו (299).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully