וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו באוהדי מכבי חיפה מקללים את השחקנים: "חשנו מאוימים במלון"

11.3.2018 / 10:45

אוהדי הקבוצה ניגשו אל אוטובוס הקבוצה, השחקנים חששו. למרות הגישה הסלחנית לצוות ההולנדי, שמם של גרנט ומועמד זר עלו לקראת הקיץ. גם אלאך ממשיך לספוג ביקורת. וגם: מדוע מחאת שחר יותר מסוכנת?

ספורט 1

1. בפעם הראשונה: שחקנים חשו מאוימים מהמחאה

בפעם הראשונה מזה זמן רב, שחקני מכבי חיפה חשו אתמול (שבת) מאוימים ולא בגלל אירוע שקרה על כר הדשא. כזכור, לפני המשחק באשקלון הגיעה חבורת אוהדים המזוהה עם הארגון "אולטרה בויז" למלון לאונרדו בו שהו השחקנים. במועדון טוענים כי הם המתינו זמן רב מחוץ למלון, עד ליציאת השחקנים. רגע לפני העליה לאוטובוס, ניגשו מספר אוהדים לעברם, לטענת השחקנים "בצורה מאיימת", וקיללו אותם. מנהל הקבוצה רפי אוסמו תפס את אחד האוהדים שהסתנן בין השחקנים. האירוע המסוכן הזה עבר בשלום, אבל הוא מסמל חלק מהמחאה האחרונה שהאוהדים מנסים ליישם: זה התחיל במחאת עידוד, נמשך בהחרמת משחק, בשלטים ברחוב במסגר נגד שחר והגיע אתמול לשיאו בעימות עם השחקנים.

את המחאות השונות, יש לציין, מפעילים הארגונים בנפרד. ה"אולטרה בויז" צמח מתוך ארגון הקופים הירוקים בשנת 2010. הוא בחר להתמקד השבוע במחאה נגד השחקנים, בעוד שבארגון ה"קופים" החליטו להתמקד גם בהתנהלות ובנשיא המועדון יעקב שחר. את התמונה המלאה לגבי העימות אתמול היה ניתן לשמוע מהשחקנים, והיא מדאיגה לא פחות ממה שקורה על כר הדשא. "כשהם התקרבו לעברנו, היה חשש שמישהו יפגע באחד השחקנים. אי אפשר להתעלם מהעובדה שחשנו מאוימים", העיד אחד מהם. "זה בטח לא עזר לפני משחק כל כך קריטי באשקלון. למזלנו לא הפסדנו, כי מי יודע מה היה מחכה בכפר גלים השבוע". בין השחקנים שעמדו ממש בסמוך לאוהדים היו אליסון דוס סנטוס וניקיטה רוקאביציה, שבחרו כמובן לא להגיב.

עד לאן תיגרר המחאה של הארגונים השונים ומה יהיו תוצאותיה? את זה, כנראה, נדע ממש בקרוב.

עוד בנושא

ליגת העל: מכבי חיפה סיימה ב-0:0 בחוץ נגד הפועל אשקלון
רוטן: "היה חסר המגע האחרון". נמנע עימות בין אוהדים לשחקנים
מכבי פתח תקוה תנסה לצרף את גל אלברמן אם יעזוב את מכבי חיפה

אוהדי מכבי חיפה מוחים. קובי אליהו
לאן תגיע מחאת האוהדים? למצולמים אין קשר לידיעה/קובי אליהו

2. שינוי על הקווים? אולי בקיץ

פרד רוטן לא שוחח עם יעקב שחר בסוף השבוע. הוא לא קיבל שיחת נזיפה, ורחוק מכך: במועדון הבהירו כי "שחר כלל לא שקל לפטר אותו גם במקרה של הפסד באשקלון". אבל למרות הגישה הסלחנית לצוות ההולנדי, הדבר עדיין לא מעיד במאומה על התכניות לקיץ. על פי שיחות פנימיות שנערכו לאחרונה עם הבעלים יעקב שחר, נראה כי הוא מצפה לשיפור מיידי ביכולת של הקבוצה, אחרת ההולנדי לא יוכל להמשיך בתפקידו גם בקיץ. כמה אפשרויות עלו לאחרונה לגבי הצוות שידריך את הקבוצה בעונה הבאה. אחת מהן מדברת על מאמן זר, אחרת מדברת על החתמתו של אברהם גרנט, אחרי שיסיים בקרוב חוזה בהודו. לא בטוח שהדבר הזה יעבור אצל מוחמד אלאך, שרוצה מאמן זר על הקווים בכל מקרה (גם לאחר מינוי רוטן, שמו של הנק פרייזר עלה בתקשורת ההולנדית כמועמד לקיץ), אבל עם היכולת הזאת לא ברור כמה זמן יימשך הרומן גם עם המנהל הטכני.

כזכור, בסוף השבוע סיפר מקורב לעסקת הבאתו של רוטן ארצה כי: "פרד בחור חזק, הוא לא מאלה שירימו ידיים. זה טבעי שבישראל קוראים למאמן ללכת אחרי חמישה שבועות בתפקיד? זה לא נהוג באף מקום ואני לא רואה סיבה שזה יקרה במכבי חיפה". הוא ציין כי רוטן מחזיק בחוזה לעונה וחצי ואת העובדה שמכבי חיפה רדפה אחריו חודשיים כדי שיסכים להגיע לישראל. "הגיע לכאן מאמן שאימן בשאלקה, בקבוצות בכירות בהולנד. אני חושב שצריך לכבד אותו ולתת לו את האפשרות לעבוד. הוא לא בנה את הסגל ורק הגיע. קשר לי להאמין שהבעלים רוצה לפטר אותו", אמר. זמן קצר אחר כך, רוטן אימת במסיבת העיתונאים כי הוא לא מתכוון להרים ידיים גם במקרה של הפסד.

מה שהתחדד בינתיים, הוא הביקורת כלפי ההתנהלות של מכבי חיפה בנושא המאמנים. "פעם מדברים על תהליך, ופעם על כך שהמעמד של מאמן בכיר יחסית מתערער אחרי כמה שבועות, השאלה היא מה קודם למה - האמונה שלהם בתהליך או התוצאות. זאת שאלה שלי יהיה קשה לענות עליה", אמר אחד השחקנים השבוע, עוד לפני המשחק. אם חיפה תפטר את רוטן בסוף העונה, טוענים חלק מהשחקנים, היא תהיה חייבת לחזור למתכונת של מאמן ישראלי.

פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
מה יעלה בגורלו? פרד רוטן/קובי אליהו

3. מלוזון עד לוזון

לא בטוח שזה יפתיע אתכם, אבל חלק מהשחקנים עימם שוחחנו אתמול דווקא היו מרוצים מהתוצאה בסלה. האיצטדיון באשקלון הותיר אתמול את הפער על שמונה נקודות ובחיפה כבר הוציאו את המחשבונים. "יש עוד שבעה מחזורים, אשקלון תהיה חייבת לנצח לפחות שלושה משחקים כדי לעבור אותנו. אני לא מאמין שזה יקרה. אבל גם אם היא תנצח שלושה משחקים, אני בטוח שננצח לפחות פעם אחת - כך שההישארות כמעט מובטחת". אם רעננה לא תנצח את בית"ר ירושלים הערב, סדר המשחקים יהיה כזה: עכו (ב), אשדוד (ח), אשקלון (ב), מכבי פ"ת (ח), סכנין (ב), קריית שמונה (ח), רעננה (ב). המשמעות היא ברורה: ניצחון על עכו במחזור הקרוב יבטיח כמעט סופית הישארות, לקבוצה יש יתרון של משחק בית עודף.

לגבי אתמול, רוטן ספג ביקורת על כך שנתן לקהת תפקיד באגף ("הוא הגיע לפני שנה וחצי, אבל עדיין מחפש את התפקיד שלו", אמרו שחקנים בקבוצה) וכן על העובדה שערך חילוף אחד בלבד ותרגל שלושה הרכבים שונים במהלך האימונים השבוע. כך למשל, שחקנים סיפרו כי עומר דמארי ירד מאוכזב לחדר ההלבשה לאחר שתורגל בהרכב לאורך כל השבוע אך בשבת בבוקר התקבלה החלטה לשנות את ההרכב. נקודת האור היחידה הייתה ההחלטה לפתוח עם גל אלברמן לצדו של גיורגי קוסטדינוב ("אין לנו אמצע. חייבים להמשיך עם גל, קוסטה ואזולאי יחד, או לשלב את נטע במערך הזה, אמרו חלקם). למרות ששמרה על שער נקי, השחקנים סבורים כי מרכז ההגנה צריך להשתנות בעונה הבאה בגלל התיאום הלקוי בין אליסון דוס סנטוס לרמי גרשון. חיפה מכוונת להחתמת בלם זר בעל יכולת טכנית ולא מן הנמנע כי כל הזרים ישוחררו בסופו של דבר. מכבי פתח תקוה כבר לוטשת עיניים לעבר גל אלברמן ודוס סנטוס, מולו היא מקיימת בוררות ממש בימים אלה. מנגד, היא בודקת את האפשרות לשלם דמי השבחה כדי לרכוש את יניב בריק.

עד המשחק מול הלוזונים, שנכון להבוקר יתקיים ב-21 באפריל, במועדון מקווים להבטיח את ההישארות בליגה.

אליסון דוס סנטוס, בלם מכבי חיפה. קובי אליהו
בדרך חזרה לפתח תקוה? דוס סנטוס/קובי אליהו

4. ישראלים בכירים? אלאך רוצה עוד הולנדים

. לא רק השחקנים הוציאו את המחשבונים. גם שחר יוציא את המחשבון בקיץ. על פי גורמים בתוך המערכת, הוא לא יגדיל את התקציב בעונה הבאה ואף עשוי להקטין אותו. "יענקל'ה הבין שמדיניות הגדלת התקציב לא בהכרח מביאה תוצאות. יכול להיות שמישהו צריך לשים ברקס. וזה לא אומר בהכרח שהסגל יהיה פחות טוב", סיפר לנו מקורב לבעלים השבוע. במועדון הגנו השבוע פעם אחר פעם על הבעלים. "הוא מזרים כסף בלי הפסקה, אין אף בעלים, ואני אומר זאת באחריות מלאה - שיכול להיכנס למערכת המשוגעת הזאת, לשים הרבה פחות כסף ולהצליח להחזיק את העסק הזה בחיים. הנושא, לפחות מבחינתו, לא עומד על הפרק".

כזכור, ברשימת השמות של אלאך ושחר נמצאים בין היתר אמיליוס זובאס ומאור קנדיל, אך גם לגיונרים בכירים בדמות טאלב טואטחה ואלמוג כהן, שעדיין לא ברור האם תצליח להביא אותם. "נביא לכאן ישראלים טובים יותר, אבל קודם כל נתחזק בזרים איכותיים", מבטיחים במועדון. בינתיים, הזר היחיד שהגיע לכאן בעידן אלאך וכבר תורגל בהרכב בחמישי, אטיין ריינן, שוב מצא את עצמו צופה במשחק מהספסל. למרות זאת, לפחות לפי התכנון של אלאך - זה לא ההולנדי האחרון שתראו כאן בשנה הקרובה.

(עדכון ראשון: 07:30)

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully