וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: הפועל ירושלים תצא מהמשבר דווקא ביד אליהו?

10.3.2018 / 16:42

אחרי הניצחון הגדול באיסטנבול, וללא קיין ופראחוסקי, תארח מכבי תל אביב את האלופה (21:05, ספורט 5) שניצחה פעם אחת בששת המחזורים האחרונים. טימור וקינזי חוזרים לסגל. קאליף וואייט ונס ציונה מחכים למוליכה הפועל חולון (19:20, ספורט 5)

one

בווידאו: תקציר המפגש הקודם, בו ניצחה מכבי תל אביב 71:88 את הפועל ירושלים

המחזור ה-19 בליגת העל יימשך מחר (ראשון) עם אחד המשחקים הגדולים של השנה, בו תארח השנייה בטבלה מכבי תל אביב את האלופה הפועל ירושלים (71:88 לצהובים בבירה בסיבוב הראשון) למפגש בין שתי קבוצות שנמצאות במומנטום שלילי. מי שניצחה את שתי הקבוצות בשבועות האחרונים, עירוני נס ציונה, תארח בביתה את מוליכת הטבלה הפועל חולון (86:92 לחולון בסיבוב הראשון בביתה), שמחכה לצהובים והאדומים בשני המחזורים הבאים.

שחקן מכבי תל אביב ג'ונה בולדן, שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין. ברני ארדוב
בסיבוב הקודם הצהובים הביסו. ג'ונה בולדן מול יותם הלפרין/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - הפועל ירושלים (21:05, ספורט 5)

כשהיא נמצאת בעיצומו של משבר אמיתי, ואחרי הפסד ביתי לא צפוי לעירוני נס ציונה, מכבי תל אביב יצאה שלשום לאיסטנבול והציגה משחק טוב מאוד נגד אפס אנאדולו בדרך לניצחון משמעותי במלחמה על הפלייאוף ביורוליג. רצף המשחקים החשוב של הצהובים ימשיך במשחק הביתי נגד ירושלים, כשבהמשך השבוע מחכות לה חימקי מוסקבה, אחת היריבות הישירות שלה על הכרטיס לפלייאוף, ומוליכת הליגה הפועל חולון. למשחק מחר יש בעיקר משמעות סמלית עבור הקבוצה של נבן ספאחיה, שכבר ניצחה השנה את ירושלים בליגה בחוץ, והיא תרצה ליצור רצף חיובי של ניצחונות לקראת המשחקים החשובים בהמשך. דיאנדרה קיין וארט פראחוסקי לא נרשמו להתמודדות.

נבן ספאחיה אמר היום: "אחרי המשחק מול נס ציונה היו לנו כמה ימים להפוך את המצב ולהכין את השחקנים שלנו למשחק מול אפס. חשבנו מחוץ לקופסא וזה הצליח לנו. אני מקווה שנמשיך באותה הדרך. ערכנו הכנה טובה לקראת ירושלים כמו שאנחנו עושים ביורוליג. על אף שלאחרונה הם לא שיחקו כל כך טוב, אנחנו לא מתמקדים בזה".

אם עבור מכבי תל אביב החשיבות היא בעיקר סמלית, הפועל ירושלים עוד לא הצליחה לצאת מהמשבר אליו נקלעה לפני קצת יותר מחודש. מאז ה-20 בינואר שיחקו האדומים שישה משחקים, וניצחו רק את הפועל אילת בבית, כשבדרך הם גם מאבדים את גביע המדינה. גם חילופי המאמנים לא עזרו לאלופה כשעודד קטש בבכורה המחודשת שלו על הקווים בשבוע שעבר הפסיד בצורה די אומללה לנועלת הטבלה בני הרצליה. אם לירושלים יש סיבה להתעודד לקראת המשחק זו חזרתם לסגל של בר טימור וטרנס קינזי, שקיבלו מנוחה בשבוע שעבר בשל פציעות.

שחקן עירוני נס ציונה קאליף וואייט. ברני ארדוב
יחגוג גם על האקסית מחולון? קאליף וואייט/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה - הפועל חולון (19:20, ספורט 5)

עד לפני שני מחזורים, כשעירוני נס ציונה הסתכלה על לוח המשחקים שנותר לה עד לסיום הסיבוב, היא התקשתה לראות היכן תגרד ניצחונות. אלא שהכתומים הדהימו מאז את הפועל ירושלים בבית ואת מכבי תל אביב בחוץ, ובעקבות ההפסד של מכבי חיפה בבית לאילת ביום שישי, הם יודעים שיש להם הזדמנות לברוח בצורה משמעותית מהמקום האחרון אם יצליחו לנצח בבית את הפועל חולון. במועדון מרוצים מאוד מההשתלבות של קאליף וואייט, שנבחר לשחקן המצטיין של המחזור בליגת העל בשבוע שעבר, ומקווים כי לא יתרגש וימשיך להראות את יכולתו מול הקבוצה במדיה פרח ונפצע בעונה שעברה. ג'רון ג'ונסון שוב יישאר מחוץ לסגל.

הכושר המצוין של הפועל חולון לא נעצר גם לאחר הפגרה. הקבוצה של דן שמיר חזרה בשבוע שעבר לשחק וטיילה נגד מכבי אשדוד תוך כדי תצוגה מצוינת שכללה שישה שחקנים בספרות כפולות. בחולון יודעים שהמשחק בנס ציונה, אליו הם מגיעים מהמקום הראשון בטבלה עם 14 ניצחונות ב-16 המחזורים האחרונים, הוא המבחן האחרון לפני שני משחקי הבית המרתקים שמחכים להם בקרוב נגד מכבי תל אביב והפועל ירושלים, וברצונם לעבור אותו בצורה החלקה ביותר וללא תקלות מיותרות. ההערכות בקרב אנשי הקבוצה שכ-400 סגולים יעניקו להם אווירה ביתית בנס ציונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully