וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוות של אסטורי: משטרת איטליה חוקרת את האפשרות שמדובר בהריגה

למרות הדיווחים על "נסיבות טבעיות", התרחשה התפתחות בפרשת מותו של קפטן פיורנטינה. דיווחים באיטליה: אסטורי יקבל מפיורנטינה חוזה לצמיתות, הכסף יועבר לאשתו ולבתו. ריקרדו ספונארה ספד: "לנצח תהיה הקפטן שלי". דני אלבס: "לא הכרתי אותו, לא הזיז לי יותר מדי"

ספורט 1

התפתחות בפרשת המוות הטרגי של דוידה אסטורי: באיטליה מדווחים היום (שני) שהמשטרה המקומית פתחה בחקירת נסיבות המוות של קפטן פיורנטינה, שעל פי הידיעות הראשניות מת בשינה בנסיבות טבעיות, והיא חושדת שמדובר בכלל בהריגה. "אירגנו נתיחה שאחרי המוות, שאמורה להתבצע בקרוב", אמר התובע אנטוניו דה ניקולו.

השתלשלות האירועים מאז הידיעה הראשונית על מותו:

בשעה 9:15 אתמול (ראשון) בבוקר, התכנסו כל שחקני פיורנטינה בחדר האוכל בבית המלון "לה די מורט" באודינה, לקראת המשחק נגד אודינזה שהיה אמור להתקיים אחר הצהריים. כולם חוץ מדוידה אסטורי. הדקות עברו, הבלם לא הגיע והשחקנים התלוצצו בינם לבין עצמם: "הקפטן הולך לקבל קנס".

הצוות המקצועי שלח את אחד מהמעסים להעיר את הבלם והוא דפק כמה פעמים על הדלת בחדר 118, אך לא נתקל במענה. הוא קרא "דוידה, דוידה", ולא קיבל תשובה. הטלפון הגיע למענה קולי. בשלב הזה כבר נפסקו הבדיחות על חשבונו של מי שתמיד הקדים לאסיפות הקבוצתיות. המעסה התקשר לרופא הקבוצה, שהגיע ביחד עם עובד של המלון והשוער מרקו ספורטיאלו, מחבריו הקרובים של אסטורי בקבוצה.

ערב לפני כן ספורטיאלו ואסטורי שיחקו פלייסטיישן בחדרו של השוער. הבלם עזב לחדרו בשעה 23:00, אבל שכח את הנעליים. ספורטיאלו שלו לו הודעה בווטסאפ, אבל אסטורי השיב שהוא יבוא בבוקר לקחת את הנעליים. למחרת השוער המתין שהקפטן ידפוק על דלתו, אך זה לא קרה ולבסוף הוא ירד לחדר האוכל.

אסטורי מניח זר פרחים לזכר אוהד, שבוע לפני מותו

איש הצוות של המלון נכנס ביחד עם רופא הקבוצה לוקה פנגה, עם המעסה ועם השוער ספורטיאלו לחדר 118. הם ראו שאסטורי עדיין שוכב במיטה. הם קראו בשמו, ניסו לדבר איתו תוך כדי שהם מתקדמים לעבר המיטה. ואז הם ראו שהוא מת. פנגה ויתר על נסיונות החייאה אחרי שהבין שהבלם נשם את נשמתו האחרונה כבר לפני כמה שעות. שחקני הקבוצה קיבלו את החדשות ביחד ורובם פרצו בבכי מר.

לפני שבוע פיורנטינה אירחה את קייבו ולפני המשחק אסטורי הניח זר פרחים מתחת לאחד היציעים, לזכרו של אוהד הקבוצה לורנצו סיני שמת בגיל צעיר. אתמול המחוות היו לזכרו. שחקני פיורנטינה חזרו מאודינה לאצטדיון ארטמיו פרנקי, שם המתינו להם מאות אוהדים, רבים מהם עם דמעות בעיניים. על הגדרות סביב האצטדיון כבר נערמו זרי פרחים ושלטים לזכר הקפטן.

ההספדים החלו להציף את הרשתות החברתיות ועשרות כדורגלנים ביכו את לכתו של אסטורי. המגן הוותיק מנואל פסקוואל, מחבריו הקרובים של הבלם, כתב: "אחרי ששמעתי את החדשות, הכל נעצר, הכל איבד משמעות. הכעס, העצב, הכאב העמוק שהרגשתי - קשה להסביר אותם". אגב, בשעות האחרונות צצים דיווחים בכלי התקשורת השונים באיטליה לפיהם פיורנטינה תחתים את אסטורי על חוזה לצמיתות. משמעות החוזה: הכסף יועבר למשפחתו של אסטורי, אשתו ובתו. סגן נשיא המועדון אישר כי רק לפני מספר ימים אסטורי אמור היה לחתום על חוזה חדש במועדון, אך הדבר נדחה והחוזה אמור היה להיחתם בימים הקרובים.

באופ"א החליטו לכבד את זכרו ולקיים דקת דומייה במשחקי ליגת האלופות והליגה האירופית השבוע. חברו לפיורנטינה, ריקרדו ספונארה, ספד לו: "הו קפטן, קפטן שלי. למה לא באת איתנו לארוחת הבוקר? עכשיו אומרים לנו שהחיים ממשיכים ואנחנו צריכים להסתכל קדימה. אבל מי יעזור לשחקנים הצעירים עכשיו? עם מי נעשה חיים? תחזור, אתה עדיין צריך לצפות בסרט 'לה לה לנד' ולנתח אותו כמו כל סרט אחר. תחזור לפירנצה, כולם מחכים לך עם חוזה חדש. רק תצא מהחדר, אנחנו נחכה לך גם מחר. היכן שלא תהיה, תמשיך להגן על השער שלנו ולגרום לנו לאהוב ולהתגעגע. הו קפטן, קפטן שלי. לנצח תהיה הקפטן שלי".

דני אלבס סיפק כמה ציטוטים שנויים במלוקת במסיבת העיתונאים לקראת משחקה של פריס סן ז'רמן נגד ריאל מדריד: "לא הכרתי אותו, אז זה לא הזיז לי יותר מדי. הוא עשה מה שהוא רצה בעולם הכאוטי שלנו וכעת הוא במקום טוב יותר. יש ילדים שמתים מדי יום שלא מקבלים סיקור תקשורתי והם חשובים באותה מידה. כולנו מתים בשלב כזה או אחר. אולי אנחנו עצובים, אבל לא כמו משפחתו".

במילאנו התכוננו אתמול לדרבי הגדול בין מילאן לאינטר. הרוסונרי ערכו אימון בוקר קל והשחקנים קיבלו את הבשורה המרה על כר הדשא. כשהם נכנסו לחדר ההלבשה, לאונרדו בונוצ'י התקשר לאנדראה ראנוקיה ולכמה שחקנים ותיקים נוספים באינטר והם סיכמו לדרוש שהדרבי יידחה. כמה שעות לאחר מכן, ההתאחדות לכדורגל כבר הודיעה על דחיית כל המשחקים בשתי הליגות העליונות.

עוד באותו נושא

סוף מיוחד לשחקן מיוחד: לזכרו של קפטן פיורנטינה דוידה אסטורי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully