וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וובה בראון: "יכולתי לשחק יותר ולתרום יותר להפועל באר שבע"

2.3.2018 / 17:00

לוובה בראון יש שני מענקים באופק: אליפות בבאר שבע והישארות באשדוד. לפני המשחק שיכול לסדר לו את שניהם מול מכבי תל אביב, הוא פותח את הלב. תקרת אוגו, סערת צדק, דרמת ברדה, תכנית תורג'מן ובקשת אלקה: "קבוצות צמרת אחרות לא היו עומדות בכל מה שנפל על באר שבע העונה"

ספורט 1

בווידאו: תקציר משחק הליגה האחרון של מ.ס אשדוד, מול מכבי נתניה

"עזבתי כי הערכתי שעדיף לי לאור כמות השחקנים בתפקיד שלי, לצאת ולשחק בצורה קבועה במ.ס. אשדוד"

השיחה הראשונה עם וובה בראון נערכה יום למחרת ההדחה של מ.ס. אשדוד מגביע המדינה. על אף שהיה עצוב ("רציתי מאוד גביע שלישי בקריירה"), הוא חיפש איזו תחפושת של גיבור על כדי להשתתף בעדלאידע ליד הבית של הוריו. הערכתי בפניו שגם גיבור על לא יוכל להציל את הפועל באר שבע מהדחה מהגביע בקרית שמונה, אבל הוא היה משוכנע שברק בכר מביא את קבוצתו לחצי הגמר.

אתמול (חמישי), אחרי שהתברר כי הוא טעה, וכשכבר התפרסמו כל הידיעות על הבלגאן בבאר שבע, נראה היה שבראון עזב לאשדוד בזמן הנכון. "קודם כל, לא עזבתי כי חשבתי שיהיה בלגאן בבאר שבע", ענה ברצינות. "עזבתי כי הערכתי שעדיף לי לאור כמות השחקנים בתפקיד שלי, לצאת ולשחק בצורה קבועה במ.ס. אשדוד עם אתגר להישאר בליגה ואפשרות להחזיר לעצמי את הביטחון. מעבר לזה, אני לא חושב שבאר שבע איבדה מסיכוייה לזכות באליפות. גם בעונה שעברה עפנו מהגביע ואחרי שחטפנו בראש והבנו שמה שנשאר לנו זו האליפות, כל השחקנים התעשתו והתאפסו וזכינו באליפות שנייה ברציפות. עם כל זה שהעסק כרגע לא נראה טוב בבאר שבע, הם עדיין הפייבוריטים שלי לזכות באליפות שלישית ברציפות".

עוד בנושא

וובה בראון צפוי לפתוח בהרכב מ.ס אשדוד מול מכבי תל אביב
בקשתו של ג'קי בן זקן התקבלה: ישתחרר מהכלא בסוף החודש
קרויף לקראת אשדוד: "הם תמיד מגיעים במוטיבציית שיא נגדנו"

וובה בראון שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
בחר נכון? בראון/לירון מולדובן
"בכל פעם שקיבלתי צ'אנס בבאר שבע הייתי טוב, אבל לא היתה המשכיות. אם אגיד שלא הפריע לי שלא שיחקתי, זה יהיה שקר"

הוא גדל בהפועל רמת גן אחרי שהספר שלו זיהה את הכישרון שהיה לו והמליץ לו לזנוח את הג'ודו לעומת ענף הספורט היותר פופולרי. בראון עשה עם רמת גן כברת דרך גדולה, עד שנמכר לקרית שמונה ומשם להפועל באר שבע לפני כשנתיים. עד היום האחרון של חלון ההעברות של ינואר האחרון, לא היה בטוח שהוא עוזב. אבל אז הגיעו מרואן קבהא ועוד קודם גם חנן ממן ופתאום הקישור של הפועל באר שבע נראה מפוצץ בשחקנים. אז בראון החליט שעדיף לו לעבור לאשדוד ולשחק. "רציתי מאוד את הגביע הזה עם אשדוד", אמר שלשום. "לקחתי גביע עם הפועל רמת גן וגביע עם קרית שמונה. לא הצלחתי לעשות את זה עם באר שבע אז חשבתי שזה יהיה עם אשדוד".

לא רצית לעזוב את באר שבע.

"נכון, אבל קשה מאוד לא לשחק. קשה להיות בחוץ. ראיתי את הסגל של אשדוד ואת הנכונות של עמיר תורג'מן ושל ההנהלה להביא אותי, והחלטתי שאני בא".

ואתה מרגיש שזה עדיין לא זה מבחינתך? שהעובדה שלא שיחקת בבאר שבע פגעה באיכות שלך?

"בכל פעם שקיבלתי צ'אנס בבאר שבע הייתי טוב. אבל לא היתה המשכיות. אני לא מאשים אף אחד שם. אני מרגיש שהייתי טוב כששיחקתי בבאר שבע, אבל באלופת המדינה לקבל דקות זה כנראה לא פשוט. קשה מאוד לא לשחק שבעה משחקים ואז לקבל משחק ומצפים ממך להיות טוב. זה שהצלחתי להיות טוב במשחקים הבודדים ששיחקתי זה בגלל מי שאני. אני נותן את כולי בכל דקה שנתנו לי. אם אני אגיד שלא הפריע לי שלא שיחקתי, זה יהיה שקר. ברור שרציתי לשחק והרגשתי שאני יכול לשחק ולתרום יותר".

שחקן הפועל באר שבע וובה בראון. ברני ארדוב
לא קיבל מספיק קרדיט? בראון במדי באר שבע/ברני ארדוב
"עמיר תורג'מן נתן לי גב מההתחלה וזה חשוב לכל שחקן. הרגשתי מהשנייה הראשונה שנכנסתי עם האוטו למתחם, שהוא הולך איתי"

כמה אחוזים ממה שיש בך הבאת עד כה לאשדוד?

"אין הוקוס פוקוס. זה לא פשוט לנחות באמצע העונה בקבוצה חדשה ולהיראות כאילו רצת איתה כל העונה. גם אם באתי מהפועל באר שבע, עדיין זה קשה. אני צריך להכיר את השחקנים של אשדוד. אני צריך לדעת מי רוצה כדור לרגל ומי לשטח ואיך לקבל את הכדור מפיליפנקה או ויקטור גנב שלשמחתי שניהם דוברי רוסית ויש לנו תקשורת טובה. התפקיד שלי הוא להעביר מהגנה להתקפה. בהתחלה נתתי לבלסינג אלקה לעומק, אבל אז הוא אמר לי שהוא אוהב יותר את הכדור לרגל. וגם מאוריסיו רוצה את הכדור לרגל. לקח לי זמן להבין אצל כל אחד מה הוא מעדיף".

עמיר תורג'מן החליט לתת לך את המושכות מההתחלה למרות שבאת כשחקן שלא שיחק הרבה העונה.

"עמיר נתן לי גב מההתחלה וזה חשוב לכל שחקן. שחקן בלי ביטחון לא נראה שחקן ושחקן עם ביטחון יכול לעשות מה שהוא רוצה במגרש. הרגשתי מהשנייה הראשונה שנכנסתי עם האוטו למתחם, שעמיר הולך איתי".

במשחק הראשון שלך עם אשדוד מול בני יהודה קיבלת כרטיס צהוב ונמנעת ממפגש מול באר שבע.

"לא ישנתי בלילה בגלל הצהוב שמנע ממני לשחק מול באר שבע. אבל בסופו של דבר הכל קרה לטובה, כי בכל זאת לשחק מול באר שבע זה היה קצת מוקדם מדי אחרי ההעברה שעשיתי לאשדוד. השם סידר את זה שלא אשחק מולם בטרנר. הכל יצא לטובה".

בלסינג אלקה, וובה בראון, מ.ס אשדוד. לירון מולדובן
לאט לאט לומד את החברים לקבוצה. בראון עם אלקה/לירון מולדובן

באר שבע בירידה העונה.

"לבאר שבע יש עדיין מספיק כוח ואני מאמין שכאשר יחזרו כל הפצועים, הם ייראו הרבה יותר טוב. הפועל באר שבע זה מועדון חזק מאוד עם כל מה שקורה להם לאחרונה. אני לא מאמין שהרבה קבוצות היו יכולות לעבור את מה שעברנו העונה בבאר שבע ולהיות עדיין במאבק על האליפות. תעשה חשבון מה עברנו. שיר צדק, אליניב ברדה ופציעות שלא מהכדורגל של שחקנים משמעותיים. ועדיין באר שבע בשלישייה הראשונה. אני לא חושב שהאחרות בצמרת היו יכולות לעמוד בכל זה ולהישאר קרובות מאוד לתואר".

אתה עדיין מרגיש קשור אליהם.

"בוודאי. אחזור לבאר שבע לקראת העונה הבאה ולכן אני מאחל להם לזכות באליפות ואני גם חושב שהם יזכו. רק שבן שהר ומאור מליקסון יהיו בריאים וכמובן מיגל ויטור ואולי גם יצליחו לגמור את הסיפור עם מיכאל אוחנה".

יכול להיות שטעית כשעזבת כי אנחנו רואים שהקבוצה קצת מאבדת גובה.

"שמע, זו היתה החלטה נכונה כי יחד איתי היינו שמונה שחקנים על שני תפקידים. נכון שהתלבשתי כל המשחקים, אבל הייתי גם יכול להגיע למצב שבבאר שבע לא הייתי מתלבש. זה קשה לי לא להיות שותף מלא למה שקורה במגרש הכדורגל. אין לי בעיה להתמודד, שלא תטעה. בזמנו התמודדתי עם ג'יבריל סידיבה, ג'ונתן אסוס, מינדאוגס פאנקה ועם הדרך שלי אני זה ששיחקתי. בבאר שבע יש את ג'ון אוגו שכאשר הוא בכושר, הוא הכי טוב שיש בישראל ולכן זה היה יותר קשה".

שחקן עירוני קרית שמונה, וובה בראון. קובי אליהו
גם בתחילת הקריירה הוא נלחם על דקות. במדי קרית שמונה/קובי אליהו
"אני לא חושב שהסיפור של אירופה נגמר מבחינתי. אני רק בן 28 ואני גם מתאים למשחק הקשוח של אירופה. אם יתמזל מזלי, זה אולי עוד יקרה"

למה לא קיבלת צ'אנס בבלגיה או סלובניה?

"לא יודע. אני מאמין שאם היתה הזדמנות, זה היה יכול לקרות. אני לא חושב שהסיפור של אירופה נגמר מבחינתי. אני רק בן 28 ואני גם מתאים למשחק הקשוח של אירופה. אם יתמזל מזלי, זה אולי עוד יקרה. בינתיים השגתי את מרבית החלומות שלי והצלחתי להגשים את מה שרציתי".

סיפרו לי שאהבת שבאשדוד לא שורקים כל כך מהר לפאולים באימונים.

"עמיר סיפר לי שכאשר הוא הגיע, לא שיחקו מספיק חזק ואגרסיבי והוא החליט שהוא רוצה לשנות את זה. אז זה סבבה אבל אם עושים באימונים פאולים ובמשחקים מפחדים כדי לא לקבל צהוב, אז מה זה שווה? בשורה התחתונה צריך לשחק כדורגל".

יש לך מענק אליפות בבאר שבע ומענק הישארות באשדוד.

"בגלל זה אמרתי לך שיצא לטובה שלא שיחקתי באותו משחק בין אשדוד לבאר שבע. זו היסטוריה. אני מקווה בסוף העונה לשמוח עם ההישארות של אשדוד בליגה כי נסיים לפניהם את המשחקים ואחרי זה אחזיק אצבעות לאליפות של באר שבע".

עד כמה היית קרוב למה שקרה לאליניב ברדה?

"לא הייתי במגרש בלהבים. קרעתי את השריר במשחק של באר שבע באשדוד כבר בדקה הראשונה ולכן הייתי בטיפולים בבאר שבע ולא נסעתי איתם ללהבים. אלונה היתה במועדון כשזה קרה וגם אני הייתי ואז נסענו לבית החולים. נסעתי לבית החולים והרבה תסריטים היו בראש. כשהוא יצא וחייך אלי וקרא לעברי ווביט, שזה הכינוי שלי במועדון, ידעתי שהכל יהיה איתו בסדר. אם הוא זכר את הכינוי שלי במועדון ברגע הכל כך קשה שלו, אז ידעתי שהוא יהיה בסדר. גם אליניב המליץ לי לצאת לשחק באשדוד בהשאלה. אני מקווה לחזור בעונה הבאה ל-11".

אליניב ברדה משתחרר מבית החולים. הפועל באר שבע, אתר רשמי
"אליניב יצא לעברי וקרא לי בכינוי שלי. כבר אז ידעתי שהוא יהיה בסדר". ברדה בבית החולים/אתר רשמי, הפועל באר שבע
"בימים הראשונים שיר לא ידע מהיכן זה בא וזה אכל אותו מבפנים. לא היה פשוט לראות מה שעבר עליו, אבל מהתחלה ידעתי שיש כאן טעות"

שיחקת עם שיר צדק גם בקרית שמונה ובטח היית קרוב אליו ברגעים הכי קשים שלו.

"מהתחלה ידעתי שיש כאן טעות. אני מכיר את שיר ולכן זה היה שוק טוטאלי. בימים הראשונים שיר לא ידע מהיכן זה בא וזה אכל אותו מבפנים. אחרי שבועיים של חוסר ודאות, כבר היה קצה חוט שמדובר בטעות בייצור ושהחומר נכנס לתוסף בצורה שגויה. זה לא היה פשוט לראות את מה ששיר עבר אבל לשמחת כולנו שיר הוא אדם מאוד חזק שבוטח באלוהים. באופ"א לא מזכים בלי עונש, אבל לא היה טעם בערעור וזה מה שעורך הדין הסביר לו".

יש בלגאן סביב מיכאל אוחנה והיה הרבה בלגאן סביב מאור בוזגלו.

"הפועל באר שבע עברה תהליך בשלוש השנים האחרונות והיא עדיין מצליחה לשמור את מרבית הדברים בתוך המועדון. כל דבר שיוצא רק יכול לפגוע ואני שוב אומר, עם כל מה שהקבוצה עברה העונה היא עדיין למעלה וזה בזכות הכוח של המועדון הזה".

בשבת מול מכבי תל אביב יש לך הזדמנות לנקום על הניצחון שלהם על הפועל באר שבע.

"דווקא במשחק שהיה בטרנר כשנשארנו בעשרה שחקנים, שיחקתי כל המשחק וניצחנו. אני חושב שאשדוד יכולה לעשות תוצאה טובה גם מול מכבי תל אביב. אנחנו חייבים לעשות כמה שיותר נקודות לפני הפלייאוף התחתון. אנחנו צריכים נקודות ולא משנה לי מול מי ניקח אותן".

שחקני הפועל באר שבע מיכאל אוחנה וובה בראון בן שהר מיהאי קורהוט. ברני ארדוב
"כל דבר שיוצא יכול רק לפגוע במועדון". בראון, שני מימין, לצד מיכאל אוחנה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully