וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הדרבי: מכבי חיפה גיששה אצל שוער. האפשרויות: זובאס או ישראלי

2.3.2018 / 6:55

עוד לפני הטעות של עומרי גלזר שוער בני יהודה הוזכר, גם מרציאנו והרוש. רוטן ייפגש עם גלזר ביממה הקרובה: "הטעות יכלה להשפיע עליו". ומה אומרים בסביבת לויטה, שהשאיר את הפרשה מאחוריו?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ההחלטה הנחרצת של רוטן, הכאב של גלזר

עומרי גלזר כבר ספג במהלך הקריירה ביקורות על משחק הרגל שלו. זאת לא הפעם הראשונה שמסירה שלו מגיעה לשחקן יריב, לא הפעם הראשונה שהיא מסכנת את מכבי חיפה - אבל זו הפעם הראשונה שבאשמתו הישירה זה הופך לשער כל כך קריטי עם הירידה למחצית. עם הירידה לחדר ההלבשה, ליוו אותו שניים מחבריו לקבוצה, מוחמד עוואד ואופיר מזרחי, בניסיון להרגיע אותו לקראת מה שעתיד לקרות. גלזר, מספרים בחיפה, כבר לא היה עם הראש בטעות שביצע, אלא בהשלכות. בדיעבד, היא עלתה בכרטיס לחצי הגמר.

עוד לפני הכניסה לחדר ההלבשה, פרד רוטן ביקש להודיע לאוהד לויטה להתחמם. "הטעות של גלזר יכולה להשפיע עליו במחצית השניה", הוא הסביר, ונמנע לשוחח עם השוער. שחקנים סיפרו שגלזר לקח את ההחלטה בצורה קשה והעדיף להישאר בחדר ההלבשה עוד מספר דקות כדי לעכל אותה. רוטן לא דיבר איתו אחרי המשחק והבטיח לעשות זאת היום, אם כי הקבוצה לא תתאמן וייתכן שהשיחה תידחה לאימון מחר. "הייתי חייב לעשות את ההחלטה הכי טובה בשביל הקבוצה. הוא עוד ישחק", אישר ההולנדי הלילה. "מחר אסדר את המחשבות שלי ונדבר".

שחקני מכבי חיפה מעריכים בזהירות כי ייתכן שזה יהיה המשחק האחרון של גלזר העונה ("הוא הרגיש כמו דקירה בבטן, שוער זה תפקיד אכזר", אמר אחד מהם), מה שמוביל אותנו לסיפור אוהד לויטה.

עוד בנושא

גם הגביע הלך: מכבי חיפה הודחה אחרי 1:1 עם הפועל חיפה
פרד רוטן מסביר: מדוע החלפתי את גלזר אחרי הטעות הגדולה
במהלך המשחק: גבריאל תמאש ירד לעבר אוהדי מכבי חיפה

עומרי גלזר שוער מכבי חיפה עם נטע לביא. יוסי ציפקיס
לקח את זה קשה. גלזר אחרי השגיאה והחילוף/יוסי ציפקיס

2. פרשת לויטה מאחור, מכבי חיפה חושבת קדימה

לפני מספר חודשים חשפנו כאן כי אוהד לויטה לא משחק במכבי חיפה בגלל סיבות שאינן מקצועיות. לויטה לקח את ההחלטה בצורה קשה, אבל מאוחר יותר הוכיח כי ידע להתמודד איתה. הוא הסביר למאמן השוערים דאז ניר דוידוביץ' כי הוא רוצה להישאר עד תום העונה ושהוא מתכוון להוכיח שמקומו בהרכב הראשון. לויטה חיכה תקופה ארוכה והתבדה. הוא לא נספר גם בגביע ולמעשה מאז סוף נובמבר, אז שיחק רק בעקבות פציעת כתף של גלזר במהלך החימום במשחק גביע הטוטו מול באר שבע, הוא לא שיחק בכלל. אתמול הוא שוב חזר לשער ובפעם השניה העונה זה קורה בעקבות אירוע בלתי צפוי. לויטה אמור לקבל את אפודת ההרכב הראשון כבר ממשחק הדרבי הקרוב. במועדון טוענים כי ייתכן ובכל משחק אחר רוטן היה "מחשב מסלול מחדש", אך הטראומה מהמשחק האחרון לא אמורה להותיר מקום לספק, לפחות לדעתם, באשר לזהות השוער שיפתח.

ומה לגבי העונה הבאה? ובכן, ללא קשר לטעות של גלזר, עוד לפני המשחק נודע לוואלה! ספורט כי במכבי חיפה חיפשו שוער. אחד המועמדים לתפקיד הוא אמיליוס זובאס, שוערה של בני יהודה, שמבוקש גם בהפועל באר שבע., ועל פי גורמים במערכת שחר שוחח לאחרונה עם סוכנו. על הכוונת יש גם שוערים נוספים, אבל זובאס שנחשב לאחד השוערים הטובים בליגה יימכר כנראה בקיץ. על פי גורמים במועדון, מי שהמליץ להחתים אותו הוא חבר ההנהלה והיועץ המשפטי אודי שוכטוביץ'. מקורבים לעסקה טוענים כי הוא אפילו מעורב בהגעתו של הליטאי לישראל. המכשול היחיד בעסקה הוא כמובן המחיר והעובדה שיתפוס מקום של זר. אם יוחלט להחתים שוער ישראלי, אופיר מרציאנו שעושה חייל בהיברניאן יילקח בחשבון. השוער הישראלי יחזור לארץ אם יקבל הצעה מפתה. גם אריאל הרוש יהיה מוכן להגיע רק תמורת חוזה ארוך טווח, משום שהוא מצליח העונה באנורתוזיס ולא רואה סיבה מקצועית לעזוב.

לויטה, שהציל את מכבי חיפה מהפסד אתמול, סיפר לאחרונה למקורביו כי אם רק יאמינו בו יותר, ייתכן מאוד שהניסיון שלו יוכל לעזור למכבי חיפה לקבל קצת שקט מאחור. שתי ההצלות בדקות הסיום אתמול, למרות שלא מנעו הדחה, מוכיחות שמגיעה לו עוד הזדמנות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אוהד לויטה שוער מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
שם הכל מאחור. לויטה/יוסי ציפקיס

3. נאה דורש: מדוע שחקני מכבי חיפה מניעים כדור מאחור?

מאז שהגיע למכבי חיפה, פרד רוטן שם דגש באימונים על הנעת הכדור מאחור. הוא מצפה מהבלמים שלו להשתתף יותר בהנעת הכדור ומהשוער להיות "מעורב במידת הצורך". הכוונה של רוטן היא טובה, אבל לא בטוח שיש לו את השחקנים המתאימים לכך. "אליסון ורמי הם שחקנים פחות טכניים ופחות יודעים להניע כדור. בטח לא כשהם משחקים יחד. ויש כאן בעיה", רמז אחד השחקנים אתמול. "לדעתי צריך לקבל החלטה: או שמפסיקים את הנעת הכדור הקבועה מאחור, או שמביאים בעונה הבאה בלם שיודע לעשות את זה. אין טעם לעשות משהו שהם יודעים לעשות פחות טוב, בטח לא לשתף את גלזר שאין לו משחק רגל מושלם".

רוטן רגיל להנעת הכדור מאחור מהכדורגל ההולנדי. הוא דרש זאת גם כמאמן גם בקבוצות אחרות בהן אימן בעבר, אלא שההבדל כעת הוא אחד - הוא לא בנה את הסגל ולא מכיר את השחקנים. "עכשיו אפשר להבין מדוע אמרו שהוא יימדד בעונה הבאה. עם החומר שיש כאן, שהוא חומר טוב, הוא לא יוכל להתמודד. רוטן צריך להתאים את השחקנים לשיטה שלו, ולא את השיטה לפי השחקנים. זה יעבוד רק כשיהיו כאן שחקנים מתאימים".

פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יתאים את עצמו? רוטן/יוסי ציפקיס

4. שני שחקנים ביציע, המטרות הפוכות

לא בטוח שזה מגיע להם, אבל שחקני מכבי חיפה קיבלו בסיום המשחק הודעה על יום חופש. הם יחזרו להתאמן מחר (הקשר שלומי אזולאי פונה אתמול לבית החולים בעקבות חשש לשבר באף, ולא ברור האם יתאמן) ובראשון יקיימו את האימון המסכם לקראת הדרבי.

לפחות לפי האימונים, ביציע ישבו אתמול שני שחקנים שהמטרות שלהם לגבי המשך העונה כמעט הפוכות: נטע לביא יחזור בקרוב לרוטציה בתקווה לקבל עוד דקות משחק, וקאיו אלבס, שהפך למותג בתחילת העונה ונעלם ככל שהתקדמה, כבר לא ממש רוצה להיות פה. הברזילאי עשוי לחזור לשוייץ. מכבי חיפה תהיה מוכנה לשחרר אותו מההסכם אם רק יביא הצעה שתגרום לו ללכת. בעונה הבאה, מספרים במועדון, כבר לא יהיו כאן "מותגים", אלא שחקנים שיכולים לאזן את הסגל של מכבי חיפה.

נו, בשביל זה יש מחלקת סקאוטינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully