וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מכבי חיפה תעצור את מדיניות הגדלת התקציב בעונה הבאה

27.2.2018 / 9:44

למרות מינוי הצוות ההולנדי, התקציב שעלה ביותר מ-30 מיליון שקל בצורה הדרגתית בשש השנים האחרונות לא אמור לגדול. אחד השינויים העיקריים - מדיניות בחירת הזרים. קוסטדינוב, דמארי ומאבוקה צפויים לפתוח בהרכב בדרבי

ספורט 1

אחרי שנים בהן הגדילה את התקציב באופן הדרגתי, מכבי חיפה צפויה לעצור את מדיניות הגדלת התקציב בעונה הבאה - כך עולה מתוך שיחות שהתקיימו לאחרונה בעניין בקרב קברניטי המועדון. עדיין לא ברור האם התקציב יישמר או יקטן, אך ההחלטה היא ליצור "פיקוח הדוק יותר על מדיניות הגדלת התקציב ההדרגתית". תקציב מכבי חיפה עמד בתחילת המילניום על 42 מיליון שקל בלבד, ובתחילת העשור הנוכחי על 63 מיליון שקל. בשנים האחרונות הוא צמח בהדרגה, וכך לפני שנתיים חיפה העמידה תקציב של 84 מיליון שקל, שצמח מעט בעונה שעברה. מדיניות הרכש בעונה הנוכחית גרמה למועדון להוציא באזור ה-50 מיליון שקל עבור שכר שחקנים - הוצאה גבוהה יחסית לשנים קודמות, ולכן התקציב שהיה אמור לעמוד סביב 90 מיליון שקל לפי התכנית המקורית, הגיע לכ-100 מיליון שקל.

יש לציין כי גם רמת ההכנסות עלתה בשנתיים האחרונות, וזאת בין היתר בגלל המעבר לאיצטדיון החדש ושיווק אגרסיבי, שהוביל להכנסות שיא ולמעל 17 אלף מנויים בממוצע. כך למשל, ההכנסות של מכבי חיפה לפני כשנתיים עמדו על 22.3 מיליון שקל, עלו בצורה מינורית בעונה שעברה ונשמרו העונה. אחד השינויים המרכזיים שיכניסו במועדון נוגע למדיניות בחירת הזרים ושכר עבור שחקני רכש ישראלים. חיפה אמנם מתכננת להגדיל את מערך הסקאוטינג שלה, וכבר החלה בפעולות כאלה לאחרונה, אך חלקם עובדים על בסיס "שכר פרילאנס". ההנחה היא שעבודה נכונה בתחום, תוביל דווקא לחיסכון באמצעות הקטנת "תקציב הזרים".

עוד בנושא

אם מכבי חיפה תוותר: הפועל באר שבע תפנה ללייפציג בנוגע לדמארי
"השינוי במכבי חיפה לא הצליח". אלאך כבר מתכנן את העונה הבאה
שחר שוחח עם השחקנים: "מה שהיה מת, מבקש שתתרכזו עכשיו בדרבי"

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר. אדריאן הרבשטיין
שינוי כיוון. יעקב שחר/אדריאן הרבשטיין

בחיפה מעכבים בשלב זה את המשאים ומתנים עם שחקנים, לפחות עד אחרי הדרבי. מוחמד אלאך כבר החל לתכנן את העונה הבאה במחלקת הנוער ובקבוצה הבוגרת, אך כרגע הם נמנעים מלסגור את ההסכמים החדשים של עומרי גלזר וסינטאיהו סלליך והפסיקו את המגעים עם עמית זנטי אחרי שהגיעו למסקנה כי הוא לא מעוניין להמשיך בקבוצה. אלאך עוקב גם אחרי לגיונרים, וזאת משום שנשיא המועדון יעקב שחר רוצה לראות שחקן בית בכיר בקבוצה בעונה הבאה, אך במועדון לא מתכוונים "להשתולל" בנוגע לעסקאות שיעשו בקיץ, בדומה לעסקת רמי גרשון שחתם על חוזה לחמש שנים.

אחרי יום חופש, שחקני מכבי חיפה יחדשו היום (שלישי) את ההכנות לקראת הדרבי מחרתיים. שחקנים סיפרו כי בעקבות המצב של הקבוצה בטבלה, וכן היכולת של הזרים מאז תחילת העונה, לאחרונה נערכות שיחות תכופות בניהם לבין הפסיכולוג של הקבוצה. "יכול להיות שהם שחקנים מוכשרים, אבל ברגע שהם עולים לדשא משהו קורה. אולי זה משהו שעדיין אפשר לפתור", אמרו בחיפה. השניים עליהם שמים דגש מיוחד הם קאיו וקלאוס, צמד הזרים שהגיע בתחילת העונה בקול תרועה, כבש עד כה יחד שער ליגה בודד אחד בלבד.

פרד רוטן לא שוחח עם השחקנים במהלך השבוע והוא יעשה זאת רק לקראת הדרבי. המאמן יבצע שלושה שינויים בהרכב. עומר דמארי וארנסט מאבוקה, שלא התאמן שלשום, אמורים לחזור להרכב. מאבוקה ערך היום אימון מלא ולכן צפוי לפתוח. השינוי השלישי: הקשר גיורגי קוסטדינוב צפוי לפתוח, וזאת במקום גל אלברמן.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully