וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השינוי במכבי חיפה לא הצליח". אלאך כבר מתכנן את העונה הבאה

25.2.2018 / 7:52

למרות התוצאות, המנהל הטכני ורוטן יישארו בקיץ ו"ימדדו רק בעונה הבאה". אלאך עורך שינויים בנוער ומוסיף עוד סקאוט. שחר, שדבריו חלחלו לשחקנים, רוצה להחזיר שחקן בית בכיר ורפאלוב לא בראש הרשימה

ספורט 1

בווידאו: צפו בתקציר ההפסד של מכבי חיפה 2:1 למכבי נתניה

משחק העונה - באשקלון

1. למרות התוצאות האחרונות, יעקב שחר עצר את עצמו מלבצע אסיפה נוספת. הוא נתן לצוות ההולנדי שלו שקט כדי לנהל את מה שהוא מכנה "פרוייקט חדש". הרצף הזה נעצר אתמול. מכבי חיפה שוב הפסידה ושחר נכנס לחדר ההלבשה כדי להעביר מסר לשחקנים שלו. השחקנים ציפו לשיחה קשה, אבל נשיא המועדון, שכבר שבע מאכזבות בשנים האחרונות, הסתפק בשני משפטים ועזב את המקום. "מה שהיה מת", אמר הבעלים לשחקנים, בניסיון להציל את משחק הדרבי ביום חמישי, אליו תגיע הפועל חיפה מוכה ומרוסקת. "מבקש שתתרכזו עכשיו בדרבי".

ממש מאחורי שחר עמד מו אלאך, שכמו שאר אנשי הצוות נכנס לחדר ההלבשה אחרי המשחק. בניגוד אליו, אלאך שתק. והוא גם יודע למה. 23.8 אחוזי הצלחה, קצת פחות מאשדוד וקצת יותר מאשקלון, יש למנהל הטכני של מכבי חיפה שהגיע במטרה לעשות עוד שינוי הולנדי ישראל. אתמול, ההולנדי של מכבי תל אביב ריסק את היריבה השנואה והכין לו את הקרקע לקראת ההזדמנות האחרונה שלו להציל את העונה עם כרטיס לחצי גמר הגביע. 24 נקודות ב-24 מחזורים עשתה העונה גם הפועל רעננה, עם שמינית תקציב, בלי הולנדים על הקווים ומנודה לשעבר, שמעון אבוחצירה, שכבש במשחק אחד יותר ממה שקלאוס וקאיו כבשו מתחילת העונה יחד.

"למרבה הצער, ההפסד הזה כבר לא מפתיע אף אחד", אמר הלילה אחד השחקנים. "פתחנו את המשחק טוב, אבל מאז הגול הלכנו אחורה, איבדנו את הביטחון והיכולת רק הלכה והידרדרה עד הסיום". על דברי שחר הוא הוסיף: "הוא צודק, צריך להרים את עצמנו עכשיו. אנחנו חייבים לקחת לפחות את המשחק הראשון. הפועל באה מפורקת, אבל גם אנחנו אחרי שני הפסדים. עצוב לומר את זה, אבל אם נפסיד כל העונה הזאת תהיה תלויה במשחק אחד - במחזור האחרון נגד אשקלון. יש לנו הרבה מזל שהיא ממשיכה להפסיד".

עוד בנושא

צפו בתקציר: מכבי חיפה הפסידה 2:1 למכבי נתניה
יעקב שחר נכנס לחדר ההלבשה אחרי המשחק
המטרה החדשה של מכבי נתניה: המקום הרביעי

מאמן מכבי חיפה פרד רוטן עם עוזרו רוב מאס. קובי אליהו
הסטטיסטיקה טובה פחות משל לוזון. פרד רוטן/קובי אליהו

פוטרת? הפיצוי מוגבל

2. במכבי חיפה לא אוהבים את הביקורות של שחקני עבר נגדם, אבל השבוע התברר כי הם גם לא אוהבים את הביקורות של עובדים לשעבר. כך למשל, במועדון לא אהבו דברים שהשמיע עוזר המאמן לשעבר אסף נימני, שביקר כפרשן את היכולת של הקבוצה בעונה הנוכחית. מה שלא כולם במועדון יודעים, הוא שנימני כבר לא ממש עובד שלהם. גורמים במועדון סיפרו השבוע כי בחוזהו של עוזר המאמן הופיע סעיף לפיו הבעלים יעקב שחר מחויב לשלם לו שכר עבור שלושה חודשים בלבד מרגע הפיטורים, ולא עד סיום העונה כפי שנהוג בקבוצות אחרות. נימני, שקיבל את ההודעה דקות ספורות לאחר המשחק מול הפועל אשקלון בו פוטר לוזון, כבר קיבל את הכסף, חתם על הסכם גמר חשבון וכבר אינו מקבל שכר מהמועדון. בניגוד אליו, המאמן לשעבר מקבל את מלוא שכרו ממכבי חיפה, פרט לתנאי אחד עליו בחר לוותר. הוא החזיר את הג'יפ לשחר, ודרכיהם נפרדו.

אבל הסיפור האמיתי הוא לא הביקורת של נימני, אלא העובדה שהסטטיסטיקה של הצוות הקודם, שזכה לביקורת נוקבת - היא טובה יותר משל הצוות ההולנדי. "אין ספק שעד עכשיו השינוי לא ממש הצליח, אבל אני מאמין שעוד נראה שינוי", הודה השבוע אחד מעובדי המועדון. "מצד שני, אלאך ורוטן לא הגיעו לכאן כדי להוביל שינוי תוך מספר שבועות. היכולות שלהם ימדדו רק בעונה הבאה. אם למישהו בתקשורת היה ספק, אז שניהם נשארים פה גם בקיץ", אמר תוך עקיצה לפרשנים.

מו אלאך מנהל טכני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
את התוצאת תראו בקיץ. מו אלאך/יוסי ציפקיס

השינוי של מו

3. בשבועות האחרונים, מספרים במכבי חיפה, אלאך תכנן את הצעד המשמעותי הראשון שלו כמנהל טכני: שינוי במחלקת הנוער. אחד השינויים שהוא מתכנן, הוא הגבלת מספר השחקנים בסגל הקבוצה הבוגרת וגם בסגל הקבוצות הצעירות. אין סיבה, הוא אומר, שכל כך הרבה קבוצות יכילו מספר גדול כל כך של שחקנים. גם הסגל הנוכחי של הקבוצה הבוגרת לא ממש מוצא חן בעיניו. אלאך פועל לשינוי הסגל גם בקיץ, וסבור שהמדיניות הזאת תועיל בטווח הארוך למכבי חיפה - כל עוד היא לא חזרה למפעלים האירופאים כמובן. לפי התכנון, באימוני הקבוצה הבוגרת יתאמנו בעונה הבאה פחות מ-24 שחקנים.

אבל זה לא השינוי היחיד שעשוי להתרחש במחלקה. על פי מקורות במועדון, גוסטבו בוקולי לא בטוח שהוא רוצה להישאר כמאמן קבוצת הנוער במקום איתי מרדכי, שעלה כיתה לבוגרים, אלא לחזור לתפקידו הקודם ולהתמקד בסקאוטינג, בעוד שמכבי חיפה מתמקדת כרגע בהרחבתה. בשבוע שעבר חשפנו כי סקאוט ספרדי הגיע בהמלצת טוני וכי במועדון מנסים למצוא סקאוט מדרום אמריקה על מנת לסייע בחיפוש זרים. בהמשך, התברר כי אחד מראשי המחאה נגד יעקב שחר, מאור בורג', מונה לתפקיד הסקאוט שמתווסף לסקאוט נוסף שכבר קיים במערכת ולשיתוף הפעולה החיצוני עם איגביני יעקובו שמחפש שחקנים באפריקה.

כל זה מוביל אותנו חזרה לקבוצת הנוער. לאחרונה, מספרים במועדון, הוחלט למנות סקאוט גם למחלקת הנוער, כדי שיאתר כישרונות צעירים בהתאם לצרכי המערכת. עדיין מוקדם מלבשר על כך, אבל ייתכן שאיש מקצוע בכיר יגיע בקיץ למחלקה הצעירה במקום אחד הבכירים שמנהלים אותה כעת.

האם זה הזמן להכריז על רה-ארגון במחלקות הצעירות? לפי אלאך כן, את התוצאות תראו בקיץ.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
לא בראש הרשימה. ליאור רפאלוב/GettyImages

שחר יחזיר שגריר? רק שחקן בית

4. בצל פרשת הסקאוט, במכבי חיפה יש מי שממהר להכריז על תחלופת זרים בקיץ שתכלול החלפת חמישה זרים לפחות - מה שיסדר לא מעט עבודה לעובדי האגף. עד כאן הכל בסדר, אולם משיחה עם חלק מנציגי השחקנים עולה כי המשימה הזאת לא תהיה פשוטה כלל וכלל. קאיו, קלאוס, קוסטדינוב ומאבוקה - כולם מחזיקים בחוזה לעונה נוספת, דוס סנטוס לעוד שנתיים. "אני לא מכיר קבוצות באירופה שיכולות לשלם שכר ממוצע של 350 אלף יורו נטו לשחקנים זרים שלא הצליחו בישראל, בטח לשחקן כמו קאיו שמרוויח יותר ויהיה בן 32 פלוס בקיץ", אמר אחד הסוכנים שליוו את אחת העסקאות בקיץ. "אין לי ספק שמכבי חיפה תשלם להם עד השקל האחרון, אבל הם צריכים לקחת בחשבון שיכול להיות שכמה מהם יתחילו את האימונים בקיץ". אגב, בחיפה ציינו אתמול כי מאבוקה פצוע, אך ראוי לציין כי הקמרוני נטל חלק באימון המסכם ולא תורגל בהרכב, כך שבכל מקרה לא היה אמור לפתוח.

אבל עד שתיפטר מהזרים, מכבי חיפה שואפת להחזיר בקיץ שחקן בית. "מלבד אלטמן, אם יהיה שחקן חופשי, במועדון לא מתלהבים להחתים שגריר שאינו שחקן בית", סיפר לנו השבוע מקורב לבעלים. על פי התכנית, חיפה תנסה לצרף בקיץ שחקן בית, לאו דווקא ליאור רפאלוב. "שחר רוצה מאוד לראות את אחד השגרירים המצליחים מאנגליה", רמז אותו גורם.

האם בירם כיאל או תומר חמד יסכימו לחזור בקיץ לישראל?

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully