וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "היו מחשבות ודיבורים על קבוצה אחרת, אבל חוזה צריך לכבד"

26.2.2018 / 14:36

החלוץ שהאריך את חוזהו בשורות גוואנגז'ו R&F דיבר במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS: "הראו לי שמרוצים ממני ורוצים אותי. מעדיף לא לדבר על המספרים". וגם: כל המהלכים שהובילו לחתימה

עריכת וידאו:ניר חן

התמונות שהעלה ערן זהבי לחשבון האינסטגרם שלו בחודש האחרון, העידו שלא רע לו. גם בחופשה המשפחתית האחרונה בתאילנד ואפילו במחנה האימונים בן השבועיים באוסטרליה שקדמה לה, זהבי היה נראה מאוד מאושר. שלם עם עצמו, רגוע. רחוק כל כך מאותה חופשת תאילנד שעשה לפני יותר משנתיים, אז כזכור עזב באמצע על מנת להמריא לטורונטו כדי לשכנע את מיטש גולדהאר למכור אותו לגוואנגז'ו R&F.

הקלפים היו אצלו בשבועות האחרונים. אפילו שבמשא ומתן בין גוואנגז'ו לטיאנג'ין של פאולו סוזה הוא לא יכול היה להתערב, עדיין הוא ידע שגם אם ישאר במועדון ששינה את חייו, הוא יעשה זאת עם שדרוג כספי מרשים. חמישה מיליון דולר לעונה היה החוזה הראשון עליו חתם. מעכשיו יש לו כבר 10 מיליון. כפול וזה בלי הבונוסים השמנים. אליפות יהיה לו כנראה קשה לקחת בגוואנגז'ו, אבל הוא שוב יכניס כחצי מיליון דולר נטו על שערים ואולי אפילו מיליון דולר נוספים אם יהיה מלך שערי הליגה כפי שהיה העונה וזה עוד לפני כרטיס לליגת האלופות של אסיה, משימה שהיא ברת ביצוע, ושתכניס לו מיליון דולר נוספים.

זהבי אמר היום למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS: "תודה רבה על הברכות. שמח שחתמתי על חוזה חדש. שמח להישאר בקבוצה שלי. מעריכים אותי וטוב לי. כל אחד זורק את המספרים שלו באוויר. אני מעדיף פחות לדבר עליהם. הראו לי שמאוד רוצים אותי לטווח ארוך. עשיתי חוזה לשלוש שנים, הראו לי שמרוצים ממני ורוצים אותי להרבה שנים במועדון. לא נשכח שהיה לי חוזה במועדון הזה. אם החלתנו ללכת ביד אז זה הכיוון.

החלוץ הישראלי המשיך ואמר: "המטרה היא להשתדרג אישית וקבוצתית. זה קשה אך אפשרי. מה עיכב את החתימה? היו עניינים של משא ומתן ודברים מעבר לזה. אלו דברים פחות חשובים. מה שחשוב הוא שחתמתי על חוזה חדש. צריך לזכור גם שהייתי שחקן תחת חוזה ובמצב כזה הרבה תלוי במה שהקבוצה שלך תעשה. לעבור לקבוצה אחרת? היו מחשבות, היו דיבורים. אך ברגע שיש לך חוזה אתה צריך לכבד אותו. אני מאוד מכבד את המועדון שלי ומאושר להישאר פה. לא היה לי יותר מדי עניין בקבלת ההחלטות פה".

פאולו סוזה מאמן פיורנטינה. GettyImages
התעניין. פאולו סוזה/GettyImages

הליגה בסין תיפתח בסוף השבוע הקרוב. זהבי יצא לפגרה בחודש נובמבר שעבר כשהוא מלך השערים ומחזיק בהתעניינות מצד פאולו סוזה. בגוואנגז'ו הבהירו מלכתחילה שהוא יזכה לשדרוג. שאותו חוזה משודרג שכבר קיבל על סך של 7.5 מיליון דולר יקבל תוספת. טיאנג'ין של סוזה התעניינה ברצינות, אבל הציעה בעיקר את פאטו הברזילאי בטרייד של אחד על אחד. בגוואנגז'ו רצו גם כסף בתמורה לשחקן הברזילאי. סדר גודל של 15 מיליון דולר נטו שמקבלים קפיצה של פי שניים ל-30 מיליון על פי חוקי ההעברות החדשים בליגה הסינית. טיאנג'ין רצתה את זהבי אבל לא היתה מוכנה לתנאים האלה. זהבי היה אז בדיוק אחרי החזרה מהחופשה הארוכה שעשה בארצות הברית, מקסיקו וישראל.

בהמשך נחת בסין גם רואה החשבון של זהבי, גדי סולומוביץ', אבל הוא עזב חזרה לישראל בלי שהחוזה ייחתם כשזהבי עצמו טס למחנה האימונים באוסטרליה. החוזה כאמור לא נחתם אז. זהבי גזר על עצמו שתיקה. סירב לשתף במידע כלשהו. הדברים נשארו בסוד בינו לבין נציגיו שהבהירו מלכתחילה, רק האינסטגרם שלו יידע ראשון את הפרטים ואחרי זה העיתונאים בארץ. יתכן שזהבי העריך שיש עדיין סיכוי למעבר לטיאנג'ין שהציעה לו סדרי גודל של 15 מיליון דולר נטו לעונה ובגלל זה לא מיהר לחתום לפני שיצא למחנה באוסטרליה. כנראה שגם בגוואנגז'ו עוד רצו לעבד את העסקה ולסגור עם עצמם שהם לא נפרדים ממלך השערים שלהם.

עוד באותו נושא

ערן זהבי האריך את חוזהו בגוואנגז'ו R&F בשלוש שנים נוספות

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. יוסי ציפקיס
"ראינו דברים יותר מוזרים שקרו מזה שערן יחזור לנבחרת". זהבי בנבחרת/יוסי ציפקיס

במחנה באוסטרליה זהבי היה טוב. הוא כבש שערים במשחקי אימון והוכיח שוב לראשי הקבוצה עד כמה הוא משמעותי. הוא ידע כאמור שעם החזרה מהחופשה שיעשה בתאילנד, הוא יוכל לחתום על חוזה משודרג בגאוונגז'ו אבל עדיין העדיף להיות בעמדת המתנה לכל התפתחות.

היום כאמור הגיעה החתימה הרשמית והחיוכים של זהבי למצלמות היו אמיתיים לגמרי. בסביבתו מספרים שבסופו של דבר גם העיר, הקהילה העסקית והישראלים הרבים שפוקדים את גוואנגז'ו תרמו לשלמות התחושה שלו. "ערן כבר לא ילד. יש לו שלושה ילדים קטנים. הוא נטמע כל כך טוב בגוואנגז'ו. הוא בן בית בקונסוליה הישראלית ודמות מאוד נחשבת בקשרים שבין ישראל לסין", מספרים מקורביו. "העובדה שצירף אליו עוזר אישי, זיו סולומוביץ', ששינע את משפחתו לגוואנגז'ו מלמדת עד כמה יש לערן היום עוד אפיקים לעסוק בהם במקביל לכדורגל. צריך אפילו להגיד שמזג האוויר בגוואנגז'ו טוב מזה של טיאנג'ין וגם זו סיבה מספיק טובה להיות שמח על זה שהוא נשאר במועדון שכל כך אוהב ומכבד אותו ושבו הוא מרגיש שלם ורגוע אפילו אם האליפות היא לא היעד הריאלי".

עכשיו אחרי שזהבי חתם על חוזה חדש וכנראה גם זנח סופית את הסיכוי לחזור מהדלת הסינית לקבוצה באירופה, נשארה רק שאלה אחת והיא חזרתו לנבחרת ישראל. "אצל ערן הרבה דברים אמוציונליים אבל הרוב מאוד מחושב", אומרים בסביבתו. "הוא כבר היה במקום שהוא פרש וזה סופי, אבל ראינו כבר דברים יותר מוזרים שקרו מזה שערן יחזור לנבחרת ישראל. קודם שיהיה מאמן שירצה אותו וידבר איתו. להעריך מה יקרה לגביו עם הנבחרת בשלב כזה, זה מיותר ולא רציני, אבל אצל זהבי כמו אצל זהבי שום דבר לא יפתיע".

עידכון ראשון: 13:30

שחקן גוואנגז'ו R&F ערן זהבי חותם על חוזהו החדש. אינסטגרם רשמי ערן זהבי, צילום מסך
יש לו חוזה חדש. זהבי אחרי החתימה/צילום מסך, אינסטגרם רשמי ערן זהבי
שחקן גוואנגז'ו R&F ערן זהבי חותם על חוזהו החדש. אינסטגרם ערן זהבי, צילום מסך
זהבי במעמד החתימה/צילום מסך, אינסטגרם ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully