וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נעצור פה, כי אנחנו חולוניה": צפו בחגיגות של הפועל חולון

16.2.2018 / 6:55

השירים של הבעלים מול אלפי האוהדים, הנאום של פניני ("במכבי מסמנים וי אחרי תואר וממשיכים"), ההתפעלות של ריבלין מגלן רייס, האיפוק של שמיר, השיחה של דיוויד עם תמיר בלאט וג'ו אלכסנדר שלא שוכח: "זה ענק לקחת גביע על הקבוצה שהעיפה אותך". הפועל חולון בעננים

קובי אליהו

1. החגיגות

ב-1 בלילה ניתן האות שכולם חיכו לו, שחקני הפועל חולון והגביע הגיעו למתחם לה פארק בעיר, הסמוך לאולם הקבוצה, והחגיגות הגדולות העלו הילוך. האבוקות נשלפו, האוהדים עם התופים התקרבו לבמה, והשירים הרעידו את העיר. כמעט אלפיים אוהדים הגיעו בשעת לילה מאוחרת כדי לחגוג את הגביע השני בתולדות המועדון עם שחקני הקבוצה וההנהלה, וההתרגשות הייתה בשיאה.

ראשון הדוברים היה היו"ר איתן לנציאנו, מראשי המאבק להעברת הקבוצה ממיקי דורסמן לידיו של שלמה אייזיק לפני שנה וחצי, כשפנה לאלפים ואמר: "בשבילכם היו שוות כל המלחמות". הבעלים שלמה אייזיק התפייט והבטיח לאוהדים: "זה גביע ראשון, אבל לא נעצור פה ונרצה עוד, לא נעצור כי אנחנו חולוניה". ולאחריו לקח את המיקרופון הכרוז, הדובר ואחד האנשים החשובים במערכת גדי רבינוביץ' והחל בהצגת שחקנים שהרימה את האווירה.

האוהדים צהלו בעיקר כשרבינוביץ' קרא בשמותיהם של שלושה - גלן רייס ג'וניור, שריקד עם הטלפון שלו, הקפטן שלומי הרוש שהניף את הגביע, וגיא פניני שזכה לשירים: "פניני זיין את מכבי". אייזיק אגב, לא אהב את השיר, והוסיף: "בואו נשנה לתפר". והחל לשיר: "פניני תפר את מכבי". כמה דקות לאחר מכן היה ניתן לראות את שלומי הרוש, יקיר האוהדים, על הכתפיים, בפעם השנייה תוך שעתיים. טי ג'יי קליין, מלווה באחותו הקטנה, התפרע ורקד, והשחקנים המשיכו משם למסעדה.

כולם רצו חלק מהגביע. כשנגמרה הצגת השחקנים החלו האוהדים לדהור לעבר הבמה ברצון להצטלם עם הגביע, וכוחות האבטחה חששו שמא הבמה במתחם תקרוס. אגב, בחולון לא היו צריכים לחשוש מנאחס הקמת במות, כפי שכבר קרה בעבר ליריבתם הגדולה הפועל ירושלים, ששמה עלה במהלך הלילה מספר פעמים, שכן הבמות הסמוכות לאולם הן במות קבועות, ובהינתן האות החלו לזרום למקום סדרנים בשביל החגיגות.

עוד בנושא:

אחד יותר ממיקי: השיאים הבלתי נתפסים שגיא פניני ניפץ בגמר הגביע
איפה נמצא גלן רייס ג'וניור ברשימת הגדולים של חולון?
אלכס טיוס תקף בחריפות את השופטים
גיא פניני חגג וסימן לאוהדי מכבי תל אביב: "זה שלי, זה שלי"

שחקני הפועל חולון חוגגים זכיה בגביע המדינה. קובי אליהו
חגגו אל תוך הלילה. שחקני הפועל חולון/קובי אליהו

2. גיא פניני

11 גביעי מדינה רצופים יש לגיא פניני. אחרי שסיים את בדיקת הסמים שהתבקש לעשות אמר על ההישג המרשים: "לקחת את זה בשלושה מועדונים שונים, זה יותר מיוחד. מקווה שזו הקבוצה האחרונה שלי". ובכל זאת, לפניני מחכה התרגשות אחרת: "אני מחכה כבר להיות אבא". התסריט המושלם כלל לידה עם שריקת המשחק, אבל התינוק שבדרך נתן לאבא לחגוג עוד ועוד במהלך הלילה, יגיע רק במהלך הימים הקרובים, אז יושלם ה"דאבל".

עם סיום הניצחון 84:86, ניגש פניני לקהל של חולון וסימן: "זה שלי, זה הבית שלי", ומיד לאחר מכן ניגש גם לקהל של מכבי תל אביב בתנועות דומות: "לא חיפשתי אף אחד, חיפשתי איך לחגוג, אני שמח שבמקום כמו הפועל חולון עשינו דבר ענק. מתחילת העונה אנחנו עובדים, והמון מאמצים משקיעים פה החבר'ה מסביב והצוות והיום זה היה תמורה לכל העבודה הקשה הזאת".

על ההבדל בין זכייה בתואר בהפועל חולון לבין תואר במכבי תל אביב אמר הפורוורד שזכה בשמונה גביעי מדינה בשורות הצהובים: "כל תואר מרגיש הכי מתוק. במכבי שנה שעברה היה גביע מאוד מתוק בארנה, היה המון לחץ לפני המשחק, וזה היה אחד התארים הכי מתוקים שלי. פה זה שונה, זה מועדון שלא הכי רגיל לתארים, לא כל שנה זוכים פה בתואר, חיכו תשע שנים לגביע, ואתה רואה את ההתרגשות של כולם מסביב. יש מטרות במכבי, צריך לסמן אותם, ולהמשיך הלאה. פה בחולון עובדים כל השנה כדי שאולי יהיה לך סיכוי לקחת את התואר הזה".

פניני אף הודה שבשבילו המעגל עם מכבי תל אביב עדיין לא נסגר: "המעגל הזה עוד לא סגור, יש לי חברים במכבי שהם כמו משפחה שלי. המשפחה הקרובה שלי רצתה מאוד את התואר הזה, האנשים הכי קרובים אליך, הם הכי נפגעים בדרך כלל, אתה חסין ואני יודע להתמודד עם דברים שעוברים בקריירה שלי, אבל האנשים הקרובים לוקחים את הדברים ללב, והיה חשוב להם לקחת את התואר הזה, ואני שמח בעיקר בשבילם".

עוד באותו נושא

אחרי דרמת ענק: הפועל חולון ניצחה את מכבי תל אביב 84:86 וזכתה בגביע

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חולון גיא פניני. קובי אליהו
המעגל עדיין לא נסגר. פניני/קובי אליהו

3. גלן רייס ג'וניור

גלן רייס ג'וניור הוא לא ורבאלי, וברעש המטורף שהיה מחוץ ליד אליהו ובמתחם בחולון, היה עוד יותר קשה להבין את מה שהוא אומר. שמחת החיים שלו הייתה אחרת. הכל הלך לרייס ג'וניור במשחק, שקיבל הרבה מאוד שריקות מהשופטים, אבל גם ידע ברגע הכי חשוב עד כה העונה להגיע למצב שהוא רוצה ולקלוע את סל הניצחון הענק. זה כל כך היה היום שלו, שאפילו בדיקת הסמים השנייה שלו בישראל עברה הפעם מהר. "הוא מתורגל", סיפרו בחולון".

עד כמה רייס ג'וניור הופך מהבוקר לכוכב ספורטיבי יוצא דופן בישראל יעיד הציטוט הבא מפי לא אחר מנשיא המדינה רובי ריבלין: "הוא לא ירד מהמגרש לדקה אחת, אתה מבין?", אמר ריבלין לאחד מחברי פמלייתו בשעה שחלפו על פני חדרי ההלבשה של הקבוצות בסיום, "הוא פשוט רצה לנצח את המשחק יותר מכולם, ובסוף הוא גם עשה את זה. איזה שחקן".

אף אחד לא באמת התפלא שרייס ג'וניור ניצח עבור חולון את המשחק: "כשגלן זרק, חשבתי כמו כולם, המשחק נגמר", אמר טו הולוואי, "זה גלן רייס, הוא קלע מקצוען, אתה נותן לו את הכדור והוא עושה את מה שהוא עושה". חנן קולמן פרגן מצידו: "גלן מדהים, יש לו דברים שלא ראיתי שאף אחד אחר עושה. הוא שמר את הכדור גבוה, ועושה דברים שאף אחד לא יודע לעשות". תמיר בלאט, לא אחד שמרבה להתראיין, שיבח: "גלן הוא השחקן הכי טוב ששיחק איתי מבחינת יכולות, יכול למסור מדהים, להוריד ריבאונדים, מדהים. הוא לא הבחור הכי קל, אבל הוא רוצה לנצח כל משחק, ואני מכבד אותו מאוד. הוא נותן טיפים תוך כדי משחק, אני מנסה למצוא אותו כמה שיותר, הוא עוזר לי בכמה פרמטרים".

רייס ג'וניור מחכה למשחק נגד מכבי ראשון לציון ביום ראשון כדי לעלות על טיסה בחזרה לארצות הברית לבקר את המשפחה והחברים. בפגרה הקודמת הוא טס ונאלץ לבצע עבודות לתועלת הציבור, זכר להתנהלות הבעייתית שלו, וכעת הוא חוזר עם גביע ביד כדי קצת לחגוג בבית.

גלן רייס הפועל חולון. ברני ארדוב
אף אחד לא הופתע. רייס/ברני ארדוב

4. דן שמיר

עשר שנים עברו בין התואר האחרון של דן שמיר לתואר הנוכחי. בעשור הזה הוא הספיק להגיע לגמר נוסף עם בני השרון, לסיים פעם אחת במקום הראשון בעונה הסדירה עם הפועל חולון, אבל לא להתקרב לתואר. אתמול הוא סגר מעגל נוסף. ב-2007, נבן ספאחיה לקח משמיר אליפות ביד אליהו עם סל על הבאזר של ג'יימי ארנולד. הפעם שמיר החזיר לספאחיה עם זכייה משלו.

"מי שעובד בעסק מסתכל על דברים אחרת", הגיב שמיר לשאלה האם הוא מרגיש אחרת מהגביעים בירושלים והאם מדובר בתיקון לנפילה בפלייאוף אשתקד, "אני בטוח אדם שונה ממה שהייתי בהפועל ירושלים. אנחנו גדלים ומשתפרים, אני שמח גם בשבילי, שהעבודה משתלמת, כי הרבה פעמים בעסק שלנו זה הרבה פעמים על חוט השערה. הפלייאוף לא קלקל לי את שנה שעברה, זאת הייתה שנה מדהימה, היום זה אולי חותמת על מה שעשינו בעונה שעברה, זה לא חזות הכל.

"מעבר לכמה שאנחנו שמחים ומאושרים וכל הדברים הרגילים שכל אחד בטח יכול להבין לבד, ספציפית אני קצת יותר מבוגר וגם הפיינל פור של הגביע, ואני לא רוצה להמעיט בערך האחרים, הוא אחד הגדולים ומיוחד מאוד. זה הפועל חולון קודם כל, עם כל מה שמשתמע מזה, אנחנו שמחים בשבילנו כל אחד, אבל שמח בשביל כל כך הרבה אנשים שזה מגיע להם, ובעיקר בשביל השחקנים".

שמיר הוא לא איש של חגיגות, ובגלל זה החיבור שלו עם הקהל האמוציונאלי בחולון נראה כמעט מושלם. על הבמה בלה פארק הוא עמד עם האישה והילדים, וחייך: "אין לי הרבה כבר מה לומר", אמר לעיתונאים. ממחר הוא כבר מתחיל להתכונן למשחק הליגה שמחכה לו עוד 48 שעות.

דן שמיר הפועל חולון. ברני ארדוב
לא איש של חגיגות, אבל גם הוא חגג. שמיר/ברני ארדוב

5. אלכסנדר ובלאט

ג'ו אלכסנדר לא מרבה לחלק תשובות נוקבות. אבל אתמול, אחרי שגם הוא השיג את נקמתו במכבי תל אביב, שלף סכין: "לזכות בגביע זה ענק, לזכות בגביע מול קבוצה שהעיפה אותי, זה ענק. היינו די טובים לאורך כל המשחק, עשינו את מה שאנחנו יודעים לעשות, ואני לא חושב שהיה שלב שהם הוציאו אותנו מהמשחק. לאורך כל המשחק הרגשנו די טוב". אלכסנדר שוחח עם אנשי מכבי תל אביב בסיום, אבל עם ההנהלה, זאת שויתרה עליו, הוא לא התכוון לדבר.

גם תמיר בלאט סוף סוף דיבר אמש. גביע הוציא כמה משפטים מהגארד הצעיר שלא שותף אמש להרבה דקות, ושגזר על עצמו שתיקה עד כה בקריירה: "אני רוצה להנות קודם מהגביע. זכיתי עכשיו בתואר עם הקבוצה שלי, במאי אני אהיה בן 21, צריך עוד לעכל".

בלאט הצעיר שוחח עם אביו ישר אחרי המשחק וסיפר על השיחות האחרונות וההחלטה להגיע לחולון: "הוא עלה לחצי הגמר ואולי ניקח שנינו גביע השבוע. יש לו משפט שאומר תשחק את המשחק ולא את האירוע, תמיד יש משהו מעבר. גם ההתנסות באירופה וגם עכשיו שזכינו בתואר, ואנחנו קבוצה מובילה בארץ, זאת החלטה הכי טובה שיכולתי לקבל. אני רק מתרכז בהפועל חולון, ואני מאושר. הדבר הכי חשוב לי זה להיות בקבוצה מנצחת, אם זה יום אחד אני, יום אחד הוא, אבל מה שחשוב זה הביחד".

שחקן הפועל חולון ג'ו אלכסנדר. קובי אליהו
אושר עילאי. אלכסנדר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully