וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מספרים ויש מספרים: המדור של סקורר לקראת משחק העונה

2.2.2018 / 18:30

דור מיכה מדייק באחוזים גבוהים יותר במסירות, במסירות המפתח, במסירות לתוך הרחבה ובהגבהות. אז איך מאור מליקסון מעורב בהרבה יותר שערים ממנו? המדור של סקורר לקראת משחק העונה: השוואה בין האסים של שתי הגדולות

עריכת וידאו: מתן חדד

לאתר סקורר

מלך הבישולים של הליגה בעונה החולפת (12), דור מיכה, ידע כבר במהלך הקיץ האחרון שהוא בדרך לעשות הסבת תפקיד. עומר אצילי וניק בלקמן הובאו היישר על המשבצת שתפס בשנים האחרונות, ממנה הניב עשרות בישולים ומאות מסירות מפתח.

את עונת המשחקים של 2017/18 החל מיכה כאשר הוא נע בין עמדת הקיצוני ימני המוכרת, לבין עמדת הקשר המרכזי החדשה, במערך של 4-3-3. אז עוד מכבי תל אביב השתעשעה לה במשחקי גביע הטוטו של טרום העונה ובמשחקי המוקדמות של הליגה האירופית מול יריבות נוחות ונחותות ממנה.

למרות זאת, הצהובים היו רחוקים מלהרשים. התבוסה מול בית"ר ירושלים במחזור הליגה הראשון וצמד המשחקים נגד אלטאך האוסטרית בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, גרמו לג'ורדי קרויף להבין שהוא צריך לשנות משהו. את משחק הליגה הבא שלהם מול עירוני קרית שמונה הצהובים כבר פתחו במערך של 3-4-3. מיכה הוסט לעמדת הקשר הימני, זכה לחופש פעולה, רשם בישול ומכבי תל אביב שבה לנצח. למרות זאת, כבר במשחק שלאחר מכן, קרויף חזר למערך הישן והמוכר ומיכה שוב הוסט לשלישיית הקישור.

עוד בנושא:

ג'ורדי קרויף שוקל להציב שמירה כפולה על טוני וואקמה
קבהא: "הגזענות לא היוותה שיקול". בכר: "מיכאל אוחנה? ביום ראשון תדעו הכול"
גידי קאניוק: "חלמתי לחזור לפה, מקווה להוכיח שמקומי בהרכב"

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הפך לאס של הקבוצה. דור מיכה/ברני ארדוב

לאחר מכן, מיכה נפצע והחמיץ שמונה משחקים בכל המסגרות. הוא חזר למגרשים בעיצומו של המשבר הגדול שחוו הצהובים, ואז הגיעה התפנית. קרויף הבין פעם נוספת שאין מנוס מלשנות את סגנון המשחק ומהערך של קבוצתו, והפעם עם ראייה עתידית.

זה התחיל במשחק החוץ נגד ויאריאל הספרדית, הצהובים פתחו לראשונה העונה במערך של 3-5-2 ומיכה הוסט לעמדת המגן הימני שהייתה יחסית זרה לו. מיכה רשם בישול ענק, מכבי תל אביב השיגה ניצחון ראשון ושער ראשון בשלב הבתים של עונת 2017/18 ושבה לזירה המקומית עם מסקנות ואנרגיות מחודשות.

המאמן ההולנדי-קטאלני למד מטעות העבר והבין שמערך מנצח לא מחליפים כל כך מהר. הצהובים המשיכו את המומנטום מהניצחון על הספרדים ויצאו לריצה של תשעה משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, מתוכם ניצחו בשמונה.

ומיכה, מה איתו? הוא הפך חזר להיות האס של הקבוצה, כאשר הוא משמש פעם אחת כשחקן כנף בצד ימין ופעם אחת כשחקן כנף בצד שמאל. בכל אופן, מיכה זוכה לחופש מוחלט במערך החדש של קבוצתו, לא משנה באילו משתי העמדות הוא משחק. בנוסף, מיכה עושה הרבה תנועה למרכז המגרש, מנהל את המשחק של הצהובים ומצליח להביא לידי ביטוי את האיכויות הגבוהות שלו.

לאתר סקורר

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב: ג'ורדי קרויף שוקל להציב שמירה כפולה על טוני וואקמה

לכתבה המלאה
מדיה לסקורר 1. סקורר, מערכת וואלה! NEWS
מדיה לסקורר 1/מערכת וואלה! NEWS, סקורר

למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי רק ככה תוכלו להבין באמת את ההשוואה בין מיכה, לבין המקביל שלו בבאר שבע - מאור מליקסון. מיכה מחזיק בנתונים לא פחות טובים מהישראלי המוביל של האלופה, לעתים אפילו טובים יותר. אבל המספרים שלו בהשפעה על שערים נמוכים משמעותית. הסיבה הראשונה היא מה שתואר קודם.

מיכה הוא בעצם המוציא לפועל של מכבי תל אביב. הוא מוביל את הליגה במסירות מפתח מדויקות בממוצע ל- 90 דקות ומכניס הכי הרבה כדורים לתוך רחבת ה- 16 של היריבה מבין חבריו לקבוצה.

למרות זאת, עד כה העונה יש למיכה רק 3 בישולים ו-0 שערים במסגרת הליגה. אלו מספרים לא מספיק טובים, בעיקר אם משווים אותם לאלו של המוציא לפועל בשורות האלופה, מאור מליקסון.

לאתר סקורר

מדיה לסקורר 2. סקורר, מערכת וואלה! NEWS
מדיה לסקורר 2/מערכת וואלה! NEWS, סקורר

כמו מיכה, גם הקפטן הבאר שבעי זוכה לחופש מוחלט ממאמנו והוא אוהב לנוע מכיוון האגף הימני לאזור האמצע. על פי הסטטיסטיקה העונתית שלהם עד כה, אפשר לראות שמאור מליקסון עושה יותר פעולות התקפיות מאשר דור מיכה בממוצע למשחק. הוא מאיים יותר על השער, מחלק יותר מסירות מפתח, מכניס יותר כדורים לתוך הרחבה ומבצע יותר דריבלים (הוא גם מאבד יותר כדורים). מנגד, אפשר לראות כי מיכה עושה את רוב הפעולות הללו באחוזי דיוק והצלחה גבוהים משל מליקסון. מעניין.

בשורה התחתונה, מליקסון מעורב עד כה העונה ב- 8 שערי ליגה שכבשה קבוצתו (3 שערים ו- 5 בישולים), לעומת מיכה שמעורב רק בשלושה (3 בישולים).

לאתר סקורר

מדיה לסקורר 3. סקורר, מערכת וואלה! NEWS
מדיה לסקורר 3/מערכת וואלה! NEWS, סקורר

העובדה שמליקסון כבש יותר שערים מאשר מיכה כלל לא מפתיעה אותנו ובטח שגם לא אתכם. מלבד העובדה שהקיצוני ימני של האלופה משחק בעמדה התקפית בהרבה מזאת של מגן / קשר מכבי תל אביב, גם יכולת הבעיטה שלו גבוהה בהרבה מזאת של יריבו מהצד הצהוב.

הדו קרב בין דור מיכה למאור מליקסון הוא בעצם על תואר המוסר הטוב ביותר בליגה. אם תרצו, על תואר השחקן היצירתי ביותר, זאת עם ראיית המשחק המשובחת ביותר.

אז מליקסון בישל עד כה העונה 2 שערים יותר ממיכה. גם אם בוחנים את הנתונים בצורה של "ממוצע למשחק" (כי מליקסון שיחק 300 דקות יותר ממיכה), שחקן האלופה מוביל בפרמטר זה. מליקסון מבשל כל 304 דקות, ואילו מיכה כל 408.

האם זו ההוכחה לכך שמליקסון מוסר טוב יותר ממיכה? הרי בסופו של דבר, שחקנה של מכבי תל אביב מדייק באחוזים גבוהים יותר במסירות, מסירות המפתח, מסירות לתוך הרחבה ובהגבהות. הסיבה לכך שמליקסון מחזיק העונה במספר בישולים גבוה יותר משל מיכה היא, בנוסף לדברים שצוינו קודם, בגלל השחקנים שנמצאים לידו. שאר חבריו להתקפה של מליקסון, איכותיים ומוכשרים מאלו של מיכה.

אומנם מיכה ומליקסון הם המוציאים לפועל בכל אחת מן הקבוצות, אך הם אינם אלו שיכריעו את משחק העונה 2#. הם רק יוכלו לעזור לחבריהם בכך. כל אחד והעזרה הספציפית שלו.

לאתר סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully