וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר תורג'מן: "המטרה שלי כמאמן היא להגיע לטופ, אני מכוון לאירופה"

מאמן מ.ס. אשדוד התראיין ל"טוכמן וחמי" ודיבר על המסלול שעשה בקריירה: "דרכו של מאמן צריכה להיות איטית ונכונה, אחרת מתרסקים". על בית"ר: "שוחחתי עם אוחנה, הם הלכו על מישהו אחר"

עריכה: מתן חדד

הניצחון החשוב של מ.ס. אשדוד על הפועל אשקלון אתמול (שבת) היה משחק הליגה השלישי ברציפות של הקבוצה של עמיר תורג'מן, ויחד עם ההעפלה לרבע גמר גביע המדינה, בהחלט אפשר להגיד שהקבוצה מעיר הנמל התייצבה והשתפרה מאז הגעתו של המאמן. היום הוא התראיין לתוכנית הפייסבוק של "טוכמן וחמי" וסיפק התבטאויות מעניינות על הקריירה שלו, על המודלים לחיקוי, על עתידו של גדי קינדה ועל המגעים שניהל עם בית"ר ירושלים.

ראשית, תורג'מן התייחס לניצחון שהשיגה אתמול אשדוד מול הפועל אשקלון. "זה בהחלט היה הניצחון הכי חשוב העונה, לא שניצחנו כל כך הרבה", אמר בכנות, "בטח נגד קבוצה שאנחנו מתחרים איתה על המיקום ונגד הירידה. בסך הכול החבר'ה עבדו כמו שצריך, והצלחנו לנצח".

על השיפור של אשדוד: "אני לא רוצה לדבר הרבה על עצמי, העבודה היא יומיומית. ברמת השחקנים וברמת השיטה והסגנון, יש הרבה דברים קטנים שצריך לעבוד עליהם במהלך הדרך, ואנחנו עושים את זה. כל משחק הוא לגופו ולכן צריך לדעת לעשות שינויים במהלך המשחק. חלק מהשחקנים שהבאנו הגיעו עם ניסיון, הם נותנים משהו נוסף, וגם השחקנים שכבר היו פה הבינו יותר מה אנחנו רוצים. יש עוד דרך ארוכה, לא נשארנו בליגה, אבל אנחנו מתקרבים לישורת האחרונה במצב טוב".

עוד בנושא

מ.ס אשדוד: המניות של עמיר תורג'מן בעליה, בן רייכרט עשוי להגיע
ליגת העל: מ.ס אשדוד ניצחה את הפועל אשקלון 1:2 בחוץ
תורג'מן: "גאה בשחקנים שלי". נעים: "מפסידים לקבוצות שלא רוצות לנצח"

עמיר תורג'מן מאמן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
עמיר תורג'מן/ברני ארדוב

על הדרך שעשה בקריירה: "עבדתי הרבה שנים במכבי תל אביב, עם המון מאמנים (פאולו, פאקו). אחת השאלות שתמיד עלו, הייתה 'איך יכול להיות ששחקנים שבדיוק סיימו לשחק יכולים לקבל קבוצה גדולה בלי תהליך או דרך?'. אני חושב שחייבים לעבור דרך, ושזו הדרך הנכונה. המסלול של נוער, ואז לאומית, זו הייתה התחושה שלי והרגשתי שאשדוד היא היעד הבא. כמו שפאקו היה עוזר של בניטס במשך הרבה שנים, הדרך צריכה להיות איטית ונכונה, אחרת ההתרסקות גדולה".

השאיפות לעתיד: "אני מכוון לטופ. לא רק הישראלי, אלא גם לאירופה. זה עוד מוקדם אבל בהחלט הייתי רוצה ואני מכוון לזה. אי אפשר לקפוץ מעל משוכות שהן לא שלך, כל דבר בעיתו. המאמנים שהשפיעו? היו לי לא מעט מאמנים, אבל גוטמן מבחינת סדר ומשמעת - זה אחד הדברים החשובים לקבוצה - כל שבוע הוא היה עושה לנו עוד הכנות ותרגולים, בקטע הזה הוא היה חבל על הזמן. צריך שהפילוסופיה שלך תעבור בצורה הכי טובה שיש לשחקנים. אצל אברם (גרנט) הייתה הרבה פסיכולוגיה, אצל שלמה (שרף) היה חספוס, תמיד הוא ידע מי השחקנים המתאימים לו ולהוציא מהם את המירב. אלה המאמנים שלקחתי מהם הכי הרבה".

"בלי קשר לקינדה או שחקן ספציפי, אם לא עומדים בכללים שלי - מאחרים או שלא עומדים בגישה הנכונה - אז למה שיעשו את זה אחר כך על המגרש?", התייחס תורג'מן לתקרית בה השעה את גדי קינדה, "אם אני מוותר לו על איחור לאימון, למה שלא יאחר לכדור על הדשא? זו החלטה קלה להשעות אותו במצב כזה. יכול להיות שהייתי מפסיד, אבל הדרך היא המנצחת, השחקנים צרייכם להבין שהם צריכים להישאר ממוקדים במטרה ומחוייבים. קינדה מתפתח מאוד יפה, אני מרוצה ממה שהוא מראה לאחרונה, ואני גם מרגיש שהוא התבגר. יש לו עוד תקופה להראות אות עצמו ולהוכיח, אני חושב שהוא שווה קבוצה גדולה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גדי קינדה שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
"אני מרגיש שהוא התבגר". גדי קינדה/ברני ארדוב

על יואב ג'רפי: "הוא שוער מצוין ואנחנו סומכים עליו במאה אחוז. כולם זוכרים לו את השערים שהוא סופג מטעויות אבל אני זוכר את כל הפעמים שהוא עוזר לנו. הוא מביא לנו נקודות והוא עוד יביא. כל שחקן עושה טעויות, אנחנו מחזקים אותו. אני אהבתי שאחרי שהוא ספג, הוא המשיך קדימה ואני זורם עם זה קדימה. אם הוא היה מוריד את הראש אולי היה צריך לבדוק את זה, אבל הוא גבר אמיתי".

שחקני הרכש: "לא ידעתי שפיבן ופיליפנקה ייצבו אותנו ככה, אבל הבאנו שחקנים מצוינים. אף אחד לא יודע באמת לאן זה יוביל, כששחקנים מגיעים, אבל בגלל שחדר ההלבשה כל כך טוב ומזמין אז מי שהגיע עושה את העבודה, יחד עם השחקנים שנמצאים".

"בית"ר? הייתה לי שיחה אחת עם אוחנה", הוא סיפר, "שיחה מצוינת, אבל אחרי שדיברנו הם הודיעו לי שהם הולכים על מועמד אחר. זו הייתה החלטה שלהם, לא הגענו למצב שאני צריך להחליט. זה לא נכון להגיד שאני החלטתי לא ללכת לבית"ר, היו רק שיחות, לא מעבר. אני לא יודע, היו שיחות והיו דיבורים".

לקראת סיום השיחה עם תורג'מן, הפתיעו אותו עם עלייתו השקטה של ניר קלינגר (המרואיין הבא בתוכנית) על קו הטלפון. "אני חייב להיות אמיתי ולהגיד שאני מאוד שמח שתורג'יהצליח לעשות שינוי גדול באשדוד", אמר מאמן הפועל חיפה "הוא יודע שרדפתי אחריו לא מעט בעונה שעברה, אבל זה לא הסתייע. אני מחזיק לו אצבעות והוא יודע את זה". המאמן האשדודי הגיב עם סיפור מהעבר וגילה: "בעונת 2002/03, הייתי כבר בדרך לאשדוד בנובמבר, הכול היה סגור. ניר אמר לי ' לא רוצה שתלך, תדבר עם מי שצריך אבל תישאר'. סגרתי את העניין של הכסף ובסוף זו היסטוריה, לקחנו אליפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully