וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון לשחר: "גיא עשה מעל 50 אחוז, ההולנדים 25. שלא תרדו ליגה"

28.1.2018 / 7:09

אבי לוזון ישב ביציע הכבוד עם שחר, והיה לו הרבה מה לומר על ההתנהלות בנוגע לאחיינו: "אתם בקצב של ירידת ליגה". רוקאביציה מרשים: "סקורר. צריך לדעת לשחק עליו". פרד רוטן יתחיל לתכנן בקרוב את העונה הבאה

צילום: לילך וייס עריכה: מתן חדד

1. אבי לוזון מציג לשחר "נתונים סטטיסטיים"

פרד רוטן ישב אתמול בפעם הראשונה על הספסל, וראה קבוצה מעט שונה מזו שניצחה את מכבי תל אביב. מכבי חיפה גילתה שיפור בשני המשחקים האחרונים, אבל כרגע הקבוצה של ההולנדי קרובה יותר לתחתית מאשר לפלייאוף העליון. אתמול, ביציע הכבוד, ישב סמוך לבעלים יעקב שחר אחד האנשים החזקים בכדורגל הישראלי - אבי לוזון. האחיין גיא עזב לא מזמן את מכבי חיפה, וללוזון, שראה את הקבוצה נכשלת שוב ושוב עם מאמן זמני על הקווים, היה הרבה מה לומר על ההתנהלות בעניינו. "ה'בעיה' שלך עשה 11 מ-21 בשבעת המשחקים הראשונים, ההולנדים עשו 5 מ-21 באותם משחקים", אמר לו לוזון. "זה עשה מעל 50 אחוז, זה עשה פחות מ-25 אחוז. יש לכם קצב צבירה של ירידת ליגה. תשמור, כדי שלא תרדו".

שחר ישב לצד בני משפחה ומקורבים רבים, שלא בטוח שהופתעו מהדברים של לוזון. מכבי חיפה שיחקה הרבה יותר טוב אתמול, ועדיין, היא רחוקה רק חמש נקודות מהקו האדום. "אנחנו רק נלך ונשתפר, ותראו את זה כבר במחזורים הקרובים", אמרו במועדון. "מכבי פתח תקוה? נראה מי יסיים את העונה גבוה יותר בטבלה".

עוד בנושא

עוד משחק בית ללא ניצחון: רק 1:1 למכבי חיפה מול מכבי פתח תקוה
פרד רוטן: "לא מודאג מכך שאנחנו חמש נקודות מהקו האדום"
במכבי חיפה מסבירים: מדוע ניר דוידוביץ' הודח בחזרה למחלקת הנוער

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג. לילך וייס, מערכת וואלה!
"צריך לדעת לשחק עליו". רוקאביציה חוגג/מערכת וואלה!, לילך וייס

2. מאז ה-1 באפריל

אם למישהו היה ספק באשר להישארותו של ניקיטה רוקאביציה בעונה הבאה, הוא קיבל תשובה אתמול. החלוץ האוסטרלי עם שבעה שערי ליגה, 11 בכל המסגרות, ואתמול הוא שוב סחט מחיאות כפיים מהקהל אחרי החילוף (מתיחה בשריר, ייבדק היום). "אמרו שאין מי שיכבוש? ניקיטה הבקיע בחמישה מתוך ששת המשחקים האחרונים שלנו. הוא שחקן שיודע לעשות תנועה, לרוץ לשטח, צריך לדעת איך לשחק עליו. כבר בבית"ר ראו שהוא סקורר", אמרו.

החלום הגדול של רואביציה היה מעבר לסין, אבל נראה שיצטרך להמתין עוד קצת לפני שיגשים אותו. אלאך מאוד מרוצה מהיכולת שלו, ואם זה תלוי בו הוא יישאר עד תום החוזה בקבוצה. האוסטרלי סיכם אתמול: "מאכזב לא לנצח אחרי ביצועים טובים של הקבוצה. נמשיך כך ואני בטוח שהתוצאות יהיו שונות".

אכזבה גדולה נרשמה על הספסל, כשרוקאביציה הוחלף. הם בוודאי יודעים למה. בפעם האחרונה שמכבי חיפה עשתה מהפך, רוקאביציה השחיל צמד לרשת של בית"ר ירושלים. מאז אותו 1 באפריל, על המגרש חיפה בעיקר משקרת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. לילך וייס, מערכת וואלה!
מחשבות על העתיד. רוטן/מערכת וואלה!, לילך וייס

3. מתכננים את העונה הבאה

מוחמד אלאך ופרד רוטן סיכמו עם הגעתו כי הקבוצה תנסה להגיע לפלייאוף העליון, ואם לא תצליח הקבוצה תחל לבנות את העונה הבאה. הסיכויים כרגע נמוכים מאוד, וכרגע השניים יתרכזו בבניית תשתית לקראת הקיץ: הרכב יציב, החלטות לגבי הזרים, ובעיקר לסמן עמדות בהם רוצים להתחזק ושחקנים ישראלים שפנויים בשוק.

השחקן הראשון שיוזמן לדיון על עתידו הוא השוער עומרי גלזר, שעלה בימים האחרונים לכותרות לגמרי לא באשמתו. לפני יומיים הוא קיבל הודעה על עבודה תחת מאמן שוערים שלישי בחודשים האחרונים ובשבוע האחרון גם החזיר את החוגר לצה"ל. השוער רשם 20 הופעות במדי הקבוצה, והחוזה הנוכחי שלו מעניק לו שכר חייל. גלזר אמור לחתום על חוזה חדש ומשודרג, כנראה לשלוש שנים, שיבטיח את הנושא הכלכלי במכבי חיפה. הדרכון הרומני יגרום לו, כנראה, לעזוב את הקבוצה עוד לפני סיומו.

השיפור הקטן אצל קאיו וקוסטדינוב, מעלה לא מעט סימני שאלה לגבי ההמשך. גם ארנסט מאבוקה, שזעם על היחס אליו במחזורים האחרונים, הרשים את ההולנדים אתמול ("בשיטה הקיימת הוא יכול לצאת יותר קדימה, ולהבליט את היתרונות שלו", אמרו) וימשיך בהרכב. עד לפני הגעת רוטן הנטיה הייתה לשחרר את כל הזרים, אולי פרט לאליסון דוס סנטוס, וכעת כולם ייבחנו תחת זכוכית מגדלת עד תום העונה. סטפנוס אתנסיאדיס זכה אתמול בפעם הראשונה העונה למחמאות על יכולתו, אבל זה עדיין לא מבטיח הישארות. "כל השחקנים כאן תחת מבחן, מעכשיו עד סוף העונה", אמרו בחיפה, שם לא מתכוונים להחתים אף שחקן פרט לבלם הצעיר עופרי ארד שעשוי לחזור מהשאלה. היום תצטרך הקבוצה לקבל החלטה סופית לגבי גילי ורמוט, שאתמול התברר כי הפועל חיפה סיכמה את תנאיו הכספיים (220 אלף יורו) אך מחכה לאישור של הירוקים לגביו.

ומה לגבי העונה הבאה? חיפה רוצה להחתים את מרואן קבהא, אם ישוחרר תמורת סכום סמלי ממאריבור ולא יחתום בקבוצה אחרת עד סיום החלון. החלוץ מיכאיל קראמר (פיינורד) נמצא גם הוא ברשימות של אלאך ויהיה מעניין לראות האם הוא גם נמצא בתכניות של המאמן.

שלומי אזולאי, רועי קהת, מכבי חיפה. ברני ארדוב
אזולאי/ברני ארדוב

4. אזולאי ודמארי. מכאן, לאן?

בדקה ה-75 של המשחק אתמול, קראו אוהדי חיפה בשמו של שלומי אזולאי. הקשר, שהפך לפני שבועיים למלך הבישולים של הליגה, נכנס שוב מאוחר וגם בסיום הוא זכה לחיבוק חם מהירוקים ביציע. אתמול פרסם השחקן פוסט בו הודה לאוהדים על התמיכה, אבל קשה היה שלא להבחין במבט שלו כשעשה את דרכו לחדר ההלבשה. לעומתו, עומר דמארי קיבל אתמול דקות אחרי שלושה משחקים בהם לא נספר. הוא יישאר בקבוצה עד תום העונה, אך לא נראה שיחזור ללייפציג. אם הפועל תל אביב תעלה ליגה, היא תנסה להחתימו, אך גם זה לא יהיה פשוט: החלוץ מחזיק בחוזה של 780 אלף יורו, והגרמנים יסכימו לשחרר אותו בחינם רק אם יוותר על החוזה שלו בקבוצה.

נשמע מוכר?

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה (מימין) לצד אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. אדריאן הרבשטיין
שיעור בסטטיסטיקה. אבי לוזון ושחר/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully