וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רדפנו אחריו חודשיים": הימים הראשונים של פרד רוטן במכבי חיפה

25.1.2018 / 7:08

הביקור בשבוע שעבר בישראל, השיחה עם אלאך והמדיניות החדשה באימונים. המאמן החדש עדיין לא התאושש מההצגה שראה ביציע וכבר מתחיל לעבוד. מאס מבקש סבלנות מהעיתונאים. וגם: כיצד השיטה החדשה עושה חסד עם קהת ורוקאביציה?

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מתן חדד

1. מאמן חדש, תקוות חדשות: כיצד הגיע רוטן לחיפה?

פרד רוטן הגיע לישראל בשבוע שעבר, אחרי לא מעט שבועות בהם התלבט. סוכנו עידן כסיף אסף אותו מנתב"ג, ובמשך ארבעה ימים בהם הוא שהה כאן, חשב. רוטן סייר בתל אביב, בחיפה, בירושלים, ואת העיקר שמר לסוף - מתקן האימונים בחיפה, בשעה שאף אחד מהשחקנים ואנשי הצוות הכללי אינו נמצא. שם הוא שוחח עם מוחמד אלאך, שהבטיח לו שבעונה הבאה הוא יוכל לבנות את הסגל בהתאם לשיטה שלו. "חודשיים לקח לנו להביא אותו. חודשיים רדפנו אחריו", סיפרו אתמול בחיפה על המאמן, שיגיע תמורת סכום ריאלי בהחלט (כ-350 אלף יורו לעונה). "כל התקופה הזאת הייתה חוסר ודאות. פרייזר זה שם שרצינו, אבל רוטן, רוטן היה החלום. אלאך השקיע המון בשיחות איתו. פשוט מדהים שהוא הגיע בדיוק למשחק הטוב ביותר שלנו. טיימינג מושלם", אמרו.

אחרי ארבעה ימים נפל הפור. רוטן נפגש עם שחר, השניים סיכמו את התנאים וסיכמו כי ההודעה תצא לאחר משחק הגביע. הפרסומים בהולנד, על החתימה הרשמית, יצאו מעט מוקדם מהצפוי. במועדון החליטו לא לשמור את זה בסוד, והודיעו לתקשורת החיפאית את מה שהיה ידוע יום קודם - פרד רוטן, שעל מועמדותו פרסמנו ב-2 בנובמבר, שבוע בדיוק לפני הפרידה ההדדית מגיא לוזון, הוא מאמן מכבי חיפה. כמו במקרים רבים אחרים, את החותמת הסופית לעסקה נתנה מי ששהתה לצדו בארבעת הימים האלה. אשתו של רוטן אמרה כן, ושחר הכין את החוזה לחתימה.

שלוש שעות בדיוק אחרי שעזב את נתב"ג, החל עידן חדש במכבי חיפה. עידן שבו הקבוצה דורסת את היריבה שלה, עם מאמן חדש ביציע וקהל שמתעורר לבוקר אופטימי בתקווה שיקרה פה משהו חדש. היום (18:00, שידור חי בוואלה! ספורט), רוטן ידבר על העתיד של מכבי חיפה.

עוד בנושא

ביום בו רוטן מונה: 0:3 גדול למכבי חיפה על מכבי תל אביב בגביע
רוב מאס: "אני מרגיש פה כמו ברכבת הרים", פרד רוטן יוצג ב-18:00
אני לוזר? היכרות עם פרד רוטן, המאמן החדש והשנוי במחלוקת
וידאר קיארטנסון: "דוס סנטוס דרך עליי בכוונה, אני מקווה שיטפלו בו"

פרד רוטן מאמן מכבי חיפה החדש ביציע, לימינו עידן כסיף. אדריאן הרבשטיין
תהליך ארוך. רוטן, במרכז/אדריאן הרבשטיין

2. מאס מבקש ימי חסד

רוב מאס, אחד המאמנים הפחות מוצלחים שידעה חיפה בשנים האחרונות, קיבל אתמול אקורד סיום מושלם לקדנציה הכמעט מגוחכת שלו על הקווים. השחקנים לא התחברו אליו, והוא לא התחבר למקום שבו אלאך הציב אותו - תפקיד המאמן. מאס נכנס אתמול עם מטרה ברורה למסיבת העיתונאים - להיפרד יפה מתפקידו הנוכחי, ולבקש מהעיתונאים המקומיים קצת רחמים, לפני שממהרים לקטול את המאמן הבא. "אני מבקש מכם, תהיו הוגנים", אמר מאס לעיתונאים כשנכנס לחדר בו לא הרבה לחייך העונה, "אתם צריכים להבין שיש אנשים בצד השני. מה שאתם אומרים או כותבים משפיע".

רוטן לא יימדד על ההצלחה שלו בעונה הנוכחית. כבר היום הוא יעביר אימון ראשון, ובשבת יעמוד על הקווים עם סגל שהוא כמעט לא מכיר. קוסטדינוב היה אחד השמות הבודדים ברשימה שידע לדקלם. בחיפה מספרים כי המאמן הולך לשנות לא מעט דברים במועדון. קשה לומר כרגע מה יהיו כל השינויים, אבל את הפרטים הקטנים ניתן ללמוד מתוך השיחות שקיים עם ראשי המועדון: הוא דוגל בקידום צעירים, דבר אותו הדגיש מספר פעמים בשיחות, ביותר אימונים כפולים (שיהיו קצרים יותר) במהלך השבוע, ותרגול מצבים נייחים - משהו שנהג לשים עליו דגש בכל קבוצה בה אימן.

ומאס? הוא ישמש כעוזרו יחד עם איתי מרדכי, שהורחק אתמול מכר הדשא. בחיפה מספרים כי שמאס ורוטן הכירו מהולנד, אבל מעולם לא היו חברים קרובים. עד סוף העונה, יהיו להולנדי שאימן בקאמבור, אדם חביב לכל הדעות, עוד כמה ימי חסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מכבי חיפה רועי קהת, קלאוס חוגגים. אדריאן הרבשטיין
המשחק הכי טוב העונה. קהת חוגג/אדריאן הרבשטיין

3. השיטה של גוטמן, היישום של מכבי חיפה

בבלוג שפרסמתי בשבוע שעבר על מצבו של רמי גרשון, שאלתי את אלי גוטמן מה מכבי חיפה צריכה לעשות כדי לעצור את המבוכה בהגנה שלה. "גרשון ודוס סנטוס לא טובים בניהול משחק מאחור, אף אחד לא ישכנע אותי אחרת", התעקש גוטמן. "הם לא יכולים להעיף כדורים למעלה. אז בואו, תעזרו להם, שימו עוד בלם. שימו את בן הרוש באמצע שמאל, את דוס סנטוס באמצע ימין, ואותו באמצע. מאבוקה בכנף ימין, סלליך או רוקאביציה יכולים לשחק בשמאל". כאילו באורח פלא, חיפה שיתפה אתמול את בן הרוש ומאבוקה, עברה למערך של שלושה בלמים והחלה להניע כדור מאחור. את התפקיד המשמעותי ביותר היא שמרה לרועי קהת - המגנט של דור פרץ. זה היה המשחק הטוב ביותר של קהת העונה, אולי אפילו מאז שהגיע למכבי חיפה. "השיטה ניצחה את המשחק הזה. זה, והמאמן שישב ביציע", אמר אחד השחקנים אתמול, כשיצא מחדר ההלבשה. "מתי ראית אותנו שולטים במשחק? כל אחד נתן פה 200 אחוז. 100 בשביל הקבוצה ועוד 100 בשביל להוכיח לרוטן שישב ביציע".

אוהדי הקבוצה נותרו אתמול דקות ארוכות מחוץ לאיצטדיון. הם לא רגילים למראות כאלה. בשבת, עם רוטן על הקווים, הם מקווים לניצחון נוסף. "נקווה שרוטן ימשיך לשחק באותה שיטה. שנים חלמנו על כדורגל כזה", הסביר לנו אחד האוהדים. "רוקאביציה, דוס סנטוס, קהת. כולם היו מעל הרמה שלהם". הבלם הברזילאי פרסם אתמול התנצלות על הפגיעה בוידאר קיארטנסון, אבל לא בטוח שזה יעזור לו. בהתאחדות טוענים שהוא צפוי לעמוד לדין, ובחיפה מקווים שהגעתו לבית הדין, שצפויה ברביעי הבא, לא תפרק את מה שמאס ומרדכי התחילו אתמול, ורוטן רוצה לסיים.

שחקן מכבי חיפה גילי ורמוט. ברני ארדוב
מכבי חיפה ממתינה לרוטן. ורמוט/ברני ארדוב

4. ומה עם ורמוט ודמארי?

גילי ורמוט ועומר דמארי שוב לא היו בסגל אתמול. הפועל חיפה החליטה לחדש את המגעים עם השחקן ותפנה היום שוב למכבי חיפה על מנת לברר האם הדבר אפשרי. בחיפה ממתינים למוצא פיו של רוטן. אם יחליט שאין שחרורים, ורמוט ייפגש עם הקבוצה על מנת למצוא את עמק השווה בין הציפיות שלו, לדרישות שלהם. מאס דיווח לאלאך כי ורמוט צריך לעבוד קשה יותר באימונים כדי להיות בסגל, וכפי שהמצב נראה כרגע - ורמוט אמור לעזוב את מכבי חיפה. כנראה כבר עכשיו, או לכל המאוחר בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully