וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האומות: נבחרת ישראל מול אלבניה וסקוטלנד, המשחק הראשון ב-7.9

הנבחרת תפתח את דרכה בחוץ מול היריבה אותה פגשה במוקדמות המונדיאל ותארח את סקוטלנד ב-11 באוקטובר. תומר חמד בתגובה: "ברור שהן מהיריבות היותר חזקות". איך נעפיל מכאן ליורו?

שחקן נבחרת ישראל ביברס נאתכו ושחקן נבחרת אלבניה בורים קוקלי. ברני ארדוב
הגרלה לא פשוטה. נאתכו מול אלבניה במפגש קודם/ברני ארדוב

אלבניה וסקוטלנד - אלו הן היריבות שהוגרלו היום (רביעי) עם נבחרת ישראל במסגרת ליגת האומות של אופ"א. מדובר בהגרלה קשה למדי עבור הנבחרת, שלא רק הוגרלה בבית הכולל שלוש נבחרות בלבד (בניגוד לשאר הבתים בדרג ג', בו נכללה, הכוללים ארבע נבחרות), אלא גם קיבלה שתי יריבות קשות יחסית.

לו"ז המשחקים פורסם מאוחר יותר כאשר ישראל תפתח את דרכה עם משחק חוץ מול אלבניה ב-7 לספטמבר ותארח את סקוטלנד ב-11 באוקטובר ושלושה ימים לאחר מכן תארח את האלבנים ותסיים עם משחק חוץ בסקוטלנד ב-20 לנובמבר.

עם אלבניה יש לשחקנים בכחול-לבן היכרות מוקדמת: הם פגשו אותם פעמיים במוקדמות מונדיאל 2018, ניצחו 0:3 בטיראנה במשחק סוער משערים של ערן זהבי, דן איינבינדר ואלירן עטר, אך הובסו באותה תוצאה בדיוק באצטדיון סמי עופר בגומלין. עם סקוטלנד, לעומת זאת, אין לישראל היסטוריה משותפת ענפה מדי. הפעם האחרונה בה השתיים נפגשו במשחק רשמי הייתה אי שם בשנת 1981, במסגרת מוקדמות היורו, ובזמנו נוצחה פעמיים.

בתוך כך, ההתאחדות הודיעה היום שלנבחרת ישראל נקבע משחק ידידות ביתי מול רומניה ב-24.3. שעת המשחק והאצטדיון בו הוא ייערך ייקבעו בהמשך.

ליגת האומות של אופ"א:

- המפעל למעשה מחליף את משחקי הידידות
- 55 הנבחרות מחולקות ל-4 דרגים
- כל דרג מחולק ל-4 בתים
- 4 נבחרות (המנצחת של כל דרג) יבטיחו את מקומן ביורו, דרך ליגת האומות. בכל דרג יתקיים טורניר פיינל פור וממנו תצא העולה
- בכל עונה יהיו יורדות ועולות בין הדרגים
- משחקי שלב הבתים יתקיימו בחודשים ספטמבר-נובמבר 2018

נבחרת ישראל בכדורגל. יחצ,
לו"ז המשחקים של הנבחרת/יחצ

התגובות

תומר חמד אמר לאחר ההגרלה: "כל התחלה חדשה מרגשת ובתור אחד שתמיד חלם להיות חלק מהנבחרת ולהוביל אותה לטורניר גדול, אני מאמין שזה הפורמט שיכול לעשות את ההבדל עבורנו. ברור שסקוטלנד ואלבניה הן בין היריבות היותר חזקות, ולכן נצטרך להתעלות".

מונאס דאבור הוסיף: "נבחרת ישראל יכולה ליהנות מהפורמט החדש וזה יכול לעבוד לטובתנו. כדי שזה יקרה נצטרך כמובן לתת הכל, לנצח כמה שיותר ולהוכיח לאוהדים שהכל אפשרי. יורו 2020 הוא המטרה העיקרית וחשוב שנהיה חלק ממנו. פחות משנה לי מאיפה יגיע הכרטיס, העיקר שיגיע".

אלמוג כהן: "זאת לא הגרלה קלה, כי במפעל החדש והמרענן הזה לא יכולה להיות אחת כזאת. כל הקבוצות באותו דרג".

קפטן הנבחרת, טל בן חיים: "אין בפורמט הזה נבחרות קצוות כמו ספרד או אנדורה איתנו בבית. זה יהיה מאוד צמוד ושוויוני וזה יוצר טורניר מעניין ומאתגר. על פניו, כל הנבחרות שוות. זאת למעשה ליגה עם עליות וירידות, וזה נשמע ונראה מאוד חדשני ומבטיח".

אריאל הרוש: "אנחנו תמיד מנתחים יותר מדי אחרי הגרלות, מה טוב לנו ומה פחות, ואני לא אוהב את זה. זאת ההגרלה והבשורה החשובה מבחינתי היא שיש הזדמנות נוספת להגיע ליורו 2020".

איתי שכטר: "מי שאוהב את נבחרת ישראל ואוהב כדורגל אירופי, קיבל חגיגה מושלמת. לא משנה מי יהיה המאמן, העובדה שלנבחרת יהיו יותר משחקים בשנה יוצרת דמיון למחזור חיים של קבוצה ולדעתי זה יתרון".

דן איינבינדר: "אני חושב שהנבחרת צריכה לקיים את אחד המשחקים בבאר שבע, יש כאן קהל שמאוד אוהב את הנבחרת, עיר שמשוגעת על כדורגל ואצטדיון מדהים. זאת תהיה חוויה ענקית".

יו"ר ההתאחדות, עופר עיני אמר בתגובה להגרלה: "אנחנו עושים מאמצים ומשקיעים זמן רב בהבנת הקשיים בנבחרת ובמציאת פתרונות, שיבטיחו לכולנו נבחרת הישגית יותר. נמנה מאמן בתוך כחודשיים ויעמדו לרשותו מספיק זמן והתנאים הטובים ביותר כדי להיערך למפעל החדש והמרגש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לוגו ליגת האומות. רויטרס
הלוגו הרשמי של הליגה/רויטרס

כל הבתים

הדרג הרביעי

בית א': גאורגיה, לטביה, קזחסטן, אנדורה

בית ב': בלארוס, לוקסמבורג, מולדובה, סן מרינו

בית ג': אזרבייג'ן, איי פארו, מלטה, קוסובו

בית ד': מקדוניה, ארמניה, ליכטנשטיין, גיברלטר

הדרג השלישי

בית א': סקוטלנד, אלבניה, ישראל

בית ב': הונגריה, יוון, פינלנד, אסטוניה

בית ג': סלובניה, נורבגיה, בולגריה, קפריסין

בית ד': רומניה, סרביה, מונטנגרו, ליטא

הדרג השני

בית א': סלובקיה, אוקראינה, צ'כיה

בית ב': רוסיה, שבדיה, טורקיה

בית ג': אוסטריה, בוסניה, צפון אירלנד

בית ד': ויילס, אירלנד, דנמרק

הדרג הראשון

בית א': גרמניה, צרפת, הולנד

בית ב': בלגיה, שוויץ, איסלנד

בית ג': פורטוגל, איטליה, פולין

בית ד': ספרד, אנגליה, קרואטיה

ברשת התקשו לעכל את המפעל החדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully