וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע בום: מאחורי המעבר הגדול של אלכסיס סאנצ'ס למנצ'סטר יונייטד

23.1.2018 / 8:11

להתמודד עם הציפיות מחולצה מספר 7, להצדיק את שכר העתק ולספק את הקבלות כמו רובין ואן פרסי. בפני הכוכב הצ'יליאני אתגרים רבים, אבל הוא קיבל את מבוקשו, וכל הגורמים בעסקה צריכים להיות מרוצים. כן, גם ארסנל ומנצ'סטר סיטי

אתר רשמי

המרוויח הגדול מהעסקה ששלחה את אלכסיס סאנצ'ס למנצ'סטר יונייטד ואת הנריך מחיטריאן לארסנל הוא ז'וזה מוריניו. רק לפני פחות מחודש נראה היה כי מעמדו של הפורטוגלי באולד טראפורד בסכנה ממשית - לא רק בשל התוצאות, אלא בעיקר בשל התנהלותו. חלק מהתבטאויותיו גרמו גם למעריציו המושבעים להרים גבה, וכאשר הצהיר המנג'ר כי "300 מיליון ליש"ט לא מספיקים כדי להפוך את הקבוצה לתחרותית" דווקא אחרי תיקו ביתי מול ברנלי שהושג בזמן פציעות, אפשר היה לחוש את שעון החול מתחיל הספירה לאחור. זו היתה מתקפה חזיתית על המועדון שלא מצליח לכאורה לספק עבורו תנאי עבודה נאותים.

עוד בנושא

אלכסיס חתם ביונייטד ותקף: "אנשים דיברו בלי מושג"
דקות לפני ההכרזה על אלכסיס: דה בראונה האריך חוזה
ליברפול החמיצה והפסידה 1:0 לסוונסי

מאמן מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו. GettyImages
הבעת אמון מוחלטת בו מצד המועדון. ז'וזה מוריניו/GettyImages

גם מחיטריאן בחר פעם במוריניו

והנה לכם, המועדון הקשיב ופעל למען מוריניו. השדים האדומים ויתרו על השחקן היקר אותו הגדיר המנג'ר כלא רצוי והביאו במקומו את הכוכב הנוצץ בו הוא חשק על מנת להיות קבוצה "תחרותית" יותר. העזבת מחיטריאן פירושה הבעת אמון מוחלטת באיש המקצוע על הספסל. סאנצ'ס, מצידו, הכריז באופן מיידי: "ככשמעתי שמוריניו מעוניין בי, אי אפשר היה לסרב. לשחקנים יש לעתים צורך להרגיש חשובים ואהובים במועדון. זו אחת הסיבות שאני כאן, ביחד עם המנג'ר שזכה בכל התארים ואוהב לנצח". גם זה מבטיח את המשך כהונתו של הבוס. לא מפטרים בקיץ מאמן עבורו הובא בינואר רכש ברמתו של סאנצ'ס אחרי הצהרות כאלה.

מאידך, כדאי מאוד לזכור שהאמירה של מחיטריאן עצמו בקיץ 2016 היתה דומה מאוד. "מוריניו היה אחת הסיבות המרכזיות להחלטתי", טען הארמני שעזב בכוח את דורטמונד, בעוד המנג'ר הצהיר: "הנריך נבחר לשחקן המצטיין בבונדסליגה. הוא שחקן פנטסטי עם מאזן כיבושים נפלא עבור קשר. הוא יצירתי, בעל ראיית משחק וקבוצתי, וזה חשוב מאוד עבור מועדון כמו שלנו". כולם יודעים איך זה נגמר, גם אם היחסים בין השניים ידעו תקופה חיובית בין המשברים העמוקים. מוריניו יודע לשכנע כוכבים להגיע, אבל זה לא בהכרח מבשר טובות עבורם. הוא שיכנע את קווין דה בראונה להישאר בצ'לסי כאשר הבלגי נטע להמשיך את הקריירה בגרמניה. הוא שיכנע את מוחמד סלאח וחואן קואדראדו להגיע לסטמפורד ברידג'. איש מהם לא אוהב להיזכר בכך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלכסיס סאנצ'ס במדי מנצ'סטר יונייטד. אתר רשמי
מספר מחייב. אלכסיס סאנצ'ס/אתר רשמי

רונאלדו ובקהאם או די מריה וממפיס?

בראיון הראשון כשחקן מנצ'סטר יונייטד, הדגיש סאנצ'ס גם את החשיבות של חולצה מספר 7. "כאשר אמרו לי שכריסטיאנו רונאלדו, אריק קאנטונה ודייויד בקהאם לבשו אותה, המחשבה על המספר הזה גרמה לי לחלום על זכיה באליפות ובליגת האלופות". עם זאת, הצ'יליאני לא טרח לציין את השחקנים שזכו לכבוד אחרי המכירה של רונאלדו לריאל מדריד ב-2009. מייקל אואן, אנטוניו ולנסיה, שבילה את עונתו הגרועה באולד טראפורד עם הספרה המפורסמת על הגב ושב לפרוח כאשר נטש אותה, אנחל די מריה שהגיע עם קבלות לא פחות גדולות מסאנצ'ס, וממפיס דפאי גרמו לפיחות משמעותי מאוד ביוקרתה. יש שיגידו כי היא מקוללת עכשיו, אך זה לא מקטין את עומס הציפיות. עם שכר אסטרונומי שגובהו לא אושר רשמית, אמור אלכסיס להפוך למנהיג השדים האדומים, וזה אתגר לא פשוט.

החתמתו משרתת לא רק את המנג'ר, אלא את המועדון כולו. היא משדרת עוצמה ומדגישה את היכולת של מנצ'סטר יונייטד למשוך את הכוכבים הגדולים ביותר בשוק. ב-2016 היה זה פול פוגבה שפותה לחזור הביתה על תקן הבן הגולה והשחקן היקר בהיסטוריה, על אף שריאל מדריד חשקה בשירותיו. בקיץ האחרון היה זה רומלו לוקאקו, שכבר היה בדרך לצ'לסי אך שינה את דעתו והגיע לאולד טראפורד. כעת זהו סאנצ'ס, אשר נתפס במשך חודשים כשחקן העתיד של מנצ'סטר סיטי בתודעה הציבורית. הניצחון המוראלי על היריבה העירונית הוא מהדהד, או כך לפחות מנסים שם להציג זאת, כי בסיטי רואים את התמונה קצת אחרת.

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. רויטרס
הצורך באלכסיס הפך ללא משמעותי. פפ גווארדיולה/רויטרס

סיטי הבינה שאין צורך אמיתי באלכסיס

לו הכל היה הולך כמתוכנן עבור סאנצ'ס וסיטי, הצ'יליאני היה מגיע לרשותו של פפ גווארדיולה כבר בקיץ שעבר. ארסנל קיבלה את ההצעה של 60 מיליון ליש"ט, והשחקן היה אמור להתאחד עם המאמן שהביא אותו לברצלונה ב-2011 והדריך אותו במשך שנה. אלא שאז התברר לארסן ונגר כי אינו מסוגל להחתים את תומא למאר ממונאקו כמחליפו של הכוכב, והעסקה פוצצה. עם זאת, התנאים הכספיים של אלכסיס בסיטי סוכמו באופן מלא במסגרת המו"מ, וזה היבט קריטי ביותר להבנת ההתרחשויות בשבועות האחרונים. מנצ'סטר יונייטד הגישה הצעה לכוכב הצעה נדיבה הרבה יותר, וסוכנו פרננדו פליסביץ' ניצל אותה באופן מושלם.

שחקן הראגבי לשעבר מארגנטינה לא מתוקשר כמו ז'ורז'ה מנדס או מינו ראיולה, אך המוניטין שלו בדרום אמריקה עצום, והוא עושה עבודה מדהימה עבור לקוחותיו, בעיקר מאחורי הקלעים. פליסביץ' חזר בו מהסיכומים המוקדמים, הכעיס את גווארדיולה ואת המנהל הספורטיבי צ'יקי בגיריסטיין, וגרם להם לוותר על ההחתמה. מתקבל הרושם שזו היתה המטרה האמיתית של סאנצ'ס עצמו. בחצי השנה שחלפה מאז השתוקק לברוח מארסנל לסיטי, חלו שינויים מהותיים מאוד שהפכו את השידוך לרלוונטי פחות עבור כל הצדדים.

בקיץ היה אמור סאנצ'ס להיות כוכב הרכש הגדול שמגיע להתניע קבוצה במשבר אשר סיימה בקושי במקום השלישי בפרמיירליג, במרחק 15 נקודות מהפסגה. קון אגוארו נראה בדרכו החוצה, שחקני האגף לא תמיד סיפקו את הסחורה, והצ'יליאני הניח שיהיה דמות מרכזית ביותר במערך של פפ. כיום, כאשר סיטי מובילה את הטבלה בפער עצום בדרך לאליפות, הצורך באלכסיס קטן יותר. גווארדיולה לא היה מתנגד לצרף אותו כי הספסל שלו קצר יחסית, אבל ראחים סטרלינג ולירוי סאנה מספקים עונה פנומנלית בעוד ברנרדו סילבה, רכש יקר ונוצץ בפני עצמו, משמש גיבוי. אגוארו לא הולך לשום מקום, גבריאל ז'סוס הוכיח את עצמו מעבר לכל ספק ככוכב העתיד של המועדון (וגם הפציעה האחרונה שלו לא חמורה במיוחד). לאור זאת, סאנצ'ס היה שחקן רוטציה טוב, חשוב ולגימיטי, אך לא מעבר לכך.

שחקן מנצ'סטר יונייטד מרכוס רשפורד. רויטרס
ישלם את המחיר. מרכוס רשפורד/רויטרס

רשפורד ומרסיאל יוקרבו

בגיל 29, הוא רצה הרבה יותר. הוא שואף להיות על הדשא תמיד ובכל מצב, וההיכרות עם גווארדיולה בבארסה רק הרחיקה אותו בנסיבות אלה. גם בקאמפ נואו הוא היה שחקן רוטציה טוב, חשוב ולגיטימי, השלים 90 דקות בשבעה משחקי ליגה בלבד לאורך העונה, וספג לא פעם ביקורת מהמאמן. הוא הבין היטב שזה לא יהיה שונה הפעם. לעומת זאת, מוריניו העניק לו מקום בטוח, לפחות על הנייר.

"יש לי ארבעה שחקנים על שלוש עמדות", הוא הסביר בשבוע שעבר את היעדר התחרותיות בסגל, כשהוא מתכוון ללוקאקו, אנתוני מרסיאל, מרכוס רשפורד וחואן מאטה, ומעיף בהפגנתיות את מחיטריאן מהמשוואה כדי לרמוז עד כמה הארמני רלוונטי בעיניו ולשכנע אותו לשחק את התפקיד שיועד לו בעסקה. סאנצ'ס מסוגל למלא כל עמדה בחלק הקדמי, אשר עשוי להיות גמיש ויותאם לצרכיו. סאנה וסטרלינג לא היו משלמים את המחיר המלא על צירופו של הצ'יליאני, אבל מרסיאל ורשפורד בהחלט יוקרבו - בדיוק כפי שהוקרבו על מנת להעניק במה לזלאטן איברהימוביץ' בעונה שעברה. זה יעצור את ההתפתחות שלהם, יפגע במועדון בטווח הארוך, ואף עלול להביא לעזיבתם, אבל את מוריניו מעניין תמיד רק הטווח הקצר.

גם סאנצ'ס מסתכל על הטווח הקצר. השנה האחרונה היתה קשה מאוד מבחינתו. הוא מאס בלוזריות של ארסנל, הביע בקולניות תסכול בהזדמנויות מגוונות, כולל תוך כדי משחקים, הסתכסך עם חברים רבים בחדר ההלבשה, והיחסים נהרסו עד כדי כך שחלקם אף לא טרחו לחגוג איתו כאשר הבקיע שערים. תוסיפו לכך את כישלונה הסנסציוני של נבחרתו במוקדמות במונדיאל בשל תוצאות עלובות ומבישות בשלהי הקמפיין, ותקבלו 2017 קטסטרופלית. דרושה 2018 שונה לגמרי, עם שינוי דיסקט והצלחה מיידית, וזה היה בלתי אפשרי באיצטדיון האמירויות.

הנריך מחיטריאן מצטרף, ארסנל. אתר רשמי
הגיע במחיר מבצע. הנריך מחיטריאן/אתר רשמי

ארסנל מעדיפה עסקים עם יונייטד

לאור המצב הרעיל, הפנימו במועדון כי היתה זו טעות גדולה לא למכור את הצ'יליאני בקיץ, והתותחנים יכולים להיות מרוצים מכך שלא שילמו מחיר כלכלי כבד על המחדל. סאנצ'ס אמנם נמכר במחיר מבצע, אך גם מחיטריאן הגיע במחיר מבצע. הרי מדובר בכוכבים בני אותו גיל וברמה דומה. אם מסוט אוזיל יעזוב בקיץ הקרוב בגלל פיאסקו נוסף בנסיון להאריך את חוזהו, חשיבותו של הארמני תהיה דרמטית.

ויש גם שיקול נוסף לשביעות רצונו של ונגר. באופן מעט משונה, ארסנל מרגישה הרבה יותר נוח למכור את כוכביה ליונייטד מאשר לסיטי. "אני מכבד את מנצ'סטר יונייטד כי היא מייצרת את הכסף שמשולם תמורת השחקנים", אמר לא מכבר הצרפתי, תוך רמיזה ברורה לכך שסיטי מסתמכת על הזרמת מזומנים מאיחוד האמירויות. סלידתו מהתכולים לא יודעת גבול, והדרך בה "נגנבו" עמנואל אדבאיור וסמיר נאסרי לא תיסלח. לעומת זאת, עסקת רובין ואן פרסי לאולד טראפורד ב-2012 דווקא לא הותירה צלקות אלא חיזקה את הקשרים בין שני המועדונים, והדבר הקל על המגעים בשבוע האחרון.

מבחינת סאנצ'ס, אגב, מדובר באתגר נוסף. לא קשה להתעלות על הביצועים של אדבאיור ונאסרי בסיטי, אבל ואן פרסי התאקלם באולד טראפורד במהירות מסחררת וכבש 26 שערי ליגה בעונתו הראשונה בקבוצה בדרך לאליפות האחרונה של אלכס פרגוסון. הצ'יליאני יצטרך לספק תמורה דומה ב-2018/19, אחרת - למרות ההרגעה שקיבל לעת עתה - העונה הבאה תהיה האחרונה של מוריניו. הוא הרי לא בנוי בכל מקרה לקדנציות ארוכות.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully