וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: סנדגרן הדהים את תים, פדרר יפגוש את ברדיך ברבע הגמר

האמריקאי המשיך בבכורה החלומית שלו בטורניר, כאשר גבר 2:6, 6:4, 6:7 (4), 7:6 (7), 3:6 על האוסטרי. האלוף טייל ל-4:6, 6:7 (3), 2:6 על פוקסוביץ' ויפגוש את הצ'כי, שגבר על פוניני

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
טיול קליל. פדרר/רויטרס

השבוע השני באליפות אוסטרליה הפתוחה החל הלילה (בין ראשון לשני) באופן רשמי, ותמונת רבע הגמר בנשים ובגברים תושלם סופית עם קרבות מאתגרים לפייבוריטים של הטורניר. העולים הראשונים לרבע הגמר היו תומאש ברדיך, אנג'ליק קרבר ומדיסון קיז. אחריהם הגיע תורו של רוג'ר פדרר האגדי להבטיח לעצמו מקום בין שמונת האחרונים, אולי בדרך לזכייה שנייה ברצף. סימונה האלפ הבטיחה גם היא את המשך דרכה עם ניצחון על נאומי אוסאקה. לאחר מכן הגיעו שתי הפתעות ענק: יון צ'ונג הקוריאני הדיח את נובאק דג'וקוביץ' עם 0:3 חלק ומדהים, ועוד קודם לכן גבר טניס סנדגרן על דומיניק תים.

רבע הגמר:

גברים
יון צ'ונג - טניס סנדגרן
רוג'ר פדרר - תומאש ברדיך

נשים
קרולינה פלישקובה - סימונה האלפ
אנג'ליק קרבר - מדיסון קיז

טניסאי אמריקאי תניס סנדגרן. רויטרס
לא ייאמן. סנדגרן/רויטרס

גברים

רוג'ר פדרר (שוויץ, 2) - מרטון פוקסוביץ' (הונגריה) 4:6, 6:7 (3), 2:6

ההונגרי (80 בעולם), שמעולם לא שיחק בטורניר הגברים באוסטרליה עד השנה (ולמעשה, מעולם לא ניצח בהגרלה הראשית בגרנד סלאם), זכה לפגוש את הפנומן השוויצרי - ושלא במפתיע לא ממש היה יכול למנוע ממנו העפלה 14 בקריירה לרבע הגמר במלבורן, אולי בדרך לזכייה שנייה ברציפות ושישית בסך הכול. פדרר פתח בצורה ניחוחה וחיכה עד יתרון 4:5 כדי לשבור לראשונה ולזכות במערכה הראשונה. בשנייה הוא נגרר עד שובר שוויון ובשלישית, כדי להימנע מזה, שבר כבר את משחקון ההגשה הראשון של פוקסוביץ'. ברבע הגמר, פדרר יפגוש את תומאש ברדיך, מולו הוא מחזיק במאזן מצוין של 6:19.

נובאק דג'וקוביץ' (סרביה, 14) - היון צ'ונג (קוריאה) 7:6 (4), 7:5, 7:6 (3)

הפתעה ענקית בשמינית הגמר. לידיעה המלאה.

תומאש ברדיך (צ'כיה, 19) - פאביו פוניני (איטליה, 25) 1:6, 4:6, 4:6

האיטלקי נראה מצוין עד כה וקיווה להגיע לרבע גמר גרנד סלאם שני בסך הכול ב-39 הופעות, אך כבר במערכה הראשונה הבין שהפעם הוא מתמודד עם יריבה ברמה אחרת. ברדיך, שהרשים מול חואן מרטין דל פוטרו בסיבוב הקודם, השיג שתי שבירות בכל מערכה וביצע 20 שגיאות בלתי מחויבות בלבד לעומת 20 של פוניני, בדרך לרבע גמר שביעי בקריירה באוסטרליה. הוא ינסה לפחות לשחזר את הישג השיא, חצי הגמר, לשם העפיל לאחרונה ב-2015.

דומיניק תים (אוסטריה, 5) - טניס סנדגרן (ארה"ב) 6:2, 4:6, 7:6 (4), 6:7 (7), 6:3

האמריקאי בן ה-26 97 בעולם) ניצח עד לטורניר רק שני משחקים בסבב ה-ATP, אבל זה כבר הניצחון הרביעי שלו באוסטרליה - וכמובן המפתיע מכולם - וזה שווה לו העפלה סנסציונית לרבע הגמר. האוסטרי היציב בדרך כלל, שהגיע בעונה שעברה עד חצי גמר במלבורן, מצא את עצמו בבור כבר בפתיחת המשחק, כאשר שתי שבירות סידרו לסנדגרן ניצחון במערכה הראשונה. תים חזר והשווה, אך היריב שלו לא איבד לרגע את האמונה, עלה ל-1:2 וכבר זכה בנקודת משחק בשובר השוויון של המערכה הרביעית. מזה האוסטרי עוד יצא, אך שבירה בודדת במערכה המכרעת שלחה אותו מאוד מאוכזב הביתה. סנדגרן הוא בסך הכול הטנסיאי השני ב-20 השנים האחרונות שמצליח להעפיל לרבע גמר גרנד סלאם בהופעת הבכורה שלו באוסטרליה (הקודם היה דולגופולוב ב-2011). בחצי הגמר הוא יפגוש את היון צ'ונג, שהדהים את נובאק דג'וקוביץ'.

עוד באותו נושא

עצבני, לא שקט, חושש ומסוכן: על שבוע החזרה של נובאק דג'וקוביץ'

לכתבה המלאה
טניסאית גרמנייה אנג'ליק קרבר. רויטרס
נראית שוב במיטבה. קרבר/רויטרס

נשים

מדיסון קיז (ארה"ב, 17) - קרוליין גרסיה (צרפת, 8) 3:6, 2:6

שעה ועשר דקות בלבד לקח לאמריקאית לסגור את המשחק ולהמשיך להוכיח שהיא מסוגלת ללכת עד הסוף וחזרה למעמד רבע הגמר בפעם השנייה בקריירה ולראשונה מ-2015. בארבעת המשחקים שלה בטורניר עד כה, קיז איבדה רק 19 משחקונים ואף מערכה. 32 ווינרים לעומת 9 בלבד של הצרפתייה מספרים את כל הסיפור.

אנג'ליק קרבר (גרמניה, 21) - סו וויי שי (טייוואן) 6:4, 5:7, 2:6

אלופת 2016 ממשיכה להיראות מצוין ואחרי הניצחון על מריה שראפובה היא הסתדרה גם מול הטייוואנית בת ה-32, שהדיחה בסיבובים הקודמים באופן מפתיע את גרבינייה מוגורוסה אגניישקה רדוואנסקה. זה לא היה קל, במיוחד לאחר שהייש לקחה לקרבר מערכה ראשונה בטורניר, אך הגרמנייה התאוששה וחגגה העפלה לרבע הגמר במלבורן בסך הכול בפעם השנייה בקריירה.

קרולינה פלישקובה (צ'כיה, 6) - ברבורה סטריצובה (צ'כיה, 20) 7:6 (5), 3:6, 2:6

הדרבי הצ'כי נגמר ב-1:34 בלילה שעון מלבורן וסיפק לקרולינה פלשיקובה כרטיס לרבע הגמר, השלב בו נעצרה בשנה שעברה על ידי מיריאנה לוצ'יץ' ברוני הקרואטית הוותיקה. זה היה הניצחון השלישי של פלישקובה מול בת ארצה בארבעה מפגשים. פלישקובה הגישה 4 אייסים והוסיפה 42 ווינרים. המדורגת שישית בטורניר נזקקה לשעתיים ועוד 41 דקות על מנת להשלים את העלייה לשמונה הגדולות.

סימונה האלפ (רומניה, 1) - נאומי אוסאקה (יפן) 3:6, 2:6

אחרי הקאמבק הגדול וה-13:15 מורט העצבים מול לורן דייויס במערכה השלישית של הסיבוב הקודם, המדורגת ראשונה בעולם התקשתה הרבה פחות מול היפנית הצעירה. האלפ בת ה-27, שמנסה לנער מעליה את תדמית הלוזרית שדבקה בה, עלתה ל-0:3 בקריירה מול אוסאקה, שאמנם הפתיעה בסיבובים הקודמים את המדורגות אלנה וסנינה (16) ואשליי ברטי (18), אך לא הייתה מסוגלת לשחזר זאת מול הרומנייה שנמצאת בכושר נפלא. היא חוזרת לרבע הגמר בפעם השלישית בקריירה, ואחרי שבשנתיים הקודמות הודחה כבר בסיבוב הראשון.

קרולינה פלישקובה טניסאית צ'כית. רויטרס
קרולינה פלישקובה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully