וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטה קוסטיוק בת ה-15 הדהימה באליפות אוסטרליה: "גיל הוא שום דבר בשבילי"

15.1.2018 / 18:10

האוקראינית הצעירה הביסה 2:6, 2:6 את שואי פנג, שדורגה 25 בטורניר, עלתה לסיבוב השני ושברה הרבה שיאים. היא ממש לא מתרגשת מהשוואות וציפיות, בטח לא כשאיבן ליוביצ'יץ' לצידה

מרטה קוסטיוק טניסאית אוקראינית. GettyImages
עד כמה רחוק היא יכולה להגיע? קוסטיוק/GettyImages

מרטה קוסטיוק האוקראינית רשמה הלילה (בין ראשון לשני) אולי את ההפתעה הגדולה ביותר בסיבוב הראשון של אליפות אוסטרליה. קוסטיוק בת ה-15 בלבד, שמדורגת 521 בעולם, הביסה 2:6, 2:6 את פנג שואי הסינית, המדורגת 25 בטורניר ו-27 בעולם, בתוך 57 דקות. קוסטיוק זכתה בשנה שעברה בטורניר הנערות באוסטרליה ולכן קיבלה כרטיס חופשי למוקדמות של טורניר הבוגרות השנה. היא הצליחה לעבור שם שלושה סיבובים כדי להפוך לבת ה-15 הראשונה שעולה לטורניר גרנד סלאם דרך מוקדמות מאז ססיל קרטנטצ'בה באוסטרליה 2005. היא גם הטניסאית הראשונה שנולדה ב-2002 ולאחר מכן שמצליחה לנצח משחק בהגרלה הראשית של גרנד סלאם.

עוד בנושא:
נדאל, דימיטרוב וקיריוס טיילו לסיבוב השני, איזנר הודח
הלילה: פדרר, שראפובה ודג'וקוביץ' יוצאים לדרך
דודי סלע הפסיד לריאן הריסון והודח בסיבוב הראשון
המחלוקת סביב מרגרט קורט קורעת את עולם הטניס

כמו כן קוסטיוק היא הצעירה ביותר שמנצחת משחק בטורניר גרנד סלאם, בגיל 15 ושישה חודשים, מאז סיסי בליס עשתה את זה בגיל 15 וארבעה חודשים מול דומיניקה ציבולקובה באליפות ארצות הברית 2014. כמו כן, היא השחקנית הצעירה ביותר שעוברת סיבוב בהגרלה הראשית באוסטרליה מאז מרטינה הינגיס הגיעה עד לרבע הגמר כשהייתה בת 15 וארבעה חודשים ב-1996. בנוסף, קוסטיוק הבטיחה לעצמה כבר לפחות 110 אלף דולר אוסטרלים שהם 87.7 אלף דולר אמריקאים.

"גיל הוא שום דבר בשבילי", היא אמרה בראיון בשבוע שעבר, "כשאנשים אומרים לי שהשחקנית שניצחתי מבוגרת ממני בעשר שנים, אני תמיד אומרת 'אז מה?', אבל נשים בנות 25 נהיות לחוצות כשהן משחקות מול ילדה בת 15, בעיקר כשהן מתחילות להפסיד".

מרטה קוסטיוק טניסאית אוקראינית. AP
קוסטיוק/AP

"ניסיתי להזיז אותה כמה שיותר", אמרה קוסטיוק על הטקטיקה שלה מול שואי, "ידעתי בדיוק איך לשחק מולה והצלחתי לעשות את זה על הצד הטוב ביותר. אני שמחה". יש לציין שהסינית סבלה מעט מפציעה בברך ימין שגרמה לה לפרוש מטורניר סידני בשבוע שעבר. עם זאת, קוסטיוק גם נראתה עייפה מאוד במהלך המשחק כיוון שבילתה שש שעות על המגרשים באוסטרליה טרם אותו משחק. היא שיחקה בחוץ ובפנים בגלל הגשם ונזקקה לשלוש מערכות בכל אחד מהמשחקים. קוסטיוק לא נבהלה מכל השיאים ששברה או השמות שעולים בהקשר להשוואה אליה: "אני שוברת שיאים בכל שנה, בכל טורניר, אני לא מרגישה שזה משהו מיוחד. אם ארגיש משהו שונה בכל פעם שאשחק ואשבור איזה שיא, זה יהיה הרבה יותר מדי". כשנשאלה לגבי הסיבוב השני, שם תשחק מול אוליביה רוגובסקה האוסטרלית (168 בעולם), אמרה קוסטיוק: "אני מרגישה שזה רק עוד משחק, אני לא חושבת 'אוי אלוהים, זה הסיבוב השני!', זה עוד טורניר ועוד חוויה".

קוסטיוק עובדת עם המאמן של רוג'ר פדרר וטניסאי העבר הקרואטי איבן ליוביצ'יץ'. על שיתוף הפעולה עם הקרואטי היא אמרה: "רק לפני חודש, בזמן שהתאמנתי באיטליה, הבנתי כמה שאני בת מזל שיש לי אותו לצידי. כשהוא מגיע למשחקים שלי וכשהוא אומר לי מילה אחת פה ושם, אתם לא יכולים לדמיים איך זה גורם לי להרגיש. כשהוא אומר 'קדימה, מרטה', אני מרגישה שאני יכולה לנצח כל אחת".

קוסטיוק הדגישה את החשיבות של הלמידה מהפסדים עבורה. לפני שבועיים היא הצליחה לעלות מהמוקדמות לטורניר ITF של 25 אלף דולר בפלייפורד, שם הפסידה 7:5, 6:3 לוולנטיני גרמאטיקופולו היוונייה. "הייתה לי שם נקודת מערכה ועשיתי כמה טעויות ואז אחרי המשחק הייתי עצבנית מאוד", סיפרה קוסטיוק, "אמרתי שאני לא רוצה לנסוע לאוסטרליה, חשבתי שאני אסע עד לפה ואעוף בסיבוב המוקדמות הראשון. אוי למה אני נוסעת בכלל?". אבל הנסיעה השתלמה בסופו של דבר: "אמרתי לעצמי שאני חייבת להירגע, אני תמיד לומדת מטעויות ולומדת מזה איך לשחק טוב יותר. שיניתי המון כאן. בשבוע אחד הצלחתי לשנות כל כך הרבה דברים שלא תוכלו להאמין".

קוסטיוק סיפרה שהחזרה למתחם בו רשמה את ההישג הגדול ביותר שלה בקריירת הנוער גרם לה לתחושה לפיה היא "יכולה לעשות הכול כאן. הגוף שלי מרגיש שכאן, באוסטרליה, בטורניר הזה, אני יכול לעשות הכול". ובכל זאת יש לכך סיבה: האוקראינית הצעירה בלתי מנוצחת במלבורן בשישה משחקי נערות בשנה שעברה, שלושה סיבובי מוקדמות ועוד משחק אחד בהגרלה הראשית השנה. אגב, אם תצליח להפתיע ולעבור גם את הסיבוב השני, קוסטיוק עשויה לפגוש את בת ארצה, המדורגת רביעית בטורניר ואחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף, אלינה סביטולינה בת ה-22. את הניצחונות שלה, אגב, היא חוגגת עם סלטה לאחור. מעניין אם תעשה את הסלטה הזו גם אחרי הסיבוב השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully