וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן? ליברפול בנתה שלד למאבק האליפות בעונה הבאה

15.1.2018 / 10:00

ההתקפה והקישור של ליברפול הוכיחו אתמול שהם מוכנים לאתגר גם ללא פיליפה קוטיניו, וגם לוח המשחקים המתיש של מנצ'סטר סיטי סייע ליורגן קלופ להתיש את היריבה פיזית ומנטלית. הבלוג של יוכין מנתח, ומסביר מדוע נותר רק לקנות את יאן אובלק, ותהיה באנפילד קבוצה אימתנית

one

"זה היה משחק היסטורי", צהל יורגן קלופ אחרי הניצחון של ליברפול על מנצ'סטר סיטי, והוא כנראה צודק. כל משחק באנפילד שמסתיים בתוצאה 3:4 נכנס לספרי הזהב. כך היה במשחק הגדול ביותר בפרמיירליג מול ניוקאסל המלהיבה של קווין קיגן באפריל 1996, אשר עצר את האורחת שדהרה לאליפות וחיסל אותה מנטלית. כך היה בחלוף שנה מול ניוקאסל, אותה הדריך הפעם אליל האדומים קני דלגליש, שחזרה מפיגור 3:0 ל-3:3, רק כדי לספוג שער דרמטי ולהפסיד. כך היה כאשר קלופ אירח את האקסית המיתולוגית בורוסיה דורטמונד במשחק הגומלין ברבע גמר הליגה האירופית באפריל 2016, וניצח עם הבאזר אחרי פיגור 3:1.

בכל המשחקים הקודמים היתה זו ליברפול שהבקיעה בזמן פציעות. סטן קולימור, רובי פאולר ודיאן לוברן היו הגיבורים הגדולים. הפעם, התסריט היה שונה בתכלית, ודווקא האורחים מצאו את הרשת בתוספת הזמן כדי לסדר סיומת דרמטית במיוחד למשחק אשר נדמה היה כי הוכרע באמצע המחצית השניה. לוברן לא היה רחוק מתפקיד הדמות הטרגית, אותה הוא מגלם בתדירות גבוהה מדי, לנגד עיניו הבוחנות של וירג'יל ואן דייק הפצוע. אלא שהאדומים החזיקו מעמד. הקריסה נמנעה, וסיטי הפסידה לראשונה העונה בפרמיירליג. זו לא רק היתה נקמה מתוקה של קלופ מול פפ גווארדיולה על התבוסה 5:0 בסיבוב הראשון בספטמבר, אלא גם הצהרת כוונות.

מעכשיו, ליברפול היא בעלת הרצף הכי ארוך ללא הפסד באנגליה – הפיאסקו האחרון היה אי שם באוקטובר, 4:1 מול טוטנהאם, ומאז היא לא נכנעה במשך 18 משחקים בכל המסגרות. היא הצליחה לשמור על מעמדה כקבוצה היחידה מלבד סיטי שטרם הפסידה בבית. חשוב מכל, היא הסירה מהפרק את סוגיית העזיבה של פיליפה קוטיניו. היו שחששו כי המכירה של הכוכב הברזילאי לברצלונה באמצע העונה עלולה לפגוע במומנטום. בפועל, ההיפך הוא הנכון. בהיעדרו של הפליימייקר, קיבל קלופ אפשרות לשלב בהרכב את אלכס אוקסלייד-צ'מברליין וג'ורג'יניו ויינלאדום ביחד, לצד אמרה ג'אן. הם אולי מלוטשים פחות בהשוואה לכוכב שנטש, אבל האנרגיות שלהם היו חיוניות בהפעלת הלחץ האינטנסיבי על מובילי הכדור של המובילה. הוא בוצע באופן כה מהפנט, עד ששחקני סיטי איבדו לגמרי את הצפון אחרי ההפסקה וספגו שלושה שערים מהירים.

עוד בנושא

ליברפול הנחילה למנצ'סטר סיטי הפסד בכורה עם 3:4 משוגע באנפילד
קלופ: "תדברו על המשחק הזה עוד 20 שנה כי סיטי לא תפסיד שוב"
היום שאחרי אלכסיס סאנצ'ס: הלחץ גובר על ארסן ונגר בארסנל

שחקן ליברפול ג'ורג'יניו ויינאלדום עם שחקן מנצ'סטר סיטי דנילו. רויטרס
פחות מלוטשים מקוטיניו, אבל יותר אנרגטיים. ויינלאדום/רויטרס

שימו לב לעושר בקישור של קלופ. על הספסל ישבו אתמול ג'יימס מילנר הרב גוני ואדם ללאנה, שכנו של המאמן הגרמני שהיה בורג מרכזי ביותר בעונה שעברה, אך מתקשה לפלס את דרכו חזרה להרכב אחרי פציעה. הקפטן ג'ורדן הנדרסון עדיין פצוע. ובעוד ג'אן מתכונן לעזיבה ליובנטוס, נאבי קייטה כבר נמצא בדרך. בגרמניה דווח כי הכוכב הצעיר של לייפציג עשוי להגיע תמורת תוספת תשלום כבר החודש, אבל מועדונו הכחיש זאת ביינתיים. כך או כך, גם בלי קייטה יש שם תלכיד איכותי שמזין שלישיה קדמית של כוכבים מהירים שאינם ניתנים לעצירה ביום טוב. אם תרצו, מדובר ב-MSF.

סאדיו מאנה, שעשה את הכותרות הלא נכונות בספטמבר כאשר הורחק בגין בעיטה לא מכוונת בפניו של שוער סיטי אדרסון וחיסל את סיכויי קבוצתו, התכבד הפעם בשער מרהיב לחיבורים, שניות אחרי שבעט לעמוד. רוברטו פירמינו, פעלתן בלתי נלאה כהרגלו בעמדת "תשע מדומה", תרם שער ובישול. מוחמד סלאח חתום על הוא על שער ובישול, והמצרי מדגים באופן אופטימלי את המסר של קלופ. המנג'ר מבקש לחץ גבוה וביצוע מהיר של פעולות התקפיות אחרי שהקבוצה זוכה בכדור. סלאח גנב אותו לפני שמסר למאנה בדרך לשער השלישי. הוא הקפיץ בעצמו מעל אדרסון לשער החשוף כדי לכבוש את הרביעי. מהירות המחשבה של סלאח ופירמינו יוצאת דופן אפילו בהשוואה לשחקני סיטי.

מקורן של הטעויות הגסות של התכולים בעייפות פיזית ומנטלית. לליברפול היה שבוע מנוחה לקראת המגפש הגדול, אבל חלק נכבד משחקני ההרכב של המובילה שיחקו בחצי גמר הגביע מול בריסטול סיטי ביום שלישי. בסך הכל, קיימה סיטי 17 משחקים תוך פחות מחודשיים מאז פגרת הנבחרות האחרונה באמצע נובמבר. מדובר בתדירות של שני משחקים בשבוע לפחות. שבת, שלישי, ראשון, רביעי, ראשון, רביעי, ראשון, רביעי, שבת, שלישי, שבת, רביעי, ראשון, שלישי, שבת, שלישי, ראשון.

זה ממש לא טריוויאלי, והרי הסגל קצר יחסית. מתוך 22 שחקני השדה של גווארדיולה, יש שישה שבקושי רואים דשא, שניים פצועים, ודויד סילבה נמצא לאחרונה בעיקר עם משפחתו. בסופו של דבר, השחיקה חייבת לתת את אותותיה. "אנחנו הורגים את השחקנים", אמר פפ ב-2016 בתגובה לתוכניתה של פיפ"א להגדיר את המונדיאל ל-48 נבחרות. "יש לנו יותר מדי משחקים בכל המסגרות", הוא ציין בעונה שעברה. לא מכבר הוא הדגיש באופן נחרץ כי זכיה בכל ארבעת התארים בעונה הנוכחית אינה ריאלית. "סיטי לא תפסיד יותר", חייך אתמול קלופ, אך סביר להניח שזה לא נכון. היא תפסיד, והשאלה המרכזית הפתוחה היא אם להפסדים תהיה השפעה משמעותית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני ליברפול. GettyImages
אכל את סטרילנג בלי מלח. אנדרו רוברטסון/GettyImages

בינתיים, השגיאות לא ממש עלו ביוקר, כי הפער בצמרת נותר עצום. שני השערים המאוחרים של ברנרדו סילבה ואילקאי גונדואן אף תרמו לכך שהתוצאה נראית מכובדת, והתבוסה נמנעה. זו לא בושה לספוג מליברפול בכושרה הנוכחי, אשר סגנון המשחק שלה הוא הקשה ביותר עבור סיטי. לא לחינם יש לקלופ מאזן מצוין מול פפ, עוד מהקרבות בין באיירן מינכן לדורטמונד בגרמניה. במובן מסוים, הפסד הליגה הראשון עשוי אפילו לתרום לקבוצה מוראלית, כי הלחץ הפסיכולוגי יירד. עונה ללא הפסד כבר לא עומדת על הפרק, וארסן ונגר יכול לישון בשקט – שיאו לא בסכנה. הציפיות ימותנו, ואוהדים יבינו שאין קבוצות מושלמות.

אין גם שחקנים מושלמים. עובדה – קווין דה בראונה וראחים סטרלינג לא באו לידי ביטוי כמתוכנן אתמול. הבלגי התקשה אתמול מול הלחץ הנהדר של ג'אן ו-ויינאלדום. המגן השמאלי הסקוטי אנדרו רוברטסון אכל בלי מלח את האנגלי ברוב דקות המשחק, והרכש מהאל סיטי ביסס את מעמדו כשחקן הרכב נהדר על חשבון אלברטו מורנו חסר היציבות. למעשה, מתחיל להתהוות כאן שלד אמיתי לקבוצת החלומות של קלופ אשר עשויה להיות מסוגלת לתת פייט אמיתי בקרב על האליפות בעונה הבאה.

אם ואן דייק יענה על הציפיות, וגם יבקיע שערים חשובים כמו בבכורה מול אברטון, ההגנה עשויה להתייצב. על הקישור וההתקפה כבר דיברנו. בעצם, חסר רק שוער ברמה העולמית הגבוהה. קלופ העדיף אתמול בצעד שנוי במחלוקת את לוריס קאריוס על פני סימון מיניולה, אשר מגלה יציבות קצת יותר גדולה. לשניהם איכותיות לא מבוטלות, אך הם לא ישתוו לעולם לדויד דה חאה או טיבו קורטואה. השער שספג קאריוס מרגליו של לירוי סאנה בפינה הקרובה רק הדגיש זאת. אי אפשר להפיל את התיק עליו, אבל יש שוערים מסוימים שמסוגלים עקרונית לעצור כדורים כאלה. אם נותר לליברפול כסף ממכירת קוטיניו, היא צריכה להשקיע אותו לא במחליף לברזילאי, אלא באיש בין הקורות. ליאן אובלק יש סעיף שחרור בגובה 100 מיליון יורו בחוזהו באתלטיקו מדריד, והוא כבר רמז על נכונות עקרונית לצאת להרפתקה חדשה.

תוסיפו אותו למשוואה, ותקבלו קבוצה אימתנית, בין היתר כי העונה חל שיפור משמעותי ביכולתה של ליברפול לפרוץ הגנות צפופות. אשתקד היא נהנתה ממאזן מופלא מול קבוצות הצמרת, אך איבדה נקודות מול יריבות נחותות. העונה, בעיקר בזכות סלאח ומאנה, בעיה זו נפתרה חלקית. זה גם הזמן להזכיר כי אליפות אפריקה תתקיים בקיץ 2019, ולא תפגע יותר בקבוצות אירופיות שבנויות על כוכבים מהיבשת השחורה. אפשר לחוש את האופטימיות באוויר. הניצחון הגדול אתמול יכול להיות היסטורי כי הוא מעניק לליברפול אמונה עצמית לקראת האתגרים הגדולים שעומדים לפניה. ואם בדרך לחלום היא תעניק לנו עוד כמה הצגות של 3:4 באנפילד, איש לא יתנגד.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully