וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום שהפך לסיוט: הפציעה שעצרה את הפריצה של חביב אוחיון

12.1.2018 / 14:48

הקריירה באנגליה הלכה לפי התכניות. אולי אפילו יכול היה לשבת על הספסל של ווטפורד העונה. אלון חזן עדיין סבור שהוא יכול להיות "השוער הישראלי הגדול בכל הזמנים". אבל פציעה ישנה קטעה הכל ושלחה את חביב אוחיון ל-14 חודשים ללא כדורגל. יניב טוכמן עם הסיפור המדאיג

יוסי ציפקיס

בווידאו: ג'ובאני רוסו מנסה לשחזר את השער מול איציק קורנפיין

המשחק האחרון מול קובנטרי היה כבר ברמה אחרת לגמרי מבחינת חביב אוחיון. למן הרגע שנחת בהשאלה ממכבי תל אביב בווטפורד, הוא צוות לקבוצה עד גיל 23 של המועדון. את האימונים עשה עם הקבוצה הראשונה ועם שלל השוערים הבכירים במועדון, אבל במשחקים היה עדיין עם קבוצת המילואים. זה לא בון טון כזה גדול לשחק בקבוצה המשנית, אבל בשביל עונה ראשונה לבחור בן 18 שבא מישראל לפרמיירליג זה היה אפילו מעבר למצופה.

אוחיון היה כבר עם רזומה של כמעט שלושה חודשים של זינוקים על מגרשי הדשא המטופחים בממלכה והמשחק מול קובנטרי היה כמעט מושלם מבחינתו. אחריו הוא קיבל מחמאות גם מהיריבים. זינוקים, שליטה בגובה, תזמון נהדר ביציאות, רחבת ה-16 הייתה באותו ערב שלו. המסלול עליו חלם ביחד עם סוכנו אבי נמני כשיצא בקיץ לאנגליה בהשאלה עם אופציה לרכישה מצד ווטפורד, היה מונח לפניו.

seperator
אוחיון היה מאושפז בבית החולים במשך שבוע. מבחוץ ראו את החתכים בראש, אבל מבפנים מה שלא היה ברור בהתחלה זה שיש פגיעה בחוליות הצוואר

ואז יצא למוקדמות נבחרת הנוער. שלושה משחקים באנדורה מול נבחרות שונות בקרב על הכרטיס לאליפות אירופה. כשחזר לאנגליה, שום דבר כבר לא היה אותו הדבר. הכאבים מהגב לרגליים הכריעו אותו והוא לא יכול היה עוד להתמודד.

פריצת הדיסק ממנה אוחיון סובל כבר למעלה משנה ושבגללה לא שיחק כדורגל 14 חודשים, נבנתה לאורך כמה חודשים קודם. "הכל כנראה החל באותו משחק של הנוער מול מכבי חיפה לפני כמעט שנתיים", מגלה גורם במכבי תל אביב. "חביב שהתאמן עם הבוגרים ושיחק מדי פעם בנוער כבר קלט את הכדור, אבל מוחמד עוואד מהנוער של מכבי חיפה נכנס אליו בגליץ' ופצע אותו".

אוחיון היה מאושפז בבית החולים במשך שבוע. מבחוץ ראו את החתכים בראש, אבל מבפנים מה שלא היה ברור בהתחלה זה שיש פגיעה בחוליות הצוואר. עם הפגיעה הזו הצליח לתפקד אחרי שחזר להתאמן, אבל עם הזמן הכאבים גברו עד שכאמור לא יכול היה עוד לבצע את הפעולות הכי פשוטות, כל שכן את אלה המסובכות.

שוער מכבי תל אביב חביב אוחיון. מגד גוזני
הכאבים הלכו וגברו. אוחיון/מגד גוזני
אריאל הרוש: "דיברתי עם חביב והבנתי שיש לו בעיה זהה למה שהיה לי. אמרתי לו מיד שלא ילך לאופציית השיקום כי מדובר בבלוף אחד גדול"

בווטפורד הבינו מיד שיש בעיה ולא רצו לבזבז זמן. הם הציעו שאוחיון יעבור ניתוח בגבו. אלא שכניסה של בחור צעיר בן 18 לניתוח גב רחוקה מלהיות טיול של אחר הצהריים בפארק. אביו, מוטי אוחיון - שוער בעברו - ביקש להימנע מהצעד הזה ולהתחיל בהליך של שיקום ללא ניתוח. כל מיני יועצים העריכו כי אין צורך בניתוח ושאפשר לצאת מהבעיה הרפואית באמצעות עבודות פיזיותרפיה ופעולות של כירופרקט. בווטפורד הבינו שאוחיון רוצה להימנע מניתוח והחליטו להחזיר אותו לארץ להמשך טיפול. "עד היום יש לי פינה חמה בלב לווטפורד ואני עוקב אחריה. כשאני רואה את גומס הוותיק עומד שם בשער, אני לא יכול שלא לחשוב על זה שהמסלול של חביב היה להיות שוער ראשון בווטפורד תוך שנה או שנתיים", קובע מאמן נבחרת הנוער אלון חזן.

אוחיון, כאמור, היה בטורניר באנדורה אצל הנבחרת של חזן לפני שחזר לווטפורד ולא שב עוד לשחק. "דווקא באותו טורניר באנדורה אני לא זוכר את חביב מתלונן על משהו יוצא דופן. יתרה מכך במשחק האחרון והקובע נגד סקוטלנד לא נתתי לו לשחק כיוון שיום לפני המשחק אפשרתי חופש לשחקנים להסתובב וגם חביב וגם אנאס מחמיד איחרו בחזרה להתכנסות. החלטתי שכעונש חינוכי שניהם לא יפתחו במשחק ובמקום חביב שיחק תומר ליטבינוב. חביב חזר לאחר מכן לאנגליה ואז הבנתי שהוא כבר לא יכול להתאמן ולשחק".

במשך למעלה משנה עבר אוחיון כל מיני טיפולים. טיפולים אלטרנטיביים גם היו בחבילה, דיקור סיני ועוד כל מיני דברים ניסיוניים. הגיחות לאירופה לכל מיני מקומות שהציעו רעיונות חדשים לטיפול גם הן הגיעו, אבל אוחיון לא הצליח להשתקם ללא התערבות כירורגית. לפני כחודש, אחרי שהבין שאין מנוס, נכנס אוחיון לניתוח בגרמניה אצל הרופא שניתח את אריאל הרוש בגבו. "כואב לי על חביב כי אני יודע מה הוא עובר", סיפר בסוף השבוע הרוש מקפריסין. "לפני שנה צלצל אלי טל בן חיים הבלם ואמר לי שיש לחביב בעיה בגב. דיברתי עם חביב והבנתי שיש לו בעיה זהה למה שהיה לי. אמרתי לו מיד שלא ילך לאופציית השיקום כי מדובר בבלוף אחד גדול. למזלי גיליתי מהר מאוד שיש אנשים שרוצים לשתות את הכיס של האנשים ולא מעניינת אותם הקריירה שלך".

הרוש המשיך: "המלצתי לחביב לעשות את הניתוח כבר לפני שנה כי זה אצל דוקטור שוברט במינכן שהוא בין שלושת הרופאים הטובים בעולם. אני חזרתי לשחק ואני יודע על כמה אצנים וספורטאים אחרים שחזרו מניתוח כזה. זו לא פציעה נפוצה אצל ספורטאים, אבל זו פציעה שאפשר לחזור ממנה אחרי ניתוח ולהיות אפילו יותר טובים. אני השתקמתי מאותה וחזרתי יותר טוב. גב זה לא משחק ולכן שלחתי אותו לדוקטור לוינקופף, שאמר לי ולו לעשות את הניתוח בגרמניה. אני בטוח שאם הוא יעשה שיקום טוב, הוא יחזור בעוד כמה חודשים. אעזור לו בכל מה שהוא יצטרך כי הוא אחלה בן אדם ואחלה שוער".

עוד באותו נושא

שינוי הגישה של ג'ורדי קרויף: "לא אתן לאף שחקן להרים את האף"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב, חביב אוחיון (שני משמאל). קובי אליהו
ההתקדמות המטאורית נעצרה. אוחיון/קובי אליהו
אלון חזן: "ראיתי כמה שוערים בקריירה שלי ואני חושב שלחביב יש את הפוטנציאל להיות השוער הישראלי הגדול בכל הזמנים"

בחודש האחרון מאז הניתוח אוחיון פוקד את חדר הטיפולים של מכבי תל אביב בקרית שלום ועובד על השיקום שאחרי הניתוח. הצפי הוא לשלושה חודשים נוספים לפחות עד שיוכל לחזור למגרשים ולהתחיל לזנק על הדשא.

"עד כה חביב אוחיון הוא אחד הפספוסים הכי גדולים של הכדורגל הישראלי", ממשיך אלון חזן. "ראיתי כמה שוערים בקריירה שלי ואני חושב שלחביב יש את הפוטנציאל להיות השוער הישראלי הגדול בכל הזמנים. תראה, אני זוכר את המשחקים בנערים ובנוער שתמיד חששנו מול נבחרות כמו ספרד או גרמניה שבדקה ה-90 יגיע איזה מצב נייח ומישהו יסיט את הכדור עם הראש פנימה ושוב נפסיד את הנקודות. כשחביב היה בשער כבר לא פחדנו מזה. הוא היה יוצא מול חלוצים גבוהים וקוטף את הכדור ביד אחת.

"יש בו כמעט הכל ועכשיו צריך לקוות שהניתוח שהוא עבר הצליח ושהשיקום יהיה מוצלח. יש לבחור הזה אופי מאוד חזק, מאוד תחרותי. הוא לא ירים ידיים ויוותר בקלות. אם הוא היה נשאר בווטפורד עוד שנה הוא היה הופך לשוער בפרמיירליג לכל הקריירה. אם הוא היה חוזר לישראל, ג'ורדי היה צריך למכור את ראיקוביץ' אחרי המונדיאל ולתת לו את הבמה להרבה מאוד שנים במכבי תל אביב. אני מקווה שהשנה הזו שהוא לא משחק כדורגל תסתיים במהרה ושהוא יחזור אלינו אפילו יותר טוב. הכדורגל הישראלי צריך את הבחור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully