וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי הגישה של ג'ורדי קרויף: "לא אתן לאף שחקן להרים את האף"

10.1.2018 / 7:02

המאמן החל לבקר את שחקניו פומבית, וגם אחרי הניצחון על נתניה נזף: "אנחנו ממשיכים להיאבק וזה לא בסדר". בן חיים רוצה להישאר, גם לקיארטנסון "אין עניין לעזוב" ואיך דור פרץ המושמץ הפך לבאנקר?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. השינוי הגדול שעבר קרויף

הסוויץ' הגדול שעבר ג'ורדי קרויף הוא לא בכך שהעביר את מכבי תל אביב לשחק בשיטת משחק המתאימה לה יותר. יותר מכל, קרויף הנוכחי הוא מאמן שלמד מהטעויות שלו. אם בעבר יצא להגנת שחקניו בכל הזדמנות ותקף את הביקורת של התקשורת, היום מבין מאמן מכבי תל אביב שגם לחיבוקים שלו יש גבולות ושהוא עושה לעצמו ולקבוצה נזק ברגע שהוא עסוק רק בליטופים. "זו תהיה טעות מצדי לדבר עכשיו על זה שצמצמנו את הפער מהפועל באר שבע או להתייחס לזה שאנחנו יכולים לעלות למקום הראשון", אמר אמש אחרי הניצחון על מכבי נתניה. "הקבוצה הזו לא יודעת איך להתמודד עם משימות ארוכות טווח ולכן נדבר מעכשיו רק על המשחק הבא ורק על המשימה הקרובה".

בעבר קרויף היה מתענג על 0:3 והיה מתעלם מביקורת על צורת המשחק של מכבי תל אביב. קרויף הנוכחי הוא הראשון לבוא ולהציב מראה בפני שחקניו. "זה שבמשך 75 דקות לא ידענו להבקיע מול קבוצה ששיחקה יותר משעה בעשרה שחקנים, זה לא לזכותנו", אמר בביקורת. "זה שמול בני ממב"ע בגביע לא כבשנו 70 דקות, זה לא בסדר ולכן אני לא יכול להיות עדיין רגוע ולהרגיש טוב. אני לא אתן לאיש להרים את האף אחרי ניצחון. אנחנו צריכים להתמקד רק בהמשכיות כי אנחנו ממשיכים להיאבק. ווינר זה אחד שכובש כבר בהזדמנות הראשונה שלו".

עוד בנושא

מכבי תל אביב הביסה 0:3 את נתניה, הפער מהפסגה: 2 נקודות
ג'ורדי קרויף משבח: "ברק יצחקי הוא שחקן של רגעים קסומים"
ראש בראש: זה לא היה היום של בלקמן, קייטה נהנה אפילו פחות

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. יוסי ציפקיס
נגמרו ליטופי האגו. קרויף אמש/יוסי ציפקיס

2. בלקמן צפוי לבעוט את הפנדל הבא

בהפסקת המשחק קרויף ביקש מהשחקנים להירגע. "הדבר הראשון שאמרתי להם כשנכנסנו לחדר ההלבשה היה 'תירגעו'", גילה לתקשורת. "אמרתי להם תהיו סבלניים, תשחקו מהר, חפשו את האגפים ובסוף אנחנו נבקיע. אחרי הכל בפעם האחרונה ששיחקנו נגד עשרה שחקנים במשחק מול הפועל באר שבע, הפסדנו את המשחק". על ספסל מכבי תל אביב היו כאלה שחשבו שצריך להחליף את וידאר קיארטנסון אחרי הפנדל שהחמיץ והמשך המשחק הבינוני שלו, אבל קרויף התעקש להשאיר אותו וקיבל מהאיסלנדי צמד. יחד עם זאת, באשר לפנדלים, ספק אם קרויף ייתן עוד הזדמנות לקיארטנסון בפנדל הבא אחרי שהוא החמיץ פנדל מול בני סכנין וגם אמש. "נראה לגבי ההמשך. באימונים הוא מבקיע פנדלים", סיפר קרויף. ההערכה היא שאת הפנדל הבא יבעט ניק בלקמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניק בלקמן שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יחליף את קיארטנסון כפנדליסט הקבוע? בלקמן/יוסי ציפקיס

3. דור פרץ הפך לבאנקר במכבי תל אביב

"ברק מלא במסרים", גיחך קרויף כששמע במסיבת העיתונאים שלו שברק יצחקי אמר בסיום המשחק שהוא שולח מסרים לקרויף דרך השער שלו כדי שהוא יקבל יותר אשראי בהרכב. יצחקי מקבל דקות לאחרונה כמו שחקנים אחרים שמקבלים הזדמנויות ולוקחים אותן. דור פרץ הוא הדוגמא הטובה ביותר. קרויף סיפר: "נכון שהלכתי לעונה הזו עם שרן ייני כשחקן מספר 6, אבל דור הבין מה הוא יכול לתרום לנו אם הוא ינצל את היתרון הפיזי שיש לו. הוא מקבל את הביטחון אחרי ביקורות שנמתחו עליו בתחילת העונה. דור פרץ יודע היום שהוא נמצא כאן בשביל לעשות עבודה גם עבור האחרים".

אלחסן קייטה שחקן מכבי נתניה מול דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
משכיח את ההשמצות, בינתיים. דור פרץ/יוסי ציפקיס

4. בן חיים לא רוצה ללכת ומכבי גם לא תשחררו

קרויף נשאל אמש לראשונה האם יש לו תכניות לאמן את מכבי תל אביב בעונה הבאה. גם במקרה הזה, תשובתו לימדה על שינוי תפיסה אצלו והכרה שמעמדו אינו מובטח. "כדורגל משתנה כל הזמן ובטח כשאתה מאמן. אתה כל הזמן מתנדנד. פעם למטה ופעם למעלה". קרויף גם העביר ביקורת על כך שבישראל מאמן לא יכול לזכות בתעודת פרו כל כך מהר בהתייחסו לכך שקרלוס גרסיה עשוי לרשת אותו. "אני מוצא את זה מאוד מוזר שבישראל כל כך קשה להוציא תעודת פרו. זה לא מובן לי", אמר קרויף. בהתייחסו לטל בן חיים שלא משחק, אמר קרויף: "טל היה בשבילנו בעונה שעברה כשהיינו צריכים אותו. הוא צריך להתאמן והוא יקבל את ההזדמנות שלו בקרוב. הוא חלק מהסגל שלנו ולבטח אחרי השחרור של פיליפנקה, אנחנו לא נשחרר את טל לשום קבוצה".

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים, ג'ורדי קרויף. יוסי ציפקיס
לא עוזב. בן חיים עם קרויף/יוסי ציפקיס

5. קיארטנסון: "טוב לי במכבי. אין לי עניין לעזוב"

וידאר קיארטנסון יצא מאוד מחוייך לתקשורת אמש וכרגיל היה מאוד פתוח. "הביטחון שלי צנח אחרי שהחמצתי את הפנדל. החלקתי על נקודת הבעיטה של הפנדל. למזלי ג'ורדי האמין בי והעריך שאם החמצתי שתיים או שלוש הזדמנויות, אז אחרי זה הכדורים ייכנסו". האיסלנדי הוסיף: "אני חושב שאנחנו משתפרים במשחקים האחרונים בכל מה שקשור למצבי הבקעה". בנוגע לעתידו, אמר האיסלנדי: "טוב לי בישראל ובמכבי תל אביב ואין לי שום עניין כרגע לעזוב. אם תגיע הצעה טובה עלי ומכבי תרצה למכור, אז נשב יחד לדון בה".

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב עם וידאר קיארטנסון. יוסי ציפקיס
לא ממהר לעזוב. קיארטנסון חוגג/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully