וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד אקוניס: "לא היה אחד שחשב שאלה יהיו התוצאות שלנו"

9.1.2018 / 11:00

הציפיות מדאוסון ("כרגע ההחתמה שלו לא הביאה שום תוצאה"), הנפילה עם טוריאן גרין ("חלש העונה, חלק גדול מחוסר ההצלחה שלנו"), פיטורי גורקה ("הגישה שלו לא עבדה") וקטש ("לא הגענו להצעה"). ערב הניצחון בנס ציונה, יו"ר בני הרצליה הסכים לדבר על הכל - חוץ מירידת ליגה

one

בווידאו: צפו בתקציר הניצחון של הרצליה על נס ציונה

"המשכנו עם ארבעה שחקני חמישייה מהעונה הכי מוצלחת שלנו בשנים האחרונות, הבאנו את הישראלי הכי טוב שהיה פנוי בשוק, הגדלנו את התקציב והעמקנו את הסג. אני לא חושב שהיה בן אדם אחד שחשב בקיץ שחשב שיש אפשרות אלה יהיו התוצאות שלנו, בין אם אלה אנשים בקבוצה שלנו, מסביב, בתקשורת או בליגה. כשאתה מסתכל על הסגל שלנו אתה לא רואה שחקן אחד עד היום שמיצה את הפוטנציאל שלו ונותן מה שהוכיח כבר בעבר שהוא מסוגל לתת".

ימים לא קלים עוברים על יו"ר בני הרצליה, אלדד אקוניס. לפני הניצחון הדרמטי והגורלי, אמש (שני) בנס ציונה, שחילץ את קבוצתו מהמקום האחרון בטבלה, הוא התייצב לראיון מיוחד לוואלה! ספורט והשיב על כל השאלות הקשות בניסיון לנתח מה גרם למצב העגום הזה.

"אני חושב שכולנו, שחקנים, מאמנים, הנהלה, צריכים קודם כל להבין שאנחנו במלחמה על החיים", אומר אקוניס, המשמש בפועל גם כמנהל המקצועי של הרצליה. "להתחיל להיות קבוצה רעה, רעבה, כזאת שבאה להילחם על החיים שלה בכל משחק ומשחק. לחזור ליסודות ולרצות יותר מהיריבים קודם כל. אם נעשה את זה, אני בטוח שהביטחון יחזור והקבוצה תמצא את הדרך שלה ותוכל לנצל חלק מהפוטנציאל הקיים בה ובשחקנים שלה".

עוד בנושא:

בני הרצליה גברה 82:86 על נס ציונה ונחלצה מהמקום האחרון
אריק שיבק: "קיבלנו בלון חמצן", נמרוד לוי: "זה מתחיל להתחבר"

יו"ר בני הרצליה, אלדד אקוניס. מגד גוזני
"ביצענו שינויים מסוימים בסגל שאני חייב להגיד שלא היינו שלמים איתם". אלדד אקוניס/מגד גוזני

- אתה מצטער על הפיטורים של מיקי גורקה?

"לא. אני מאד אוהב את מיקי, ורק הוא יודע כמה פעולות עשיתי בשביל לנסות שלא נצטרך להגיע לזה. אבל אני מצטער שזה לא קרה לפני. מיקי הוא מאמן מיוחד, יש לו גישה משלו לאיך הוא רוצה להתנהל כמאמן מול שחקנים, וזה מאוד הצליח פה בשנים הקודמות. השנה, כבר במחזורים הראשונים הרגשנו שהגישה הזאת לא מצליחה, שהשחקנים האלה צריכים גישת אימון שונה. מיקי דבק בדרך שלו, וזה לזכותו, אבל התוצאות לא הגיעו. היו לי עשרות שיחות ופגישות איתו וניסיונות לגרום לו אולי לשנות גישה שתביא לתוצאות אחרות, אבל הוא האמין בדרך שלו וכשהבנו שבדרך הזאת הדברים לא ישתנו היינו חייבים לבצע שינוי.

"היינו חייבים לעשות את זה בשלב מוקדם יותר. נלחמנו על זה שמיקי יישאר, ביצענו שינויים מסוימים בסגל שאני חייב להגיד שלא היינו שלמים איתם, בשביל ניסיון לתת לו את מה שהוא הרגיש שהוא צריך בשביל להצליח ותקווה שזה ישתנה ועשינו כל שביכולתנו למנוע את הפיטורים עד שלא הייתה ברירה. באותה נקודת זמן הרגשנו שהצ'אנס הזה מגיע למיקי, שהיה כמו בן בית ואהוב על ידי כולם, אבל בדיעבד ברור לנו היום שאם כבר, היינו צריכים לבצע את זה מוקדם יותר ולהבין שלצער כולנו הפעם זה פשוט לא עובד".

- אז אתה אומר שהדברים נעשו מאוחר מדי, אבל בכל זאת חלפו עוד שבועיים גורליים מרגע שגורקה פוטר ועד שאריק שיבק הגיע, ובדרך הפסדתם גם למכבי חיפה ולמכבי ראשון לציון.

"ברור שהיינו מעדיפים שאריק יגיע לפני, אבל אי אפשר להגיד טעות על משהו שהוא לא אפשרי. רצינו וסימנו את אריק מההתחלה. בשביל שמאמן יחתום צריך גם להגיע להסכמה על התנאים, וצריך גם את הכסף בשביל זה. כשפיטרנו את מיקי, לא היה לנו לא את זה ולא את זה. אני לא פועל לבד, יש פה דירקטוריון ובעלים ויש מסגרת תקציבית. עד שלא קיבלנו את כל האישורים והאור הירוק לסגור את הסיפור, לא היה אפשר להחתים את אריק".

- נפגשת גם עם עודד קטש, שלא רצה לקחת את התפקיד. למה?

"זה לא נכון. ישבתי עם עודד לבדוק האם זה יכול להתאים לשני הצדדים. ביום שמיקי פוטר היה ברור לנו שאנחנו צריכים מאמן בכיר, אריק או עודד, וישבנו עם שניהם. לא חשבתי שעודד יהיה מעוניין, אבל כשהתקשרתי אליו הוא לא פסל ורצה להיפגש. התחושה שלי הייתה שלמרות שעודד מהמאמנים הטובים בארץ, הסגנון שלו ייחודי והוא צריך סוג מסוים של שחקנים שמתאימים לו. הייתה לי תחושה שאין לנו את השחקנים האלה. ישבתי איתו לראות מה הוא חושב על העניין, אמרתי לו את זה גם בפגישה שלנו וביקשתי ממנו לחשוב. אחרי כמה שעות הוא חזר אלי ואמר לי שאחרי מחשבה אני צודק, ולמרות שהוא מעריך מאוד את העניין שלנו, לדעתו יהיה לו קשה להביא את הכדורסל שלו לסגל הזה. זה מעולם לא הגיע אפילו לרמה של הצעה או דיבור על כסף".

- אתה זה שמחתים את השחקנים אצלכם, במקרה הטוב מתייעץ עם המאמן והצוות. אז למה המאמן משלם את המחיר?

"זה קשקוש שאין לו אחיזה במציאות. פנטזיה שמייצרת מציאות. אולי נוח לאנשים לחשוב ככה. בכל 15 השנים שלי בהרצליה הגיעו לפה רק שלושה שחקנים שאני החתמתי בלי שהמאמן ידע ורצה לפני ההחתמה: לי ניילון, שון ג'יימס ובריאנט דאנסטון. הסיבה לזה הייתה ההבנה שאם המאמן ישותף בהחלטה, יש סיכוי גדול שזה יודלף וההחתמות לא ייצאו לפועל. אני לא מחתים את השחקנים בעצמי, אבל אין שחקן שיכול לחתום בלי אישור שלי. שחקן שהמאמן לא רוצה או לא חושב שהוא מתאים, לא מגיע לקבוצה - ואותו דבר גם אם אני לא חושב שהוא מתאים והמאמן חושב אחרת. אנחנו תמיד עובדים בשיתוף פעולה. מאמן צריך לרצות את השחקן, אחרת הסיכוי להצליח נמוך".

שחקן בני הרצליה שון דאוסון עם שחקן הפועל חולון שלומי הרוש. ברני ארדוב
אקוניס: "כרגע ההחתמה של שון לא הביאה שום תוצאה טובה". שון דאוסון/ברני ארדוב

- לקח לכם כמה שנים להתאושש מההתפרקות של בני השרון. דווקא כשנראה שחזרתם בשנתיים האחרונות לצמרת, הגיעה העונה הזאת.

"היו לנו שחקנים רעבים מאוד, שבאו לטרוף את הפרקט, להוכיח את עצמם, לעשות לעצמם שם. הפכנו את האולם שלנו לאחד הביתיים בליגה, וזה יכול לקרות רק כשהקבוצה רעבה ובאה להוכיח את עצמה בכל משחק. השנה, לצערי, זה לא קורה - ולראייה המאזן שלנו בבית. היו השנה ציפיות, בעוד בשנים קודמות היה לנו אחד מהתקציבים הנמוכים בליגה, פלייאוף נחשב להצלחה והמטרה הראשית הייתה לא לרדת ליגה. עכשיו, כשהגדלנו את התקציב, הייתה ציפייה לעלות מדרגה ולהילחם על מקום בפיינל פור וללכת רחוק באירופה. הרבה יותר קל להפתיע כשאין ציפיות ולחץ, וזה השפיע".

- נפלת כשבנית על שון דאוסון?

"כרגע ההחתמה של שון לא הביאה שום תוצאה טובה. זה לא משהו שניתן להתווכח עליו. אני עדיין מאמין בשון, אני חושב שהוא השחקן הישראלי הכי מוכשר בליגה. אני חושב שהסיטואציה הזאת היא לא משהו שהוא פילל אליו, וגם לא אנחנו. דווקא עכשיו הציפיות שלי ממנו עולות, זה מבחן גדול בשבילו. הוא יכול להוכיח עכשיו האם הוא באמת שחקן גדול שיכול לקחת קבוצה על הגב ולהוציא אותה מהמצב הזה, או שהוא שחקן של מספרים אבל בלי תוצאות. אני חושב שהוא יכול, אני מאמין בו, אבל הזמן להוכיח עכשיו הוא שלו. הוא צריך להראות שהוא רעב והוא צריך להראות שהוא יכול לקחת את העונה הזאת ולשנות אותה. אם הוא יעשה את זה, אני חושב שהוא יקבל הערכה לא פחות ממה שקיבל שלקח אליפות".

- אתה משלם לדאוסון סכומים שלא שילמת לישראלי במשך הרבה מאוד שנים, אלא העדפת להשקיע דווקא בזרים.

"באופן עקרוני, בקבוצה ברמת התקציב שלנו, אני לא מאמין בלשלם סכומים גבוהים. אין לנו את האפשרות לעשות את זה וזה כמעט אף פעם לא הוכיח את עצמו. לאורך זמן הוכח בליגה שמה שקובע לרוב זה הרמה של הזרים, ואם הישראלים שלך ישמרו, יילחמו וישחקו למען הקבוצה, הסיכוי שלך להצליח גבוה יותר. אבל יש גם יוצאים מן הכלל. אם יש לך הזדמנות להביא ישראלי שהוא סופרסטאר, שיש לו ערך מוסף מיוחד, זה יכול להיות שווה את ההשקעה. ברור שחשבנו ששון הוא כזה, אני חושב שהוא אחד מהיחידים שיש להם את הערך המוסף הזה, אבל לצערי נכון לעכשיו זה לא הוכיח את עצמו".

- ג'ף אדריאן וטוריאן גרין היו מהזרים הטובים בליגה בעונה שעברה. למה הם נראים כמו שהם נראים היום?

"צריך להפריד לדעתי בין שני המקרים. ג'ף משחק טוב. יש לו עליות וירידות, אבל בקבוצה שעברה כל כך הרבה שינויים זה מתבקש. הוא עדיין נותן מספרים דומים לשנה הקודמת, וזה למרות שהוא סובל מזה שאנחנו לא משחקים טוב כמו אחרים. טוריאן באמת חלש מאוד השנה, הוא יודע את זה ואנחנו יודעים את זה, וזה חלק גדול מהסיבה לחוסר ההצלחה של הקבוצה. אין לנו הסבר מה קרה ולמה, בסופו של דבר פעולות הוא לא מצליח לעשות פעולות שהצליח לעשות בשנה שעברה, וכולנו תקווה שהוא יצליח לחזור לעצמו".

שחקן בני הרצליה טוריאן גרין. ברני ארדוב
אקוניס: "אין לנו הסבר מה קרה ולמה". טוריאן גרין/ברני ארדוב

כשאקוניס נשאל על בעיית המנהיגות בקבוצה הוא יודע בדיוק על מה מדובר. "ברור, אנחנו מתפרקים מהר מדי. אנחנו חוזרים על אותו תסריט ואותן טעויות כמעט בכל משחק. אני חושב שהרבה מזה נובע מהיכולת של טוריאן. הסיבה העיקרית שהשארנו אותו הייתה האופי והמנהיגות שלו, הוא אישיות נהדרת לחדר ההלבשה והוא הנהיג אותנו בצורה נהדרת בשנה שעברה. היכולת החלשה שלו מאוד פגעה בזה, קשה להנהיג שאתה משחק רע וכשאתה לא מצליח לצאת מזה, ואין ספק שזה חלק נוסף בסיבה למצב שהקבוצה הגיעה אליו".

- ירידת ליגה נשמעת כרגע כמו תסריט ריאלי. למועדון כמו הרצליה, ללא קהל גדול, זו עלולה להיות מכת מוות מקצועית.

"זאת שאלה שאני מקווה שלא נצטרך להתמודד איתה. היא תלויה בהרבה מאוד גורמים, קודם כל בהחלטת בעלים שבלעדיו הקבוצה הזאת לא יכולה להתקיים, בתמיכה עירונית, בספונסרים. זה לא משהו שיכולה להיות לי תשובה אליו כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully