וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף: הנתונים שמראים כמה חזקה ההגנה של הפועל חיפה

8.1.2018 / 16:30

58 חילוצים למשחק. 0 ספיגות ברבע השעה האחרונה. שוער שעוצר 84 אחוזים מהבעיטות אליו. ובלם שמנצח ב-72 אחוזים מהמאבקים. מי שלא הבין איך הפועל חיפה בנתה מכונת הגנה מדהימה, שיתסכל בנתונים של סקורר לקראת המשחק המרתק הערב. האם המהפך של קלאודמיר יקטע זאת?

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

*** הפועל חיפה היא קבוצת ההגנה הטובה בליגה העונה. עד כה ספגה החבורה העיקשת של ניר קלינגר את מספר שערי החובה הנמוך ביותר (11). הנתון המדהים של האדומים הוא שרק שלושה שערים מתוך ה- 11 שספגה, נרשמו במהלך הדקות 45 עד 90.

*** לשם השוואה, הפועל באר שבע ספגה שמונה שערים בשלב הזה, כאשר למעט קבוצתו של קלינגר, היא מחזיקה במספר הספיגות הקטן ביותר. בנוסף, הפועל חיפה היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם ספגה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק.

*** אז מהו הסוד ההגנתי של האדומים מהכרמל? על פי הסטטיסטיקה העונתית שלהם אפשר להבין שמדובר בהגנה נסוגה. הפועל חיפה מחלצת 58 כדורים בממוצע למשחק, כאשר רק שמונה חילוצים נרשמים במחצית המגרש של היריבה.

*** עוד? הפועל חיפה מחלצת את הכדור במרחק ממוצע של 77.6 מטרים משער היריבה. רק לארבע קבוצות מרחק ממוצע גבוה מזה של האדומים (אשקלון, סכנין, עכו ובני יהודה). ממוצע החילוץ העונתי בליגה עומד על 76.4 מטרים משער היריבה.

*** במילים פשוטות, הפועל חיפה מעדיפה לחכות מאחור, מאשר לנסות וללחוץ גבוה. הפועל באר שבע היא הקבוצה שמחלצת את הכדור הכי קרוב לשער היריבה העונה (73.8 מטרים).

*** נתון נוסף אשר מעיד על הגנה נסוגה הוא המרחק הממוצע ממנו הפועל חיפה ספגה את שעריה עד כה. האדומים מחזיקים במרחק הקטן ביותר בליגה (4.2 מטרים), כאשר הממוצע העונתי של שאר הקבוצות עומד על 8.8 מטרים בממוצע לספיגה.

עוד נתונים: באתר סקורר

סקורר. עיבוד תמונה
סקורר/עיבוד תמונה

*** בעונה שעברה, משחק ההגנה של הפועל חיפה היה איום ונורא. הקבוצה ספגה 46 שערים, כאשר רק עירוני קרית שמונה ספגה כמות גדולה יותר (48). בקיץ האחרון, הונחתו בקבוצה ארבעה זרים חדשים (שניים מהם שחקני הגנה ואחד שוער), כאשר כל הזרים שהיו בעונה לפני כן שוחררו.

*** השוער הליטאי ארנסטס שטקוס בן ה- 32, ספג עד כה העונה תשעה שערים במסגרת ליגת העל ב- 1336 דקות משחק סה"כ. ממוצע של ספיגת שער כל 148 דקות (הממוצע הגבוה ביותר בליגה). בנוסף, שטקוס עצר 84% מהבעיטות שנבעטו נגדו (רק לרן קדוש, השוער השני של הפועל חיפה, אחוז עצירות גבוה יותר).

*** מלבד השקט, הביטחון והניסיון העצום שתורם גבריאל תמאש, הבלם מעמיד העונה גם שורה סטטיסטית מרשימה. הרומני מנצח ב- 72% מהמאבקים שלו וב- 70% ממאבקי הגובה, הוא מחלץ שמונה כדורים בממוצע ל- 90 דקות ומתקל 3.5 פעמים במשחק ב- 68% הצלחה. בנוסף, תמאש טרם החמיץ משחק ליגה או ספג כרטיס אדום.

*** לשם השוואה, ז'אן סילבן באבין, בלמה הזר של מכבי תל אביב, מחזיק בנתונים הבאים: 63% ניצחון במאבקים ו- 65% במאבקי הגובה, 7.9 חילוצים ל- 90 דקות ו- 2.5 תיקולים במשחק ב- 65% הצלחה.

עוד נתונים: באתר סקורר

עוד באותו נושא

מיוחד: רוסו מנסה להבקיע שוב לקורנפיין את שער חייו

לכתבה המלאה
סקורר. אתר רשמי
עוגן. שטקוס/אתר רשמי

*** בית"ר ירושלים כבשה העונה כבר 38 שערי זכות. ממוצע של 2.37 שערים במשחק (הממוצע הגדול ביותר). הירושלמים גם נותרו היחידים שהצליחו למצוא את הרשת בכל אחד ממשחקי הליגה שלהם עד כה. למרות זאת, בית"ר מדורגת רק חמישית במספר שערי השדה שכבשה (20). מבולבלים? גם אנחנו.

*** אז אתם בטח שואלים את עצמכם כיצד השיגו הצהובים-שחורים 18 שערים נוספים? התשובה היא מצבים נייחים (ועוד אחד עצמי).

17 שערי זכות של בית"ר הגיעו בדרך הזו. מספר חסר תקדים לכל הדעות. שישה מקרנות, ארבעה מבעיטות חופשיות, ארבעה מבעיטות חופשיות ישירות ועוד שלושה מפנדלים. לשם השוואה, בני יהודה ומכבי נתניה, כבשו כל אחת שבעה שערים במצבים נייחים והן מדורגת במקום השני והשלישי בליגה בפרמטר זה.

*** אומנם בית"ר ירושלים היא לא הקבוצה שמאיימת על השער הכי הרבה פעמים בממוצע למשחק (12.3), אך היא זו שמדייקת באחוזים הגבוהים ביותר למסגרת (44%). הירושלמים גם מחזיקים ביחס האיומים לשערים הטוב ביותר עד כה (שער כל שש בעיטות). בנוסף, המרחק הממוצע ממנו כבשו הירושלמים את שעריהם העונה הוא הגדול בליגה (12.8 מטרים). זוכרים את הנתון על ההגנה של הפועל חיפה?
** כמה נתונים נוספים על ההתקפה של בית"ר: קבוצתו של בני בן זקן כבשה עד כה העונה הכי הרבה שערים מתוך הרחבה (22) והכי הרבה שערים בנגיחות (8). רק מכבי ת"א כבשה יותר פעמים ממנה מחוץ לרחבה (7).

עוד נתונים: באתר בסקורר

סקורר. אתר רשמי
סקורר/אתר רשמי

ויש עוד מספר פעולות התקפיות שבית"ר עושה העונה בצורה טובה:

1. מסירות מפתח. למרות שהיא אינה חולת שליטה ולא דוגלת במשחק מסירות, בית"ר עדיין מחלקת מספר נכבד של מסירות מפתח בממוצע למשחק (15). הירושלמים מדייקים ב-54% מהניסיונות שלהם, כאשר רק מכבי תל אביב מחלקת יותר מסירות מפתח מדויקות ממנה בממוצע למשחק.

2. דריבלים. בית"ר היא המכדררת מספר אחת בליגה. הירושלמים מבצעים הכי הרבה דריבלים בממוצע למשחק (32), כאשר רק להפועל באר שבע אחוזי הצלחה גבוהים משלהם (59% לעומת 58%).

3. מאבקים התקפיים. הצהובים-שחורים מחזיקים באחוז הניצחונות הגבוה בליגה במאבקים התקפיים (49%). אם נחלק את המגרש לארבעה חלקים, נגלה כי הירושלמים מנצחים הכי הרבה מאבקים העונה בשליש השלישי והרביעי, שנמצאים בחצי המגרש של היריבה.

עוד נתונים: באתר סקורר

קלאודמיר שחקן בית"ר ירושלים חוגג. ברני ארדוב
התרומה ההתקפית הכי מפתיעה העונה. קלאודמיר/ברני ארדוב

*** שחקן שתרומתו ההתקפית הכי מפתיעה העונה בבית"ר העונה הוא קלאודמיר. אם בכל העונה שעברה הקשר האחורי היה מעורב בשלושה שערים בלבד (שער ושני בישולים), העונה רק שני שחקנים בליגה מעורבים ביותר שערים שכבשה קבוצתם מאשר מהברזילאי הוותיק (דיא סבע ואלון תורג'מן). קלאודמיר כבש העונה כבר שישה שערים והוסיף עוד ארבעה בישולים. הוא ועידן ורד מעורבים במספר השערים הגדול ביותר אצל בית"ר (כל אחד עשרה שערים).

עוד נתונים: באתר סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully