וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: רוסו מנסה להבקיע שוב לקורנפיין את שער חייו

יניב טוכמן, מיה בנאי

8.1.2018 / 14:00

לכבוד המשחק הערב, הצענו לאגדת הפועל חיפה: קח 10 ניסיונות להבקיע שוב לשוער בית"ר את מה שהפך לשער האליפות. התוצאה: לא פחות ממדהימה, כולל סיפורים על אלון מזרחי, איך קורנפיין יכול היה לשחק בליגת האלופות, בניון, בן זקן והאנשים שעושים קומבינות על יעקב שחר

יוסי ציפקיס

"עד הגול הזה הייתי כוכב. אחריו נהייתי סופרסטאר"

"הגול הזה היה הסיוט שלך. תגיד את האמת", יורה ג'ובאני רוסו כשהמכשיר הסלולארי אצלו ביד ואיציק קורנפיין צריך לצפות בשער המיתולוגי של הקרואטי מעונת האליפות של הפועל חיפה. קורנפיין מגיב בביטול, משחק אותה כאילו לא שמע. כמה דקות קודם הם סיימו דו קרב בשש בש כמו בימים שהם חלקו יחד את אותו חדר הלבשה בבית וגן. "תגיד את האמת. אומרים הכל בראיון הזה", רוסו ממשיך להשתעשע.

שוערים לא אוהבים להיזכר בשערים שהם ספגו והרי התכנסנו אתמול בבוקר בספורטק החדש והמשוכלל של עמק הארזים בירושלים כדי לשחזר את השער ההוא ששינה לרוסו את החיים. "זה לא רק היה שער האליפות של הפועל חיפה", קובע רוסו. "זה היה השער שעשה אותי לכוכב גדול בישראל. עד השער ההוא הייתי כוכב שהגיע להפועל באר שבע ולקח גביע המדינה. אבל אחרי השער ההוא בדקה ה-95, כבר הייתי אדם אחר. נהייתי סופרסטאר".

קורנפיין: "היינו אחרי שתי אליפויות רצופות והגול ההוא שינה הכל. באנו לקרית אליעזר וידענו אחרי אותו משחק, שהאליפות תלך להפועל חיפה".

עוד בנושא

הערב: הפועל חיפה - בית"ר ירושלים (20:30, ספורט 1)
בני בן זקן לקראת הפועל חיפה: "אין פייבוריטית במשחק"
בניון לשחקני בית"ר ירושלים: "אני נשאר עד לסוף העונה"

ג'ובאני רוסו עם איציק קורנפיין. יוסי ציפקיס
מפגש נוסטלגי. ג'ובאני רוסו עם איציק קורנפיין/יוסי ציפקיס
רוסו: "תבוא לקרית חיים ותראה מה הולך שם. תראה איזה תנאים גרועים יש שם. תראה איפה הילדים של הפועל חיפה מתאמנים"

רוסו לא עוצר לרגע. הוא מבקש להעלות על הקו את מאיר הרוש שנמצא בבית וגן, קילומטר מהמפגש שלנו. "מאיר, תגיד להם שכבשתי את הגול ההוא עם הנעליים של אלי אוחנה", הוא צועק לסלולארי. "זה סיפור אמיתי. אני רציתי נעליים מדיאדורה ולא היה במלאי, אז ביקשו שמאיר הרוש יביא לי את הנעליים של אלי אוחנה מידה 42 וחצי. אוחנה נתן אישור ומאיר בא לאימון שלנו עם משאית ונתן לי את הנעליים של אוחנה. אתה מבין, אני נתתי להם את הגול הזה מ-25 מטר עם הנעליים של אלי אוחנה שישב על הספסל ליד דרור קשטן".

למה חיכינו כל כך הרבה שנים למפגש צמרת בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים כפי שיקרה הערב?

רוסו: "בית"ר היתה למעלה, אבל הפועל חיפה הידרדרה אחרי שרובי שפירא נפטר. העונה הם למעלה רק בגלל השחקנים וניר קלינגר. לא בגלל יואב כץ".

אתה לא אוהב אותו.

רוסו: "אני לא אוהב את הניהול שלו".

קורנפיין: "יואב כץ זה אחד הבעלים הכי טובים בליגה. בעל בית שמחזיק כבר שנים. אתה לא שומע על בעיות של משכורות. הכל בזמן. יש יציבות ושקט והנה בא מאמן שלקח זרים טובים ופגע בינגו ברכש והכל עובד".

רוסו: "תבוא לקרית חיים ותראה מה הולך שם. תראה איזה תנאים גרועים יש שם. תראה איפה הילדים של הפועל חיפה מתאמנים".

הפועל חיפה ובית"ר ירושלים ירוצו עד הסוף?

רוסו: "הפועל חיפה משחקת כרגע את הכדורגל הטוב בארץ אבל אין להם ספסל. חסרים להם שחקנים. העונה יש ארבע קבוצות שיכולות לזכות".

קורנפיין: "יש הזדמנות טובה להפועל חיפה ולבית"ר ירושלים. אתה רואה שהפועל באר שבע מנצחת בכוח ומכבי תל אביב גם מקרטעת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
רוסו: "לאן הוא יילך? מכבי פתח תקוה זה לא בשבילו". יוסי בניון/ברני ארדוב
קורנפיין: "אני לא רואה את אברם חוזר לכדורגל הישראלי. הוא היה במקומות אחרים. מה הוא צריך את זה? הדור הזה כבר נעלם לנו מהנוף"

ג'ובאני, אתה לא אוהב מה שעושים בבית"ר ליוסי בניון.

"יוסי ואני חברים אבל אין קשר. יוסי זה לא סתם שחקן. מה שעשו לו העונה מול מכבי חיפה זה היה בושה. אלי גוטמן היה המאמן שלי ושל איציק בבית"ר ירושלים ואיציק היה הקפטן. כמה פעמים ביום גוטמן היה מדבר איתך? איך בבית"ר לא יודעים לכבד את יוסי?".

קורנפיין: "מאמן שמדבר עם שחקנים זה מאמן שבטוח בעצמו. יכול להיות שבני בן זקן לא מספיק בטוח בעצמו. הבעיה היא לא בדקות המשחק של יוסי, אלא בכל הקטע הזה של לחמם את יוסי 70 דקות ולא לתת לו להיכנס או להכניס אותו לשלוש דקות. זה לא מתאים".

אבל אומרים שבבית"ר בני בן זקן בקושי קובע משהו.

קורנפיין: "ברור שאין משהו שקורה בבית"ר שהוא לא בידיעה מלאה של אלי טביב. אני לא הייתי מתערב למאמן בכמה דקות לתת ליוסי לשחק, אבל בטח שהייתי אומר משהו על היחס. ליוסי מגיע יחס אחר".

הוא צריך לעזוב?

רוסו: "לאן הוא יילך? מכבי פתח תקוה זה לא בשבילו".

קורנפיין: "הוא צריך להישאר ולהפסיק עם כל הרעש הזה בתקשורת סביבו. עוד שיחה עם אוחנה ועוד שיחה עם טביב. זה מיותר".

אתם מכירים היטב את ניר קלינגר. זו עונת החזרה שלו?

קורנפיין: "קלינגר מחייה את הקריירה שלו ללא ספק. זה כבר היה נראה שהוא בדרך לניהול מקצועי והנה הוא חזר".

רוסו: "קלינגר זה פסיכולוג. הוא בדיוק הפוך מבני בן זקן. נגמר העידן של המאמן הדיקטטור. אתה צריך להיות בייביסיטר של השחקנים וקלינגר הוא כזה".

קלינגר דומה לגוטמן?

רוסו: "ממש לא. קלינגר זה צד אחד וגוטמן צד שני. אני אוהב את שניהם. מאמן תמיד היה אלוהים בשבילי ועשיתי כל מה שהוא יגיד לי. קלינגר פחות טקטיקן מגוטמן. הוא הרבה יותר אברם גרנט".

אחרי שפרשת אמרת שתלך עם גרנט לכל מקום כעוזר. למה זה לא קורה?

רוסו: "כי הוא בהודו. אני מחכה שהוא יחזור למכבי חיפה".

ותצטרף אליו למכבי חיפה?

רוסו: "לא יודע. אברם יכול לעזור למכבי חיפה. שמע, היה איתנו ראובן עטר וראובן היה על הספסל וכל הזמן היה מבסוט. הייתי אומר, איך יכול להיות שהוא מבסוט. אז הוא אמר לי שאברם אמר לו שהוא יהיה איתו ושהוא העוזר שלו. אברם פסיכולוג. הלוואי שהוא יחזור לכדורגל הישראלי".

קורנפיין: "אני לא רואה את אברם חוזר לכדורגל הישראלי. הוא היה במקומות אחרים. מה הוא צריך את זה? הדור הזה כבר נעלם לנו מהנוף. הם מבינים שהיום הרבה יותר קשה ושאי אפשר להסתדר עם הבעלים שרוצים להחליט הכל. פעם בעלי הבית רצו לקבוע הרכבים. היום הם גם רוצים לקבוע את החילופים".

ג'ובאני רוסו שחקן הפועל חיפה לשעבר. AP
"אין כבר מציאות במאה אלף דולר". ג'ובאני רוסו בהפועל חיפה/AP
קורנפיין: "אחרי העונה שהיינו יחד בבית"ר וג'ובאני עבר למכבי חיפה, הם גם רצו אותי. לא היה כסף בבית"ר. ניר דוידוביץ' היה פצוע. היה חוזה על השולחן. פיספסתי את השנים היפות שלהם עם ליגת האלופות, אבל אני לא מצטער"

אני רואה את הסרטון של המשחק ההוא עם הגול שלך. כל שחקן על הדשא כוכב. למה אין היום שחקנים כאלה בכדורגל הישראלי?

רוסו: "תשים שלושה מיליון יורו על שחקן ותביא גם היום תותחים. אין כבר מציאות במאה אלף דולר. אתה יודע שיחק נגדינו באותו משחק תמאש שאנדור. אתה מבין איזה שחקן. הוא היה ברמה של זידאן".

קורנפיין: "שאנדור והמאר באו אלי לא מזמן לארוחת ערב בבית".

רוסו: "ואלי אוחנה? פשש. איזה שחקן. ומה תגיד על פראליה או יעקובו. יש דברים כאלה?".

רוסו, דור מיכה חתם על חוזה בשבוע שעבר חצי מיליון דולר נטו לעונה. כמה אתה היית מרוויח היום?

קורנפיין: "אתה עושה לי אותו מסכן עכשיו? יש לו רשת של בתי מלון בקרואטיה".

רוסו: "מגיע לדור מיכה את החוזה הזה. למה להביא שחקנים זרים, אם יש לך כאלה שחקנים בבית? תן להם. אני זוכר פראליה היה לו חודש אחד לא טוב. יענקל'ה שחר שבר את הראש מה עושים איתו בגלל חודש אחד. מה הוא יגיד עכשיו על הזרים שלו שלא טובים כל העונה? זה לא מה שהיה".

ג'ובאני, הם עלולים לרדת ליגה?

רוסו: "אני חושש שכן. אם הם לא מנצחים השבוע את רעננה, הם מועמדים לרדת חזק. אבל אם מדברים על מכבי חיפה תשאל את איציק איך הוא פיספס לבוא אתי לשם".

קורנפיין: "כן זה נכון. אחרי העונה שהיינו יחד בבית"ר וג'ובאני עבר למכבי חיפה, הם גם רצו אותי. לא היה כסף בבית"ר. ניר דוידוביץ' היה פצוע. דיברו איתי אבל אני בית"רי ולא רציתי לעזוב. היה חוזה על השולחן. פיספסתי את השנים היפות שלהם עם ליגת האלופות, אבל אני לא מצטער".

רוסו: "שיחקתי הרבה שנים ועברתי הרבה קפטנים כולל בנבחרת קרואטיה, אבל קפטן כמו איציק קורנפיין מעולם לא היה לי. הוא היה הקפטן הכי טוב".

איזו מחמאה קורנפיין.

רוסו: "כל השוערים לא נורמליים. כנראה בגלל שהם חוטפים בומבות בראש. איציק היחידי יצא נורמלי. למרות שהוא חלש בשש בש. ראית איך הוא הפסיד לי. חבל שגרגמל, דוד אמסלם, לא פה איתנו. מה איתו באמת? איזה בן אדם זהב דוד אמסלם".

קורנפיין: "היתה עונה בעייתית מאוד עם גד זאבי. היה הרבה בלגאן והיה צריך שמישהו ירכז הכל. כל יום היה מתפרסם משהו בתקשורת. יום אחד דוד בן שימול פירסם שלג'ובאני רוסו יש שתי מכוניות. גם לו וגם לאשתו. אלון מזרחי קרא את זה ונהיה לו אדום בעיניים".

כשניהלת את בית"ר, נתת למישהו שתי מכוניות בחוזה?

קורנפיין: "אולי שתי כרטיסיות לאוטובוס".

רוסו: "לי היה תמיד בחוזה שהחולצה שלי צריכה להיות מספר 11 ושאם אין לי 11, בית"ר מקבלת קנס 10 אלף דולר. בא אלון מזרחי וביקש 11. גוטמן ביקש ממני לוותר על החולצה, לא הסכמתי בשום אופן. בא איציק וביקש. כיבדתי אותו וויתרתי לו. אם הייתי מניאק, לא הייתי מסכים והייתי לוקח 10 אלף דולר בכיס".

איציק קורנפיין שוער בית"ר ירושלים חוגג אליפות עם אוהד הקבוצה. ברני ארדוב
"דיברו איתי ממכבי חיפה אבל אני בית"רי ולא רציתי לעזוב". איציק קורנפיין/ברני ארדוב
קורנפיין: "אחת הבעיות הכי גדולות של יענקל'ה זה שהוא מביא מאמן או מנהל מקצועי ונותן לו צ'ק פתוח ואחרי זה הוא משלם על זה מחיר כבד"

ג'ובאני, לא נתת בעבר צ'אנס למיטש גולדהאר במכבי תל אביב.

"נכון. עד שהוא הביא את ג'ורדי קרויף ונתן לו שקט להצליח. הוא מצא את האדם הנכון. אם הוא לא היה מביא את ג'ורדי הוא לא היה מצליח. אין היום מאמנים בארץ. אין פיגורה וכריזמה כמו לקשטן, שלמה, אברם, רוני לוי, גוטמן".

רוסו, למה נשארה לך צלקת מאלי כהן?

רוסו: "ממכבי תל אביב. יום אחד הפסדנו משחק דרבי והייתי פצוע. כולם יודעים שאני משחק גם בלי רגל. עם פריצת דיסק שיחקתי ואז אלי כהן אמר שלא הייתי פצוע. קיבלתי קריזה. אתה יכול להגיד עלי הכל אבל אל תגיד שאני לא מקצוען".

קורנפיין: "ג'ובאני הגיע לבית"ר כשהיו המון כוכבים בקבוצה אבל הוא היה הכוכב. צחוקים, סיפורים, קטעים עד שעולים למגרש. מדקה ראשונה ועד הדקה האחרונה מקצוען. נותן מאה אחוז".

למה אתה לא חלק מקבוצת כדורגל?

קורנפיין: "כי יש לו פה גדול שאומר הכל. כנראה נרתעים ממנו".

רוסו: "פה גדול אבל אף פעם לא עשיתי בלגאן. עד היום כשאני רואה את רוני לוי אני מוריד את הראש ואנחנו כמעט אותו גיל".

מה הבעיה במכבי חיפה?

רוסו: "הבעיה במכבי חיפה שיש הרבה אנשים שהם כאילו חברים של יענקלה. הם מביאים לו סתם שחקנים במיליונים".

קורנפיין: "אחת הבעיות הכי גדולות של יענקל'ה זה שהוא מביא מאמן או מנהל מקצועי ונותן לו צ'ק פתוח ואחרי זה הוא משלם על זה מחיר כבד".

רוסו: "עושים הרבה קומבינות על הגב שלו".

בוא נחזור לשער שתיכף אתה תנסה לשחזר. לא היית טוב באותו משחק.

רוסו: "באמת לא הייתי טוב, אבל מה שלא זוכרים זה את ההגנה שעשיתי ושחילצתי את הכדור ואז חיכיתי שאורן נסים ייתן לי פס טוב וקיללתי אותו באמצע אבל אז ראיתי מסלול שאני יכול ללכת וראיתי את אדון איציק שיצא קצת לטייל במרפסת והשחלתי לו את הכדור לחיבורים. היום אני אעשה את זה עוד פעם".

ג'ובאני רוסו עם איציק קורנפיין. יוסי ציפקיס
והיה גם שש בש. ג'ובאני רוסו עם איציק קורנפיין/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully