וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנקר בהרכב האלופה? קני סייף מקבל הזדמנות נהדרת באנדרלכט

8.1.2018 / 10:00

המאמן מכיר אותו וסומך עליו, והוא מתאים כמו כפפה ליד לשיטת המשחק. קני סייף יהנה ממכת הפציעות של אנדרלכט, וכל העיתונאים חוזים כי יפתח ברוב המשחקים. הבלוג של יוכין על הצ'אנס שחובה לנצל

מערכת וואלה!

יש הפתעות שלא באמת מפתיעות. בבלגיה לא חזו את ההשאלה של קני סייף מגנט לאנדרלכט, אבל כאשר העסקה פורסמה רשמית ביום שישי ממש לא היה קשה להבין שהיא הגיונית מאוד מבחינת כל הצדדים, ועשויה לקדם את הקריירה של הקשר. הוא לא רק יהיה הישראלי הראשון במועדון הגדול בבלגיה, והאמריקאי השני בבריסל אחרי סאשה קלסטן שכיכב שם בתחילת העשור, אלא צפוי להיכנס הישר להרכב של המאמן אשר השפיע על חייו יותר מכולם – היין ואנהאזברוק.

"כאשר הגעתי לבלגיה, הייתי רק בן 20. אני יכול לומר שהבטחון העצמי שלי ותחושת האחריות עלו באופן משמעותי ביותר. אני חזק יותר פיזית ומנטלית, וגם משחק חכם יותר. פעם שיחקתי בקבוצות קטנות ורציתי לעשות הכל בעצמי. חלמתי לעבור מספר שחקנים, להבקיע ולהיות הגיבור. אלא שכאן הכל שונה לחלוטין. הכדורגל טקטי יותר, ואי אפשר לעשות רק מה שאתה רוצה. אתה משתלב במערך ועובד בתוך הקבוצה. בהתחלה היה לי קשה להבין מה המאמן רוצה ממני מבחינה טקטית, אבל למדתי שהכדורגל הוא משחק קבוצתי", אמר סייף בראיון לתקשורת הבלגית במהלך העונה שעברה. הזכויות לכל השינויים המדוברים שייכת ל-ואנהאזברוק, אשר טיפח את הקשר בהדרגה.

עוד בנושא

קני סייף חתם באנדרלכט בהשאלה עד לתום העונה
ניקולאה סטנצ'ו עוזב את אנדרלכט, בדרכו לספרטה פראג

דומיננטי בגנט בשנתיים הקודמות

במהלך עונת האליפות הסנסציונית ב-2014/15, עדיין היה סייף שחקן ספסל ופתח בהרכב שמונה פעמים בלבד, אך בשנתיים שלאחר מכן הוא כבר היה בורג מרכזי מאוד במערך הגמיש של הבוס, בדרך כלל כשחקן האגף השמאלי ב-3-4-3. הוא הצטיין בליגת האלופות לפני שנתיים, כאשר גנט עלתה לשמינית הגמר כנגד כל הסיכויים, וכיכב בהרכב בלא פחות מ-12 משחקים בליגה האירופית אשתקד. השיפור הטקטי שלו בלט במיוחד לעין. האיש שהתרגל לתפקד כעושה משחק בתחילת הקריירה בישראל, הפך לחייל ממושמע מאוד, והמחויבות הזו הפכה אותו לאחד השחקנים המוערכים ביותר, הן בעיני האוהדים והן מבחינת המאמן.

העונה הנוכחית היתה עד כה עגומה מאוד מבחינת סייף. הוא נפצע בקיץ, עבר ניתוח בקע, ועוד לפני שסיים את תהליך ההחלמה התבשר על עזיבתו של המנטור הנערץ. ואנהאזברוק סיכם על סיום דרכו בגנט בשלהי ספטמבר בהסכמה הדדית, והפעם זו באמת ההגדרה הנכונה. המועדון ממש לא רצה לפטר את האליל שהצעיד אותו לאליפות היסטורית ראשונה אי פעם, אך מצד שני היה ברור כשמש שהוא מיצה את עצמו לחלוטין בתפקיד. העונה שעברה היתה מתסכלת, הרחק ממאבק על האליפות. את 2017/18 פתחה הקבוצה ללא ניצחונות בשישה המחזורים הראשונים, ההתאמות הטקטיות שלו הפסיקו לעבוד, והיתה תחושה של מיאוס כללי. בנוסף, המשרה הנחשקת באנדרלכט התפנתה בעקבות פיטוריו של רנה ויילר, והמאמן רצה להיות פנוי על מנת לקדם את מועמדותו ללא פגיעה תדמיתית.

וזה אכן הגיע. שבוע אחרי שנטש את גנט, מונה ואנהאזברוק באנדרלכט והשיג מספר תוצאות סבירות בליגה, אך חווה גם לא מעט השפלות. התבוסה 5:0 מול קלאב ברוז' בדצמבר היתה הגבוהה ביותר במפגשים מול היריבה המושבעת. בליגת האלופות ספגה האלופה הבלגית תשעה שערים בשני המפגשים מול פריס סן ז'רמן, וניצלה מעונה ללא נקודות בשלב הבתים רק בזכות ניצחון דחוק על סלטיק בגלזגו במחזור האחרון. לפחות המאמן סיים את השנה הקלנדרית בטעם טוב, עם 0:1 על האקסית לפני היציאה לפגרת חג המולד.

עוד באותו נושא

קני סייף: "שמעתי הרבה על אנדרלכט עוד לפני שהגעתי לבלגיה"

לכתבה המלאה
היין ואנהאזברוק מאמן גנט. AP
מתאחדים מחדש. היין ואנהאזברוק/AP

אנדרלכט זקוקה נואשות לשחקן אגף

זו גם היתה הזדמנות מצוינת לסייף לשוחח עם הבוס, כי הוא בילה את כל המשחק על הספסל – כהרגלו. איב ואנדרהאחה, אשר החליף את ואנהאזברוק כמאמן גנט, ממש לא מצא לישראלי מקום בהרכב, ולא רק בגלל שכשירותו עדיין לא אופטימלית אחרי הפציעה. מאז שב לאימונים הסדירים בנובמבר, שותף סייף שלוש פעמים בלבד בליגה כמחליף. במשחק היחיד בו נכלל בהרכב, מול קורטרייק בגביע, הובסה גנט 4:1. מדוע פחת כך מעמדו? הסיבה פשוטה – התפקיד שלו לא קיים במערך של ואנדרהאחה.

"בשיטה של מאמן גנט הנוכחי, אין שחקן שמכסה את כל האגף, אלא מגן טבעי וקיצוני טבעי. נאנה אסרה ממלא את משבצת המגן, מוזס סימון הוא הקיצוני. סייף הוא לא מגן, ולא חלוץ. הכישורים שלו שונים, ולכן הוא פשוט לא רלוונטי. בנוסף, הקבוצה התחברה כאשר הוא היה פצוע, ואין למאמן סיבה לבצע שינויים", מסביר העיתונאי כריסטיאן ואנדנאבלה בשיחה עם וואלה! ספורט. לעומת זאת, אנדרלכט זקוקה בדיוק לשחקן עם הפרופיל של סייף. למעשה, היא היתה כמעט נואשת.

הכותרות הגדולות בבריסל בשבועות האחרונים עסקו במכירתה של אנדרלכט מידיו של רוג'ר ואנדן סטוק לאיש העסקים מארק קאוקה. התהליך המורכב לוקח זמן ויושלם רק במרץ, ותקציב הרכש צנוע מאוד בינתיים, בעוד הצוות המקצועי מתמודד עם מכת פציעות. הנרי אונייקורו, הניגרי המושאל מאברטון ששיחק בעמדת הקיצוני הימני, נפצע וגמר את העונה, וגם אנדי נחאר ההונדורי ייעדר תקופה ארוכה. בלעדיהם, חסרים ל-ואנהאזברוק שחקני אגף, וסייף מתלבש כמו כפפה ליד. הוא הרי מכיר היטב את השיטה, יודע לעומק את דרישותיו של המאמן ונהנה מגיבוי מוחלט. לכן כל הפרשנים בבלגיה בטוחים שהוא בדרך להפוך לבאנקר בהרכב, גם אם לא צפו את העסקה מראש.

הנרי אונייקורו שחקן אנדרלכט. GettyImages
הקיצוני הימני גמר את העונה. הנרי אונייקורו/GettyImages

"בדיוק השחקן הנכון, מנטליות נהדרת"

"סייף הוא בדיוק מסוג השחקנים שמוצאים חן בעיניו של ואנהאזברוק – מעורב, עובד קשה ולא מושך את אור הזרקורים. המאמן ביקש במיוחד להחתימו על מנת למלא את החלל בסגל. קני אולי לא יכבוש בכמויות של אונייקורו, אך הוא יסייע להביא איזון לקבוצה. הוא שחקן חכם ומדויק, שיודע לבחור במסירות פשוטות ולשמור על הכדור. הוא איכותי וטכני למדי. כדורי הרוחב שלו יזינו את החלוץ לוקאש תאודורצ'יק, הוא מכיר מגנט את הקשר המרכזי סוון קומס, ומגלה בקיאות בשיטה. המנטליות שלו נהדרת – הוא לא תמיד היה בהרכב בגנט, אך מעולם לא התלונן ותמיד היה מרוצה ממה שהוצע לו. צריך רק לוודא שהוא נמצא בכושר משחק לאור מספר הדקות המוגבל שקיבל עד כה", כתב הרמס ואן דאמה באתר ואלפוט, ומילותיו מדגישות את ההערכה הרבה כלפי סייף בבלגיה. בישראל בחרו, משום מה, להתעלם מאיכויות אלה ודחקו אותו הישר לנבחרת ארצות הברית.

סייף זוכה לשבחים מפרשנים רבים. "קני הוא שחקן איכותי וצעיר, שהוכיח את עצמו בליגת האלופות, ומסוגל להמשיך להתפתח עוד ועוד. הוא מכיר את המאמן ואת שיטות העבודה שלו, ולכן צפוי להתאקלם באנדרלכט ללא בעיות. ואנהאזברוק מעריך אותו מאוד, ויודע שהוא רב גוני", אומר ואנדנבלה. "סייף הוא אחד החיילים הנאמנים ביותר של ואנהאזברוק. המאמן בנה אותו, ועכשיו הוא זקוק לו מחדש. הוא מתאים באופן מושלם ל-2-5-3 שלו באנדרלכט, ויהיה שחקן הרכב בטוח ללא צל של ספק. הוא עשוי אפילו להיות דמות מפתח", מנבא יוהאן ואלקירס מהאתר פוטבולקראנט.

"סביר מאוד להניח שההשאלה תהפוך למכירה. יש סעיפים בחוזה שכמעט מכריחים את אנדרלכט לרכוש את כרטיסו של סייף בקיץ. הוא יהיה נפלא עבור 2-5-3, והיווה אופציה פנטסטית בהתחשב במגבלות הפיננסיות", טוען נילס פואסוניה, המסקר את גנט עבור העיתון הט לאטסטה ניוז.

קני סייף שחקן גנט. רויטרס
"יש סעיפים בחוזה שכמעט מכריחים את אנדרלכט לרכוש את כרטיסו של סייף בקיץ". קני סייף/רויטרס

אליפות נוספת עדיין אפשרית

אם כך, הציפיות גבוהות, עמדת הזינוק מצוינת, וסייף מקבל הזדמנות לעשות לעצמו שם במועדון הגדול והמעוטר ביותר במדינה. כדאי לזכור – אנדרלכט היא האלופה המכהנת, וגם העונה עדיין עשויה להיאבק על התואר. היא אמנם מדורגת שלישית בפיגור 13 נקודות אחרי ברוז', אך ייתכן שמצבה יהיה טוב יותר בתום העונה הסדירה לקראת הקיזוז, אשר יפתח את הקרב לרווחה. ואנהאזברוק כבר הוכיח שהוא מסוגל לספק את הסחורה ברגע האמת עם גנט ב-2015. הפעם, יוכל סייף להיות שחקן הרכב בקבוצה גדולה יותר בצמרת הגבוהה, ומי יודע – אולי אליפות שניה תוך ארבע שנים מחכה לו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully