וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשויים ללא חת: 8 גיבורים פוטנציאליים לקראת סיבוב ח' בגביע המדינה

4.1.2018 / 12:00

מחזיק גביע שכבר כתב את "התסריט המושלם" למפגש עם האקסית, הרכש הנשכח של אלונה ברקת והפועל באר שבע, והחגיגה בבית משפחה עמאשה. הכוכבים הבלתי מנוצחים של הליגות הנמוכות ושתי חברויות מאמנים שעומדות למבחן: האנשים שעשויים לגרום לכולם לדבר עליהם אחרי מחזור הגביע

צילום מסך

בווידאו: ניר ברקוביץ', טוטו תמוז ומיקי סירושטיין בתוכנית "טוכמן וחמי"

דולב חזיזה - הפועל רמת גן (נגד בני יהודה, שישי, 14:00)

"קח את התסריט המושלם: הפועל רמת גן מנצחת 0:1 את בני יהודה, אני כובש את שער הניצחון". אם התסריט החלומי הזה של דולב חזיזה אכן יתממש, זה יהיה שער הבכורה שלו בהפועל רמת גן. וכמו בני יהודה, גם הוא מגיע לסיבוב ח' כמחזיק גביע. גם לו יש תואר להגן עליו.

אותה מדליה ממשחק הגמר היוותה אז פיצוי לעונה אישית מסויטת. הקשר בן ה-22 החל אותה עם קרע ברצועה הצולבת, ואחרי היעדרות בת שבעה חודשים, בהופעה היחידה שלו (מול מ.ס. אשדוד בגביע) הגיעה תוך פחות מ-10 דקות פציעה נוספת שגמרה עבורו את העונה. בקיץ, אחרי שהאריך את חוזהו בשנתיים, יצא לשנת השאלה והתאוששות בהפועל רמת גן, והנה הגרלת הגביע סידרה לו מפגש מרגש כבר בסיבוב ח'. "זה הגורל, כאילו כתבו את זה", הוא אומר לקראת המשחק. "יכאב לי אם בני יהודה תודח בשלב הזה, החברים שלי שם וזו הקבוצה לה אני שייך, אבל כל כולי בהפועל רמת גן ואנחנו רוצים להמשיך בתקופה הטובה שלנו. ההתרגשות בשיאה". ביום שישי נדע האם השחקן שהיה תגלית העונה של בני יהודה בעונת העלייה, יתגלה גם כנביא.

עוד בנושא:
סיבוב ח' יוצא לדרך עם חמישה משחקים, הפועל חיפה מגיעה לפתח תקוה
בית"ר ירושלים מתארחת בראשון לציון (21:00, ספורט 5 לייב)
ביום שישי: שבעה משחקים נוספים, כולל מחזיקת הגביע

שחקן בני יהודה דולב חזיזה. ברני ארדוב
גם לו יש תואר להגן עליו. דולב חזיזה/ברני ארדוב

אמג'ד סלימאן - מכבי אחי נצרת (נגד הפועל באר שבע, שבת, 20:30)

29 ביוני 2011. הפועל באר שבע מודיעה על רכש ישראלי ראשון, והוא מגיע דווקא מהליגה הלאומית. אמג'ד סלימאן חתם אז לחמש שנים בקבוצה מבירת הנגב, אבל אחרי חצי שנה שכללה בריחה מהעיר בגלל מטח טילים ושער אחד בשמונה משחקי ליגה, הוא חזר למקום בו הוא נחשב למלך.

בבאר שבע ודאי שכחו ממנו מזמן, אבל במכבי אחי נצרת, הקפטן בן ה-30 הוא האיש על פיו יישק דבר. מאמנים שלא מצאו חן בעיניו סיימו את דרכם תוך זמן קצר, הצעירים מעריצים אותו וגם האוהדים סרים למרותו. בתחילת נובמבר הוא מנע כמעט לבדו תגרה אלימה בין אוהדי הקבוצה למאבטחים ברמת השרון. עכשיו נראה אם יש ביכולתו למנוע מהאלופה טיול בעילוט.

שחקן מכבי אחי נצרת, אמג'ד סלימאן. קובי אליהו
האיש הכול יכול באחי נצרת. אמג'ד סלימאן/קובי אליהו

עידן סרור - בית"ר כפר סבא (נגד הפועל קטמון, הערב, 19:05)

בדיוק לפני שנה, לקראת המפגש של קבוצתו הוד השרון עם עירוני קרית שמונה בסיבוב ח', סיפר עידן סרור בראיון לוואלה! ספורט על הקריירה המפוספסת שלו. מאז, הספיק לעבור עוד שתי תחנות והנה הגביע מחזיר אותו ליהנות עוד קצת מאור הזרקורים. אמנם לא מדובר במפגש עם יריבה מליגת העל, אך ביקור בטדי ומשחק מול אבירם ברוכיאן והפועל קטמון הוא מספיק אטרקטיבי בשביל אחד מכוכבי השלבים הראשונים.

בסיבוב ה' של הגביע, סרור בן ה-31 כבש צמד לרשת בית"ר כפר סבא, שעלתה בסופו של דבר בזכות ניצחון בפנדלים. מאז הספיק לעזוב את הוד השרון, לשחק קצת בבני כאבול מליגה ב' ובדצמבר כבר נחת בכפר סבא. בסיבוב ז', צמד שני שלו בגביע, הפעם לזכות הקבוצה של נועם שוהם, סידר ניצחון מפתיע 1:2 על בית"ר תל אביב רמלה. מישהו מריח צמד שלישי?

שחקן הפועל הוד השרון עידן סרור. ברני ארדוב
עוד הזדמנות לקבל קצת אור זרקורים. עידן סרור/ברני ארדוב

אסעד עמאשה - הפועל כאוכב (נגד הפועל מרמורק, שישי, 14:00)

"יש חגיגה אצלנו בבית, אנחנו שלושה אחים בגביע", מגלה אסעד עמאשה. אז את ויאם כולם מכירים, והוא ישחק ביום שישי עם הפועל חדרה מול מכבי נתניה, לרשתה כבש את הרביעייה המפורסמת באוגוסט 2011. אבל במקביל יוביל האח אסעד בן ה-26 את הפועל כאוכב מול הפועל מרמורק, ויום לאחר מכן יגיע תורו של האח תאיר עם בני ממב"ע מול מכבי תל אביב. "רציתי ללכת למשחק של ויאם ושהוא יבוא לשלי, אבל ההגרלה לא אפשרה את זה, אז בשבת נלך שנינו לעודד את בני ממב"ע ותאיר", מסכם אסעד.

גם הוא כבר כבש עבור שתי קבוצות שונות בגביע, רק שפה, בניגוד למקרה של סרור, שתיהן עדיין פעילות. לפני שש שנים עוד הספיק עמאשה לרשום כמה הופעות בליגת העל ונטל חלק בעונת האליפות ההיסטורית של עירוני קרית שמונה. את העונה הזו החל בבני ממב"ע - קבוצה המאחדת בתוכה ארבעה כפרים דרוזיים שאחד מהם הוא כפר הולדתו בוקעתא. הוא העלה אותה מליגה ג' עם 60 שערים בשתי עונות ולמעשה היה מלך שערים בשלוש מארבע העונות האחרונות שלו (לפני כן בבני ראמה). בנובמבר כבש החלוץ בן ה-26 שלושער ב-2:3 על אסי גלבוע מליגה א', אבל חודש לאחר מכן בחר לעבור להפועל כאוכב הבלתי מנוצחת, מוליכת ליגה ב' צפון א'. בהופעת הבכורה מצא את הרשת ב-0:3 המרשים על הפועל בית שאן בגביע, וכך שתי הקבוצות שלו העפילו לסיבוב ח'. כמה נציגים יהיו למשפחה בשמינית הגמר?

אלעד גבאי שחקן עירוני קרית שמונה עם אסעד עמאשה. אדריאן הרבשטיין
זיכרונות מעונת האליפות. אסעד עמאשה עם אלעד גבאי ב-2012/אדריאן הרבשטיין

סהר לוי - סקציה נס ציונה (נגד בני סכנין, הערב, 19:05)

כמו אמג'ד סלימאן, גם כאן מדובר בשחקן של מועדון. רק פעם אחת עזב סהר לוי בן ה-32 את נס ציונה. זה קרה בעונת 2013/14, אז ירד לליגה א' צפון כדי לסייע להפועל כפר סבא לחזור ללאומית. ההתחלה הייתה מגומגמת, עד שלכפר סבא הגיע מאמן חדש: פליקס נעים. יחד איתו, הקבוצה עלתה על דרך המלך והרכש מנס ציונה סיפק 10 שערים, כולל אחד מרהיב בכדור חופשי שסייע לכפר סבא להעפיל לשמינית גמר גביע המדינה.

למרות השידוך המוצלח והעובדה שכפר סבא ונס ציונה התחלפו בליגות, לוי בחר לשוב לחממה בסיום אותה עונה ומאז הוא מנסה להחזיר את הכתומים ללאומית. העונה נראה שזה יקרה, כשהקפטן נבחר לשחקן הסיבוב עם שמונה שערים והוביל את נס ציונה ל-14 ניצחונות ותיקו בודד. הקבוצה הבלתי מנוצחת היחידה בשלוש הליגות הבכירות. האם המאזן הזה יישמר גם אחרי המפגש המחודש של לוי עם פליקס נעים?

שחקן סקציה נס ציונה סהר לוי חוגג. ברני ארדוב
מרגיש הכי טוב בבית. סהר לוי/ברני ארדוב

אוהד אדלשטיין - מ.ס. כפר קאסם (נגד הפועל עכו, הערב, 19:05)

בתחילת העונה הקודמת, כשעוד שיחק בהפועל פתח תקוה, אוהד אדלשטיין ביקש להיעדר ממשחק החוץ בעילוט מול מכבי אחי נצרת, לאור העובדה שהוא חוגג שבת חתן במרכז הארץ ולא יספיק לשוב הביתה לפני כניסת השבת. אלא שלקבוצה היה מחסור משמעותי בשחקנים, המאמן אסף נמני התעקש וכך אדלשטיין שיחק מחצית לפני שהוחלף כדי להספיק להגיע לבית הכנסת.

כמה חודשים לאחר מכן הספיק הקשר בן ה-25 לעבור לכפר קאסם מליגה א' דרום, כמעט עלה איתה ללאומית והמשיך לעונה נוספת, כשלשמחתו שיבוץ משחקי הגביע חסך ממנו דילמה במקרה של הארכה ביום שישי. גם דרבי דתיים מול גבי קניקובסקי, החבר לשעבר מהפועל פתח תקוה, נמנע בגלל חמשת הצהובים של קשר הפועל עכו, כך שהבמה פנויה עבור אדלשטיין. שוב יחכה לדקה ה-90 כמו בסיבוב הקודם?

אוהד אדלשטיין שחקן הפועל פתח תקוה. מגד גוזני
קיבל אהבה בפתח תקוה, עכשיו מקבל אותה בכפר קאסם. אוהד אדלשטיין/מגד גוזני

דני גולן - הפועל פתח תקוה (נגד הפועל חיפה, הערב, 19:05)

חברות ארוכת שנים גרמה לניר קלינגר לשכנע את דני גולן, בלם עבר שפרש בגיל צעיר והפך למסעדן מצליח, לעבור קורס מאמנים ולהצטרף אליו בסופו של דבר כעוזר מאמן. השידוך החל בבית"ר באר שבע בשנת 2000, נמשך בכמה קבוצות נוספות וביניהן פראלימני הקפריסאית, והתחדש בעונה שעברה בהפועל חיפה, אם כי במתכונת חדשה: קלינגר מנהל מקצועי, גולן מאמן.

אלא שבכרמל החזיקו השניים יחד פחות מארבעה חודשים, ולגביע היה חלק מרכזי בכך. ההדחה המפתיעה בידי הפועל רמת גן ברבע הגמר שכנעה את יואב כץ לשלוח את קלינגר לעמוד על הקווים. גולן הבין בשלב מסוים ששוב הפך לעוזר, ולכן התפטר. אלמלא אותה הדחה, מי יודע אם קלינגר היה חוזר בכלל לאמן והאם הפועל חיפה הייתה היום חלק ממאבק האליפות. הגביע הפריד בין שני החברים וכעת מאחד אותם למפגש נוסף. הפעם, לדני גולן יש רק מה להרוויח.

דני גולן מאמן הפועל פתח תקוה. יוסי ציפקיס
זיכרונות לא נעימים מהגביע בעונה שעברה. דני גולן/יוסי ציפקיס

חיים שאבו - הפועל ניר רמת השרון (נגד הפועל רעננה, שישי, 14:00)

בואו נחזור בדיוק שלוש שנים לאחור, לאחד הסיפורים המוזרים ביותר שהיו בליגת העל. ב-4 בינואר 2015 פוטר חיים סילבס מהפועל רעננה, ובחלוף יממה מונה במקומו חיים שאבו מרמת השרון. הצדדים סיכמו עד לסיום העונה ושאבו כבר העביר אימון בכורה, אך שלושה ימים לאחר מכן, ראו זה פלא, מחלוקות כספיות הובילו לכך ששאבו שב הביתה לרמת השרון ואת מקומו ברעננה תפס בחזרה סילבס.

עכשיו לשאבו יש הזדמנות לסגור חשבון עם רעננה, אלא שמולו ניצב החבר הטוב מנחם קורצקי. השניים היו הסמלים הגדולים של רמת השרון בימיהם המשותפים כשחקנים, עם השנים אפילו החליפו זה את זה על הקווים באצטדיון גרונדמן, אבל עדיין לא נפגשו בגביע. בינואר 2014, שאבו ורמת השרון ניצחו 1:2 בחוץ את קורצקי ורעננה בליגת העל. האם נראה שחזור בינואר 2018?

חיים שאבו מאמן הפועל ניר רמת השרון. קובי אליהו
חשבון פתוח עם רעננה. חיים שאבו/קובי אליהו

האזינו לפרק החדש של הפודיום: מחזור 16 ולקראת סיבוב הגביע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully