וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויירה חדש?: עבדולאי דוקורה צריך להיות הרכש של ארסנל בינואר?

2.1.2018 / 14:30

הוא התגבר על ילדות קשה, שתי פציעות בברך והתחלה קשה מאוד בווטפורד כדי להפוך לאחד הקשרים המרכזיים הטובים בפרמיירליג, וגם למלך השערים הזמני של הצרעות. אולי כדאי לארסנל להשקיע בצרפתי שמעריץ את יאיא טורה ואבו דיאבי?

עבדולאי דוקורה שחקן ווטפורד מול הארי קיין שחקן טוטנהאם. GettyImages
מועמד ראוי לסגל נבחרת צרפת. עבדולאי דוקורה/GettyImages

הסיפור של ארסן ונגר ויאיא טורה סופר כבר רבות. המנג'ר הצרפתי של ארסנל הגדיר את פספוס החתימה של הקשר הצעיר ב-2003 כאחת האכזבות הגדולות ביותר בקריירה, והתותחנים מעולם לא הצליחו להתגבר על העזיבה של פטריק ויירה ב-2005. יש תחושה כי לו טורה היה נכנס בהדרגה לנעליים של האליל במרכז המגרש, גורלה של הקבוצה עשוי היה להיות שונה. גם לפציעות שהרסו את ההבטחה המזהירה של אבו דיאבי יש חלק לא מבוטל בפיאסקו המתמשך. ובכן, ייתכן ויש היום לוונגר הזדמנות לפתור את הסוגיה. עבדולאי דוקורה מסתמן בחודשים האחרונים כדבר הקרוב ביותר לקשר רחבה לרחבה האולטימטיבי. הוא מגדיר את טורה כמודל לחיקוי, העריץ את היכולות של דיאבי, וכעת משווים באנגליה את רגליו הארוכות לאלה של ויירה. והוא אפילו כבר נמצא בלונדון.

לא פלא שארסנל הביעה עניין רב בקשר הצרפתי של ווטפורד שחגג אתמול את יום הולדתו ה-25. לא מפתיע שהצרעות מציעים לו חוזה חדש ונוצץ לחמש שנים עם שיפור עצום בשכרו ל-70 אלף ליש"ט בשבוע. המגעים האלה נמשכים, אך סביר להניח שהקשר שווה אפילו יותר. לא קל למצוא כיום בשוק שחקן כה רב גוני ודומיננטי. קווי הדמיון ל-ויירה וטורה ברורים כשמש, והמאמן מרקו סילבה מאושר עד הגג: "עבדולאי מגלה שיפור עצום, מספק עונה פנטסטית, והפך לדמות מפתח במערך. כוח פיזי, מחויבות, כושר מנהיגות, משמעת טקטית, שליטה נהדרת בכדור, כוח פריצה, מסירה מצוינת וגם טכניקת בעיטה יוצאת מהכלל – תכונות אלה הופכות אותו לאחד הטובים בתפקידו בפרמיירליג ולמועמד ראוי לסגל נבחרת צרפת. התחרות על המקום במטוס למונדיאל קשה מאוד, אבל דוקורה כבר כיכב פעם לצידו של פול פוגבה, והשניים שומרים על קשר מצוין.

עוד בנושא

הערב: מנצ'סטר סיטי - ווטפורד (22:00, ספורט 2)
מנצ'סטר יונייטד גברה 0:2 על אברטון בגודיסון פארק
מוריניו: "סקולס ייזכר כשחקן פנומנלי, אבל לא כפרשן כזה"

אבו דיאבי שחקן ארסנל. AP
מחפשים כבר שנים מחליף אמיתי לויירה. אבו דיאבי/AP

דחה את צ'לסי בגיל 15

היה זה באליפות אירופה עד גיל 17 אי שם במאי 2010. פוגבה החל אותו על הספסל, דוקורה היה באנקר בהרכב, ובישל לעמיתו בהפסד לאנגליה בחצי הגמר. הוא נחשב אז לאחד הכשרונות הגדולים ביותר בצרפת, אבל ההתקדמות הואטה כאשר קרע רצועות בברכו. עם המון רוח לחימה, פילס הקשר את דרכו בחזרה, ערך הופעת בכורה במדי ראן ב-2013, וכל מי שראה את השער המבריק שהבקיע לרשת ברסט ידע שמדובר ביהלום בקנה מידה משמעותי מאוד. לא כל שחקן מעז לקחת את הכדור במרכז המגרש, לדהור קדימה, לעבור את כל ההגנה ולסיים בבעיטה לחיבורים ברגלו השמאלית החלשה. דוקורה לא רק מוכשר, אלא גם חצוף. הוא לא מהסס לקחת את האחריות על עצמו. הוא משתוקק לזה.

הוא רגיל לכך מגיל צעיר. כילד שביעי מתוך שמונה למשפחה עניה מאוד של מהגרים ממאלי בפרבר הצפוני של פריז, הוא למד גם להיות סבלני וגם להפעיל את המרפקים. בגיל 12, בחרו בו לנציג הילדים לסוגיות מוניציפליות, והוא השתתף בישיבות עם ראש העיר. המגעים נשאו פרי, והוקם מגרש כדורגל לטובת ילדי השכונה, על מנת לאפשר להם לשחק בחופשיות מבלי שיזדקקו לחצות כביש סואן. "אני אוהב לדבר עם אנשים ולהזיז עניינים", הוא אומר, והחשיבה לטווח ארוך תמיד איפיינה אותו. כאשר היה בן 15, למשל, הוא דחה הצעה מהאקדמיה של צ'לסי, כי האמין כי בסביבה המוכרת של ראן יוכל להתפתח מהר יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עבדולאי דוקורה. GettyImages
הפציעות לא הצליחו לחסל את המומנטום. עבדולאי דוקורה במדי ראן/GettyImages

"יודע לעשות הכל בקישור"

ואכן, גם הפציעות לא הצליחו לחסל את המומנטום. דוקורה קרע רצועות בברכו פעם נוספת זמן קצר אחרי הבכורה בליגה הראשונה, אבל התאושש שוב, והפך תוך זמן קצר לדמות מפתח בהרכב של המאמן פיליפ מונטאניה. "עבדולאי הוא שחקן מרכזי ביותר במערך, כי הוא יודע לעשות הכל. הוא מחלץ כדורים, מוסר, מנווט, ויש לו גם רגל מסיימת. כל מה שנדרש הוא להיות קצת יותר יציב", אמר עליו הבוס. כאשר המוזה נחה עליו, דוקורה היה בלתי ניתן לעצירה. בניצחון 0:1 במארסיי בתחילת 2014 הוא שלט במרכז המגרש, וגם הבקיע את השער היחיד במתפרצת קטלנית, במסגרתה דהר לאורך כל המגרש ללא הכדור במהירות מסחררת כדי לקבל את המסירה בדיוק במקום הנכון בעיתוי הנכון.

בשלב זה החלו הגישושים מצד מועדונים אנגלים, אבל דוקורה שוב לא מיהר לשום מקום. הוא ויתר על ההזדמנות להצטרף לווטפורד ב-2015, והסכים לעבור רק בינואר 2016, שבועיים אחרי פיטוריו של מונטאניה. ללא המנטור הנערץ, הוא סבר כי זה הזמן האידיאלי לעשות את הצעד הגדול הבא, אבל במהלך השנה הראשונה מחוץ לצרפת ליוו אותו המחשבות על כך שעשה טעות. תחילה, באופן מפתיע, שלחה אותו ווטפורד בהשאלה לספרד, ל"קבוצת הבת" גרנאדה על מנת לסייע לה להישאר בליגה. כאשר חזר ללונדון בקיץ, הוא גילה שאינו בתוכניות המאמן ואלטר מצארי, והמתין חודשים ארוכים עד שנכלל לראשונה בהרכב הפותח בינואר. "אני מכבד אותו מאוד, אבל בוחר שחקנים שמוכנים למשימה כבר עכשיו", אמר האיטלקי. ואולם, גם הוא השתכנע לבסוף כי הצרפתי מוכן לקרב, ודוקורה לקחת את הצ'אנס בשתי הידיים. חילופי המאמנים בקיץ עזרו לו אפילו יותר, וסילבה הבהיר לו כבר ביום הראשון במחנה האימונים לקראת העונה החדשה: "אתה הולך להיות המנוע שלי". וכך היה.

אוהדי ווטפורד מאוהבים

טכניקת בעיטה ייחודית

דוקורה לא החמיץ דקה בפרמיירליג, למעט משחק אחד בו היה מושעה בשל צבירת כרטיסים צהובים. הוא נמצא בכל פינה במגרש, מנהיג את הקבוצה ודוחף אותה קדימה כפי ש-ויירה וטורה בשיאם ידעו לעשות. הוא מוביל את ווטפורד עם 66 מסירות למשחק בממוצע – המקום ה-11 בפרמיירליג כולה בקרב קשרים, כלומר רוב המהלכים עוברים דרכו. באופן לא צפוי, הוא מוביל את הצרעות גם עם שישה שערים. בקרב קשרים טהורים, רק ג'סי לינגארד מקדים אותו כרגע עם שבעה שערים לזכות מנצ'סטר יונייטד בתקופה חלומית.

הבעיטות של דוקורה מגוונות ומרהיבות מבחינה טכנית. אל תהססו לראות את הטיל שלו לרשת סאותהמפטון, את השער המופלא לרשת צ'לסי עם החלק החיצון של כף רגלו, את הסיומת הנונשלנטית מול מנצ'סטר יונייטד, את הסיבוב העוצמתי של הכדור השטוח מול האדרספילד. "אעבוד קשה, ויהיה אחד הטובים בליגה", הוא הבטיח בתחילת העונה, ובהחלט קיים. החיבור עם סילבה נהדר, שיתוף הפעולה עם טום קלברלי על הדשא תורם לו המון, ובאופן כללי דוקורה לא נוטה להחליף קבוצות בתדירות גבוהה, אך לפני הארכת החוזה שמסתיים נכון לעכשיו ב-2020 יש לארסנל הזדמנות להצטייד באיש שחולם להיות טורה החדש.

אם השמועות על הצעה אפשרית של מנצ'סטר סיטי על אלכסיס סאנצ'ס בינואר נכונות, מכירתו של הצ'יליאני אשר חוזהו יפוג בקיץ תהיה כדאית מאוד לתותחנים, וחלק מהתקבולים אפשר להשקיע בשחקן שעשוי להחזיר את הגלגל לאחור ולהעניק לוונגר את המימד שכה חסר לו. האופי של דוקורה, שהתגבר על מצוקה ובעיות רבות בדרך להגשים את השאיפות, מזכיר במידה לא מבוטלת את ויירה. ימים יגידו אם הוא באמת מסוגל להיות היורש, אך בהחלט שווה לנסות. תעקבו אחריו הערב, בקרב מול מנצ'סטר סיטי של יאיא טורה המקורי. בסיבוב הראשון זה נגמר עם 0:6 חלק לפפ גווארדיולה בלונדון, אולם ייתכן שהפעם תהיה לדוקורה השפעה גדולה יותר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully