וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך דגו: "אנחנו מקבלים גרעינים לעומת מה שאנחנו נותנים"

27.12.2017 / 16:00

שחקנים בני 54. שוער שלא מתעורר. שעות קשות. אבל המון שמחה בלב. דוד רביבו וברוך דגו בראיון זוגי לקראת הדרבי הענק של אשדוד. האכזבה מגרנט, הפרידה הצורמת מבן זקן והחיים בליגה ב'

צילום: יוסי ציפקיס. עריכה: מתן חדד

דוד רביבו הגיע ראשון לבית הקפה והזמין לעצמו ארוחת בוקר. הילד חגג החודש 40, אבל הפנים כמעט לא השתנו. מסתבר שגם הרגליים עוד לא התעייפו. בחודש הבא יטוס לשלושה שבועות לתאילנד לצילומי 'גולסטאר' עם אייל גולן וסלבס אחרים, אבל בינתיים יש לו את הדרבי של אשדוד בשבת. "אתה יודע כמה זמן לא שיחקתי דרבי?", הוא מפטיר לעבר ברוך דגו שמצטרף. "האמת, יש התרגשות. עם כל מה שעברנו בכדורגל, דרבי זה דרבי. הקהלים של הקבוצות מתכוננים למשחק כבר חודשים. מהיום בו חתמתי בהפועל אשדוד, דיברו אתי על הדרבי מול עירוני".

עוד בנושא
מיטרבסקי נחת. כץ הטיל וטו: לא אשלם עבור שחרור שחקנים
קאיו, בן דוד וקלאוס לא התאמנו בשל פציעות. מכבי חיפה: "לא הושעו"
אלמוג בוזגלו נגד האוהדים: "קריאות זוועתיות, כואב לי על ההורים"

דוד רביבו עם ברוך דגו. יוסי ציפקיס
"לא רוצה שמ.ס. תיפול". רביבו עם דגו/יוסי ציפקיס
seperator
"בליגה ב' יש שחקנים מצויינים. במחוז שלנו יש שחקנים שיכולים גם לשחק בליגת העל"

אנחנו נפגשים בשני בצהריים. ערב קודם הפסידה מ.ס. אשדוד לבית"ר ירושלים בביתה. פעם שניהם היו דיירים בכירים בליגת העל ומחזיקי מקום מכובד בקבוצה של ג'קי בן זקן. בשבת בערב הם יעלו בפעם הראשונה העונה על הדשא באיצטדיון שהם כל כך מכירים למשחק ראש בראש שישפיע על העלייה לליגה א'. דוד רביבו במדי הפועל אשדוד, ברוך דגו במדי עירוני אשדוד. דרבי המועדונים בהם שניהם גדלו ושנפתחו שוב באחרונה אחרי אכזבת האוהדים מהקבוצה המאוחדת של מ.ס. אשדוד.

הפועל ועירוני הוקמו מחדש בליגה ג' אחרי שהאוהדים התקנאו בהצלחות של קטמון ומכבי יפו. עירוני אשדוד היתה הראשונה לעלות לליגה ב' ובעונה שעברה פיספסה בפוטו פיניש העפלה לליגה א'. הפועל אשדוד הצליחה להעפיל לליגה ב' בקיץ האחרון, כך ששתיהן התמקמו העונה בצמרת ליגה ב' דרום ב' ולדרבי בשבת הן יגיעו מהמקומות הראשון והשני כאשר הפועל אשדוד של רביבו מקדימה בטבלה.

"יאיר אזולאי, רחמים צ'קול ויוסי שקל ששיחקו בליגת העל הם היותר מפורסמים אצלנו, אבל חוץ מהם יש שחקנים מצויינים", קובע רביבו. "בכלל, בליגה הזו יש שחקנים מצויינים. אני אומר לך שבמחוז הזה יש שחקנים שיכולים גם לשחק בליגת העל. מה, את עידן שריקי לא הביאו למ.ס. אשדוד מקרית עקרון בליגה ב'?". דגו מסכים: "המחוז שלנו פי עשרים יותר חזק מיתר המחוזות של ליגה ב'. לדעתי עירוני והפועל אשדוד היו מתחרות על העלייה לליגה הלאומית אם היינו משחקים העונה בליגה א'".

האינטרס של עירוני והפועל אשדוד הוא שמ.ס. אשדוד תיפול. גם אתם חשים כך?

רביבו: "אני ממש לא רוצה שמ.ס. אשדוד תיפול. יכול להיות שהאוהדים של עירוני ושלנו רוצים, אבל אני לא מאחל לאף אחד לרדת ליגה ובטח לא למ.ס. אשדוד בה שיחקתי 13 שנים. אני מת שיישארו, שאנחנו נעלה לליגה א' מהמקום הראשון ושעירוני תעלה מהמבחנים. למה לא?".

כמה קבוצות כדורגל יש באשדוד?

דגו: "היום חמש. אפשר לעשות ליגה רק מהקבוצות של אשדוד".

seperator
רביבו: "אוהדי מ.ס. אשדוד הרגישו במשך שנים שהקבוצה הפכה להיות קבוצה פרטית"

למה אוהדי הכדורגל בעיר לא קיבלו את מ.ס. אשדוד?

דגו: "כי ציפו אחרי האיחוד שתיבנה קבוצה בעיר כמו אשדוד שתהיה דיירת קבועה בפלייאוף העליון. שתהיה קבוצה אטרקטיבית. וחוץ מזה יש את הנושא של הצבע והמסורת והסיפורים מבית אבא. בסופו של דבר כולם רוצים לחזור לעבר ומתרפקים על הנוסטלגיה. תגיד לי, אתה יכול לאחד את הפועל ומכבי תל אביב? אפשר בכלל לחשוב על זה?".

רביבו: "אוהדי מ.ס. אשדוד הרגישו במשך שנים שהקבוצה הפכה להיות קבוצה פרטית. הם הרגישו שהם לא מעורבים בניהול ושלא אומרים להם מתי ולמה מוכרים שחקנים. הם אמרו: 'לא משתפים אותנו בכלום. לא מעדכנים אותנו במה שקורה'. אז הם החליטו להיפרד. אני חושב שכולם שמחים שהקבוצות נפרדו. יש היום 2,000 ילדים ובני נוער שמשחקים כדורגל במסגרת הקבוצות וזה כיף. כל הטירוף הזה לקראת הדרבי יכול לעזור למ.ס. אשדוד בעתיד. אנשים חוזרים ליציעים. אנשים שהיו באים למשחקים של הפועל אשדוד כשרפי נידם עוד שיחק, פתאום חוזרים אחרי 30 שנה".

איך התגלגלת לקבוצה?

רביבו: "התחלתי את העונה כעוזר מאמן במרמורק, אבל אז קיבלתי הצעה להשתתף בחודש ינואר בגולסטאר והבנתי שיהיה לי קשה להישאר בליגה הלאומית בתפקיד מקצועי. דווקא עירוני אשדוד היתה הראשונה שהציעה, אבל לא יכולתי לעשות את זה כי אז הייתי פוגע בג'קי בן זקן. לא רציתי להיכנס למלחמות פרטיות. ואז הגיעה ההצעה מהפועל אשדוד וסגרתי".

דגו: "אני סיימתי את העונה שעברה בליגת העל באשקלון. החלטתי שאני אכנס יותר לעולם העסקים כי השנה אהיה בן 36. מעניין אותי מאוד עולם הנדל"ן ובמקביל החלטתי שאני גם רוצה לאמן. אמרתי שעדיף לי ללכת לשחק בליגה שלא יעמדו לי עם סטופר על כל אימון שאני חייב להחסיר. ואז הגיעה ההצעה מעירוני אשדוד שזה המועדון דרכו הגעתי לפסגות. הרגשתי מחוייבות לעזור. היתה לי הצעה מליגת העל, חמש מהלאומית, כל ליגה א' חיזרה אחריי, אבל העדפתי את עירוני בליגה ב'".

ואתם קפטנים?

רביבו: "כשבאתי, יאיר אזולאי הציע לי להיות הקפטן. אמרתי לו בשום אופן. אז הוא אמר בוא נעשה שבוע שבוע. לא הסכמתי".

דגו: "אתה מבין איזה גבר זה יאיר אזולאי? אני באחרונה משמש קפטן, אבל באמת שלא אני ולא דוד צריכים את סרט הקפטן. מה ששנינו נותנים לקבוצות האלה הוא יותר מסרט הקפטן. שמע, לא האמנתי שזה יהיה כך. אמרתי לעירוני כשחתמתי שאני אגיע מקסימום לשני אימונים במהלך השבוע ולמשחק. אבל פתאום מצאתי את עצמי מתכנן את כל השבוע שלי לפי האימונים. אני בקושי מפסיד אימונים וגם עכשיו כשיש לי את הנוער של אשקלון אותם אני מאמן, אני מתאים את הזמנים כדי לא לאחר".

רביבו: "אני היום גרוש, אבל כשאתה נשוי ויש לך משפחה וילדים לראות בכל ערב זה לא קל. האימונים מתחילים בשמונה בערב, שלוש פעמים בשבוע, ואתה צריך להגיע מוקדם יותר. כך שאתה עלול לא לראות את הילדים שלך שלושה ערבים בשבוע. בליגה הזו המון שחקנים שעובדים כל היום ובאים בערב להתאמן. אין כמעט חיי משפחה בליגה ב'".

דוד רביבו שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
"אנשים חוזרים ליציעים". רביבו גרסת מ.ס. אשדוד/ברני ארדוב
seperator
"אתה יודע איזה קשה זה לשחק ביום שישי ב-12 בצהריים בבאר שבע? מי היה רגיל לזה כששיחקנו בליגת העל?"

מה מצאתם בליגה ב'?

דגו: "קודם כל אלה המגרשים הסינטטים וזה ממש לא סימפטי. אנחנו משחקים ומתאמנים על מגרש סינטטי ברמה ירודה. אני מתפלא איך עיריית אשדוד נותנת לזה יד. איך ילדים ונוער משחקים בעצמם על מגרשים כאלה גרועים?".

רביבו: "אתה יודע איזה קשה זה לשחק ביום שישי ב-12 בצהריים בבאר שבע? מי היה רגיל לזה כששיחקנו בליגת העל? רוב המשחקים בליגה הזו מתקיימים ביום ששי בצהריים, כי רוב השחקנים שומרי שבת".

מה הדבר הכי הזוי שראיתם עד כה?

רביבו: "שיחקנו נגד בית שמש והבלם בן 54 של הקבוצה נאלץ לשחק שוער כי השוער לא הגיע. שאלתי למה השוער שלכם לא בא, אמרו לי הוא לא קם כי היה לו אירוע בלילה".
דגו: "הגענו לשדרות ושם בונים איצטדיון חדש לשמחתי, אבל בינתיים הם משחקים במגרש כאילו אתה משחק בפארק".

אתם מקבלים משכורת?

רביבו: "אני מקבל אוטו ודלק".
דגו: "אנחנו מקבלים גרעינים ביחס למה שאנחנו נותנים לקבוצות. אנחנו לא עושים את זה בשביל הכסף, אלא רק מתוך אהבה".

רביבו: "אני בטוח שאם ברוך יגיד להם היום שהוא רוצה לעזוב, יתנו לו עשרת אלפים שקל בחודש כדי שיישאר".
דגו: "דוד יכול לשחק גם היום בליגה לאומית, בקלות".

למי יש יותר קהל?
רביבו: "לדעתי לעירוני, אבל בדרבי זה שונה. אני מאמין שיגיעו המון אוהדים של הפועל".

seperator
ברוך דגו שחקן מ.ס. אשדוד. יותם רונן
"ילדים משחקים במגרים גרועים והעירייה נותנת לזה יד". דגו במדי מ.ס./יותם רונן
דגו: "אביב אברהם מאוד מזכיר אותי. הוא שחקן שעושה הכל במגרש"

בואו נחזור למ.ס. אשדוד. מה הבעיה שלהם?

דגו: "ברגע שדוד רביבו ועידן שריקי לא במ.ס. אשדוד זו בעיה. גם אני לא סיימתי שם יפה".

רביבו: "אני מלך הבישולים של הקבוצה בכל הזמנים. איך זה שעד היום לא עשו לי איזה טקס ונתנו לי חולצה?".

דגו: "דוד רביבו למ.ס. אשדוד זה כמו אליניב ברדה להפועל באר שבע וזה שהוא לא שם, זה עצוב מאוד".

רביבו: "אני חושב שברוך ואני יכולנו לגרום גם לאוהדי מ.ס. אשדוד להתחבר יותר לקבוצה. מבחינת תנאים יש הכל במועדון. אירופה. אבל הם צריכים להקדיש יותר ליחסי אנוש".

איך אתם מסתכלים היום על הכדורגל בליגת העל?

דגו: "הכדורגלן הישראלי מקצוען, עובד קשה. הטכנולוגיה נכנסה. אני מאמן בנוער של אשקלון ורואה איזה סוסים גדלים היום. הכל יותר פיזי וחסון. אבל הקלות שבה מקבלים הזדמנויות הורידה את הרמה. איזה זרים מביאים היום לליגה? זו רמה? אתה יכול להביא היום שחקנים כמו ברונו הייס, רודריגו גולדברג או ג'ון פנטסיל? הזרים ההם העלו את הרמה של הליגה".

רביבו: "אני נהנה העונה מבני יהודה, מכבי נתניה, הפועל חיפה. גם מאשקלון נהניתי בכמה משחקים. יש לדעתי מאמנים טובים בכדורגל הישראלי. יוסי אבוקסיס צריך לאמן את הנבחרת ומסאיי דגו, כן מסאיי דגו, צריך לאמן את מכבי חיפה".

אביב אברהם מנתניה זה לא ברוך דגו?

דגו: "מאוד מזכיר אותי. שחקן שעושה הכל במגרש. שורף את המגרש".

הכדורגלן ממוצא אתיופי השתנה.

דגו: "כי הם כבר גדלים כאן ומרגישים חלק מישראל. יותר קל להם להתמודד עם הקשיים שהיו לנו לפני עשרים שנה. אני פתחתי את הדלת לשחקנים מהעדה והיום יש הרבה".

רביבו: "אצלנו בהפועל אשדוד יש שבעה שחקנים ממוצא אתיופי. גם בעירוני יש ארבעה".

דוד, מה אתה אומר על יכולת הבעיטה החופשית של קלאודמיר פריירה?

"ציון עשר".
דגו: "גם היום דוד בועט עונשין מהטובים בארץ. אסור לנו לעשות פאול מחוץ לרחבה בשבת".
רביבו: "אני חוקר את כל הנושא של בעיטות העונשין. קלאודמיר בועט כמו מסי ומראדונה. הוא מדהים".

שחקן מכבי תל אביב רחמים צ'קול במהלך אימון הקבוצה. ברני ארדוב
גם הוא מככב בקבוצה של רביבו. רחמים צ'קול/ברני ארדוב

לכל אחד מכם יש צלקת גדולה בקריירה העשירה. אצלך ברוך זו העובדה שכמעט ולא שיחקת בנבחרת ישראל. אצל דוד זו העובדה שאין לו תארים.

דגו: "אני כותב ספר. אחד הדברים שמציקים זה הנושא של הנבחרת. במשך שלוש שנים הייתי הקשר הכי טוב בליגה וגרנט קיפח אותי. לא שמעתי על שחקן שנותן שלוש עונות כאלה עם אליפות, גביעי מדינה וליגת האלופות ולא משחק בנבחרת. כל מה שיש לי זה שתי הופעות. שום הסבר לא ישכנע אותי. זה לא היה מקצועי. זה הזוי".

רביבו: "בעונה של ליגת האלופות ברוך דגו היה השחקן הכי חם בכדורגל הישראלי. זה כואב לשמוע שהוא כל כך פגוע. גם אני הייתי שחקן העונה באשדוד וקשטן לא נתן לי. אצלי כמובן הנושא של התארים מפריע. שיחקתי את מרבית הקריירה באשדוד וזו טעות שלי שלא הלכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully