וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה סביב החלטות השיפוט נגד לברון, דוראנט מתגונן: "בולשיט"

ה-NBA כמרקחה בעקבות "הפאולים האבודים" של ג'יימס בדקות הסיום מול גולדן סטייט: שחקנים בליגה מתייצבים לצד כוכב קליבלנד, דוראנט תוקף ומשמיץ. וגם: סטיב קר מסביר למה לברון הוא אחד הגדולים בכל הזמנים

צילום: נועם אשל, עריכה: מתן חדד

סימני שאלה רבים סביב החלטות השיפוט בדקות ההכרעה במשחק אמש (שני) בין גולדן סטייט לקליבלנד. בשתי הדקות האחרונות מלאכת ההגנה על לברון ג'יימס הופקדה על קווין דוראנט שאמנם עמד במשימה בהצלחה, אך עשה זאת באופן מפוקפק למדי, עם שני מהלכים שככל הנראה היו צריכים להסתיים בעבירה. במהלך המכריע, 24 שניות לסיום, ג'יימס חדר ונחסם על ידי דוראנט בעבירה די ברורה, אולם השופט פסק על כדור עובר לגולדן סטייט, ובכך שם חותמת סופית על זהות המנצחת.

עוד בנושא

גולדן סטייט ניצחה 92:99 את קליבלנד בשחזור הגמר, 6 נקודות לכספי
חגיגת חג המולד החלה עם ניצחון של פילדלפיה על הניקס במדיסון סקוור גארדן
בפילדלפיה מתלהבים מג'ונה בולדן: "יכול להשלים את ג'ואל אמביד"

קווין דוראנט לצד לברון ג'יימס, גולדן סטייט מול קליבלנד. רויטרס
יאללה, שחרר, ממשיכים הלאה. לברון ודוראנט בסיום/רויטרס

לברון נראה מופתע מהשריקות שלא נשרקו לחובתו והעיתונאי בריאן ווינדהורסט מ-ESPN, הנחשב מקורב לו, ציין פעם נוספת כי העונה מגיע ג'יימס לקו העונשין 5.9 פעמים בלבד למשחק, הנתון הכי נמוך שלו מאז עונת הרוקי. ג'יימס עצמו כבר התלונן לא אחת על היחס לו הוא זוכה משופטים בליגה, ואמש גם שחקנים רבים ב-NBA התייצבו לימינו והודו שהיו לפחות שלושה מהלכים ברבע האחרון שבהם היו צריכים להישרק עבירות לזכותו.

לברון התייחס להחלטה לא לשרוק לטובתו ואמר: "איבדתי את הכדור, דוראנט נגע בי מעט, הוא עשה עליי עבירה פעמיים, אבל מה אפשר לעשות לגבי זה?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פאול או מהלך נקי? דוראנט חוסם את לברון

קווין דוראנט חוסם את לברון ג'יימס, גולדן סטייט מול קליבלנד. צילום מסך, אתר רשמי
קווין דוראנט חוסם את לברון ג'יימס, גולדן סטייט מול קליבלנד/אתר רשמי, צילום מסך
קווין דוראנט חוסם את לברון ג'יימס, גולדן סטייט מול קליבלנד. AP
קווין דוראנט חוסם את לברון ג'יימס, גולדן סטייט מול קליבלנד/AP

פרשן המשחק מארק ג'קסון אמר על המהלך האחרון ש"זה פאול ברור, לא משנה איך תסובבו את זה", דמיאן לילארד צייץ בעדו גם כן, ואפילו חברו משכבר הימים נוריס קול צייץ מתל אביב: "שלוש עבירות בפוזשן אחד, ואף אחת מהן לא נשרקת. זה משוגע!".

"זה הרגיש לי כמו מהלך נקי, ואת כל החרא של הטוויטר הייתי משאיר שם", אמר דוראנט בתקיפות כשנשאל על המהלך ההגנתי האחרון. "כבר הייתי בסרט הזה, שמפקפקים במהלכים שלי. לא אתן לזה להשפיע עליי ולא אתייחס לזה".

דמיאן לילארד מופתע

גם חברו הטוב של לברון נוריס קול מוחה

אייזאה קנן מפיניקס מצטרף

סטיב קר גונן עליו, ציין שלדעתו לא היתה עבירה וכינה את החסימה של דוראנט "המהלך של הערב". כמו כן, דוראנט סיפר כי הוא עצמו ביקש לשמור על ג'יימס בדקות האחרונות, "רק בגלל שאני אוהב לשמור על שחקנים בעמדה שלי". למרות שהמהלכים האחרונים שלו היו שנויים במחלוקת, דוראנט רשם משחק הגנתי מצוין נוסף, כפי שעשה לא אחת העונה. לצד 25 הנקודות שלו הוא הוסיף 5 חסימות ושתי חטיפות - שכולן הגיעו ברגעים מתוחים וצמודים, כשאחת מהקבוצות מובילה בפער הקטן מחמש נקודות. ברבע האחרון שחקני קליבלנד החטיאו את כל ארבע הזריקות שנזרקו במצ' אפים ישירים מול דוראנט.

"קווין מגיע לשיאו כשיש לחץ", שיבח אותו סטיב קר. "יש לו אינסטינקטים נהדרים גם בהתקפה וגם בהגנה, ויש לו את האופי. הוא בנוי כמו ווינר, וההוכחה לכך היא שהוא עצמו ביקש לשמור על לברון, למרות שהייתה לו אחריות גדולה מאוד גם בצד ההתקפי והוא בקלות יכול היה לבקש שלא לשרוף את כל האנרגיות שלו גם בצד ההגנתי".

שחקני גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט, דריימונד גרין, מוחים על השיפוט. AP
דוראנט משמאל, אמש/AP

קווין דוראנט נגד צייצני הטוויטר

זו לא הייתה הפעם היחידה במשחק שבה דוראנט נהנה מהגנת השופטים, כשאחרי עימות עם חוסה קלדרון ניצל מספיגת עבירה טכנית שנייה. "דוראנט צריך להיות מורחק", אמר בנחרצות הפרשן ג'ף ואן גנדי, ומיד הוסיף: "אבל הם לא יעשו את זה". גם דוראנט ידע ש"בחיים לא, הם לא יזרקו אותי ברבע הראשון, הם לא יזרקו אותי כבר ברבע הראשון בגלל דחיפה קטנה. שמעתי שאייזאה תומאס וטריסטן תומפסון מבקשים את זה מהשופט. שידברו עם וויד, לברון, קווין לאב, החבר'ה האלה, הם לא היו רוצים שירחיקו אותי ממשחק כזה בשלב הזה. אני גם לא הייתי רוצה שהם לא יהיו שם. זה לא העניין. אנחנו מנסים לשחק וליהנות, וזה מה שעשינו".

דוראנט שוב יצא נגד הביקורת בטוויטר ונגד המצייצים באופן כללי, על אף שהוא נראה אחרי המשחק סורק את הטלפון שלו ארוכות, ועל אף שלאחרונה נחשף כי הוא מגיב לצייצנים מתוך חשבון בדוי. זה היה נקי", אמר על החסימה שלו על לברון, "זה כנראה מהלך שכל מיני חבר'ה בטוויטר מתווכחים עליו 24 שעות. הם כנראה היו במצב הזה בעבר, אבל לא בערב חג המולד באוראקל ארנה, אז הם יודעים... אז שישמרו את החרא שלהם לטוויטר".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול ג'ורדן בל, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
קר: "כמה שחקנים טובים יותר בעונה ה-15 שלהם מאשר בעונה העשירית?". לברון/רויטרס

סטיב קר משבח את לברון ג'יימס

לברון ג'יימס סיים משחק בינוני, שכלל 20 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, שהם כמובן נתונים שכל כדורסלן יכול להתגאות בהם, אבל לא לברון, לא בעונה הזאת, שבה השחקן עם ארבעה תארי MVP מעמיד ממוצעי על של 37.3 דקות למשחק, 28.9 נקודות, 8.2 ריבאונדים, 9.2 אסיסטים, 57 אחוז מהשדה ו-41 אחוז מהשלוש. מאמן הווריירס סטיב קר הודה שמדובר בתופעה ייחודית. "כמה שחקנים טובים יותר בעונה ה-15 שלהם מאשר בעונה העשירית?", אמר קר על לברון, "ובמיוחד כשמדברים על סופרסטארים. תעברו על הרשימה.

"כל אחד יכול לעשות את הדירוג שלו, ואיפה לברון נמצא ברשימה. תעברו על הרשימה: מייקל, בירד, מג'יק, וויט, קארים, ביל ראסל. רובם אפילו לא הגיעו לעונה ה-15 שלהם. האם מישהו מהם היה טוב יותר בעונה ה-15 שלו מאשר בעונה ה-10? קשה לי להאמין. כך שמה שהוא עושה עם המשחק שלו זה מדהים. הוא תמיד היה דומיננטי, עוצמה פיזית משנתו הראשונה. אבל האיכויות והמיומנויות שלו שלו בשלב הזה הן טובות מאי פעם. התחושה היא שעכשיו צריך להתמודד מולו בעוד הרבה אופנים שונים".

ג'יימס הארדן יוסטון. רויטרס
לא מודאג מרצף ההפסדים. ג'יימס הארדן/רויטרס

אחת הקבוצות שעשויות לאיים על ההגמוניה של גולדן סטייט במערב היא יוסטון. אלא שהקבוצה של ג'יימס הארדן נחלה הלילה הפסד שלישי ברציפות כשנכנעה לאוקלהומה סיטי של ראסל ווסטברוק. הארדן התייחס לעומס על השחקנים בעקבות הפציעות שפקדו את הקבוצה ואמר: "אנחנו נהיה בסדר, יש כמה חבר'ה שמשחקים קצת יותר מדי דקות. ההגנה שלנו לא עקבית ולגבי ההתקפה, אנחנו לא קולעים זריקות כמו שאנחנו אמורים לעשות. אנחנו צריכים לעבור את התקופה הזו, מדובר בעונה ארוכה".

אחרי שהוליכה את המערב במשך תקופה ארוכה, הרוקטס איבדו את המקום הראשון לגולדן סטייט האלופה בעקבות ההפסד לת'אנדר. מייק דאנטוני מאמן הקבוצה ניסה להסביר מה קרה ברבע האחרון: "היו לנו שש או שבע עצירות רצופות ברבע הזה, אבל לא הצלחנו לקלוע. קלענו 19 נקודות בלבד משום שג'יימס ישבר בחוץ חמש או שש דקות. יש לנו פיתרון לזה, כשהפצועים יחזרו נוכל לתמרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully