וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי קיין ומנצ'סטר סיטי שוברים שיאים, מוריניו שוב המום: "מצבים בדיחה"

הסיטיזנס הפכו לראשונים בפרמיירליג שהבקיעו 100 שערים בשנה קלנדרית ובדרך לשבור שיא אירופי, קיין כבר השתווה לשירר ויוכל לעבור את מסי ב-2017, מאמן יונייטד שוב בהלם מהספיגה לפני הסיום: "החמצנו כמו ילדים"

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. GettyImages
מכונה. שחקני סיטי חוגגים/GettyImages

מנצ'סטר סיטי נמצאת בדרכה לאליפות אנגליה, את זה כבר כולם יודעים, אך בדרך היא ממשיכה לשבור שיאים וגם אתמול (שבת) עיבתה את ספרי ההיסטוריה עם 0:4 על בורנמות' והארכת רצף הניצחונות בליגה ל-17. הסיטיזנס רחוקים רק שני ניצחונות מהשיא בחמש הליגות הבכירות, ששייך ללא אחר מאשר מאמנה, פפ גווארדיולה שעשה זאת עם באיירן מינכן.

פפ והשחקנים שלו לא הפסידו בבית ב-2017 (26 משחקים) וכבר ניצחה את אותה כמות משחקים כמו בכל העונה שעברה (18) ואנחנו רק באמצע העונה. המספרים ההתקפיים של התכולים פשוט מדהימים, ובשבת הם הפכו לראשונים בתולדות הפרמיירליג שהגיעו ל-100 שערים (וגם ל-101) בשנה קלנדרית. הכי קרובה לכך הייתה מנצ'סטר יונייטד (95 שערים בשנת 2000), האחרונה שעשתה זאת באנגליה הייתה ליברפול, שכבשה 106 פעמים בשנת 1982. אגב, לסיטי עוד יש שני משחקים עד לסיום השנה כדי להמשיך לחורר רשתות.

עוד בנושא

אנגליה: מנצ'סטר סיטי סגרה סיבוב עם 0:4 קליל על בורנמות'
ונגר: "היינו קפואים במחצית הראשונה". קלופ: "איבדנו ריכוז"
ברצלונה שברה שיאים, מסי בישל בלי נעל, ראמוס: "אנחנו מרגישים חרא"

"תמיד יש לך ספקות, אחרי כל כך הרבה ניצחונות רצופים, האם אתה מוכן מנטלית לעשות את זה שוב ושוב", הודה גווארדיולה בסיום, "זה מה שהכי הרשים אותי לגבי השחקנים האלה, הם הגיעו מוכנים. היה לנו מעט מאוד שטחים, אבל כבשנו שער יפה והשני כבר עזר לנו מאוד. שינינו את המערך ל-4:4:2 ומצאנו שטחים וקצב. הבקענו ארבעה שערים נהדרים. אני מאוד מאושר. חג מולד שמח לכולם".

הקטלוני החמיא בסיום בעיקר לסרחיו אגוארו, שכבש לראשונה באירופה צמד בנגיחות (וגם את שערו המאה באצטדיון האתיחאד), ולראחים סטרלינג, שכבש בכל חמשת משחקיו מול בורנמות'.

"יש לי הרבה כבוד לאגוארו ולמה שעשה, עושה ועוד יעשה", אמר, "אני שמח שיש לי בסגל אותו ואת ז'סוס. סטרלינג אגרסיבי מאוד עם או בלי הכדור. הוא יודע מתי לנסות דריבל ומתי למסור, בעוד בעבר הלך רק על דריבלים וזו הייתה טעות. הוא נהנה להבקיע. בעבר אני חושב שהוא חשש מעט. הוא שחקן צעיר וחשוב לנבחרת אנגליה. הדבר הכי קשה עם שחקנים בגיל הזה הוא לשמור על הרבה הגבוהה כל הזמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גם תומר חמד שמח בשבת, אחרי שבישל שער ניצחון לברייטון

הארי קיין יסיים ככובש המצטיין של 2017?

הארי קיין כבש אתמול שלושער בניצחון 0:3 של טוטנהאם על ברנלי, וגם הוא חווה 2017 יוצאת מהכלל. החלוץ האנגלי שקטע עם השלושער בצורת לא אופיינית של שני משחקי פרמיירליג מציג מספרי הבקעות שמציבים אותו בטופ העולמי. קיין כבש במהלך שנת 2017 החולפת 53 שערים ב-49 משחקים בכל המסגרות והוא יוכל לשדרג את הנתון הזה במשחק האחרון של הספרס ב-2017 נגד סאות'המפטון. אם יכבוש פעמיים נגד הסיינטס יסיים קיין את השנה כמבקיע המוביל בליגות האירופית הבכירות. זאת כיוון שהשחקנים הבכירים הניצבים איתו בראש הדירוג כבר לא יקיימו משחקים השנה.

לשם השוואה ליאונל מסי התכבד ב-2017 ב-54 שערים, אחד יותר מקיין, אך עשה זאת ב-64 משחקים וכאמור לא יכול לשפר את הנתון הזה השנה. כריסטיאנו רונלאדו כבש 53 שערים ב-59 משחקים. גם רוברט לבנדובסקי ואדינסון קבאני כבשו העונה 53 שערים ב-55 ו-62 הופעות בהתאמה.
והנה עוד הוכחה לגדולה של קיין: חלוץ הספרס כבש במהלך שנת 2017 שלושער שבע פעמים בכל המסגרות - פי שניים ויותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות באירופה. פייר אמריק אובמיאנג מבורוסיה דורטמונד הצועד במקום השני בקטגוריה סטטיסטית זו כבש שלושער רק שלוש פעמים ב-2017. במקום השלישי ניצב לו מאורו איקרדי מאינטר שאף הוא כבש שלושער שלוש פעמים במהלך השנה.

בנוסף השלושער של קיין הציב אותו עם 36 שערי פרמייר ליג במהלך 2017 בדיוק כמו לאלן שירר ב-1995. אם יכבוש מול סאות'המפטון ישבור קיין גם את השיא הזה. מאמן טוטנהאם מאוריסיו פוטצ'יני התייחס לעניין ואמר: "קיין שחקן מדהים. הוא צריך עוד שער לעבור את אלן ונראה במשחק הבא אם זה יקרה. קשה לי למצוא את המילים בשביל לתאר את הגדולה של הארי. הוא מפתיע אותי כל פעם מחדש. אני חושב שהוא עוד יכול להשתפר. הוא רק בן 24 ושחקן מגיע לשיא שלו בגיל 28 או 29".

קיין עצמו אמר: "אני יודע שהשוויתי את השיא של אלן שירר. הרגשתי שאני יכול לשבור אותו עוד במשחק היום. עכשיו נראה מה יהיה מול סאות'המפטון. לכבוש שלושער זה נחמד, אבל היום יכולתי לתת עוד שערים".

שחקן טוטנהאם הארי קיין חוגג. רויטרס
מספרים יותר מרשימים משל ליאו מסי. קיין/רויטרס

מוריניו: "אלו היו מצבים שבדיחה לא לכבוש מהם"

ובינתיים, בצד השני של מנצ'סטר, שוב דיכאון. מנ' יונייטד פספסה אתמול שתי נקודות כשסיימה ב-2:2 בלבד מול לסטר סיטי, אחרי שספגה שער בדקה ה-94 מול עשרה שחקנים של המארחת. לסטר הוליכה 0:1 משער של ורדי, יוניייטד הפכה ל-1:2 עם צמד של חואן מאטה, השדים האדומים יכלו להגדיל את התוצאה והחטיאו שוב ושוב, ועמוק בתוספת נענשו וספגו את ה-2:2 לעיני הקהל הצוהל בלסטר. עבור יונייטד זו מכה שנייה ברציפות, אחרי שבשבוע שעבר ספגו מול בריסטול סיטי בתוספת הזמן והודחו מגביע הליגה.

ז'וזה מוריניו, כצפוי, שוב סיפק ראיון מלא פיקנטריה. "אני מרגיש נהדר, אני מרגיש נהדר כאדם", אמר הפורטוגלי כשנשאל לתחושותיו אחרי התיקו, "אני עובד קשה. השחקנים עובדים קשה וכך גם אני. הענישו אותנו על הטעויות שלנו. מה עוד אני יכול לומר. זה היה משחק שהיינו אמורים לנצח בקלות. אבל כשאתה מחמיץ ומאבד כדורים באופן ילדותי אתה נענש על כך בסופו של דבר. אמרתי לשחקנים שלי בחדר ההלבשה במחצית שזה משחק קל שצריך לנצח. אני לא יודע למה אנחנו לא ניצחנו. לא ניצחנו כי לא כבשנו הזדמנויות נפלאות. הייתי אומר שאלו היו מצבים שבדיחה לא לכבוש מהם. בשניות האחרונות עשינו שגיאה הגנתית אדירה ורצף של כל הטעויות האלו עלו לנו בניצחון".

מאמן מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו. רויטרס
שוב בהלם. מוריניו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully