וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: חיפה יוצאת לגן נר, דאוסון מארח את ראשון לציון

17.12.2017 / 16:48

הירוקים ינסו לרשום ניצחון רביעי ברציפות מול הקבוצה החזקה של גלבוע/גליל (19:45, ספורט 5+). בני הרצליה האחרונה תארח את הכתומים. מכבי אשדוד תצא למשחק חוץ באילת

one

בווידאו: ניצחונה של גלבוע/גליל על הפועל ירושלים בשבוע שעבר

המחזור ה-10 בליגת העל יגיע לסיומו מחר (שני) עם שלושה משחקים נוספים. בקרב בין שתיים מהקבוצות המשתפרות של השבועות האחרונים תארח הפועל גלבוע/גליל את מכבי חיפה, כשעל הקווים יפגוש אריאל בית הלחמי את עוזרו בנבחרת האולימפית בקיץ שעבר עופר רחימי. בני הרצליה תחפש לברוח מהמקום האחרון בטבלה כשתארח את מכבי ראשון לציון הלא יציבה, במשחק ראשון של שון דאוסון מול קבוצת נעוריו. בקרב תחתית חם תארח הפועל אילת של שרון דרוקר את מכבי אשדוד של בראד גרינברג.

שחקן עין חרוד יותם חנוכי. קובי אליהו
זכה באליפות התיכונים, חוזר לליגה. יותם חנוכי/קובי אליהו

הפועל גלבוע/גליל - מכבי חיפה (19:45, משולב בספורט 5+)

ארבעה ניצחונות בחמשת המחזורים האחרונים הפכו את גלבוע/גליל מקבוצה שהייתה צמודה לתחתית הטבלה לקבוצה שנושקת לחבורת הצמרת. כעת יש לה הזדמנות לסיים את הסיבוב הראשון לפחות במקום הרביעי, אם תנצח את מכבי חיפה בבית. הקבוצה של אריאל בית הלחמי הייתה רחוקה מלהרשים נגד הפועל ירושלים בשבוע שעבר, אך זה לא מנע ממנה לנצח, בעיקר בזכות הצגת שיא של שחקן הפנים זאק לידיי, שפורח מאז עזיבתו של טיילר סטון. שחקן הפנים החדש, טריסטן ספרלוק, שערך נגד ירושלים את הבכורה שלו, קיבל תשעה ימים להכיר טוב יותר את הקבוצה שלו, ויקווה להראות יותר מיכולתו נגד חיפה. יותם חנוכי הצעיר מגיע למשחק לאחר שהוביל את תיכון עין חרוד לאליפות התיכונים הארצית.

שלושה ניצחונות רצופים הוציאו את מכבי חיפה מהתחתית הלוהטת והקבוצה של עופר רחימי שוב קרובה לאזורים בהם שהתה בעונה שעברה, מרכז הטבלה. חיפה התייצבה בשבועות האחרונים בעיקר עם חזרתו של עוז בלייזר לעניינים, ויכולת טובה גם אנג'ל רודריגס וברנדון באומן, ויודעת שניצחון בגן נר ישכיח את פתיחת העונה הרעה. הירוקים איבדו השבוע את דגן יבזורי לכחודשיים בשל פציעת ברך, וצירפו את זאק גרהם, שיגיע לארץ רק בהמשך השבוע. "שמחש הצלחנו לחבר ניצחונות", אמר עופר רחימי לקראת המשחק, "חשוב שנמשיך לעבוד קשה. גלבוע/גליל קבוצה מאומנת ואני רוכש כבוד רב לה ולמאמנה".

שחקן בני הרצליה שון דאוסון. ברני ארדוב
משחק מרגש מבחינתו. שון דאוסון/ברני ארדוב

בני הרצליה - מכבי ראשון לציון (20:00, משולב בספורט 5+)

אחרי שנתיים הרחק מתחתית הטבלה, בבני הרצליה חוזרים למקום בו שהו במשך מספר שנים רצופות וכל כך לא אהבו אותו. הפסד החוץ למכבי חיפה, במשחקו הראשון של המאמן הזמני אלון שטיין על הקווים, קבע כי הרצליה היא הקבוצה היחידה בליגת העל עם שני ניצחונות אחרי תשעה מחזורים, ואם לא תדע להפוך את העונה במהרה, היא צפויה להלחם על חייה עד לסיום העונה. גם הגעתו של אבירם זליקוביץ' לא עזרה לשרונים, שפשוט נפלו מהרגליים ברבע האחרון ברוממה. אקסבייר ת'יימס לא נרשם למשחק ואת מקומו יתפוס טים קמפטון ג'וניור שנפצע במשחק הבכורה שלו בהרצליה לפני חודש. שון דאוסון יפגוש לראשונה בקריירה שלו את הקבוצה בה גדל ובמדיה שיחק עד לעונה שעברה.

ארבעה הפסדים בחמשת המחזורים האחרונים דרדרו את מכבי ראשון לציון מקבוצה שמשתייכת לחבורת הצמרת, לקבוצה שבעוד הפסד אחד תצמד לחלק התחתון של הטבלה. אם היכולת הלא משכנעת לא הספיקה, השבוע איבדו הכתומים את הקפטן ניצן חנוכי עד לחודש פברואר בשל קרע ברצועה הצידית, והחתימו במקומו את אייל שולמן שחתם על חוזה עד לסוף העונה הבאה. בראשון לציון מקווים לצאת לדרך חדשה במשחק בהרצליה, לפני משחק הגביע החשוב נגד נס ציונה בשבוע הבא. "ניצבים בפני אתגר לא פשוט, בעיקר לאחר שני משחקים שבהם הרגשנו שאכזבנו את עצמנו ואת הקהל שלנו", אמר מרפי הולוואי לקראת המשחק. "שמוליק הכין אותנו כראוי ואנחנו יודעים מה עלינו לעשות על מנת לחזור למסלול הניצחונות".

מאמן מכבי ראשון לציון שרון דרוקר. ניב אהרונסון
רוצה לברוח מהתחתית. שרון דרוקר/ניב אהרונסון

הפועל אילת - מכבי אשדוד (18:30, משולב בספורט 5+)

אחרי הניצחון הגדול על מכבי ראשון לציון בחוץ, הקבוצה של שרון דרוקר נמצאת בעמדה טובה יותר לקראת המשך הדרך ויודעת שאם תדע לנצח את שני המשחקים הקרובים שלה, בהן תפגוש יריבות לתחתית הלוהטת, תעשה צעד משמעותי לכיוון מרכז הטבלה עם סיום הסיבוב. באילת היו מאוד מרוצים מההופעה של ג'ורדן לויד, שקלע 21 מ-23 הנקודות שלו במחצית השנייה וההארכה נגד הכתומים, ויש שמדברים כבר על רצון להארכת חוזה לעונה נוספת לגארד. מי שעדיין לא הוכיח את עצמו הוא הפורוורד דמיון ג'יימס עם 4.8 נקודות בממוצע בארבעה משחקים עד כה.

גם במכבי אשדוד מגיעים למשחק עם הרבה מאוד אוויר אחרי שידעו לצאת עם ניצחון מהמשחק הביתי החשוב נגד הפועל תל אביב. הקבוצה של בראד גרינברג קיבלה יכולת שיא מגיל אמיתי במשחקו השני במועדון, ותקווה לבנות על הניצחון ולהגיע עם ביטחון למשחק התחתית החשוב. אדם אריאל, שנפגע לפני כחודש נגד מכבי תל אביב בקרסולו, צפוי לחזור בתקופה הקרובה, וכך גם הסנטר ג'ראלד לי, שמחלים מקרע במיניסקוס. אחרי שלי יחזור לסגל, טרנס ווטסון צפוי לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully