וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורי וולדן: "התפיסה לגבי גלן מוטעית, תמיר בלאט חסר פחד"

12.12.2017 / 8:15

שיתוף הפעולה עם גלן רייס ג'וניור, ההתפתחות של תמיר בלאט והשאיפה לקחת אליפות. אחרי הניצחון על מכבי תל אביב, קורי וולדן מהפועל חולון התפנה לראיון. וגם: חמש נקודות לסיכום המחזור

one
"עשיתי עבודה טובה אבל לקראת הסיום פייר ג'קסון נכנס למשחק, אי אפשר לעצור אותו לאורך יותר מדי זמן"

במשך שנים אחת הקלישאות החוזרות על עצמן בכדורסל הישראלי דיברה על המשחק שאחרי הניצחון על מכבי תל אביב. הסטטיסטיקה הראתה שקבוצות נופלות בכל פעם אחרי אותו ניצחון הרואי, אך ככל שהצהובים דעכו בשנים האחרונות, וניצחון על הקבוצה העשירה מיד אליהו לא הפך לעניין כל כך נדיר, כך גם הקלישאה נעלמה. אלא שהעונה, כשמכבי תל אביב החזירה את כוחה, יהיה ניתן לבחון זאת מחדש. לפחות בכל הנוגע להתרגשות, לדן שמיר לא תהיה עבודה קשה מדי עם שחקניו, שפשוט סרבו לקחת את הניצחון על הצהובים כדבר גדול מדי.

"אני כנראה לא מבין את כל החשיבות של זה, אני יודע שזה היה משחק די גדול, וזה תמיד טוב להשיג ניצחון במקום כזה", אמר קורי וולדן אתמול (שני) בראיון לוואלה! ספורט, והצטרף לשאר חבריו שפשוט לא הבינו את ההישג הנאה שעשו, "זה מקום מאוד יוקרתי וידוע. דיברתי קצת עם גיא פניני וג'ו אלכסנדר, אבל חוץ מזה, לא ידעתי יותר מדי על החשיבות והיוקרה של המשחק הזה".

וולדן ידוע בתור שחקן הגנה ברמה גבוהה, ואכן למשך שלושה רבעים עצר בצורה יפה את הגארדים האיכותיים שיש ממול עד שפייר ג'קסון התפוצץ וכמעט הפך את המשחק, "הם שחקנים גדולים, שחקנים שכולם מכירים, זה תמיד טוב עבורי לבחון את ההגנה שלי מול שחקנים ברמה הכי גבוהה של היורוליג. ידעתי שאני צריך להיות בפוקוס בכל מהלך, בלי שום ירידה במשחק שלי, להפוך את זה להכי קשה שאפשר עבורם. כשאתה משחק מול שחקנים ברמה הזאת, די קשה לעצור אותם. אתה משחק מול שחקנים ממש טובים, והדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות זה להקשות עליהם. גם אם יקלעו, שזה לא יהיה סל קל, שיעבדו קשה על כל סל. עשיתי עבודה טובה אבל לקראת הסיום ג'קסון נכנס למשחק, אי אפשר לעצור אותו לאורך יותר מדי זמן".

שחקן הפועל חולון קורי וולדן. ברני ארדוב
השתלב יפה בפאזל של דן שמיר. וולדן/ברני ארדוב

איך באמת לא נסחפים אחרי ניצחון כזה?

"זה ניצחון גדול, ניצחון במבחן גדול שעמדנו בו, אבל יש לנו עוד משחק כבר מחר (הראיון נערך ביום שני, א.ש). אתה לא יכול להתרגש יותר מדי מניצחון כשמגיע המשחק הבא. אי אפשר לשמוח מניצחון שהיה לפני יומיים, ואם אתה לא תרד לקרקע, אז אתה תפסיד, אין שום דרך אחרת. חייבים להיות בפוקוס למשחק הבא, וזה יהיה חבל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
seperator
"בקולג' הייתי שחקן הגנה טוב אמנם, אבל אני חושב כשעברתי להיות מקצוען הפכתי להיות שחקן יותר שלם"

וולדן בן ה-25 לא נמצא באור הזרקורים בקבוצה הנוצצת של חולון. הוא בוגר אוניברסיטת איסטרן קנטאקי הקטנה, שם היה סקורר אבל נודע בעיקר כשחקן הגנה נהדר. אחרי שנה בליגת הפיתוח ושנה נוספת באוסטנד הגיע לחולון, ובהתחלה לא הרשים, עד כדי כך שהחלו שמועות על עתידו. ככל שהתקדמה העונה וולדן השתפר ועומד כעת על 10.7 נקודות, 3 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים בממוצע בליגה, ובליגת האלופות נבחר ל-MVP של המחזור האחרון כשקלע 31 נקודות בניצחון הביתי על אולדנבורג.

"הפכתי לשחקן יותר שלם. בקולג' הייתי שחקן הגנה טוב אמנם, אבל אני חושב כשעברתי להיות מקצוען הפכתי להיות שחקן יותר שלם. מניע את הכדור, שומר טוב, קולע גם, אבל לא לוקח את המשחק על עצמי בצורה דומיננטית, אני חושב שככל שהזמן עבר הפכתי להיות שחקן יותר שלם".

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהעלית את רמת המשחק שלך מיד עם הפציעה של טו הולוואי.

"בזמנים כאלה אין לך שום ברירה אלא להתעלות, הלוואי שזה לא קרה ושהוא נפצע, ואני צריך להרים את המשחק שלי. זה הסתדר, התחלתי לשחק טוב יותר, ואני מקווה לייצר מומנטום ולבנות על זה".

הזכייה בתואר האישי בשבוע שעבר עושה לך משהו?

"התואר של ה-MVP הוא נחמד, אבל אני הרבה יותר שמח שניצחנו את המשחק והשארנו את התקווה שלנו לעלות שלב באירופה. אני שמח על הזכייה, אבל הרבה יותר על הניצחון. במשחק פשוט כמה זריקות שלי נכנסו, נכנסתי למומנטום, הלכתי לסל והגעתי לקו העונשין קצת יותר פעמים, שיחקתי יותר אגרסיבי ויש משחקים שזה פשוט עובד, ככה זה".

שחקן הפועל חולון גלן רייס ג'וניור. ברני ארדוב
"אנחנו אנשים מאוד שונים". גלן רייס ג'וניור/ברני ארדוב
seperator
"אני לא אחד שלוקח הרבה זריקות, ולא אכפת לי שמישהו אחר יקח יותר מדי זריקות"

עם כל הכבוד לגארד האמריקאי, הכוכבים של חולון הנוכחית בשלב הזה הם גלן רייס ג'וניור, שגם בראשון הצטיין נגד מכבי תל אביב ותמיר בלאט. כל זאת כשגם כוכבם של ג'ו אלכסנדר וגיא פניני הספיק לזרוח השנה. וולדן מפרגן מאוד ליכולת של חבריו.

"כמו שאתה יודע הבחור הוא שחקן כדורסל טוב, יודע לשחק מצוין", סיפר על רייס ג'וניור, "מחוץ למגרש אנחנו מסתדרים מצוין למרות שאנחנו אנשים שונים לחלוטין. הוא הרבה יותר מוחצן ואני די סגור, אני לא הייתי אומר ביישן אבל שקט. אנחנו מבלים די הרבה, והוא בחור ממש טוב, לאנשים יש תפיסה מוטעית לגביו רק בגלל שהוא כל כך תחרותי ומראה כל כך הרבה רגשות במהלך המשחק. אנשים טועים לגביו. הוא חבר נהדר לקבוצה, ופשוט רוצה לנצח משחקים".

איך זה לשחק באמת עם שחקן שלוקח את רוב הזריקות?

"באופן אישי לא אכפת לי, אני לא אחד שלוקח הרבה זריקות, ולא אכפת לי שמישהו אחר יקח יותר מדי זריקות. אם הוא זורק 23 זריקות ואנחנו מנצחים, אז שיזרוק 23 זריקות. הוא שחקן אגרסיבי, סקורר אגרסיבי, אני תומך בכל אחד מהחברים שלי לקבוצה, ואם הוא בוחר לקחת 23 זריקות, אז שיזרוק".

השילוב בינך לבין תמיר בלאט עובד בינתיים מצוין. הוא מככב בהתקפה ואתה סטופר הגנתי.

"אין לו פחד, הוא שחקן טוב מאוד, אני נהנה לשחק איתו, נהנה מאוד שהוא בצד שלי. אפשר לומר שהוא אחראי יותר על ההתקפה ואני על ההגנה, ככה המשחק משוחק. לפעמים אני קולע, לפעמים תומר קולע, לפעמים הוא שולט יותר בהתקפה ואני מתרכז בהגנה, אפשר להגדיר את זה ככה".

מפתיע אותך שילד בן 20 לוקח כל כך הרבה אחריות?

"אני תומך בו מאוד, אם יש לו זריקה פנויה, הוא חייב לקחת אותה. הוא הוכיח שהוא יכול לקלוע, כמו שאמרתי מקודם, אני תומך בכל אחד מהחברים שלי לקבוצה. אם תמיר רוצה לקחת את הזריקה האחרונה, אני בעד ההחלטה שלו, הוא יכול לעשות את זה".

שחקני הפועל חולון תמיר בלאט, חנן קולמן. ברני ארדוב
אין לו פחד. תמיר בלאט/ברני ארדוב
seperator

חולון תעלה הערב (21:00, שידור ישיר ב-5+ לייב) למשחק נגד מורסיה כשהיא יודעת שניצחון ישים אותה בעמדת זינוק מצוינת גם באירופה אחרי שבליגה היא כבר במקום השני. "אנחנו יכולים להגיע לאן שרק נרצה. כל עוד לא נשבר בתוך הקבוצה, הוכחנו שאנחנו יכולים להיות די טובים, כמו שהוכחנו במשחקים האחרונים, הדבר הכי חשוב זה לבוא לכל משחק באותה הגישה, ולבוא ביחד. כל עוד לא יהיה לנו יותר מדי נוח, אז דברים טובים יבואו משם. לגבי השאלה האם האליפות היא דבר ריאלי? כן, אני חושב שזה ריאלי".

וויל קלייבורן, ג'יימס בל, דריון אטקינס. כולם עברו בחולון והלכו לכסף גדול. זה המטרה גם שלך?

"המחשבה הראשונית שלי הייתה לבוא לשחק בקבוצה טובה, עם מאמן טוב וקהל ממש חזק. אם הזדמנות אחרת תפתח עבורי בעתיד, אני אסתכל עליה. אבל כרגע אני חושב רק מה אני יכול לתרום לקבוצה שלי, ולנצל את ההזדמנות המצוינת שקיבלתי".

גיל אמיתי שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה. אדריאן הרבשטיין
גיל אמיתי/אדריאן הרבשטיין

חמש נקודות

1. פעם כדי לנצח את הפועל ירושלים היריבה הייתה צריכה לתפוס יום טוב. גלבוע/גליל שיחקה משחק ממש לא מרשים וניצחה את האלופה. סימן לדאגה לירושלים, סימן מעודד לבית הלחמי.

2. עירוני נס ציונה, הפועל אילת ומכבי אשדוד פתחו את המחזור עם שני ניצחונות וניצחו, בני הרצליה תשלים את המחזור מחר ותשלים ארבעה ניצחונות לנועלות הטבלה?

3. שתי נקודות בלבד קלע ג'ורדן לויד במחצית הראשונה נגד ראשון לציון ואילת נראתה רחוקה מהמשחק. את ההתמודדות הוא סיים עם 23, ואילת סיימה עם ניצחון חשוב.

4. יותר מעודד מהמספרים של כרם משעור (7 נקודות ו-6 ריבאונדים) הוא העובדה שהיה על המגרש 20 דקות. עכשיו לקבל את הצ'אנס גם ביורוליג.

5. 11 נקודות ב-34 דקות רשם גיל אמיתי בארבעה משחקים העונה בעירוני נס ציונה. במשחקו השני במכבי אשדוד הוא קיבל 24 דקות והחזיר עם 15 נקודות וניצחון גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully