וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי אשדוד ניצחה 80:82 את הפועל תל אביב

החבורה של גרינברג קטעה רצף של ארבעה הפסדים עם ניצחון על האדומים, להם זה הפסד ליגה חמישי העונה. הנרי סק להט עם 20 נקודות עבור אשדוד. לימונד קלע 16 לזכות הפועל תל אביב אך החטיא עם הבאזר

one

מכבי אשדוד קטעה הערב (שני) רצף של ארבעה הפסדי ליגה לאחר שניצחה את הפועל תל אביב 80:82 בתום מותחן במשחק במסגרת המחזור התשיעי בליגת העל. המשחק התנהל על פי תבנית קבועה למדי: הפועל תל אביב פתחה פער שהגיע לשיא במהלך הרבע השני (19:30) בעוד אשדוד רדפה אחר היריבה והצליחה פעם אחר פעם לחזור למשחק. ברבע האחרון הנרי סק התחיל להיכנס לקצב, הפועל תל אביב נרגעה מעט, ואשדוד ניצלה זאת כדי לעלות ל-70:73.

האדומים החטיאו כמה זריקות קריטיות בשלב הזה של המשחק ונראה שהידיים רעדו להם בדקות הסיום. הצהובים עשו כמה טעויות משלהם אבל אלילת המזל הייתה לצידם. בהתקפה האחרונה הפועל תל אביב החטיאה שלוש זריקות שהיו יכולות לנצח עבורה את המשחק כולל זריקה של לימונד עם הבאזר והחגיגה האשדודית נפתחה. הנרי סק קלע 20 לזכות המנצחת. גיל אמיתי שעזב לאחרונה את נס ציונה כדי לקבל דקות משחק הוסיף 15 בבכורה באשדוד כולל 3 מ-6 לשלוש נקודות. 16 נקודות של לימונד לא עזרו להפועל תל אביב.

בסיכומו של דבר אשדוד רושמת ניצחון חשוב במאבקי התחתית. הפועל תל אביב עדיין לא מצליחה להיכנס לקצב העונה ולכל משחק מתייצבת קבוצה שונה לחלוטין. גם מאט האוורד שחזר לאחר היעדרות ממושכת ותרם 7 נקודות לא שינה את התחושה המתעתעת בנוגע לאדומים.

סק הנרי, מכבי אשדוד. יוסי ציפקיס
הוביל את קלעי אשדוד. סק הנרי/יוסי ציפקיס
seperator

המשחק נפתח בצורה צמודה וסל של רביב לימונד קבע 8:8 ארבע וחצי דקות מהפתיחה. בשלב הזה אשדוד התקשתה לייצר סלים, הפועל תל אביב טסה קדימה בהנהגת לימונד וטוני גפני וסיימה את הרבע ביתרון 14:20.

מאט הווארד, הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
ושוב אתכם. מאט הווארד/יוסי ציפקיס

בפתיחת הרבע השני התנופה של האדומים נמשכה ושלשה של אדריאן בנקס סיימה ריצת 2:10 בדרך ליתרון תל-אביבי 19:30. אשדוד לא נשברה, פתחה בניסיון קאמבק ושתי נקודות של נתנאל ארצי מהקו קבעו 36:38 בלבד להפועל תל אביב. האדומים ניסו לייצב את השורות אבל התנופה של המארחים נמשכה ושלשה אדירה של גיל אמיתי מחצי מגרש עם הבאזר העלתה את אשדוד ליתרון 43:44 במחצית. דייויד לורי הוביל את קלעי אשדוד עם 11 נקודות וגיל אמיתי הוסיף 10 משלו. אדריאן בנקס עם 10 בשורות הפועל תל אביב. רביב לימונד עם 9.

דני פרנקו, הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
עוד הפסד. דני פרנקו/יוסי ציפקיס
שחקני מכבי אשדוד. יוסי ציפקיס
שחקני אשדוד ברגע של התעלות/יוסי ציפקיס

שלשה של טוני גפני שתי דקות בתוך הרבע השלישי החזירה את היתרון להפועל תל אביב 46:47. הנדנדה נמשכה כשג'אמפ של של קמרון לונג העלה את אשדוד ל-51:52 לזכות החבורה של בראד גרינברג. בשלב הזה הפועל תל אביב איפסה את הידית ושתי שלשות של רפי מנקו ורביב לימונד הטיסו את האדומים ליתרון משלהם 52:59. עד לסוף הרבע אשדוד הצליחה לצמק ולפני עשר הדקות האחרונות הפועל תל אביב הובילה 60:63.

רביב לימונד, הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
הפגין יכולת אישית טובה, אך החטיא עם הבאזר. לימונד/יוסי ציפקיס

שלשה של טיי מקי העלתה את הפועל תל אביב ליתרון של שש נקודות דקה בתוך הרבע האחרון. סק הנרי נכנס לקצב והגיב מיד בשלשה משלו ונקודות ראשונות של טרנס ווטסון במשחק החזירו את היתרון לאשדוד 68:69. דאנק אדיר של סק הנרי הקפיץ את הקהל האשדודי והיתרון הביתי עלה ל-70:73. מן העבר השני מקיי עם מהלך של סל ועבירה השווה ל-73:73. המשחק המשיך להיות צמוד וסל של לימונד קבע 79:79 שתי דקות לסיום. גיל אמיתי הגיב בשלשה ואשדוד עלתה ל-79:82. אשדוד איבדה כדור קריטי במצב של 80:82 כשעל השעון נותרו 25 שניות לסיום. הפועל תל אביב לא הצליחה לעשות סל משלוש הזדמנויות קורצות, לימונד פספס הזדמנות לשלוח את המשחק להארכה עם הבאזר ואשדוד חגגה ניצחון 80:82.

טוני גפני, הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
רכש טוב לאדומים, אך הערב הוא לא עזר. גפני/יוסי ציפקיס

קלעו למכבי אשדוד: סק הנרי 20 נקודות (6 מ-9 מהשדה), גיל אמיתי 15 נקודות (3 מ-6 לשלוש), דייויד לורי 15 נקודות -10 ריבאונדים, קמרון לונג 13 ו-5 ריבאונדים, נמרוד לוי 8, טרנס ווטסון 4, טראוויס ווריק 3, אלכס צ'וברוביץ' 2 (1 מ-5 מהשדה)

קלעו להפועל תל אביב: רביב לימונד 16 נקודות (5 מ-9 מהשדה), טוני גפני 14, אדריאן בנקס 12, טייווין מקיי 11 נקודות, רפי מנקו 8 נקודות (1 מ-7 לשלוש), ג'רל מקניל 8, מאט האוורד 7 נקודות ו-6 ריבאונדים, תומר גינת 4 נקודות, אייל שולמן ודניאל איידן שיחקו ולא קלעו

רפי מנקו, הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
החטיא כמה זריקות שהיו יכולות לשנות את המשחק. מנקו/יוסי ציפקיס

גרינברג: "ניצחנו רק משחק אחד"

מאמן אשדוד בראד גרינברג היה מאוד מאופק בסיום ואמר: "אני שמח בשביל השחקנים. הם יכולים לחייך כמה ימים. אבל אנחנו צריכים לחשוב קדימה. טוב לנצח, אבל אין מה לחגוג יותר מדי. צריך להמשיך הלאה. הניצחון הזה לא מפצה על ההפסד פה לחולון. אנחנו פשוט חייבים לנצח משחקים. זה רק משחק אחד. עלינו להשתפר".

על גיל אמיתי שהצטרף לפני עשרה ימים מנס ציונה וקלע הערב 15 נקודות ואמר גרינברג: "זה טוב שיהיה לנו קצת איזון קבוצה וטוב שיש מי שיוריד קצת לחץ מהנרי סק. הוא יודע מה הוא עושה על המגרש. הוא חייב לצבור ביטחון כי הוא לא שיחק כמה שנים ברמה הזאת".

מנגד המאמן המפסיד דני פרנקו אמר: "היו לנו שני רבעים לא טובים. פתחנו את המשחק מצוין אבל כשהובלנו בדו ספרתי היינו צריכים להיות עקביים. בדקות הפחות טובות אשדוד ידעו לחזור. יכולנו לברוח אבל לא עשינו את זה. אני יוצא עם הרבה דברים טובים מהמשחק הזה. בסוף היו לנו שלוש זריקות של לקחת את המשחק או לא. כל זריקה טובה יותר מהשנייה. אנחנו ממשיכים קדימה. נבנה הררכיה וכל אחד יידע מה מקומו על המגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully