וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש התמיד: דירוג הבינלאומיים עם הכניסה של ניקולה ווצ'ביץ'

11.12.2017 / 15:00

בזמן שאורלנדו שלו מתקררת אחרי פתיחת עונה מהאגדות, המונטנגרי שומר על כושר שיא ונראה כמועמד לגיטימי לשחקן המשתפר. דירוג הזרים חוזר עם כוכב המג'יק ונציגות נכבדת מאוקיאניה

צילום: נועם אשל עריכה: מתן חדד

* הדירוג מתייחס ליכולת של השחקנים בשבועיים האחרונים

1. יאניס אנטטוקומפו - מילווקי, יוון/ניגריה

המספרים מאז ה-27 בנובמבר: 30.6 נקודות, 10.1 ריבאונדים, 4.7 אסיסטים, 11.7+ מדד פלוס-מינוס. מאזן הקבוצה: 1:6. דירוג אחרון: 3

אם אתם כאן, הגדולה של היווני, שחגג לאחרונה 23, ודאי לא זרה לכם. תרשו לנו להסב את הדיון למה שקורה סביבו במילווקי, שמטפסת במעלה הטבלה - עם מאזן 4:11 מאז הטרייד של אריק בלדסו - על אף בעיות אמיתיות שמתחילות להיחשף בגזרת המאמן. לאנטטוקומפו שלום, כפי שניתן להסיק עם חזרתו למקום הראשון אצלנו.

במצעד הקודם דיברנו על האפשרות של יאניס כסנטר בהרכבים נמוכים, וצוות האימון של הבאקס לא בדיוק שש לספק את הסחורה. למעט ניסיונות קצרים ונואשים בהפסד לבוסטון (שבו אנטטוקומפו התפוצץ עם 40 נקודות), לא ראינו את ג'ייסון קיד מעביר דקות של ממש עם הרכבים שלא כוללים את ג'ון הנסון או ת'ון מאקר. קשה לראות מה השניים מספקים, בהגנה או בהתקפה, שגורם לקיד לחשוש עד כדי כך מהמחשבה על הרכבים בלי אחד מהם על המגרש. קיד הוכיח את עצמו כבר בתור מאמן שלא מפחד לחשוב מחוץ לקופסה, פשוט לאו דווקא בדרכים שהוכיחו את עצמן כיעילות בכדורסל המודרני.

רק לאחרונה, למשל, גילינו שההגנה של מילווקי מנסה להיגמל מדאבל-טים אגרסיבי על כל פיק-אנ-רול - טקטיקה שתמיד מוכיחה את עצמה כבעייתית מרגע שמנתקים ממנה את יתרון ההפתעה. הסגל של הבאקס אמנם אתלטי וארוך, בהנהגת האתלט הכי ארוך בליגה, אך ההגנה ההיפראקטיבית של הבאקס מפוזרת באופן שגובל ברשלנות. במשחק מול הפיסטונס בשבוע שעבר קיד התעלה על עצמו, כששלח לקו את רג'י ג'קסון במכוון כשנותרו תשע שניות על השעון, על אף שהבאקס היו ביתרון 4 נקודות (!). יותר מכל שחקן בסגל שלו, קיד הוא זה שצריך להשתפר כדי שיאניס והבאקס עמוסי הכישרון יגיעו לאן שהם צריכים להגיע כבר העונה.

עוד בנושא

הלילה: בוסטון גברה 81:91 על דטרויט, 87:102 לטורונטו על סקרמנטו
קרב הג'יימסים על ה-MVP: הארדן ויוסטון "פשוט דוהרים", לברון "מטורף"
מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר: חמש התופעות של פתיחת העונה ב-NBA

seperator

2. ג'ואל אמביד - פילדלפיה, קמרון

המספרים: 27 נקודות, 10.8 ריבאונדים, 2.6 חסימות. מאזן הקבוצה: 3:2. דירוג אחרון: 1

על אף שנושל מהמקום הראשון, ג'ו-ג'ו ממשיך להיות הסיפור הכי כיפי בליגה. הענק החביב מתעלל ביריביו על המגרש ובטוויטר, ויש משהו מרענן בקלילות שבה הוא לוקח את כל העסק. בזמן שכוכבים אחרים עושים כל מאמץ כדי להסתיר את העובדה שהם, איך נאמר, אנושיים, אמביד לא מרגיש חשוב מדי, והתוצאה היא אותנטיות מקסימה, נדירה ומשעשעת, וטראש טוק שכבר עלה לדרגת אמנות.

על המגרש הוא מוביל את פילי בנקודות עם 23.5 העונה, אותן הוא משיג מאיפה שהוא רק רוצה. הוא עדיין מחלק ליריבות יותר כדורים מפיצ'ר בבייסבול (ארבעה איבודים למשחק), אבל זה לא מפריע לו להיות אחד הכוחות הכי דומיננטיים ב-NBA. בהגנה הוא מנצל את הנתונים הפיזיים והאינסטינקטים הנהדרים שלו להיות העוגן של הקבוצה תחת הסל, והוא אפילו מתחיל לקבל באזז לתואר שחקן ההגנה. הפער בין המספרים של פילי איתו ובלעדיו מסבירים בדיוק למה.

יאניס אנטטוקומפו עם מאמן מילווקי באקס ג'ייסון קיד. AP
עכשיו הגיע תורו של המאמן למצוא פתרונות. יאניס עם ג'ייסון קיד/AP

3. אל הורפורד - בוסטון, הרפוליקה הדומיניקנית

המספרים: 14.7 נקודות, 7.6 ריבאונדים, 6.3 אסיסטים, 40.7 אחוזים משלוש. מאזן הקבוצה: 2:5. דירוג אחרון 6

הסלטיקס ממשיכים להדק את האחיזה שלהם על המקום הראשון במזרח, והביגמן שלהם מתגלה כאחת הסיבות המרכזיות לכך. הורפורד תופר כל חור בהתקפה עם הוורסטיליות המדהימה שלו, ובצד השני מנצח על ההגנה הטובה בליגה.

seperator

4. בן סימונס - פילדלפיה, אוסטרליה

המספרים: 16.8 נקודות, 9.1 ריבאונדים, 7.6 אסיסטים, 38.1 דקות משחק. מאזן הקבוצה: 6:2. דירוג אחרון 2

בעונה שעברה סימונס לא שיחק, על אף שהיה אמור להחלים מהפציעה שלו במהלך העונה. או אז, נאמני תיאוריות הקונספירציה הזכירו את העובדה שיש לו סעיף בחוזה עם נייקי, שמבטיח לו בונוס אם יזכה בתואר רוקי העונה. אם זה אכן היה האינטרס שהנחה את סימונס לחזור למגרשים רק העונה - זה עבד. האוסטרלי מיצב את עצמו בתור הפייבוריט הבלתי מעורער לתואר, במחזור שדווקא מפתיע לטובה.

אל הורפורד, בוסטון סלטיקס. AP
הכי מגוון שיש. הורפורד/AP

5. ניקולה ווצ'ביץ' - אורלנדו, מונטנגרו

המספרים: 19.4 נקודות, 11.5 ריבאונדים, 4.5 אסיסטים. מאזן הקבוצה: 3:5. דירוג אחרון: לא דורג

הסנטר המונטנגרי של המג'יק כנראה חש בעצמותיו את הופעת הבכורה שלו במצעד, והגיב עם טריפל דאבל ראשון בקריירה ביום ראשון מול אטלנטה - 31 נקודות (4-6 משלוש), 13 ריבאונדים ו-10 אסיסטים היו לו בהפסד הדרמטי. אורלנדו חזרה למציאות אחרי פתיחה מהאגדות, אבל ווצ' ממשיך לפתח את משחק ההתקפה שלו ולהיות אחד האירופיים המרשימים של העונה ב-NBA. העונה הקליעה הרכה שלו נמתחה אל מאחורי קשת השלוש, והמרוויחים המרכזיים הם ארון גורדון והשחקן שתמצאו במקום התשיעי ברשימה.

seperator

6. מארק גאסול - ממפיס, ספרד

אחרי שבפירוש (לא) גרם לפיטורים של דייויד פיזדייל, גאסול חוזר למאמציו הנואשים להוביל את הספינה הטובעת של ממפיס לחוף מבטחים, ביבשת שקוראים לה "הגרלת הלוטרי". כשגאסול מביט סביבו בחדר ההלבשה הוא יכול לסמן רק את טייריק אוונס בתור שחקן NBA שהוא חד משמעית טוב. לא נותר לספרדי אלא לספור את הימים עד לחזרה של הרכז שלו, מייק קונלי.

ניקולה ווצ'ביץ', אורלנדו מג'יק. AP
הסלע של אורלנדו. ווצ'ביץ'/AP

7. דניס שרודר - אטלנטה, גרמניה

המספרים: 22.5 נקודות, 5.3 אסיסטים, 1.5 איבודים. מאזן הקבוצה: 4:2. דירוג אחרון: לא דורג

המטרה של המשחק היא לשים את הכדור בתוך הטבעת. זו הסיבה היחידה שהגרמני מוצא את עצמו בעשירייה הראשונה. אבל הוא עדיין מרוויח את זה ביושר. אפילו עם הסגל המדולל של ההוקס, העובדה ששרודר מספק נקודות בקצב כזה, ביעילות מתקבלת על הדעת, היא לא מובנת מאליה.

seperator

8. סטיבן אדאמס - אוקלהומה סיטי, ניו זילנד

המספרים: 17.5 נקודות, 9.3 ריבאונדים. מאזן הקבוצה: 2:4. דירוג אחרון: לא דורג

בזמן שההתקפה של הת'אנדר מתקשה להתארגן סביב שלושה כוכבים, ההגנה דווקא מפתיעה לטובה - מקום שני בליגה ביעילות - והעונה של אדאמס היא אחת הסיבות העיקריות לכך. החתיכות בפאזל השאפתני של סם פרסטי לא בדיוק מתחברות, אבל פינה אחת כבר סגורה - הניו-זילנדי בן ה-24 הוכיח שהוא הסנטר הפותח של הקבוצה עד להודעה חדשה. בזמן שהאולסטארים מנסים ליישב ביניהם את חלוקת הזריקות, אדאמס רק מספק חסימות לכל מי שנמצא ברדיוס שלו, וקוטף את ההזדמנויות שלו דרך כדורים חוזרים בהתקפה (שישה למשחק בשבועיים האחרונים). קשה לבקש ממנו יותר ממה שהוא כבר עושה.

סטיבן אדאמס, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
בצד ההגנתי הת'אנדר דווקא נראים מצוין, בעיקר בזכותו. סטיבן אדאמס/AP

9. אוון פורנייה - אורלנדו, צרפת

המספרים: 19.2 נקודות, 2.3 שלשות ב-40 אחוזי הצלחה, 35.1 דקות. מאזן הקבוצה: 3:3. דירוג אחרון: לא דורג

הנציג השני של אורלנדו קולע ביעילות, נשאר בנתיב שלו, אם לצטט את לוואר בול, ועוזר לרכזים בעשיית המשחק. ווגל והמג'יק עדיין מנסים להבין מי הם, אבל אם לשפוט לפי דקות המשחק שהוא מקבל, אין ספק שהסווינגמן הצרפתי הוא חלק מכל מה שהם מנסים לבנות.

seperator

10. ג'ו אינגלס, יוטה, אוסטרליה

המספרים: 11.4 נקודות, 4.7 אסיסטים, 2.7 שלשות ב-38.8 אחוזי הצלחה. מאזן הקבוצה: 3:4. דירוג אחרון: לא דורג

"חביב הקהל" הולך הפעם ליקירנו האוסטרלי. אקס מכבי תל אביב מוכיח ערב אחרי ערב שאפשר להיות שחקן NBA אפקטיבי עם חזות של רופא שיניים. אינגלס הוא הסמול פורוורד הפותח של אחת הקבוצות הכי מעניינות בליגה, ומגיע לו לא מעט מהקרדיט על ההצלחה הקבוצתית המפתיעה. אינגלס אף פעם לא רושם מספרים מפוצצים, אך אינטליגנציית המשחק העילאית שלו, בשילוב הריווח שהקליעה שלו מייצרת, הופכים אותו למרכיב קריטי בהתקפה התזזיתית והמסונכרנת של קווין סניידר.

seperator

מתדפקים על הדלת

דריו שאריץ', הקרואטי של הסיקסרס, שיחק הכי טוב מבין מי שלא נכנס לעשירייה. בויאן בוגדנוביץ' חברו לנבחרת קרואטיה, נמצא בגרוב טוב. ושוב נזכיר את אנדרו וויגינס שטרם זכה להיכנס לארץ המובטחת. אם הקנדי היה מקבל דולר על כל אזכור לו כאחד מהמקופחים היו לו כבר שלושה, אותם הוא יכול היה לשמור יחד עם 146,540,000 הדולרים של החוזה החדש שלו.

ג'ו אינגלס, יוטה ג'אז. AP
חביב הקהל. אינגלס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully