וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילאן, אליל אינטר: מילאן שקריניאר, בלם העתיד של הכדורגל העולמי

10.12.2017 / 8:30

הוא לא החמיץ דקה מאז נרכש בקיץ מסמפדוריה, ואינטר שידרגה מאוד את ההגנה כדי להפוך למועמדת אמיתית לזכיה באליפות. ברצלונה וריאל מדריד כבר מגלות עניין רב בסלובקי בן ה-22

one

קבלו את הנתון הסטטיסטי של שבת – הארי קיין הוא השחקן האנגלי הראשון שכובש 50 שערים בשנה קלנדרית מזה 90 שנה, מאז דיקסי דין ב-1927. קבלו את הנתון שהגיע למקום השני – אינטר היא הקבוצה הרביעית בלבד בהיסטוריה ששמרה על שער נקי במשחק ליגה ביובנטוס סטדיום מאז נפתח ב-2011. קדמו לה סיינה ולאציו ב-2012, ואודינזה ב-2015. זו הרשימה המלאה.

seperator

השינוי הגדול של אינטר – בעורף

וזה השינוי הגדול של אינטר העונה, בזכותו היא מובילה את הטבלה. לוצ'אנו ספאלטי ידוע כמאמן התקפי, ובצדק, אבל השחורים-כחולים הפציצו בניצוחו של מאורו איקארדי גם בעונה שעברה. 72 שערי זכות היו להם, אבל גם 49 שערי חובה. שמונה פעמים בלבד שמרה אינטר על רשת נקיה בכל עונת 2016/17. בסך הכל 16 מחזורים בעונת 2017/18 מאחורינו, והיא כבר הישוותה אתמול את המאזן המדובר. היא לא ספגה אתמול נגד יובה, וחילצה 0:0 גם במגרשה של נאפולי באוקטובר. באוגוסט היא ניצחה את רומא 1:3 באולימפיקו (גם אם היה לה המון מזל). רק כדור אחד חדר, אם כך, לשער בשלושת משחקי החוץ הקשים ביותר באיטליה.

המהפכה הזו מרשימה בכל קנה מידה, והיא הסיבה המרכזית לכך שאינטר מובילה את הטבלה ללא הפסד. סמיר חנדאנוביץ' נמצא בכושר נפלא, אבל זה לא מפתיע. הוא נמצא בסן סירו כבר שנים ארוכות, ובשנים הקודמות הופקר הסלובני כך שלא היה מסוגל להושיע. הפעם יש חומת ברזל לפניו, ומילאן שקריניאר הוא המועמד המוביל לתואר הרכש המצטיין של הקיץ. הבלם הסלובקי מספק הצגות חלומיות על בסיס שבועי, וגורם למחיר של 23 מיליון יורו להיראות מגוחך. למעשה, טוען נשיא סמפדוריה מאסימו פררו כי הסכום האמיתי כולל הבונוסים יעמוד על 35 מיליון, אך גם זה נמוך מדי במונחי השוק הנוכחי. ברצלונה וריאל מדריד כבר מביעות עניין בבחור בן ה-22 שנסק תוך שנים ספורות מאלמוניות מוחלטת למעמד של כוכב על פוטנציאלי.



עוד בנושא

אינטר סחטה 0:0 מיובנטוס, נאפולי תוכל לחזור לפסגה
ולנסיה ניצחה 1:2 את סלטה וצימקה את הפער מברצלונה
דורטמונד החליטה לפטר את פטר בוס, שהודה: "זה נראה רע"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מילאן שקריניאר בלם אינטר. GettyImages
גורם למחיר של 23 מיליון דולר להיראות מגוחך. מילאן שקריניאר/GettyImages

"כולם צריכים לעבוד כמוהו"

הרי לפני שלוש שנים אפילו במולדתו לא ממש העריכו אותו. פרשנים ראו בשקריניאר קשר אחורי איטי ומגושם למדי, שלא הצליח לבוא לידי ביטוי אפילו בהשאלה מז'ילינה לקבוצה זעירה בשם זלאטה מוראבצה. ואכן, מבחינת כשרון טבעי נטו, הוא אולי לא היה השחקן המבריק ביותר בקבוצת הגיל שלו בסלובקיה. עם זאת, בכל הקשור להשקעה, התמדה, נחישות ומנהיגות, לא היה שני לו. כל המאמנים שעבדו עם שקריניאר מעידים על כך, והאופי המופתי שלו הוא שסלל עבורו את הדרך לצמרת. הוא ההוכחה הנחרצת לכך שאין דבר העומד בפני הרצון.

איגור חודלקה, שעבד עם ילדים בני 13 בז'ילינה כאשר שקריניאר הצעיר הצטרף לאקדמיה, נזכר: "מילאן קרא את המשחק טוב מכולם, ובלט ביכולת הלמידה שלו. הוא עבד שעות נוספות על שליטה בכדור, נגיחה ובעיטה". אנטון נמצ'יק, מאמן הקבוצה עד גיל 15, סיפר: "מילאן היה מכור לאימונים, ואף פעם לא היו איתו בעיות. הוא מזן השחקנים עליהם יכול המאמן לסמוך בעיניים עצומות". את הקבוצה של ז'ילינה עד גיל 17 הוביל שקריניאר כקפטן לזכיה באליפות סלובקיה, ואז גם לניצחון על אלופת צ'כיה בפלייאוף המאולתר. אנשי המקצוע שחזו בביצועיו ניבאו לו עתיד של שחקן לגיטימי בליגה המקומית.

לשקריניאר דווקא היו שאיפות גבוהות יותר, גם אם המעבר לסגל הבוגר לא עבר חלק, ונדרשו שנתיים אחרי הופעת בכורה בגיל 17 כדי לתפוס מקום קבוע בהרכב. באותה תקופה גם הסיט אותו המאמן אדריאן גולה מהקישור למרכז ההגנה כי סבר שראיית המשחק של חניכו תועיל שם יותר. היתה זו בחירה נבונה במיוחד, ואז גם הצטיין שקריניאר בנבחרת עד גיל 21. "כולם צריכים לעבוד כמו מילאן", שיבח מאמנה פאבל האפאל, כוכב נבחרת צ'כיה לשעבר שעשה בזמנו קריירה טובה בבונדסליגה במדי לברקוזן. ההיכרות איתו סייעה לבלם לקבל את ההחלטה כאשר סמפדוריה הציעה תמורתו מיליון יורו בינואר 2016.

מילאן שקריניאר. GettyImages
פרח בסמפדוריה. מילאן שקריניאר/GettyImages

"מתאמן כמו מטורף, מנטליות מדהימה"

זה לא טריוויאלי לעזוב את הבית ולהצטרף לליגה גדולה באמצע העונה, כאשר הסיכוי להתברג בהרכב נמוך למדי. המאמן וינצ'נצו מונטלה סבר שהסלובקי לא בשל לכדורגל האיטלקי, וההזדמנויות היו מעטות מאוד, אבל שקריניאר ממש לא התלונן. הוא הגיע כדי ללמוד. אנדראה ראנוקיה, שהושאל באותה תקופה מאינטר לסמפ, מעיד: "אני לא מופתע מההתפתחות שלו, כי ראיתי כבר אז את איכויותיו המדהימות. הוא עובד קשה מכולם, והוא יהיה אחד הבלמים הטובים בעולם ללא ספק". אלברטו בריניולי, שוער בנבנטו שהבקיע מול מילאן במחזור הקודם, היה גם הוא בסמפדוריה בהשאלה, ונזכר: "אחרי חודשיים עם הסגל הבכיר, שלחו את שקריניאר להתאמן עם הנוער, והוא לא אמר מילה על כך. הוא מתאמן כמו מטורף, המנטליות שלו מדהימה. אין שני לו במוסר עבודה. ראיתי בו מודל לחיקוי".

עם גישה כזו, אפילו כשלונות זמניים לא מפריעים בטווח הארוך. במאי 2016, במשחקו השני בלבד בהרכב סמפדוריה, נתן מונטלה לשקריניאר לשחק מול הגברת הזקנה ביובנטוס סטדיום. זה נגמר כבר בדקה ה-14 עם כרטיס אדום בגין עבירה על מריו מנדז'וקיץ' ברחבה, והקבוצה הובסה 5:0. הסלובקי התמודד עם הביקורת בראש שקט, ומרקו ג'מפאולו שהחליף את מונטלה הפך אותו לבורג מרכזי ביותר בעורף. כאשר הורחק שוב בתחילת המשחק במאי האחרון, בתבוסה 7:3 מול לאציו, המוניטין שלו כבר היה שונה ב-180 מעלות. גם הפיאסקו הזה לא הפריע לקבוצות הבכירות באיטליה לרדוף אחרי החתמתו.

היו שהאמינו כי מילאן היתה אמורה להיות היעד. מונטלה הכיר אותו אישית, השם הפרטי פשוט לא יכול להיות מתאים יותר, וגם ההשוואה לאלסנדרו נסטה קישרה אותו לרוסונרי. ההקבלה הזו לא מקרית. בלמים סלובקים נוטים להיות קשוחים וחסונים, והאסוציאציה הראשונה תמיד תהיה מרטין שקרטל עם מבט של רוצח סדרתי בעיניים, אבל שקריניאר מביא משהו אחר לגמרי. כקשר לשעבר, הוא אלגנטי יותר, ויש בו אפילו עדינות מסוימת. הוא עדיין מנצח ברוב הקרבות האוויריים, וגופו אתלטי להפליא, אך יש בו גם משהו מנסטה. אלא שמילאן פיספסה את הצ'אנס. היריבה העירונית היתה זריזה ונחושה, סגרה את העסקה ביולי והחתימה את העילוי החדש לחמש שנים.

מילאן שקריניאר בלם אינטר. GettyImages
מצטיין גם בכיבושים. מילאן שקריניאר/GettyImages

ועכשיו הוא גם כובש שערים

הציפיות היו גבוהות, אבל המציאות עולה עליהן – ובפער ניכר. שקריניאר לא רק השתלב במהירות שיא במערך, אלא הפך תוך שבועות ספורים למנהיג. הוא לא החמיץ דקת משחק ב-16 משחקי הליגה, שיתוף הפעולה שלו עם מירנדה הברזילאי קרוב לשלמות, והוא גם עוזר לפתח את המהלכים ההתקפיים מאחור. ואם זה לא מספיק, הרי שהסלובקי גם מצטיין בכיבוש. בסמפדוריה לא היה לו אפילו שער אחד, אבל העונה יש כבר שלושה. שני הראשונים – נגד קרוטונה ומול האקסית עצמה – היו מכוערים למדי, אבל נגיחת הזינוק ב-0:5 על קייבו בשבוע שעבר גרמה לכל הקהל לקפוץ בהתפעלות. אוהדי נראזורי נהנים לציין כי הבלם שלהם כבש שלוש פעמים יותר מאנדרה סילבה, חלוץ הרכש הפורטוגלי המתוקשר של מילאן שעדיין לא פגע בליגה. גם זה מדגיש את ההבדל התהומי בין שתי הקבוצות.

השמועות על שתי הענקיות מספרד מדאיגות את האוהדים, אבל הכוכב הרגיע אותו. "אני ממש לא רוצה להתייחס לספקולציות האלה ומתרכז בעבודה שלי. אני רוצה לזכות בסקודטו ולשחק בליגת האלופות בעונה הבאה", הוא הצהיר. סוכנו טוען: "אחרי עונה מעולה בסמפדוריה, מילאן יכול להשתפר בקבוצה גדולה עם מאמן מעולה בדמותו של ספאלטי. בארסה וריאל יכולות לחכות". בקצב הנוכחי, הן לא יסכימו להמתין זמן רב לפני שייצאו למלחמה.

אתמול אכלו שקריניאר ומיראנדה את גונסאלו היגואין בלי מלח, והיה זה שינוי מרענן מבחינת הסלובקי שספג רביעיה באיצטדיון זה עם סמפדוריה בעונה שעברה. לפני חודשיים הוא אימלל את חברו הטוב לנבחרת, מארק האמשיק. מאז הצטרף לקבוצה, אינטר טרם הפסידה, והרומן הזה באמת הופך את החבורה של ספאלטי למועמדת אמיתית לתואר.



עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

מילאן שקריניאר בלם נבחרת סלובקיה מול הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה. GettyImages
מילאן שקריניאר במדי הנבחרת/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully