וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות נזעמות ברוסיה על ההרחקה מהאולימפיאדה: "זו גזענות פוליטית"

במוסקבה מתקשים לעכל את ההחלטה על הרחקת המדינה ממשחקי החורף שייפתחו בפיונגצ'אנג בפברואר 2018 ושוקלים לאסור על הספורטאים להתחרות תחת הדגל הבינלאומי: "מדובר בהחלטה נפשעת"

נשיא הוועד האולימפי העולמי תומאס באך. AP
הזעם מופנה אליו. נשיא הוועד האולימפי תומאס באך/AP

תגובות נזעמות ברוסיה בעקבות החלטת הוועד האולימפי הבינלאומי להרחיק את המדינה מהשתתפות במשחקי החורף האולימפיים שתצא לדרך בפיונגצ'אנג בדרום קוריאה בפברואר 2018. חבר הפרלמנט הרוסי ולדימיר ז'ירינובסקי הכריז כי ההחלטה מהווה "גזענות ספורטיביות ופוליטית".

ההחלטה להרחיק את רוסיה מהמשחקים התקבלה לאחר שחקירה של הוועד האולימפי העלתה כי המדינה הפעילה תכנית ממשלתית לסימום ספורטאים במטרה לשפר את הביצועים שלהם בשורה של תחרויות בינלאומיות. רוסיה מכחישה גם לאחר פרסום הדוח טענה זו. על פי ההחלטה דגל רוסיה לא יונף במשחקים וספורטאים רוסים יוכלו להתחרות תחת הדגל הבינלאומי לאחר שיעברו בדיקות סמים קפדניות.

לאחר פרסום ההחלטה אמש החלה הממשלה הרוסית לדון באפשרות של חרם על המשחקים שבמסגרתו תאסור רוסיה על הספורטאים שלה להשתתף בתחרויות. ההחלטה על כך צפויה להתקבל במוסקבה בקרוב.

בינתיים ברוסיה לא נתקבלה החלטה בנושא ומכיוון ספורטאים שונים מגיעות תגובות נזעמות על ההרחקה. כך למשל המתעמל האולימפי ניקולאי קוקסנקוב התייחס לנושא ואמר: "ההחלטה של הוועד האולימפי הדהימה אותי. אני בז לכל מי שלקח חלק בהחלטה הנפשעת הזאת".

עוד בנושא
רוסיה הושעתה מהמשחקים האולימפיים בפיונגצ'אנג 2018

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully