וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הושעתה מהמשחקים האולימפיים בפיונגצ'אנג 2018

הוועד האולימפי הבינלאומי החליט להעניש את רוסיה בשל הפעלת תכנית ממשלתית לסימום. ספורטאים רוסים יוכלו להופיע במשחקים ללא דגל כשההמנון לא יושמע במקרה של זכייה בזהב

נשיא הוועד האולימפי העולמי תומאס באך. AP
"למען הספורטאים הנקיים". תומאס באך/AP

הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע הערב כי רוסיה מושעית מאולימפיאדת החורף שתיערך בשנה הבאה בפיונגצ'אנג בדרום קוריאה. זאת לאחר שממצאי חקירה שנוהל העלתה כי הרוסים הפעילו תכנית סימום ממשלתית שנועדה לשפר את ביצועי הספורטאים במגוון רחב של תחומי ספורט.

על פי ההחלטה שנתקבלה בוועד האולימפי הוועד האולימפי הרוסי הורחק מהשתתפות במשחקים וספורטאים רוסים יוכלו להופיע במשחקים תחת הדגל הבינלאומי וללא השמעת ההמנון הרוסי במקרה של זכייה במדליית זהב.

כתנאי להשתתפות במשחקים הספורטאים הרוסים ידרשו לבדיקות סמים קפדניות. במקביל נקנסה רוסיה בסכום של 15 מיליון דולר ושר הספורט של רוסיה ויטלי מוטקו הורחק מכל פעילות בוועד האולימפי. נשיא הוועד האולימפי תומאס באך כינה את ההתנהלות של רוסיה כ"מתקפה על התנועה האולימפית" וקבע כי הפעולות נועדו "להגן על הספורטאים הנקיים מסמים"

עוד לפני ההחלטה נשמעה קריאה לספורטאים הרוסים להחרים את המשחקים במקרה של סילוק המדינה מהמשחקים וכעת הנושא יעלה לדיון במוסדות הספורט של רוסיה. ההערכה היא כי הנשיא ולדימיר פוטין הוא זה שיקבל את ההחלטה האם רוסיה תחרים כעת את המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully