וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שלא רואים ברוטציה: הניצחון של קלינגר והפועל חיפה בדרבי

בניגוד לניהול הסגל השערורייתי של מכבי חיפה, הסגל הקצר של הפועל חיפה הוא שנותן לשחקנים כמו רוסלן ברסקי צ'אנס לפרוח ולנצח את הדרבי עם בישול מהסרטים. אורן יוסיפוביץ על ההבדל בין האין-רוטציה של קלינגר ("לא מאמין בסגל ארוך") למוטציה של לוזון

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

כל אחד מגיב אחרת ללחץ, ועדן בן בסט, מסורתית, מקטין את שטח המכנסיים שלו והופך אותם לגרסת טנגה של כדורגל. חמש דקות הוסיף אתמול מנשה משיח, וכששרק אחרי ארבע וחצי, רק כדי לעשות סדר ברחבת החמש, כל האצטדיון חשב שנגמר. כולל הספסל של הפועל חיפה, שעף באוויר ביחד עם אוהדיו; כולל רמי גרשון, שירד על ברכיו וכאילו בכה עם הכדור; כולל בן בסט, מהרנסנסים היפים בארצנו, שפשוט פרץ למגרש והניף איברים לכל איבר. קלינגר התעשת ראשון והבין שעוד יש כדורגל לשחק. גרשון פחות הבין, ולקח קצת זמן עד שהתרומם וחידש את המשחק - ועדיין בתוך שניות הכדור הגיע לרחבה האדומה, לעוד כמעט ירוק אחד. ותארו לכם שהיה גול…

"אם היה גול, אני מת!", הודה בן בסט, שהספיק לברוח מהדשא בזמן.

אבל לא היה גול, ומשיח שרק לסיום חצי דקה לאחר מכן, ומי שהרוויחו אלו אוהדי הפועל חיפה, שמאז 1995 לא חוו ניצחון ביתי בדרבי ואתמול חוו זאת פעמיים בחצי דקה. הרבה נחת לא הרגישו שם מאז האליפות האחרונה, וגם העונה כמויות הקהל לא הולמות את איכות הקבוצה הזו, אבל כל אדום שהגיע אתמול - מיטיב לכת או טרמפיסט - קיבל מנת אושר מזוקקת לתוך הווריד, כזו שתחזיק אותו בחיים לעוד שני עשורים. כי כפי שכבר הספקנו ללמוד: עבור אוהדי הפועל חיפה, אליפות העיר מרגשת כמעט כמו אליפות ישראל, ואתמול הוכח מעבר לכל צל של ספק - כרגע, עיר הדרבי היחידה בישראל אדומה לגמרי, לפחות עד המפגש הבא. ולאור האווירה הפנטסטית שספגנו אמש, יפה שעה אחת קודם.

עוד בנושא:

כץ יציע לקלינגר הארכת חוזה. השחקנים חגגו: "לב ניצח כסף"
שחר העביר את ההחלטה על מאמן מכבי חיפה לאלאך: "זה בידיים שלו"
תמאש 8, קדוש 7, דמארי 4, ורמוט 3: ציוני הדרבי החיפאי

שחקני הפועל חיפה חוגגים. ברני ארדוב
ניצחון בית ראשון בדרבי מאז 1995. הפועל חיפה חוגגת/ברני ארדוב

דקות ארוכות חגגו אנשי הפועל חיפה, על הדשא ובחדר ההלבשה - אליה וקוץ בה, כי כשיצאו החבר'ה מהמקלחת גילו שהאוטובוס חתך מוקדם. אפשר לכעוס על הנהגוס ואפשר גם להבין אותו; עד כה העונה, למרות המקום הראשון, הקבוצה הזו לא השכילה לנצח באירועים הגדולים. 3:3 בטדי, 1:1 מול באר שבע, 2:2 מול מכבי תל אביב, 2:0 מאכזב מול נתניה המרעננת. והנה, סוף סוף, ניצחון על הבמה הכי מרכזית, ורוצים לחגוג בפאב, אבל המכוניות של השחקנים במלון ולהגיע למלון אין דרך.

"איפה האוטובוס?!", תהה מגרלשווילי.

"נסע", נאמר לו.

"מה נסע? אלברט!", פנה לאיש המשק המיתולוגי - השריד היחיד מעונת האליפות שלא קוראים לו בן מרגי - וביקש: "תעשה לנו נגלות באוטו שלך".

"כן", ענה אלברט בציניות, "יש לי מקום לנגלות".

להלן צילום בלעדי של האוטו של אלברט, בזמן המדובר.

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל חיפה ניצחה 0:1 את מכבי חיפה וחזרה למקום הראשון

לכתבה המלאה
רכב אפסנאי הפועל חיפה אלברט. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה!
רכב אפסנאי הפועל חיפה אלברט/מערכת וואלה!, אורן יוסיפוביץ

"דור, בוא נלך ברגל", מגרלשווילי ניסע לשנע את מלול.

בן בסט, ממן, אראל ושות' פשוט התיישבו על המדרכה וחיכו, וגבריאל תמאש הענק התעצבן באופן קומי:

"Only here in Hapoel Haifa we need to take a taxi to the fucking hotel!"

בצד, בדד, עמד לו רוסלן ברסקי, טלפון ביד. אל קורות חייו המופלאים של האוקראיני-טרגריאני בן ה-25 - מסע הזוי בין מכבי תל אביב, בני יהודה, מכבי יפו, הפועל ירושלים, בית"ר רמלה ויואב כץ - אפשר היה להוסיף אתמול ניצחון בדרבי. כי מה הוא לא יודע לעשות, הבחור הזה? החמאנו לו העונה על הניידות והאגרסיביות והתיקולים והתנועה וסידור המשחק, ואמש הוא הוסיף את ההגבהה הנפלאה הזו לראדו גנסארי. הפיניש היה נפלא כמו הבישול, אבל תראו את המיקום של המולדבי ברגע ההרמה, ואת הדיוק של ברסקי במסירה לכתובת. שיתוף פעולה גאוני-סובייטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברסקי הוא לא רק הסיבה לכך שהפועל חיפה ניצחה בדרבי - הוא הסיבה שהפועל חיפה נראית כמו שהיא נראית. וזה לא רק הוא, זה הסימפטום. כי קל לומר שברסקי, שייכנס לנבחרת הסיבוב של כל מומחה, הוא בינגו של קלינגר. אבל לתת לשחקן צ'אנס זה דבר אחד ולשמור עליו זה דבר אחר. ועל ברסקי שומרים. למה? נכון, גם כי אין ברירה. לאורך העונה כולה נשאל קלינגר על הסגל הקצר, כאילו שמדובר בגנאי. לדעתי זו הסיבה שהפועל חיפה נמצאת איפה שהיא נמצאת - הסגל הקצר. כי בסגל קצר רוסלן ברסקי יכול להראות את מה שהוא יודע, ולקבל ביטחון במקצוע שלו. עוד לפני המשחק אתמול הבחור צבר 1,042 דקות ליגה העונה. נניח שהיה במכבי חיפה, רק נניח, כמה היה משחק? הנה, קחו דוגמה מהקשרים הירוקים - לפני המשחק, קהת עם 637 דקות. קוסטדינוב עם 672. נטע לביא עם 236. אתם קולטים? לברסקי יש שש שעות כדורגל יותר העונה מכל מתחרה פוטנציאלי במכבי חיפה. שש שעות! יש למישהו כאן ספק שאם ברסקי במכבי חיפה, הוא משחק 400 דקות העונה עד כה, במקסימום, וכשהוא מנסה להרים מסירה כמו אמש הכדור מגיע ליציע האולטראס הירוק? (וכדי להמחיש את ההזיה, אלברמן - ה'קפטן' המחוק - הוא שהוביל את קשרי מכבי חיפה בדקות עד אתמול).

אלון תורג'מן, למשל, מתקרב כבר ל-1,000 דקות והחזיר 7 שערים. ממן עבר את האלף, ונתן 4 גולים ו-5 בישולים. החלוצים והיוצרים של מכבי חיפה? רוקאביציה עם 681, קלאוס עם 553, ורמוט עם 545, קאיו עם 492, דמארי עם 380. פלא שקלאוס לא חד, ורמוט לא נראה ורמוט, קאיו מועמד תמידי לטיסה לברזיל ודמארי לא סיים אתמול עם צמד? כי דמארי של הפועל, שמשחק את כל הדקות שיש, מסיים אתמול עם צמד. אבל במכבי חיפה של לוזון הרוטציה הפכה למוטציה, עם ים של שחקנים חסרי ביטחון שמתפזרים ללא היררכיה על פני מפעל אחד, ובהפועל חיפה משחקים כדורגל. בהתחייבות: בהפועל חיפה הזו, קאיו טוב יותר מראדו ודמארי כובש יותר מתורג'מן. הרוטציה הרגה אותם.

כששאלתי את קלינגר על כך, הוא ענה: "אני מסכים איתך לחלוטין. אני לא מאמין בסגלים ארוכים, לא מאמין ברוטציות. רוטציות גורמות לפציעות - אתה שבוע משחק, שבוע לא משחק, נכנס לחצי משחק, יוצא בדקה 60. אני לא מאמין בזה. הייתי שחקן, שיחקתי 38 משחקים בשנה, מעולם לא נפצעתי. אני מאמין בסגל שמשחק כמה שיותר, ושכולם משחקים את כל המשחקים. מצדי, רק 11, עד ינואר. הרי אין צהובים, אין גביע, ואם אין חוסר מזל אין פציעות קשות. לא מאמין בסגל ארוך".

מן הסתם הכול תלוי במינון, ובחלון ההעברות אם הפועל חיפה תרצה לדבר באופן רציני על צמרת גבוהה היא תצטרך לעבות קצת, אבל אין ספק שהסגל הקצר של קלינגר עוזר לו למצות את הסיבוב הראשון של הפועל חיפה עד תום - ואת תואר מאמן הסיבוב שהוא יקבל הוא יקבל בזכות. בו בזמן לוזון מוציא הכי מעט שיש מהסגל הכי עמוק בארץ. ומי השחקן היחיד שמציג יכולת סבירה במכבי חיפה העונה? סלליך. אין פלא שמבין שחקני ההתקפה של מכבי חיפה, הוא המוביל בכמות הדקות. לשחק, חבר'ה, לשחק - אין דבר טוב יותר לכדורגלן מאשר לשחק כדורגל.

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה עם ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה עדן בן בסט. ברני ארדוב
הלב יוצא אליו. לוזון/ברני ארדוב

יש הרבה סיבות לכך שלוזון סיים את תפקידו במכבי חיפה - נראה שהשאלה היחידה היא מתי, בין דצמבר למאי, יודיעו לו על כך. חוסר השליטה שלו בסגל שלו היא אחת הסיבות הבולטות. מכבי חיפה נראתה טוב אתמול במחצית השנייה? אז מדוע רוקאביציה לא פתח? הוא מתלונן על החמצות מרובות? אולי אם חלוצים היו צוברים ביטחון ודקות הכדורים היו נכנסים?

בראיונות לאחר המשחק דיבר באופן שקט, והלב יוצא אליו. בהקשר שלו למכבי חיפה, באמת שנאמר ונכתב כבר הכול. אתמול, גם אלוהי הכדורגל התאכזר אליו, כאילו מדגיש שמהבור בו נמצאת מכבי חיפה, היא תוכל לצאת רק בלעדיו. לצערו של לוזון, מאז פברואר שהגיע ועד היום, לא קרה דבר אחד טוב בצד הירוק והרגע הכי מרגש עבור האוהדים היה כשבוזגלו בעט כדור נייח אל הידיים של קדוש.

ובואו נשחק משחק קצר לקראת סיום: מכירים את זה שבהימורים יש את המומחים ויש את הקוף - הימור אקראי של מחשב? אז נניח שאת כל המשחקים של מכבי חיפה בתקופת לוזון היה מנהל אותו קוף הימורים. מחליט על ההרכבים באקראי, מנהל את הרוטציה באקראי, עורך חילופים באקראי. האם הקוף היה מוציא פחות מגיא לוזון?

מי יודע את התשובה? מו יודע.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully