וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוקר: "כולם ידעו, זה אף פעם לא הפריע". כדיר: "צעד אמיץ"

29.11.2017 / 10:43

כדורסלנים ומאמנים הביעו תמיכה באורי קוקיה שיצא מהארון. משה מזרחי סיפר: "לא מופתע. זה אף פעם לא שינה לאף אחד, מניח שזה היה קשה". כדיר: "שמח בשבילו". דרוקר: "גאה בו"

אורי קוקיה, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
תגובות אוהדות. קוקיה/ברני ארדוב

בעולם הכדורסל הישראלי לא הופתעו מכך שאורי קוקיה יצא מהארון. הכדורסלן בן ה-36 התראיין אתמול וסיפר שהסתיר את נטיותיו המיניות במשך שנים, והיום קיבל הרבה מאוד תגובות אוהדות ממאמנים, שחקנים וגורמים שונים בכדורסל הישראלי

שרון דרוקר שאימן את קוקיה ב-2002 בהפועל גליל עליון וב-2012 בהפועל ירושלים, סיפר: "ידעתי, אבל זה אף פעם לא הפריע לאף אחד. אורי תמיד היה שחקן שאהבו, שחקן שהעריכו, ידעו שהוא נותן הכול, הקשיבו לדברים שהוא אומר. כמאמן מעולם לא עשיתי מזה עניין. אורי קרוב לי ללב עוד מהימים שהוא שיחק אצלי בגליל בצעירותו. זה טבעי והכל בסדר. המדינה שלנו ברובה לא מקבלת דברים כאלה, מספיק שתעבור על הטוקבקים ותראה את המילים הלא יפות, את ההתנהגות, את זה שלכל אחד קוראים 'הומו' כמילת גנאי. ברור לי למה אנשים לא יוצאים מהארון. אורי אדם אמיץ, הוא מסמן דרך, אני ממש גאה בו שעשה את זה".

אלישי כדיר ששיחק עם אורי קוקיה במשך שלוש שנים בהפועל ירושלים וגם בנבחרת ישראל: "זה משהו שריחף באוויר גם כששיחקנו ביחד. לגבי מתי הוא עשה את זה ואיך, זה רק תלוי בבן אדם. זה באמת צעד אמיץ, אני שמח בשבילו. הוא חבר, היה חבר מדהים לקבוצה, שחקן מעולה, זה הדבר החשוב. אף פעם לא שינה לי מה הנטיות המיניות של בן אדם. זה לא היה עניין גדול, אף אחד לא באמת ידע בוודאות, זה לא נושא שאתה יכול לבוא ולשאול אם זה לא בא מהאדם עצמו. אף אחד לא התעסק בזה, כי זה לא באמת שינה. זה לא היה משהו שהרגשתי שצריך לשאול, או שצריך להפריע".

משה מזרחי, ששיחק עם קוקיה במשך שנתיים בהפועל ירושלים: "כולם ידעו, כל מי שבענף ידע ויודע. אני ממש לא מופתע. זה אף פעם לא שינה משהו, לא מדברים על זה, אין על זה שיח. אני לא רואה בזה משהו חריג. הוא היה חלק מכולנו, זה לא משהו שהיה שונה. אני מניח שזה סופר קשה אחרת כולם היו עושים את זה, אני מניח שזה ככה. התחושה בטח לא קלה למישהו שמשחק בקבוצה ומסתיר את זה, במיוחד כשאתה יושב עם אנשים שהם ערומים בחדר ההלבשה. עם אורי זה היה די ברור לכולם. זה משהו שאי אפשר היה להסתיר, מי שמכיר אותו לעומק מבין שזה לא היה סוד. בקבוצות שהוא שיחק ידעו וזה לא הפריע לו".

יובל נעימי, ששיחק עם קוקיה שלוש שנים בירושלים ועוד קיץ בנבחרת): "אני מאוד שמח בשבילו שהוא הרגיש בשל ומוכן לעשות את זה בפומבי. בסביבה הקרובה שלו ידעו והוא היה פתוח עם זה. שמח שהוא הרגיש ביטחון ונוחות לעשות את הצעד הזה. זה חשוב לשקט הנפשי שלו, כמו שהוא אמר. אורי שנים היה אחד מהאנשים הכי קרובים אליי מהבחינה של להיות מנהיג בקבוצה, הוא נכס לכל קבוצה שהוא שיחק בה. לפעמים אתה עובר עם שחקנים דברים משמעותיים, כיף לך לראות אותם מגיע לנחלה שלהם.
בסביבה הקרובה, בתוך הקבוצה, אנשים ידעו על זה, לא דיברנו על זה וכיבדנו את הפרטיות שלו. זה מעולם לא הפריע, ותמיד הוא אחד האנשים שהיו הכי קרובים אליי, בן אדם מקסים. כולם התייחסו אליו כשווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully