וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי כיף בלי ניימאר: האם ג'ורדי אלבה בדרך לעונה הטובה בקריירה?

27.11.2017 / 13:00

המגן הירהר על עזיבה כאשר איבד את המקום בהרכב ברצלונה, אבל המאמן החדש והעזיבה של הכוכב שינו הכל. כעת הוא נהנה משיתוף פעולה פורה עם מסי, ואתמול גם הבקיע שער קריטי מול האקסית

one

כאשר חגגה צ'לסי את הזכיה באליפות בחדר ההלבשה במאי, הצטרף לשמחה ג'ורדי אלבה. באמצעות הטלפון הסלולרי של ידידו הטוב פדרו, בירך מגן ברצלונה את כל הנוכחים, כולל ססק פברגאס, וכך ניתן האות לשמועות על מעברו הקרוב לפרמיירליג. אלבה שאל את החברים מסטמפורד ברידג' על החיים בלונדון, וגם מנצ'סטר יונייטד הביעה לכאורה עניין לא מבוטל.

האפשרות נראתה ריאלית יחסית, כי מעמדו של אלבה בקאמפ נואו התערער במהלך העונה שעברה. לראשונה מאז הצטרף למועדון ב-2012, הוא לא הרגיש באנקר בהרכב. לוקא דין הצרפתי הועדף לא פעם על פניו, וחשוב אף יותר - המאמן לואיס אנריקה העדיף לעתים מערך עם שלושה בלמים שלא התאים לו לחלוטין. אלבה נותר על הספסל במשחקים חשובים רבים, כגון הקרב מול אתלטיקו מדריד בליגה, ה-1:6 המפורסם על פריז סן ז'רמן בשמינית גמר ליגת האלופות וגם בתבוסה 3:0 נגד יובנטוס ברבע הגמר. "לא שותפתי בתדירות הרצויה מבחינתי. לא דיברתי על עזיבה, אבל ברור שאני רוצה לשחק יותר", הוא אמר בפומבי.

אלבה לא אמר זאת אז, אבל אחת הבעיות המרכזיות מבחינתו בבארסה - ולא רק בעונה שעברה - ענתה לשם ניימאר. המגן, שהחל את הקריירה כשחקן אגף, אוהב מאוד לתמוך בהתקפות, אבל הברזילאי השתלט לא פעם על כל הקו השמאלי וחסם לו את הדרך. בנוסף, מאחר וניימאר ממעט לעשות עבודה שחורה, נדרש אלבה להקדיש מאמצים רבים יותר למשימות הגנתיות. זה לא בלט מול יריבות נחותות, אבל היה משמעותי בקרבות צמרת.


עוד בנושא

ספרד: ולנסיה וברצלונה סיימו ב-1:1, הקטלאנים קופחו על ידי השופט
אינייסטה: "כולם ראו שהיה גול, חוץ מהאיש שצריך לראות הכי טוב"
מנצ'סטר סיטי ממשיכה לשבור שיאים, פפ גווארדיולה: "סטרלינג שחקן מנצח"

שחקני ברצלונה ניימאר, ג'ורדי אלבה. AP
לא הכול היה ורוד. ג'ורדי אלבה וניימאר/AP

"מזמן לא נהניתי כך"

לכן שמח כל כך המגן לקבל במהלך הקיץ שתי בשורות, אשר הסירו את המעבר לממלכה הבריטית מסדר היום. ראשית, הוא היה מאושר ממינויו של ארנסטו ואלוורדה, בין היתר כי המאמן הבאסקי משחק תמיד עם רביעיה אחורית. "הוא מאמן אמיץ, ואני בטוח שאקבל יותר דקות מאשר אצל לואיס אנריקה. כל חבריי שעבדו איתו שיבחו אותו מאוד. יהיה מרגש להתכונן איתו לעונה החדשה", אמר הקטלוני בתחילת יוני. בחלוף חודשיים, הגיעו החדשות הגדולות באמת, עם המכירה של ניימאר לפריז סן ז'רמן. רוב השחקנים הצטערו על המהלך, אבל אלבה היה ברקיע השביעי - וכעת הוא אפילו יכול לדבר על זה בלי חשש.

"ניימאר הוא שחקן נפלא שבחר לעזוב משיקולים שלו. כאשר מישהו משאיר אחריו חלל, יש מישהו שיכול להיכנס לתוכו. אני נלהב מאוד מהשיטה החדשה שלנו. כל האגף שייך לי, ואני מרגיש הרבה יותר טוב העונה. מזמן לא נהניתי כך. הבטחון העצמי חזר אלי", הוא הצהיר בראיון לעיתון ספורט, והתוצאות מדברות בעד עצמן. שיא הבישולים העונתי האישי של אלבה בליגה הספרדית עומד עד כה על שישה. ב-11 המשחקים עם ואלוורדה, יש לו כבר חמישה, מתוכם ארבעה לליאו מסי. עם הפרעוש, בניגוד לניימאר, מעולם לא היתה לו בעיה טקטית. "אני מדבר המון עם מסי, ויש לנו הבנה מצוינת על המגרש. אנחנו מחפשים אחד את השני", טוען המגן.

אז אתמול הגיע תורו של הארגנטיני לבשל לחברו, בעיתוי קריטי במיוחד. בארסה היתה בדרך להפסד ראשון במסטאייה מאז 2007 - הפסד ראשון העונה שהיה מאפשר לעטלפים לצמק את הפער בצמרת לנקודה אחת בלבד, וגם מחזיר תקווה מסוימת לריאל מדריד. בדקה ה-82, כדור עומק גאוני של מסי מצא את אלבה דוהר משמאל, והמגן - שלא היה אמור להיות במשבצת זו לו ניימאר היה על המגרש - הכניע את האקסית בבעיטה מרהיבה לפינה הרחוקה. והוא חגג עם המון אמוציות, ללא סנטימנטים לקבוצה שגידלה אותו והעניקה לו את הקריירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ורדי אלבה שחקן ברצלונה. AP
חגג ללא סנטימנטים. ג'ורדי אלבה, אמש/AP

שחמט עם אונאי אמרי

כי הרי אלבה נזרק מהאקדמיה של ברצלונה כאשר היה בן 15, אחרי שבקבוצה החליטו שהחלוץ הזריז אינו חזק מספיק פיזית. הוא הצטרף לוולנסיה כאשר היה בן 18, פרץ לסגל הראשון כעבור שנתיים, ואז הציע לו המאמן אונאי אמרי לעבור הסבה למגן. בהתחלה, שנא אלבה את הרעיון, אבל הרצון לשחק היה חזק מדי והוא הסכים לנסות. עם הזמן, הוא הפנים את היתרונות הגלומים בתפקיד, ולקראת סיום תקופתו במסטאייה טען שלא היה מסכים להחליף שוב את העמדה. הוא התאהב בה.

"לאלבה יש אנרגיות שמאפשרות לו לבצע את כל התפקידים באגף", טען אמרי. "אני אסיר תודה למאמן שסמך עלי. הוא ספג המון ביקורת על הניסוי כאשר שילב אותי, אבל לא נרתע והמשיך. הוא בנה אותי ככדורגלן", הצהיר אלבה. השניים גם חולקים תחביב משותף - שחמט. המאמן בילה פעם שעות ארוכות בלילות מול הלוח באינטרנט. השחקן התרכז בעיקר במשחקים עם אבא, והוא טוען בהומור שסיכוייו לנצח תמיד קטנים יותר כי סלידתו מריאל מדריד לא מאפשרת לו לבחור בכלים לבנים.

החיבה לתובנות לוגיות הובילה אולי לרעיון מקורי בעונתו האחרונה של אלבה במסטאייה, כאשר הוא שיתף פעולה עם ז'רמי מתייה, והשניים החליפו ללא הפסקה את המקומות לאורך הקו ביעילות מרשימה. הצרפתי הגיע לבסוף אף הוא לקאמפ נואו, אבל רק ב-2014, שולב בעיקר כבלם ועזב בטונים צורמים בקיץ האחרון לספורטינג ליסבון. לעומתו, אלבה היווה הצלחה מסחררת מהרגע הראשון. בארסה היתה מאושרת לשלם תמורתו 14 מיליון יורו ימים ספורים לפני שהוא הבקיע ב-0:4 על איטליה בגמר יורו 2012. המגן היה נרגש לשוב הביתה, תרתי משמע - הוא חזר לבית הוריו.

אונאי אמרי מאמן פריס סן ז'רמן. AP
"הוא בנה אותי ככדורגלן". ג'ורדי אלבה על אונאי אמרי/AP

ישנוני בלי רשיון נהיגה

אלבה הוא כדורגלן מיוחד מבחינות רבות. הוא ממש לא מתעניין בבתים מפוארים, והיה מרוצה בחדר הילדות שלו, אם כי עבר לא מכבר לדירהמ משלו. אין לו רשיון נהיגה, כי אחרי שלקח מספר שיעורים הוא הבין שזה ממש לא בשבילו, ולכן אביו נוהג להסיע אותו לאימונים. הבילוי המועדף שלו בשעות הפנאי הוא שינה. "אני ישן תשע שעות בלילה, ועוד שלוש או ארבע בצהריים. זה עוזר לי לצבור כוחות ותורם לכושר הגופני", הוא מספר. הוא ממש נהנה אם מזדמן לו ללכת לקניון בלי שיזהו אותו. חמש השנים בקאמפ נואו הפכו אותו לכוכב, אבל הוא היה מעדיף להימנע מפרסום יתר. הוא משתוקק לחיות חיים רגילים, והקשרים עם חברי הילדות חשובים לו במיוחד.

זו היתה אחת הסיבות לכך שהמחשבה על מעבר לפרמייר-ליג מעולם לא היתה רצינית. אלבה מוכן לסיים את הקריירה בברצלונה, ולא לחינם חתם על חוזה עד 2020 עם סעיף שחרור בגובה 150 מיליון יורו. יש הטוענים שהוא צוללן, לא אוהבים את נטייתו להתווכח עם השופטים, והאצבע המשולשת שהניף לעבר אוהדי ריאל מדריד ב-2013 עדיין זכורה היטב, אבל כך זה תורם במידה מסוימת לתדמיתו בקאמפ נואו. צנוע ורגוע מחוץ למגרש, הוא מעניק לבלאוגרנה המון מרץ והתלהבות כאשר עולה על כר הדשא.

כעת, עם מסי במלוא הדרו וללא ניימאר, הוא מרגיש שזו עשויה להיות העונה הטובה בקריירה שלו, ועוד לקראת המונדיאל. אלבה הוכתר לאלוף אירופה ב-2012, אבל בגביע העולם היחיד שלו נחל פיאסקו מהדהד בברזיל. עם המאמן ג'ולן לופטגי, שנותן לו חופש פעולה מלא באגף לשביעות רצונו המלאה, המגן מרגיש בטחון עצמי גם במדים הלאומיים, ונטל חלק בכל המשחקים החשובים במוקדמות. בגיל 28, החיים מחייכים אליו, וגם בלי רכב הוא יגיע רחוק מאוד.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully