וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "בלי 25 גולים של וידאר, אין סיכוי לאליפות"

27.11.2017 / 7:06

החלוץ האיסלנדי של מכבי ת"א סגר אתמול חודשיים עם שער בודד והוא עלול לרדת לספסל בחצי גמר גביע הטוטו, גורם: "שחקנים צריכים למצוא אותו". וגם: בעיית המגנים, הזעם של קרויף, והקאמבק של גולסה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. מי אשם בבצורת של קיארטנסון?

ארבעה משחקי ליגה, שני משחקי ליגה אירופית ועוד כמה דקות בגביע הטוטו זו סטטיסטיקת הבצורת של וידאר קיארטנסון, שלא כבש גם ב-2:2 המהנה של מכבי תל אביב מול הפועל חיפה. השער האחרון של החלוץ האיסלנדי של מכבי תל אביב נכבש לפני חודש וחצי במשחק הבית מול בני יהודה. למעשה, סגר אתמול קיארטנסון בדיוק חודשיים עם שער בודד במדי מכבי תל אביב ובקבוצה קיים תסכול גדול בשל כך.

גורם במכבי תל אביב אמר אמש בתום התיקו מול הפועל חיפה: "אם אנחנו רוצים לרוץ לאליפות, חייבים להכניס את וידאר לעניינים. בלי 25 שערים שלו בליגה, אין שום סיכוי לאליפות. השחקנים צריכים למצוא אותו. להכין לו מצבים לכיבוש. לפני שבאים אליו בביקורת, צריך לבדוק אם מספקים לו כדורים לגולים". אלא שהביקורת היא לא רק כלפי המוסרים. גם כלפי האיסלנדי נשמעות לא מעט טרוניות וייתכן שכבר במשחק הקרוב בחצי גמר גביע הטוטו ביום רביעי מול עירוני קרית שמונה הוא יסופסל ובמקומו יעלה בהרכב ארון שוינפלד. קיארטנסון הוחלף אתמול עמוק בתוך המחצית השנייה על ידי שוינפלד ונראה מאוכזב מאוד. ג'ורדי קרויף נתן לו ליטוף אמפתי ונראה שהמאמן ההולנדי לא רוצה לגמור לגמרי את הביטחון של החלוץ שלו. במכבי תל אביב מספרים שאלמלא השער שכבש קיארטנסון במדי נבחרת איסלנד בפגרה האחרונה, מצב רוחו היה שפוף עוד יותר.

עוד בנושא:

ג'ורדי קרויף: "היינו חייבים לנצח, נתנו להפועל חיפה פנדל מטופש"
ליגת העל: הפועל חיפה ומכבי תל אביב נפרדו ב-2:2 מהנה וקצבי

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
גול אחד בחודשיים. קיארטנסון/קובי אליהו

2. קרויף כועס על השערים שהקבוצה סופגת

ג'ורדי קרויף שנוטה לגונן על שחקניו, היה אמש לראשונה מאוד ביקורתי. "קיבלנו שני שערים מאוד טפשיים", אמר. "יותר משהפועל חיפה הבקיעה מולנו, אנחנו הבקענו מול עצמנו", הוסיף. קרויף החמיא לשינוי בגישה, דיבר על אופי שהפגינו שחקניו, אבל עדיין היה מאוד מאוכזב מכך שהקבוצה לא ניצחה. "איבדנו שתי נקודות יקרות", אמר. רק ביום חמישי האחרון בסיום ההפסד לסלביה פראג, הבהיר קרויף כי הקבוצה תצא לחיפה למפגש מול המוליכה עם מטרה אחת, לחזור עם שלוש נקודות. הוא גם הציב לשחקנים מטרה לסיים את הסיבוב הראשון עם 29 נקודות, דבר שכבר לא יקרה. עיקר הביקורת של המאמן היתה כלפי המשחק ההגנתי של מכבי תל אביב והעובדה שאלמלא יכולת טובה של פרדראג ראיקוביץ', מכבי תל אביב היתה מסיימת את המשחק בהפסד.

"מה זה שווה לשלוט, אם בסופו של דבר אנחנו לא מייצרים מצבים ומנגד הקבוצה שמולנו מגיעה לכל כך הרבה מצבים במשחק המעבר?", אמר אמש אחד השחקנים בקבוצה. "זה חשוב להחזיק בכדור, אבל אם לא עושים גולים ולא מגיעים למצבים, אז מה הטעם בזה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני הפועל חיפה אלון תורג'מן, חנן ממן חוגגים מול פרדראג ראיקוביץ', מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
מנע מבוכה גדולה יותר. ראיקוביץ'/יוסי ציפקיס

3. בעיית המגנים אינה נפתרת

אחת הסיבות לירידה ביכולת הקבוצה היא בעיית המגנים. עמדת המגן הימני בבעיה כבר הרבה זמן. קרויף החליט ללכת על שרן ייני עד שאלי דסה יחזור וזאת אחרי קרדיט רב שנתן מתחילת העונה ליובל שפונגין שהציג יכולת פושרת במשחקיו האחרונים. אלא שייני לא מספק למכבי תל אביב תוספת התקפית מהאגף הימני ואתמול אף הורגש, בעיקר במחצית השנייה, כאשר הוא שיחק ליד היציע של אוהדי מכבי תל אביב שבכל פעם שהוא לא מוסר את המסירה האחרונה כמו שצריך, הקהל אינו שבע רצון והקפטן מרגיש זאת בנקל.

ייני הוא השחקן הכי קרוב לקרויף ויש כאלה בקבוצה שחושבים שהוא צריך לומר למאמן שהעמדה הטובה יותר עבורו היא עמדת הקשר וכאשר הוא משחק כמגן ימני, הסיכוי שלו להצליח אינו גבוה בכלל. הבעיה של מכבי תל אביב גדולה יותר בכל הקשור לאגפים, כיוון שאצל אופיר דוידזאדה מהצד השני חלה נסיגה גדולה מאוד ביכולת בזמן האחרון. דוידזאדה היה צריך להיות באנקר והוא נכנס לעניינים בצורה טובה בקיץ, אבל באחרונה הוא אינו טוב ובעיקר לא מצליח לספק בהתקפות אליהן הוא מצטרף כדורים טובים לשחקני החלק הקדמי.

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לא המגן הימני האידיאלי. שרן ייני/יוסי ציפקיס

4. גולסה יודע מה הבעיה העיקרית

אייל גולסה חזר אתמול לעניינים. בפעם הראשונה העונה בליגה פתח בהרכב והציג יכולת טובה. "אני מרגיש שאני חוזר לעצמי", אמר גולסה ושוב נשאל על הפציעות שלו, דבר שהוא כבר שונא מאוד לעסוק בו. "בתפקיד שאני משחק בו, אתה מקבל הרבה מכות ונכנס להרבה תאקלים. אצלנו בארץ מדברים בלי לדעת על מה. אני יכול למנוע שבר בכף הרגל? אני יכול למנוע קרע מלא בשריר? אבל שטויות, אני אתגבר על הכל".

מצד אחד גולסה יצא מהמשחק בתחושה שמכבי תל אביב מתחילה לחזור לעצמה, אבל מצד שני דיבר על הבעיות: "חסר לנו רגל מסיימת", אמר. "כולם רואים את זה. חשוב למכבי להחזיק בכדור ולייצר מצבים. שלטנו במשחק, אבל הפועל חיפה בנויה על מתפרצות טובות ומגיע להם כל הכבוד. הקבוצות נגד מכבי מסתגרות ואנחנו צריכים לשפר את משחק ההגנה שלנו מול המתפרצות".

אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב מול הפועל חיפה. יוסי ציפקיס
חזר והציג יכולת טובה. אייל גולסה/יוסי ציפקיס

5. יילו פריידיי, 450 אלף שקל ממכירות

זו לא תקופה טובה עבור מכבי תל אביב. ג'ורדי קרויף העריך אמש שהחל מהחודש הבא קצב צבירת הנקודות ישתפר בשל העובדה שמכבי תל אביב תסיים את דרכה בליגה האירופית ותהיה הרבה יותר רעננה, אבל לפחות בדבר אחד מתנחמים במועדון וזו העובדה שאמש הגיעו 2200 אוהדים של הקבוצה לחיפה, נתון טוב יותר מזה שהיה במשחק החוץ האחרון מול הפועל רעננה בנתניה ולא פחות חשוב זו העובדה שבאירועי הבלאק פריידיי, מכרה מכבי תל אביב מוצרים בסכום של 450 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully