וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת בטירוף מהזכייה בגביע דייויס, לוקא פוי: "אין דבר יפה מזה"

הצרפתים השלימו 2:3 מול בלגיה בגמר וזכו בתואר לראשונה מאז 2001. גם מקרון, סרקוזי, גריזמן ואחרים חגגו. דארסי הבלגי, שהפסיד בשני משחקיו: "שיחקתי רע, אכזבתי את כולם, פישלתי בגדול"

יאניק נואה קפטן נבחרת הטניס של צרפת. רויטרס
הצרפתים חוגגים בחדר ההלבשה/רויטרס

נבחרת צרפת זכתה אתמול (ראשון) בגביע דייויס בפעם העשירית בתולדותיה אחרי שהשלימה 2:3 מול בלגיה בגמר שנערך לעיני 25 אלף צופים נלהבים ומאושרים בליל. זו הייתה הזכייה הראשונה של צרפת בתואר מאז 2001 והיא הגיעה אחרי שלוקא פוי ניצח 3:6, 1:6, 0:6 את סטיב דארסי במשחק החמישי והמכריע. הבלגי הוותיק, שניצח הרבה מאוד שחקנים איכותיים לאורך השנים בגביע דייויס וגם השנה ניצח שחקנים כמו סשה זברב, פיליפ קולשרייבר ואחרים, לא הגיע להתמודדות כולה ולא הצליח לזכות אפילו במערכה אחת בכל סוף השבוע.

עוד בנושא:
צרפת ניצחה 2:3 את השכנה מבלגיה וזכתה בגביע דייויס

בצרפת היו חגיגות ענקיות ברחבי המדינה כשרבים מראשי המדינה, ידוענים, ספורטאים אחרים, קולגות מטניס הנשים המקומי ועוד בירכו באמצעות הרשתות החברתיות. גיבור היום לוקא פוי אמר אחרי המשחק: "אני כל כך גאה בקבוצה שלי, ממש רצינו את הגביע הזה וסוף סוף זכינו בו אחרי 16 שנה. אני מוצף ברגשות עכשיו. לשחק לעיני הקהל הזה, מול המשפחה שלי והחברים שלי.. זו הרגשה שלא מהעולם הזה, אין דבר יותר יפה מזה. עכשיו אנחנו הולכים לחגוג וליהנות. אין לי מה להגיד, רק תסתכלו על האווירה פה ועל הרגשות".

הקפטן הצרפתי וטניסאי העבר האגדי יאניק נואה הוסיף: "איזה גרנד פינאלה, זה שלוקא שיחק בעיר שלו מול הקהל שלו וזכה כאן בגביע דייויס כשהוא משחק בצורה כזו, זה כל כך יפה. זה שארבעה שחקנים שונים תרמו כדי שנשיג את שלוש הנקודות האלה זה נהדר. כולם רצו את זה, העדפנו את רוח הקבוצה ושמנו אותה מעל כל האינדיבידואלים. אני מאושר". ניקולא מאהו הוותיק, ששוחרר מהסגל בתחילת השבוע למרות שהיה אמור ליטול חלק במשחק הזוגות, הגיע לעודד את חבריו ואמר: "חיכינו כל כך הרבה שנים כדי להביא את הגביע הזה בחזרה לצרפת, הצרפתים חיכו לזה יותר מ-15 שנה, זה יותר מדי זמן עבור הנבחרת שיש לנו. יש לנו כל כך הרבה שחקנים טובים, שנה אחרי שנה הפסדנו וסוף סוף זכינו בתואר. בשבילי זה שבוע מיוחד ואנחנו צריכים זמן כדי להעריך באמת את הרגע הזה עד הסוף".

סטיב דארסי טניסאי בלגי. רויטרס
לקח קשה את ההפסד. דארסי/רויטרס

דויד גופן הבלגי, שניצח בשני משחקי היחידים שלו בהתמודדות, אמר: "זו אכזבה אפילו ששיחקתי שני משחקים טובים. כשהקבוצה מפסידה כולנו מאוכזבים. נתנו הכול וקשה לסיים בצורה הזו, אבל עשינו הרבה דברים טובים כקבוצה השנה". סטיב דארסי נשמע מרוסק לחלוטין ואמר: "המרפק שלי בסדר גמור. שיחקתי נגד שני יריבים שהיו גדולים עליי. לוקא התמודד עם הדברים הרבה יותר טוב. ברור שאני מאוכזב מההופעה שלי, אבל זה מה שזה, הייתי רע וזה קורה. התאמנתי חזק מאוד ב-15 הימים האחרונים והייתה לי הרגשה כל כך טובה. זה פשוט, אני פישלתי בגדול, חטפתי שתי תבוסות. הפסדתי נגד שחקנים שהיו הרבה יותר חזקים ממני, אני מאוכזב מאוד שאכזבתי את כולם בקבוצה".

טניסאי העבר הנרי לקונט צייץ תמונה שלו חוגג וכתב: "אני כל כך גאה להיות צרפתי, ברכות ליאניק נואה ולנבחרת שלו על ניצחון בלתי נשכח". מאמנה של סרינה וויליאמס פטריק מוראטוגלו צייץ: "אנחנו יכולים להיות רק גאים בנבחרת הדייויס הצרפתית הלילה. אני גאה להיות צרפתי, גאה בשחקנים האלה שנתנו הכול. צריך גם להחמיא לדויד גופן על השבועיים האחרונים הנהדרים שלו ועל השנה כולה". ראש ממשלת צרפת אדוארד פיליפ צייץ: "ברכות לנבחרת צרפת על הזכייה בגביע דייויס. אני מצייץ עם הערצה, הערכה והתלהבות. ברכות גם לחברינו הבלגים". נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי צייץ: "ברכות אדירות לכל נבחרת הטניס הצרפתית. איזה אושר לראות אתכם זוכים בגביע דייויס הלילה אחרי כל כך הרבה מאמץ ובסיום משחקים יפים כל כך. אנחנו גאים בכם". נשיא צרפת הנוכחי עמנואל מקרון צייץ: "ברכות לכל הנבחרת המנצחת שהביאה כל כך הרבה כבוד לצרפת הלילה".

קשר טוטנהאם מוסא סיסוקו צייץ: "היי 10 ללוקא פוי על המשחק הזה. ברכות ליאניק נואה ולנבחרת הדייויס על ההישג הגדול הזה". כוכב אתלטיקו מדריד אנטואן גריזמן צייץ: "ברכות לכל נבחרת הטניס הצרפתית, זה ניצחון של כל צרפת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נשיא צרפת עמנואל מקרון חגג

ניקולא סרקוזי התרגש

ארמון המלוכה הבלגי הודה לשחקנים

ג'ו ווילפריד צונגה מאושר

גם לוקא פוי כמובן

הנרי לאקונט ברגע גדול

גם בנבחרת הכדורגל הצרפתית פרגנו

יוהאן קבאיי חגג

רפאל וראן

גם קיקי מלאדנוביץ' חגגה

אליזה קורנה מפרגנת לעמיתיה מטניס הגברים

אנטואן גריזמן חגג

גם מוסא סיסוקו

אלופת ווימבלדון לשעבר מריון ברטולי חגגה

אמלי מורסמו גם התמלאה אושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully