וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס מדוניאנין בראיון: "באר שבע קבוצה יותר בוגרת ממכבי תל אביב"

23.11.2017 / 12:00

"הבעיה הגדולה היא שפטר בוס עזב. לג'ורדי יותר מתאים להיות מנהל מקצועי, אבל מיטש ייתן לו קרדיט יותר מכל מאמן. זה שלא לקחתי כאן כלום יושב לי על הלב". האריס ("להגיד שאני הולך במגרש? משחק בלי חשק? לא הוגן") מדוניאנין מנתח את השנים השחונות של מכבי ת"א. ראיון

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

חודש יוני 2015, נבחרת ישראל מתארחת בעיר זניצה לקראת המשחק החשוב מול בוסניה. מכבי תל אביב שולטת בכדורגל הישראלי באותה תקופה. ג'ורדי קרויף מסיים שלוש שנים זוהרות עם טרבל שמביא לו פאקו אייסטרן לפני שהוא נשלח הביתה. בזניצה פוגשים העיתונאים שיצאו עם הנבחרת למשחק את האריס מדוניאנין. הרבה לפני שנחת לקדנציה שנייה במכבי תל אביב, הוא מגלה עד כמה חלקו גדול במהפכה שביצע קרויף בקרית שלום כמה שנים קודם. "אמרתי לו שעדיף להביא מאמן זר", מספר מדוניאנין. "ועדיף להרחיק את התקשורת. אני שמח שהוא קיבל את העצות שלי".

השבוע נחת מדוניאנין לביקור בישראל. כבר שנה הוא משחק בפילדלפיה יוניון וחובק בת זוג ישראלית עוד מהתקופה הראשונה שהגיע לכאן בקיץ 2010. "אנחנו לפני חתונה", הוא מגלה. "אני לא מתכוון להתגייר. שנינו מגיעים ממקומות מאוד פתוחים וליברליים לגבי הדת. אני מכבד אותה מאוד והיא מכבדת אותי ובקרוב נמסד את הקשר שלנו. המשפחות שלנו מאוד מאושרות שאנחנו מאושרים ואף אחד לא מייחס חשיבות לזה שאנחנו מדתות שונות".

יש לך חלק בשינוי התפיסה שהביא קרויף למכבי תל אביב והנה כבר שנתיים וחצי זה לא עובד. למה זה התהפך?

"אני חושב שהבעיה הכי גדולה של מכבי תל אביב היא שפטר בוס עזב. אני משוכנע שעם פטר בוס, מכבי תל אביב היתה משיבה לעצמה את התארים".

אבל גם איתו לא לקחתם אליפות.

"נכון, אבל שיחקנו כדורגל טוב ושלטנו במשחקים. לא הפסדנו כמעט בשום משחק עד גמר הגביע. שוטה ארבלדזה החליף את בוס וההתחלה היתה בסדר, אבל הרגשתי שהשחקנים לא ממש רגועים. היו הרבה עצבים וכעסים בקבוצה. היום אני לא יודע מה קורה שם בדיוק. יש עליות וירידות למועדוני כדורגל. אלה החיים של קבוצת כדורגל".

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - סלביה פראג (22:05, ספורט 1)
במנהלת ענו למתקפה של קרויף: "הוא נותן אליבי לשחקנים שלו"
הלקחים מ-"תיק עלי מוחמד": שינוי גישת הרכש של מכבי תל אביב

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"תמיד יכוונו את החצים קודם לעבר הזרים ואחרי זה לעבר הישראלים". האריס מדוניאנין/יוסי ציפקיס
"אני לא מבין למה מכבי תל אביב לא דומיננטית יותר. יש למכבי שחקנים מצויינים שיכולים לנצח בכל משחק כמעט 0:3"

אנחנו בתקשורת חושבים שהבעיה המרכזית היא שג'ורדי לא יודע להביא שחקנים זרים טובים למכבי תל אביב. קח למשל כדוגמא את חברך טינו סושיץ'.

"אבל סושיץ' שחקן טוב. תאמין לי. הוא שיחק נגדנו במכבי תל אביב עם היידוק ספליט והיה מצוין. הוא צריך להחזיר לעצמו את הביטחון. מאוד קשה להגיע לקבוצה חדשה ובעיקר למדינה חדשה. אתה לא יודע את השפה. אבל יש לו יכולת ואני מקווה שתיתנו לו את הצ'אנס להראות מה הוא יודע. אני מבין שאנשים רוצים תוצאות מיד, אבל לא במקרה אמרתי בתחילת העונה שסושיץ' הוא מדוניאנין משופר. אני עומד מאחורי מה שאמרתי".

ההערכה היא שהוא הראשון שייחתך ממכבי תל אביב בחלון ההעברות של חודש ינואר.

"טבעי שידברו על זה. תמיד יכוונו את החצים קודם לעבר הזרים ואחרי זה לעבר הישראלים. זה תמיד כך בכדורגל וזה כך בכל העולם. אני מקווה שיקרה משהו ושיראו שהוא שחקן טוב. אני לא מבין למה מכבי תל אביב לא דומיננטית יותר. יש למכבי שחקנים מצויינים שיכולים לנצח בכל משחק כמעט 0:3. קשה לי לראות איך קבוצות כמו הפועל רעננה יותר דומיננטיות ממכבי תל אביב בדקות רבות כמו שהיה במשחק הליגה האחרון".

כנראה שג'ורדי לא נערך למתחרה כל כך טובה כמו הפועל באר שבע שהפכה להיות טובה ממכבי תל אביב.

"הפועל באר שבע מדהימה. אני חושב שהיא קבוצה יותר בוגרת ממכבי תל אביב. למכבי חסר את זה. חסר למכבי את היכולת לנצח במשחקים גדולים וחסרה לה היכולת והבגרות לסגור משחקים גם כשהיא פחות טובה באותו יום. גם אם באר שבע משחקת רע היא שולטת במשחק. גם בתקופת ארבלדזה זה היה כך אצלנו. תמיד היה משהו שהרג אותנו. כמו המשחק ההוא בבית מול זניט. כמו במשחק מול אלקמאר בבית".

אז האליפות תנחת שוב בבאר שבע?

"אני משוכנע שכאשר הפצועים ישובו, מכבי תל אביב תהיה הרבה יותר טוב ותתחרה העונה על האליפות. אני לא מרים ידיים לגבי העונה הזו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן מכבי תל אביב טינו סושיץ' חוגג. ברני ארדוב
"אני עומד מאחורי מה שאמרתי - הוא מדוניאנין משופר". טינו סושיץ'/ברני ארדוב
"גם אם הביקורות לא תמיד היו מוצדקות, הייתי צריך לקבל אותן ולחיות עם זה. הדבר היחיד שהפריע לי היה כשכתבתם שלא איכפת לי או כאשר אמרו עלי שאני לא משקיע"

פתחתם טוב את העונה שעברה. היית מאמין שתוך זמן קצר תעזוב לארצות הברית?

"גם כשניצחנו באלקמאר וגם כשניצחנו את הדרבי הראשון 0:5, אני ידעתי שמשהו לא טוב בקבוצה. הרגשתי משהו רע. לא הרגשתי אצל ארבלדזה את מה שהרגשתי אצל בוס. אצל בוס היתה לי את התחושה שאי אפשר לנצח אותנו. אחרי כל משחק אצל ארבלדזה הייתי יורד מהדשא כעוס כי הרגשתי שאנחנו לא שולטים, שאנחנו לא בוגרים במשחק שלנו. ניצחנו רק בגלל יכולת אישית של שחקנים. אצל בוס היינו יחידה אחת והפסדנו את האליפות רק בגלל תוצאות תיקו מטופשות. היינו יכולים לקחת את האליפות בקלות. ממש בקלות. 25 משחקים לא הפסדנו ואז תוצאות התיקו ההן הרגו אותנו סתם".

שתי קדנציות כאן בלי לקחת תואר. אני מניח שזה כמו סלע שיושב לך על הלב.

"בוודאי. הגעתי לישראל ב-2010 וכמובן גם בקדנציה השנייה כדי לקחת תארים. והתמונה הידועה אחרי גמר הגביע שירדתי מהדשא בוכה, היא משהו שאני לוקח איתי לכל החיים. היה כל כך קשה לי באותו ערב. היינו הרבה יותר טובים ממכבי חיפה. היו לנו המון מצבים. ניצחנו לפני הגמר את אותה מכבי חיפה בליגה 0:6, אבל אלוהים לא רצה שניקח את הגביע הזה. זה שלא לקחתי כאן כלום יושב לי על הלב ובראש. אבל אני מאושר שהגעתי לישראל והכרתי את ישראל ואת מכבי תל אביב. אני לא מצטער לרגע שהגעתי לכאן פעמיים".

עזבת מהר מאוד לפילדלפיה.

"זו היתה הזדמנות לעזוב את כל המתח והעצבים. קיבלתי חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת ואחרי כל מה שעברתי במכבי תל אביב זה היה לעבור לארצות הברית לכדורגל הרבה יותר רגוע. הרגשתי כאן שבכל פעם שלא הולך למכבי תל אביב, אני הכתובת הראשית. וזה טבעי. ציפו ממני להוביל ולהביא תארים. הייתי בראש רשימת הביקורת. גם אם הביקורות לא תמיד היו מוצדקות, הייתי צריך לקבל אותן ולחיות עם זה. הדבר היחיד שהפריע לי היה כשכתבתם שלא איכפת לי או כאשר אמרו עלי שאני לא משקיע. זה היה ממש לא נכון. תמיד נתתי הכל. רצו שאבשל בכל משחק. זה ברור לי. הציפיות ממני היו גבוהות וקיבלתי את זה אבל כשאמרו שלא איכפת לי, זה מאוד הציק לי. אף פעם לא טענתי שאני שחקן מהיר, אבל להגיד שאני הולך במגרש? שאני משחק בלי חשק? זה היה לא הוגן".

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"יש בו את הרעב להוכיח את עצמו גם כמאמן". ג'ורדי קרויף/קובי אליהו
"מההיכרות שלי עם ג'ורדי, מנהל מקצועי יותר מתאים לו. אבל יש בו את הרעב להוכיח את עצמו גם כמאמן. אם הוא לא היה רוצה להוכיח שהוא יכול להצליח כמאמן, הוא לא היה לוקח את זה"

היית קרוב בעבר למיטש גולדהאר ולג'ק אנגלידיס. אתה חושב שתהיה להם הסבלנות לקרויף, גם אם הוא לא יביא תוצאות?

"אין לי ספק. לג'ורדי יש קרדיט גדול אצל מיטש וג'ק. יש לו קרדיט מעבר לכל מאמן שיגיע לכאן. הם לא שוכחים לו את מה שהוא עשה במכבי תל אביב בעבר ואיך הוא הפך את מכבי תל אביב למועדון אחר לגמרי. אני מאוד מקווה בשבילו להחזיר את מכבי תל אביב לימים הגדולים שלה ושאנשים יחזרו לכבד אותו כמו בעבר".

עדיף לו לאמן או להיות מנהל מקצועי?

"מההיכרות שלי עם ג'ורדי, מנהל מקצועי יותר מתאים לו. אבל יש בו את הרעב להוכיח את עצמו גם כמאמן. אם הוא לא היה רוצה להוכיח שהוא יכול להצליח כמאמן, הוא לא היה לוקח את זה. ג'ורדי איש כדורגל מאוד איכותי ואני משוכנע שהוא יכול להצליח גם כמאמן".

למה לדעתך מיטש החליט שהוא יאמן?

"כנראה שמיטש התעייף מכל המאמנים שהוא הביא ושלא הביאו את מכבי תל אביב לאליפות. הוא האמין שג'ורדי יכול להביא לו מחדש את האליפות. ג'ורדי הצליח עונה קודם בתקופה שהוא אימן לתקופה קצרה בין ארבלדזה לוידיגאל ולכן מיטש האמין שהוא יצליח גם אם הוא יתחיל את העונה מההתחלה".

אתה חושב שתחזור לישראל לתקופה שלישית?

"לא נראה לי. אני כבר מבוגר. לאן אני יכול לבוא?

אתה עוקב אחרי ערן זהבי?

"מדהים מה שהוא עשה בסין. מלך השערים שם, שחקן העונה שם. מה יש לדבר? מגיע לו כל ההצלחה הזו".

ולחשוב על זה שעם 35 השערים שלו לא לקחתם אליפות.

"זה פשוט בלתי נתפס שלא עשינו את זה. זה יצרוב לי לכל החיים".

מה תעשה אחרי הפרישה?

"אולי אעבוד בתקשורת. מאוד מעניין אותי לעבוד בתקשורת הספורט".

שחקן פילדלפיה יוניון האריס מדוניאנין. AP
"מאוד מעניין אותי לעבוד בתקשורת הספורט". האריס מדוניאנין במדי פילדלפיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully