וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שהר שוב החלוץ המוביל של הפועל באר שבע: "יש לו את כל החבילה"

19.11.2017 / 7:01

האלופה מתמוגגת מהחזרה לכושר של כובש הצמד: "הוא פתח פער על יתר החלוצים שלנו". גורש לא נכנע, טהא מרגש, בקבוצה מודים: "עשינו את זה בהילוך ראשון". וגם: ההבדל בין באר שבע למכבי תל אביב

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. הסוד: לנצח ולבקר. בבאר שבע שואפים תמידית ליותר

לא ברור למה ברק בכר נראה עצבני במחצית השנייה בכל פעם שלא קיבל שריקה שהיה בטוח שמגיעה לו מדניאל בר נתן. האם חשש שהפועל עכו יכולה לחזור, או שרצה לטפס למקום הראשון לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים במחזור הבא? מה שבטוח, בכר שהיה חולה אתמול (שבת) הוא זה שהפך העונה את כל הקערה אחרי אותו משחק בו ניצחה הפועל באר שבע בחוץ את הפועל רעננה, אבל שחקניה שמעו בעיקר תלונות והערות מצד מאמנם.

וזו אולי תמצית ההבדל שיש כרגע בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע. ניצחון כמו זה של אתמול בטרנר היה ודאי מוציא מג'ורדי קרויף שלל סופרלטיביים על שחקניו. עמיר נוסבאום, עוזרו של בכר, שנשלח במקומו לדבר אחרי המשחק עם מרבית כלי התקשורת, קונן על כך שהקבוצה לא שיחקה בקצב גבוה וקבל על כך ששוב ספגה. וכל זאת במשחק שהבליט שוב עד כמה הפועל באר שבע גדולה על הליגה הזו. מכבי תל אביב יכולה כרגע להיאבק מקסימום על המקום השני. "עשינו את זה בקלות", היטיב לבטא אמש אחד השחקנים. "באמת בהילוך ראשון וכמעט בלי מאמץ. שחקנים באו מפגרה, אחרי משחקי נבחרות ועם כל ענייני הפציעות וכמובן מה שקרה לברדה, באנו ונתנו שלישייה בקלות. יש בקבוצה הזו עומק ויש איכות ואנחנו במקום הנכון".

עוד בנושא

הפועל באר שבע ניצחה 1:3 את הפועל עכו ונצמדה לפסגת ליגת העל
בן שהר: "חווינו טראומה, הניצחון מוקדש לאליניב. הוא המנהיג שלנו"
עוזר מאמן באר שבע: "הכנסנו את עכו למשחק, הקצב לא היה מספיק גבוה"

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. רויטרס
הבדל עצום בינו לבין קרויף. בכר/רויטרס

2. טהא מקבל כבוד ומרגש מגזר שלם

רק בסמוך לפתיחת המשחק ידע לואי טהא שהוא ישמש כקפטן הפועל באר שבע. מדובר בהחלטה לה היו שותפים מרבית הגורמים הבכירים במועדון ויש לה הרבה משמעות. בזמן שיש קבוצה בה לא יכולים לשחק שחקנים מהמגזר הערבי (בית"ר) וכשיש קבוצה שנאלצה בעבר הלא רחוק להתעמת עם חלק מאוהדיה בשל גזענות כלפי שחקן שלה (מכבי תל אביב), באה האלופה ומעניקה לעוד שחקן ערבי את הכבוד לשחק עם סרט הקפטן שלה ולא רק בגביע הטוטו. אחרי מהראן ראדי, נבחר אתמול טאהא והיו רבים בקבוצה שהיתה את הסיבה לתת להם אתמול את הסרט.

דודו גורש הוותיק, ג'ון אוגו שלא היתה מזיקה לו עוד זריקת מוטיבציה אחרי שחזר ממשחקי נבחרת ניגריה או אפילו טוני וואקמה, לו רוצים לשדר עד כמה צריכים אותו לעוד הרבה שנים במועדון. אבל ברק בכר ואלונה ברקת הלכו עם טהא ולסרט הזה יש משקל סגולי גבוה מאוד. כשנכנס טהא לחדר מסיבות העיתונאים בסיום המשחק, מישהו מהתקשורת הבאר שבעית צעק לעברו: "הנה הקפטן שלנו". טהא לא התבלבל וירה מיד: "יש לנו קפטן אחד. אליניב ברדה הוא הקפטן האמיתי וכשהוא יחזור, הוא יקבל את הסרט כמו מלך. אני שמח שהוא איתנו בריא ושלם. זה הכי חשוב".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן הפועל באר שבע איסק קואנקה חוגג עם אורן ביטון, לואי טהא. קובי אליהו
נכנס לתפקיד הקפטן בטבעיות. טהא, במרכז/קובי אליהו

3. בתיה כבר לא תתלונן: שהר פתח פער מכולם

הצמד של בן שהר שוב לימד שאין לו כרגע מתחרים. באר שבע הביאה שלל חלוצים, אבל שהר, אחרי הפציעה שעבר, הוא החלוץ מספר אחת שלה. תומאש פקהארט שנכנס כמחליף במחצית השנייה משחק כמו שהוא כנראה מרגיש. בלי הרבה חשק. הוא ודאי היה רוצה יותר כדורים, יותר מצבים, יותר יחס מה ששהר לא צריך ויודע הרבה פעמים לעשות לבד. מהרגע ששהר יצא וירד לספסל, הפועל באר שבע נראתה כמי שרוצה כבר לסיים את המשחק. בלוגאנו הוא ימשיך בהרכב כשבצדדים צפויים לשחק טוני וואקמה ואולי גם קואנקה, אם מאור מליקסון לא יתגבר על הפציעה שלו בכף הרגל. "בן מיצב את עצמו כחלוץ המוביל בפער גדול מיתר החלוצים שלנו, כי יש לו את כל החבילה", אמר גורם בהפועל באר שבע.

שחקני הפועל באר שבע בן שהר, איסק קואנקה חוגגים. קובי אליהו
לא משנה את מי מביאים, הוא תמיד מצטיין בסוף. שהר/קובי אליהו

4. גורש לא מוותר על האפודה

מהכיוון השני, דודו גורש חזר להיות השוער הבכיר של ברק בכר. לא בטוח שזו רק הפציעה של גיא חיימוב שגרמה לו לאבד את מקומו. גורש, כמו האריה הזקן, מסרב לדעוך ולהיעלם מהשטח ואתמול היו לו כמה כדורים לא פשוטים להתמודד איתם. גורש גם צפוי להמשיך ולפתוח בליגה האירופית השבוע כשלפניו ישחקו הפעם כבלמים מיגל ויטור וחאתם עבד אלחמיד. לואי טהא מוצהב ומתן אוחיון לא יכול לשחק. דור אלו צפוי להמשיך כמגן ימני ואל עמדת המגן השמאלי יחזור מיהאי קורהוט, כיוון שאורן ביטון לא יכול לשחק באירופה.

דודו גורש שוער הפועל באר שבע. ברני ארדוב
עדיין חזק בעניינים. דודו גורש/ברני ארדוב

5. קצת אקשן ביציעים

"יש לנו עימות עם חלק מהאוהדים שלנו", אמר בשבוע שעבר נציג הפועל באר שבע בדיון שנערך בוועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל בעקבות אירועי המשחק מול מ.ס. אשדוד. שורשי העימות במשחק חוץ של הקבוצה באירופה העונה בו השתמשו האוהדים באביזר פירוטכני שהוביל לעונש שהושת על הקבוצה. אתמול לפני המשחק הרימו ביציע הדרומי בטרנר שלט עליו כתבו האוהדים "לא תרחיקו אותנו מהפועל באר שבע". זה רחוק מלהיות משבר בין חלקים בקהל לבין ההנהלה וקרוב לוודאי שיהיה מי שירים את הכפפה ויקרא לשלום בית, אבל בינתיים יש קצת מתיחות וניסיון לכופף ידיים. לקבוצה זה לא מפריע להמשיך ולנצח בקלות וכפי שזה נראה הפועל באר שבע משייטת בבטחה לעשות בדיוק מה שעשתה מכבי תל אביב ב-2015 ולסיים עם טרבל משלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully