וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה: השיטה של ספאחיה היא הנכס הכי גדול של מכבי תל אביב

17.11.2017 / 8:30

המאמן הוכיח במוסקבה שהוא לא נמנה עם המאמנים שרק מדברים על הגנה, אלא קובע לפי היכולת בצד האפור יותר של המגרש את דקות המשחק שיקבלו שחקנים כקיין, דיברתולומאו ושגב. ביורוליג כל כך הפכפך ולא יציב, העקביות של הקרואטי היא נכס

נבן ספאחיה, מכבי תל אביב. GettyImages
לא סוטה מהדרך, גם כשיש לחץ. ספאחיה/GettyImages

מאמני כדורסל מאוד אוהבים לדבר על הגנה: אתם בוודאי כבר מכירים קלישאות בסגנון "להגנה אין יום רע", שמטרתן לשכנע שחקנים כישרוניים להשקיע מאמץ בחלק הפחות זוהר והפחות מתגמל של המגרש. אלא שמרבית המאמנים הרבה פחות אוהבים להקדיש זמן ומאמץ באימון להגנה על חשבון עבודה על עוד תרגיל התקפי אסתטי ומרהיב. אחוז קטן עוד יותר של אנשי המקצוע יודע להעביר מסר של חשיבות ההגנה לאורך זמן לשחקניהם באמצעות המרכיב הכי חשוב עבור האחרונים: דקות משחק. ברגע האמת, בין אם כשהם קובעים את החמישייה הראשונה ובין אם כשהם מבצעים חילוף בשנייה קריטית במשחק, רבים מהם יעדיפו להכניס סקורר על פני שחקן הגנה אפור.

נבן ספאחיה מוכיח מאז תחילת העונה, וביתר שאת במשחק במוסקבה אמש, שהוא נמנה על הזן שלא רק מדבר, אלא עושה. דיאנדרה קיין וג'ון דיברתלומאו קלעו עד כה העונה ב-14 וב-0 אחוז משלוש, בהתאמה. במוסקבה אחד מהם היה על הפרקט כמעט בכל רגע נתון כדי לעצור את השחקן המשמעותי ביותר של הרוסים, אלכסיי שבד. איתי שגב קלע מתחילת העונה 8 נקודות, כולל אתמול. למרות המגבלות ההתקפיות הבולטות (והמטרידות, לפחות למי שאכפת מהתפתחותו של מי שאמור להיות הגבוה המוביל בקרב הישראלים בדור הבא), הפורוורד היה על הפרקט למעלה מ-21 דקות, אך ורק בזכות האקטיביות והשטחים העצומים שהוא מכסה בהגנה. ארטיום פראחוסקי, לעומת זאת, שלא עונה לדרישות של ספאחיה, הולך ומאבד את מקומו ברוטציה, ועולה השאלה אם לא כדאי למכבי לשקול להחתים במקומו שחקן פנים אקטיבי יותר הגנתית.

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה 69:77 בחוץ את חימקי מוסקבה
ספאחיה: הגענו אחרי תבוסה כואבת והראנו אופי ונחישות"
ניצחון דרמטי לפאו על אפס, ריאל מדריד הביסה את מלאגה

ארטיום פראחוסקי, מכבי תל אביב, שומר על תומאס רובינסון, חימקי מוסקבה. GettyImages
מאבד את מקומו. פראחוסקי מול תומאס רובינסון/GettyImages

גם ברגע הקריטי ביותר במשחק, כשחימקי רצה בתחילת המחצית השניה ליתרון 46:50, 5:10 לסיום הרבע השלישי, הבהיר המאמן הקרואטי מה בדיוק חשוב לו ומה פחות. הוא הוריד לספסל את העוגן ההתקפי שלו, פייר ג'קסון, והכניס במקומו את נוריס קול, עם 6 חטיפות אתמול; דיברתולומאו, שלא הצליח לעצור את שבד בתחילת המחצית השנייה, פינה את מקומו לקיין, שלא ירד מהפרקט עד הסיום; ושגב החליף את טיוס. דשון תומאס, עוגן התקפי נוסף, נשאר לשבת בצד. אין הרבה מאמנים שהיו שמים דגש הגנתי אחרי שקבוצתם קלעה 4 נקודות במשך 4:50 דקות. אלא שהמדיניות של ספאחיה השתלמה, ובתוך פחות משלוש דקות מכבי רצה 0:11 ולא שמטה את היתרון עד הסיום. תהיו בטוחים שכל שחקני הסגל ראו ורשמו לפניהם: הגנה מובילה לדקות, וגם לניצחונות.

גם ברמה הטקטית, למרות ההשתוללות של שבד בתחילת הרבע השלישי, תוכנית המשחק של ספאחיה עבדה מצוין. כמו מול אנדולו אפס, בניקוי הרבע השני האומלל לפני שלושה ימים, הגבוהים של ספאחיה ניצלו את היעדרו של אנתוני גיל ואת בעיית הקליעה של חימקי בעמדה מספר 4 (לפחות בדקות שמוניה לא היה על המגרש) כדי לעזור כמה שיותר על הגארדים ולהיות אגרסיביים באזור קשת השלוש. שבד אמנם קלע 21 נקודות, אבל רק ב-1 מ-5 משלוש ואיבד 7 כדורים. ג'יימס אנדרסון, המטרה ההגנתית השנייה של מכבי, קלע ב-3 מ-12 מחוץ לקשת. תומאס רובינסון נהנה מחופש יחסי וקלע 17 נקודות, אבל גם קיבל את הכדור הרחק מהסל בדרך כלל אחרי שמירה כפולה על גארדים, נאלץ לכדרר ולקבל החלטות שאינו רגיל לקבל, ואיבד שלושה כדורים. ואחרי פתיחת עונה שבה מכבי הייתה שמרנית יחסית בהגנה ולא לקחה סיכונים (מקום שמיני ביורוליג בחטיפות), האגרסיביות ההגנתית המרשימה שלה באה לידי ביטוי ב-14 חטיפות וב-18 נקודות כתוצאה מאיבודי כדור של חימקי. בהתקפה, לעומת זאת, מכבי תקפה בשיטתיות את שבד. ברצוקאס, בניגוד לספאחיה, לא יכול להעביר לחניכיו מסר ברור על חשיבות ההגנה, פשוט כי השחקן הכי טוב שלו לא שומר – והוא כמעט לא יורד מהמגרש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
איתי שגב, מכבי תל אביב, שומר על אלכסיי שבד, חימקי מוסקבה. GettyImages
ככה זה כשהשחקן הכי טוב בקבוצה לא מוכן לשמור. שבד מול איתי שגב/GettyImages

מחזור המשחקים הכפול הוא עדות נוספת לתנודות הקשות ביכולת קבוצות היורוליג בתחילת העונה: מכבי הובסה בבית וניצחה במוסקבה כעבור יומיים; הטורקים חזרו הביתה רק כדי להפסיד לפנאתינייקוס; ז'לגיריס הפתיעה במלאגה ומיד חטפה מכה קשה בביתה מידי באסקוניה. אחרי הכנה מאוחרת בשל אליפות אירופה, עם הרבה עומס, סגלים חדשים ולא מעט פציעות, קשה לפתח יציבות. במציאות ההפכפכה הזאת – וגם למכבי יהיו העונה עוד רגעים קשים - מאמן צריך להאמין בדרכו ולא לסטות ממנה גם אחרי הפסדים. נכון לעכשיו, העקביות ההגנתית של ספאחיה היא הנכס הגדול ביותר של מכבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully