וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה המופלא של ג'ואל אמביד: "מבחינת כושר משחק, אני ב-69 אחוז"

סמל "התהליך" של פילדלפיה סיפק שורה היסטורית מול הלייקרס (כל המספרים: בפנים), עקץ את לבאר בול והגן על לונזו. בן סימונס: "הוא חיה". לברון מהלל את החברים, מינסוטה בעננים

שחקן פילדלפיה 76' ג'ואל אמביד. AP
אין מילים. אמביד/AP

כשאוהדי פילדלפיה הרשו לעצמם לחלום בשנים האחרונות, בדיוק על לילה כזה הם פנטזו. ג'ואל אמביד, שהחמיץ את השנתיים הראשונות שלו בליגה, סמל ה"תהליך" של הסיקסרס, סיפק את משחקו הגדול בקריירה, ואחד את ההופעות האישיות הגדולות ביותר שנראו בשנים האחרונות. בואו ניתן למספרים לדבר.

46 נקודות (שיא קריירה).

15 ריבאונדים (אחד משיא קריירה).

7 אסיסטים (שיא קריירה).

7 חסימות (שיא קריירה).

14 סלי שדה (שיא קריירה).

16 קליעות מהעונשין (שיא קריירה).

19 זריקות מהעונשין (שיא קריירה).

* אמביד הוא השחקן הראשון אי פעם שרושם שורה סטטיסטית שכזו.

* הוא שחקן פילדלפיה הראשונה שקולע 46 נקודות מאז אלן אייברסון, שעשה זאת בנובמבר 2006.

* עד היום, ב-35 המשחקים הקודמים ששחקן פילדלפיה קלע 44 נקודות או יותר, הוא ענה לשם אלן אייברסון.

* ואת כל זה אמביד עשה ב-34 דקות, עם 20 זריקות בלבד מהשדה. לשם השוואה, לג'ורדן קלארקסון היו הלילה 21 זריקות מהשדה, והוא קלע 21 בלבד.

* מלבד אמביד, שלושה שחקנים בלבד רשמו לפחות 40 נקודות, 15 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 חסימות במשחק: אלבן אדמס ב-1977 (47, 18, 12 ו-5), בוב לאניר ב-1977 (40, 21, 5 ו-9) ושאקיל אוניל ב-2001 (40, 17, 8 ו-5).

עוד בנושא:

הצגה היסטורית לג'ואל אמביד מול הלייקרס, קליבלנד ניצחה גם בשארלוט
הנבחר: מעקב הרוקיז על ההתקדמות המטאורית של ג'ייסון טייטום

אמביד מסכם את המשחק (מצאתם את העקיצה ללבאר בול?)

על אף המשחק החלש והיריבות שניסו לצייר ביניהם, אמביד מפרגן ללונזו בול:

קייל אנדרסון מוצא דמיון בין אמביד וטים דאנקן בשיאו:

והכי מפחיד מהכל? אחרי המשחק מול הקליפרס מוקדם יותר השבוע, טען הסנטר המגוון כי הוא רק ב-50 אחוז מבחינת כושר משחק. כעת, טען: "אני עדיין לא שם. לקראת הסיום התעייפתי קצת. בכל משחק זה עולה קצת. אני עדיין עובד על זה, מבחינת כושר משחק הייתי אומר שכרגע אני ב-69 אחוז".

אם ככה, מה יקרה כשהוא יגיע ל-100 אחוז?

"אני אוהב לשחק בסטייפלס סנטר", הוסיף אמביד. "רציתי לבוא לכאן ולתת הופעה, וזה מה שקרה. לא שיחקתי טוב מול גולדן סטייט, והלילה רציתי לתקוף משלב מוקדם".

בן סימונס אמר: "ג'ואל היה חיה". גם המאמן ברט בראון מרוצה: "העובדה שאמביד שיחק 70 דקות בשני המשחקים האחרונים זה מצוין. זה מעיד על הצוות הרפואי שלנו. הוא פשוט היה דומיננטי, לפעמים אנחנו מתלבטים אם להגביר קצב או לתת את הכדור לג'ואל. הלילה זו היתה הבחירה הנכונה".

בצד המפסיד, הודה לוק וולטון שפשוט אי אפשר להתמודד עם אמביד: "ג'וליוס רנדל עשה עבודה לא רעה איתו בהתחלה, אבל קשה מאוד איתו. הוא גם קלעי מצוין, ככה שאתה לא מקבל יתרון כשאתה שולח אותו אל הקו. הוא בעיה. הוא חתיכת שחקן, לפעמים צריך פשוט להוריד את הכובע".

מנגד, לונזו בול סיים עוד ערב פגום בעונת הרוקי הלא יציבה שלו, עם 2 נקודות ב-1 מ-9 מהשדה, ואת רגעי ההכרעה ראה מהספסל. "בדרך כלל אני לא נותן לזריקה להשפיע עלי, אבל הלילה זה קרה", הודה הרכז הצעיר. "החטאתי כמה לייאפים. זה היה לילה רע". אף על פי כן, וולטון הבהיר שהקבוצה לא תבקש מבול לשנות את סגנון הזריקה שלו: "אנחנו לא מדברים על זה במהלך העונה. אולי לא נשנה אותה אף פעם. הוא היה קלעי טוב כל החיים שלו, והוא יתחיל לקלוע. זה יגיע עם הזמן".

עוד ב-NBA

* קליבלנד השיגה ניצחון שלישי רצוף, כשגברה על שארלוט 107:115 ואותתה על סיומו של המשבר. "ההגנה שלנו היתה פנומנלית", אמר לברון ג'יימס. "היתה לנו תכנית משחק נהדרת והיינו מפוקסים. הוצאנו לפועל. החברים שלי לקבוצה היו יוצאים מהכלל הלילה". ניקולה באטום הודה: "הם הוכיחו שהם הקבוצה הטובה במזרח, כשהם רוצים להיות".

* מינסוטה המשיכה את פתיחת העונה המוצלחת שלה כגברה על סן אנטוניו וגרמה ללמרכוס אולדריג' להודות: "הם טובים. הם אתלטיים ומוכשרים, מהשחקן הראשון לאחרון". קארל אנתוני טאונס סיכם: "אני לא יכול להיות גאה יותר בחברים. זה סימן לקבוצה שתגיע רחוק".

* רוברט קובינגטון, חלק חשוב מפתיחת העונה המעודדת של פילדלפיה סיכם על הארכת חוזה של 62 מיליון דולר לארבע שנים.

* כריס פול צפוי לשוב לפרקט הלילה מול פיניקס, לאחר שהחמיץ כמעט חודש בשל הפציעה במשחק פתיחת העונה של הרוקטס. "הוא מוכן ומזומן", אמר המאמן מייק ד'אנטוני.

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. רויטרס
"הגנה פנומנלית". לברון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully